Zdravím všechny co maj alfu a take bych vas chtěl poprosit o radu!Budu měnit termostat a potřeboval bych vědět kolik mi tam vleze chladící kapaliny a jak se ujistit,že při vyměně tam nebudu mít vzduchove bubliny!Mam 1,8 r.v 98 a napiš te mi prosím co přesně jakou kapalinu mi doporučuje te:Dík za rady!!!
16.48, 21. 2. 2007, odpovědětZdarec... Pokud budes jen menit termostat tak ti vody moc nevitece a staci to jen dolit destilkou nechat to pak zadrat z otevrenym vickem a ono se to odvzdusni samo potom to vicko utahni.... Po ujeti pak kilaku vicko odsroubuj doli po rysku destilku a masto. Na hadici k topeni na pravo u motoru sou odvzdusnovaci zatky tim odvzdusnis topeni ale nejak bych to neresil protoze kdyz nechas otevreny topeni tak se to ovzdusni pres to vicko samo.. Jestli chces menit celou napln tak musis odelat ze spodku chladica tu silnou hadicu ti to vsechno vypustis. Novou napln muzes namichat z fridexu a destilky ale kup se nejakej lepsi na hlinikovy hlavy nebo se primo prodava nemrznouci chladici kapalina maj ju treba v DM.. Je tam tak 5 litru...
21.22, 21. 2. 2007, odpovědětmužeš tam třeba nalít paraflu je do -40 a taky ji mužeš naředit destilkou.Doporučují ji přímo servisy.
18.04, 22. 2. 2007, odpovědětMilda:tim otevrenim topenim myslis nechat otevrene vicko nastartovat a nechat sepnuty i ventilator a jenom pockat az se to zahreje na provozni teplotu a potom zavnitr ujet par kilasku a dolit po rysku ....jestli to teda chapu dobre:) dik
20.24, 22. 2. 2007, odpovědětStaci to dolit nechat s otevrenym vickem nastartovany tak 15min.. Ventilator nemusis poustet jen teplej vzduch naplno... Nebo to dolij po risku ujet par kilcu nez se to zahreje otevri vicko at muze ten vzduch jit pric pak to doli a jeto. Stejne pokud tam je toho vzduchu moc tak se to pres vicko prepusti jo totiz pretlakovy... To topeni musi byt otevreny proto aby e tlakem vody vytlacil vzduch pric... Nevim jestli to moje vysvetleni nekdo pochopi:-)
21.28, 22. 2. 2007, odpověděttopení otevřený být nemusí jelikož tam není ventyl jako byl u škodovky nebo žigula voda skrz topení proudí stále i při nastavené teplotě na minimum teplota vzduchu se řídí naklápěním klapky buď na radiátor nebo mimo ale radiátor je ohřátý furt jinak by reakce na topení a klimu nebyla okamžitá ale trvalo by chvíli než se radiátor zahřeje teplou vodou a obráceně pokud by jsi chtěl pustit studený vzduch tak by to ještě topilo než by zavřený radiátor vychladl.
8.56, 23. 2. 2007, odpovědětTy nechcu ti to nejak vyvrace pac sem to nemel rozdelany ale voda pres topeni nemuze furt proudit pac by ses vlete uvaril.. Predpokladam ze je tam nejakej elertomagnetickej ventyl kterej prodeni zastavi neco jek ma Puma jestli vis co myslim...
18.04, 23. 2. 2007, odpovědětvoda přes topení jde stále, jen vzduch který jde do interieru není hnaný přes topení, ale mimo něj druhým kanálem takže se nemá kde ohřát kromě tedy v zimě kdy topíš a naopak ho ženeš přes radiátor. Klima ti pak rozděluje tento vzduch podle toho kolik potřebuje teplotu v interiéru a podle toho natáčí klapku buď na radiátor nebo na výparník klimy. A teplotu vzduchu venku si bere z venkovního čidla na pravým zrcátku a porovnává vysledný hodnoty mezi vnitřním čidlem a venkovním pokud máš nastavenou teplotu nižší než venku začne chladit a obráceně.
20.01, 24. 2. 2007, odpovědětFranik 156 má pravdu, dneska už auta nezavírají vodu do topení, všechno obstarávaj klapky přívodu vzduchu.
21.22, 23. 2. 2007, odpovědět