Ahoj všetci, Zaujímal by ma Váš názor na zvýšenie výkonu pomocou úpravy RJ. Mám 1,9 JTD 77 kw no mám nabehaných 240 tis km. Má podla Vás zmysel chip na tieto kilometre? Neovplyvním životnosť motora? Ďakujem za rady.
11.44, 27. 5. 2009, odpovědětCAu.Vubec bych se toho nebal,tenhle motor nejde znicit.
11.49, 27. 5. 2009, odpovědětjá bych se do toho nepouštěl, já myslím že už je podě a spousta lidí to tvrdí.
12.37, 27. 5. 2009, odpověděttaky bych do toho nešel, určitě tím výrazně snížíš životnost turba... já mám 2,4jtd a už jsem taky čip zavrhnul kvůli turbu a spojce...
14.05, 27. 5. 2009, odpovědětTo zas ja o tom porad premyslim a asi se k chipu taky odhodlam. Mam ten stejnej motor co ty. Rok 1999. Na tachometru mam najeto 155 tis., ale nejspis to ma o nejakou stovku vic. Ale vse v pohode, motor jede OK, olej vubec nezere, celkove taky auto docela v pohode. Asi bych to chipnout nechal, lip to pojede, budes mit z auta lepsi pocit a to myslim ze je hlavni. A pokud odejde turbo, spojka, nebo cokoli jinyho, tak to jeste nemusi nutne znamenat, ze to bylo tim chipem... No a pokud se to rozsype cely, sezenes celej motor nekde na vrakaci a spokojene jedes dal... To vis, jak se rika, kazda sranda neco stoji :-)
14.45, 27. 5. 2009, odpovědětto hej.. mam síce 240 000 km no uplnu servisnu historiu, motor tiež ide pekne... asi do toho pôjdem.. myslím že ak mi to spraví niekto "od fachu" adekvátne veku a stavu auta a ja na tom budem jazdiť ako človek mohlo by byť ok...
15.01, 27. 5. 2009, odpovědětmam 77kw + chip od sarkana, nebolo to na brzde ale odhadom cca 130 koni. on ti zmera aj tlak turba ci je este ako tak schopne. ak mas 240tis km tak skor ako spojka pojde prec zotrvacnik, ja som isiel za nim uz s novym turbom, ale vymene zotrvacnika som sa nevyhol a rovno som vymenil aj komplet spojku. ma zivotnost aj 150tis km. zalezi kto ako rad jazdi v nizkych otackach. ale nm mam zdvihnute len o cca 20nm, nechcel som mat z toho dymovnicu. ak sa ktosi chystate na chip a viete ze mate odchadzajuce turbo, kupte radsej turbo z 85kw verzie, ten sa da lepsie cipnut. na mojej verzii je limitujuce to turbo. ale kedze mam 145ku a nie 156ku je to postacujuce. 1205kg pohotovostna hmotnost. od 2500 do 5000 je to sila ten motor... sarkan robi 77kw za 180e. a urcite ten motor ide znicit. su to stare auta, nikto neviete v akom stave mate piesty, tesnenie pod hlavou a podobne. lahko sa moze stat ze motor klakne po par tis. ale vyhoda je, ze holy motor kupite za cca 300e.
16.00, 27. 5. 2009, odpovědětno a co vymenis zotrvak das novu spojku a turbo a jazdis dalej
19.00, 27. 5. 2009, odpověděta dalsia vec, na cip nechodte bez minimalne vycistenej vahy vzduchu ak nie novej. nacipuje to podla realnych hodnot, nacipujes na starej, za par tis km. vymenis co bude zla a ejhla, potom to bude davat taku zmes ze prepalis par piestov. a samozrejme ze take veci ako zotrvak, spojka, vaha, rozvody nie je porucha ale spotrebny material. ked nechcete vrazat moc penazi do servisu ak nemate na nove, kupte si fabie 1,4. nakupte nahradne diely z kazdeho po 5 kusov , dokopy to vide vsetko 100e a budes kazdy rok menit co furt bude cosi odchadzat.
21.27, 27. 5. 2009, odpovědětA este jedna vec. ak chcete ist do kompletnych uprav, upravte aj turbo. na 77kw verzii tlaci len 0,95 baru, pricom pracovny tlak ma 1,2 baru tak ako je to na tdi. Ide to upravit jednoducho ak je turbo zhodene dole. staci upravit klb od podtlakovej regulacie na turbe. je to klbik medzi tiahlom regulacie a packy naklapania lopatiek. ten klbik staci posunut blizsie k podlakovej rehgulacie ako keby skratit tycku. a to presne posunut os dierky o 3mm. staci rozobrat, nanovo prevrtat, ide to tazsie, je to dost tvrdy material. potom bude turbo tlacit 1,2 baru a pribudne cca 10koni. uz to par ludi ma porobene. ja sa na to chystam buduci rok.
12.09, 26. 7. 2009, odpovědětmam taky 77kw dal jsem čip na 99kw a je to parada mužeš jezdit už od 1200 otáček motor se parádně sbírá chce to ale udělat u dobrý firmy a ne někde v garáži
11.58, 26. 7. 2009, odpovědět