poradí někdo kdo má zkušenost?
18.53, 24. 5. 2009, odpovědětTam nemas co nastavovat. Kola maji rysky, remen na taky znacky, na cerpadle je to jedno. Kdyz das znacky na rysky je to hotovo.
20.58, 24. 5. 2009, odpovědětvačky by se měly zaaretovat pomocí přípravků aby to bylo nastavený uplně přesně.
21.16, 24. 5. 2009, odpovědětNA 1.9jtd je to blby na klice,je lepsi si vyndat vstrik abys to mel dobre na uvrati,protoze ryska dole je ale podle ni to nenastavis.Kdyz se to tak delalo tak to bylo spatne,lepsi prez vstrik.Cerpadlo je jedno,vacka je znacena.mej se
21.34, 24. 5. 2009, odpovědětchytrá knížka poradila - spodni kolo musí být tím válečkovitým výstupkem na šesté hodině a zbytek podle značek. Trochu mě zmátlo to že mi neseděli značky na řemenu se značkami na kolech (řemeničkách) ale bylo mi řečeno že se to shoduje jen málokdy:) jinak super práce na dvě hodiny, když člověk ví jak na to. díky za rady vše je ok.
10.31, 25. 5. 2009, odpovědětservus tie znacky na remeni sa ti nebudu zhodovat iba ak by si mal fakt velke stastie pretoze tam vsetky kolesa nemaju parny pocet zubov a to robi ze pri kazdej otacke je znacka na remeni posunuta v zhladom na znacky ci uz na remenici klukoveho hriadela alebo na reminicy vackoveho hriedela a remnici cerpadla. To je urobene za ucelom toho aby zuby obmienali vsetky zuby remenic rovnako a tym eliminovali mozne ciklicke opotrebenie .To iste ako pri retazovych prevodoch napr aj u starej Jawi tam si mal vpredu 17 zubov a vzadu na kolese 42 zubov a tym bolo zarucene ze ten isty valcek retaze sa stretol s rovnakym zubom az po prejdeny tolkych otackach kolko mala retaz clankov :-) A co sa tyka vymeny rozvodov ja som aretovall iba remenicu od cerpadla a to tak ze som potocil prevodom pokial nebola jedna diera na remenici totozna sdierou v bloku tam som dal skrutku M6 jemne pritiahol cez gumenu podlozku ktoru som dal pod normalnu ocelovu podlozku toto odporucam zvisi to koeficient trenia medzi hlavou skrutky a celom remenice cize nebudes to musiet dotahovat tak silno a tym namahat ohybom zbytocne hriadel cerpadla .-) Ta diera v bloku je v polohe 25 minuty na hodinach cca. Dalej som si potom oznacil fixkou polohu remnice vackkoveho hriadiela voci bloku a to iste aj na klukovej remenici a este aj priecnu bielu znacku na remeni voci tomu zubu remenice vktrej prave bola ale toto si myslim ze ani nieje potrebne kedze na starom remeni som mal jendu znacku a na novom som mal dve znacky myslim ze tento posledny krok nie je potreny kedze remen ma konstantny rozstup zubov .... Zhodil som remen potom som povolil stredovu skrutku na remnici vackoveho hriadela kedze som vymienal aj vodnu pumpu a to tak ze som si spravil taky primitivny kluc aby som mohol uchytit remenicu voci pootoceniu po povoleni som ju vytiahol z klinoveho pera a to vsetko z demontaze. Po vymene vodnej pumpy nasledovala montaz : 1:Nasadil som remen jednou z dovch znaciek co som mal na remeni ku znacke ktoru som som si spravil pred zhodenim remena tak ako som spominal ze toto nie je asi podstatne kedze som si vybral aj tak ja ktoru z dovch znaciek pouzijem ako referenu kedze na starom som male jendnu znacku. 2: Pri nasadzovani remena davat bacha aby sa ti nepooticila vackova remenica ... mne sa stale otacal lebo som to zhodil v takej blbej polohe ze akurat ventili boli na polovicnej ceste v otvarani ale toto mi nevadilo keze som mal remenicu poznacenu voci plastovemu krytu a aj voci bloku motomotora. Remenica klukoveho hraidela bola kludna naststie pocase celej procedury :-). Este by som chcel dodat ze ked budes nasadzovat remen tak ho nasadzuj proti smeru hod ruciciek. 3 Pred montazou napinacej kladky si si poriadne natiahni a vopchaj si tam nejaky capik ale pozor ten vpochaj az za poslednu vydlicku nie ako ja som ho dal medzi vidlicky a potom som to musel zhadzovat dole este raz lebo sa mi remen zubami streto po nasadeni vsetkych kladiek a zalial ma pot ze preco je to mu tak :-)) Tu to potom nasad tam trochu ju zatlac do krajnej polohy a pritiahni potrebnym momentom. 4:Nasad hladku vodiacku kladku 5: Vytiahni capik z napinacej kladky. 6 Krok zober racnu s 19 skou nastrckovym klucom a zacni jemne pretacat motorom ak to pojde hladko vsetko je ok :-). Keby si potreboval poslem foto z montaze kde ako som spravil znacky a aky kluc som si spravil uchytenie remenice ak nemas nieco take. Inac robil som to prvy krat a od vymeny som uz nabeahal cca 1900 a motor si len tak steboce .-)
11.40, 25. 5. 2009, odpovědětpresne nastaveni rozzvodu alfa156 1.6ts.
19.53, 5. 3. 2010, odpovědětak to chceš mať presne tak jedine podla prípravkov. S nimi je to jednoduché ak si trocha zručný,mne to trvalo okolo dvoch hodín a menil som všetko:remene,kladky,vodnú pumpu a repasoval som aj variátor z opravnou sadou
22.08, 5. 3. 2010, odpovědět