NAzdarek menil tu nekdo olejove cerpadlo.doma na garazi nemyslim v servise.Potreboval by som par info... dik
23.00, 22. 4. 2009, odpovědětChcem zopar info: ci sa da stiahnut s kluky bez nejakych stahovakov a ci vlastne ho dostanem dole s kluky a s vyvazovacky lebo priestor medzi motorom a kasnov[šasy] nieje moc velky, nahodov ci nemusi ist von motor.A k to tu niekto robil poprosil by som ho a tieto info.
12.46, 23. 4. 2009, odpovědětdas dole rozvody olejovy filter potom vysrobujes ten stred na com je nasrobovany filter povolis tie 6 y boku a das dole prsia ide to uplne v pohode je tam miesta habadej a cerpadlo je v tych prsiach vyberies ho lahucko von ale to uz ybadas potom si kup tesnenie pod prsia
20.30, 23. 4. 2009, odpovědětDik za info.A klimu {kompresor}si odpajal od hadic lebo ta je na drziaku s oil filtrom.Takze hovoris ze cerpadlo bi malo ist v pohode v rukach dole s kluky ziadne stahovaky alebo nieco take.Tesnenie pod prsia neni to nahodov v baleni s cerpadlom a zakolko si v SK zohnal cerpadlo asi len vo fiat-alfa predajni?
22.46, 23. 4. 2009, odpovědětNazdar mal by som taku otázku či na 2,4jtd 10V je vyvažovacia hriadel pohananá z olejoveho čerpadla lebo mi to prestalo mazat po tom čo som demontoval predný silenblok motora a našróboval som tam len tak samotné tie šrobi a naštartoval nevem či mi vyvažovacia hriadel nezaprela do toho šrobu a nestrhlo ten nahon
20.15, 22. 2. 2015, odpovědětja som menil to tesnenie lebo mi od tial vayne valil olej kompresor moyes nechat na hadiciavh povolis len srobz kompresora tesnenie som kupil origos cez zlavu za 350sk
21.16, 2. 5. 2009, odpovědětKtory s vas ho tu sam uz osobne vymenil nie v servise , aj s vyvazovacim hriadelom, ten hriadel asi tak lahko von nepojde, myslim tim ze nieje pristum k pravemu lozisku pri prevodovke.vydim to tak ze asi motor von a rozpojit motor od prevodovky. samotne cerpadlo nie je az taky problem.
20.04, 28. 5. 2010, odpovědětja som to uz mal rozobrate menil som tam tesnenie a ta vyvazovacia jriadel by mala ist von bez davania dolu prevodovky teraz nedavno sommal dolu prevodovku ale ze by som tam vydel tu hriadel
23.36, 29. 5. 2010, odpovědětAj si menil cerpadlo alebo len tesnenie ,nemalsi si ho vzmlatene na kluke ten 4 hran alebo na vyvode na hriadel , ta vydlica.ten hriadel nepojde asi tak lahko bez demontaze prevodovky, dival som sa na manual co tu kedysi bol a ten hriadel je osadeny v dvoch loziskach a tie su zaistene segerkov.to od cerpadla das von k nemu je pristum, ale to druhe od prevodovky je az pod zotrvacnikom v bolku motora a ide von vykjlepnut len na tu stranu k prevodovke.Inac ho von asi nedostanes pokial neodistis segerku.to je moj nazor aspon to tak ja vydim.
14.27, 30. 5. 2010, odpovědětcerpadlo vymenne , uz je klud nedrnci , dik, jurki88 za info. Menil som ho sam doma a nebolo az take hrozne , cakal som ze to bude nieco horsie ale pohoda.
22.26, 14. 9. 2010, odpovědětKde si prosim te to cerpadlo kupoval? A kolik stalo?
22.41, 14. 9. 2010, odpovědětV polsku , a stalo v perpocte na eur 205.
21.17, 22. 9. 2010, odpovědětA to si objednával z nejakoej stranky,alebo ako?
10.09, 7. 3. 2011, odpovědětAno z web stranky/www.fiat-lancia-alfa.pl , bol som si tam pren osobne.
13.30, 8. 3. 2011, odpovědětJa mam zase taku radu. Moj šikovny dvorný mechanik z Alfa Romeo mi to urobil jednoducho na tom cerpadle. Zbytočna dalšia vymena. Na ten vystupok o ktory to cinka nasadil gumičku a zbrusil ho. Odvtedy je pokoj a vobec som neriešil použite alebo nove čerpadlo. Kym sa retaz vytaha tak že bude klepkat o steny čerpadla, možno ani nebudem to autičko vlastnit. Ale prajem vela zdaru pri zhanani noveho čerpadla. :-D
12.28, 14. 3. 2011, odpověděthmmm, zaujimave , rad by som vydel ten vystupok kde to cinkalo myslis tim ze retaz ti cinkala ostenu alebo niaky vybezok/vystupok na stene cerpadla?ja mam stare cerpadlo este doma a nikde to necinka o nic ani nema oco cinkat.Retaz nema taky vykiv aby ti tam o nieco cinkala.A naco mi povedz tam daval gumicky, a potom to zbrusil , nema to tam davat naco tie gumky.
23.50, 17. 3. 2011, odpovědětok...ked nema o co cinkat tak preco potom chrasti ta retiazka???len tak???ved je to sposobene tym ze sa o nieco dotyka pretoze je vytahana ak sa nemylim...ak ano tak ma oprav...
10.26, 23. 3. 2011, odpovědětneviem ci si mal alebo vlastne niekto tu okrem jurki888, uz to cerpadl. zhodene alebo si ho aspon vydel niekde na obrazku stare aj nove?Ja som si ho sam menil , takze som mal moznost si ho pozriet do detailu tak ako aj fungel nove.takze tam o nic nesuchalo ani necinkalo,retaz je v plastovom puzdre a to nepusti tu retaz do vykivov.Musis to vydiet aby si to pochopil.A este ma prekvapilo ked som porovnal stare z novym ze taku istu volu mala aj nova retaz ako aj stara.Jediny rozdiel medzi starim a novym cerpad. je vo vyvode na vyvazovaciu hriadel inac vsetko, vole ,priemeri kolies ,kluki vyvazov. atd..take iste ako na starom.len ako som spominal rozdiel je na kolese nahone na vyvazovaciu tyc , na starej je vydlica , a na novom je uz ta vydlica po krajoch spojena aby nedochadzalo pri zahriatom motore k jej roztiahnutiu, ako pri starom type a tym k cinkaniu s vyvazovakom.to je moj nazor, takze retaz to nebude ako tu vela ludi spominalo, lenze malo kto si ho menil sam a ci vlaste vobec si ho daval aj niekto menit koli cene plus robota do 20 000sk.
11.01, 23. 3. 2011, odpovědětmmm...zaujimave...a kolko to bolo roboty doma??? lebo ja som to dal robit kamosovi a neviem ako dlho to vydrzi...alebo co vlastne spravil. Treba tam davat dole aj rozvody alebo ako nato???
11.52, 23. 3. 2011, odpovědětkde byva ten tvoj automechanik dam si to aj ja urobit.roman
11.53, 24. 7. 2011, odpovědětvlastne rad by som vedel ci sa to oplati vobec zohnavat aj z pouziteho modelu co ma nabehane cca 100tis. km...lebo vraj to zacina chrastit az od 200tis.
12.12, 23. 3. 2011, odpovědět2dni roboty jeden dolu , a druhy na spet, v pohode v klidku.Treba davat dole rozvod.Ako na to??opisem ti to tak z hruba>Dole olej vana , hl. remenica, kladka zo strunov ktora je nad remenicov ,krit co drzi klimu, dolu vymenitk tepla olejovy, rozvod. koleso a voala sme na cerpadle 6srobov a cerpadlo mas vonku.A ci sa ti to oplati zohnat s pouziteho ,no ak natrafis na model na ktorom bolo skutoc. 100tis.km tak ano ale take su uz ohozial neni...nenajdes taky kus.ostava len, novy si kupit.
12.24, 23. 3. 2011, odpovědět...praveze som nasiel jeden krasny co ma nabehane 100tis.km a je z lybry jtd...len auto bolo nepojazdne a rozbite...a cena 68€
13.19, 23. 3. 2011, odpovědětjasne...dnes som si detailne porovnal obrazky tych olejovych cerpadiel nasiel som ten rozdiel vo vyvode na vyvazovaciu hriadel. Ale....ak je to tak ako vravis tak potom by to chrastilo uz od zaciatku ako auto kupis v predajny. Lebo ta vyvazovacia hriadel by tam behala. Len tak teoreticky premyslam...preco sa to zacne az pri 200tis km resp. do 200tis. Mne to prijde skor na loziska na vyvazovacke alebo na retaz ako tu vsetci pisu. Co ty nato???
22.42, 23. 3. 2011, odpovědětje to velmi zaujimave lebo mne to robi iba za studena.akonahle sa auto zohreje je vsetko v poriadku.tak som s toho zufali.neviem ci sa mi oplati menit to cerpadlo za nove alebo nie. ci je to ozaj v tom.a Vy, ktory ste to menili aj vam to prestalo? ci nie? a menili ste len olej cerpadlo? dakujem
11.46, 5. 4. 2011, odpověděttak ked ti to robi opacne tak to nie je olejove cerpadlo....bud rad...vies to podla toho ze olejove cerpadlo nehrkoce ako studene ked je olej este husty, akonahle sa ohreje, tak zredne a retiazka zacne hrkotat. U teba to vyzera na ten mikroremen na altiku. Skus pohladat na fore...
21.13, 5. 4. 2011, odpovědětno len problem je v tom, ze ja mam tie alfy 2.a jedna to robi za studena a ked sa ohreje tak prestane a ta druha to robi zas ked sa ohreje,ale je to presne taky isty zvuk.tak neviem ci to mam rozobrat ci nie.lebo je to dost roboty.
9.21, 7. 4. 2011, odpověděttak na tej prvej co to robi za studena to zrejme bude napinacia kladka, ale neviem presne ktora. Ci ta na rozvodoch alebo ta na remenici. A u tej druhej to bude to cerpadlo. S tym cerpadlom je to velmi vela roboty. Takze predtym nez sa na to das tak si zozen dobreho mechanika, pretoze v servise do bude dost drahe.
21.22, 9. 4. 2011, odpovědětČauky lidičky vyřešil jsem problémy s cvakáním olejového čerpadla, postup práce : 1 sundat olejovou vanu je tam cca 10-15 čroubu torx poté sundat kryt od rozvodů, sundat držák motoru na horní straně při pohledu na motor levej roch motoru ,poté sundejte řemenici klínového řemene, poté si začárkujte rozovody, bílou fikskou jak ozubené kolečka tak řemen, ( já jsem si měnil rozvody sám a můžu říct že to de doma na koleni trošku píp s napnutí kladky, ale nastavil jsem ji na půlku její možnosti napínat tak snad žádnej problém s tím nebude.poté odšroubujte cca 6-8 čroubků ( 10 klíč) hned za řemenicí ti drží olejové čerpadlo, poté sundejte čerpadlo klimatizace 4 šrouby, sundejte hadice od vody ke chlazení oleje u olejového filtru, sundejte olejový filtr, sundejte samotné chlazení filtru a čerpadlo půjde ven, až ho budete mít venku tak si ho rozmontujte uříznete rozbrušovačkou náhon na vyvažovací hřídel, poté sešroubujte, je tam držák samotného řetázku jako vy platová drážka slouží jako vedení řemenu ten je tam upevněn tak že je ve středu díra a je to zasunuté do hliníkového výlisu, aby to tam nelítalo tak jsem tam narvla šroubek do dřva a zalomil, aby to tam nelítalo. poté to celé spátky zašroubujte nasadte řemeny a vyměnte si olej a cvakání je prič :) je to tak na 10 hodin práce pro neznalého, ale přeci jenom lepší než si nechat v servise za 7 tis. práci + 12tis materiál případné dotazy pokládejte v diskuzi s názvem Cvakání 2.4 JTD Králík najdete v kolonce hledej.Chci dodat že odpojení vyvažovací hřídele nemá vliv na chod motoru, požná bych řekl že to má lepší chod :)
23.58, 23. 5. 2012, odpovědětdaj sem fotky upravy cerpadla
8.22, 22. 6. 2012, odpovědětkolko olej ide do motora na 2.4Jtd lebo neviem presne 6l...alebo viac ci menej...
7.40, 27. 10. 2012, odpovědět5 a pol litra s novym filtrom, Selenia WR 5W-40
13.25, 23. 2. 2015, odpovědětDokážem tento problém odtrániť - Cena 150 € Som z Ilavy, tel 0903 463 732
12.59, 3. 4. 2015, odpovědět