ahoj vsichni, na technicke me pan upozornil, ze na prevodovku mi kape olej, ale ze nevidi odkud, v servise, kde jsem to nechal prohlidnout, se zjistilo, ze olej kape na prevodovku z hadice, ktera patrne vede vzduch z turba do sani do motoru (mam a156, 2000, 1.9jtd, 81kw). V original servise fiat mi rekli, ze patrne protika olej turbem a ze kape z te hadice je proto, ze paska utahujici hadici k motoru je povolena (vymena 50kc + litr oleje na doliti), ale doporucili vymenit turbo - kalkulace cca 23.000 Kc (za repasovany dil). Chtel jsem se zeptat jestli v takovych pripadech je nutne vymenit cele turbo, popr. jestli to nekdo v okoli Brna dela, za rekneme lepsich financnich podminek a jake s tim mate zkusenosti. Predem dik za odpovedi.
23.06, 3. 6. 2009, odpovědětKazde turbo trocha prepusta.
23.26, 3. 6. 2009, odpovědětmě komplet repasované turbo stálo 8000,- + práce. Bylo to výměnou kus za kus. http://turba.cz/
0.06, 4. 6. 2009, odpovědětNejblíž to máš do Turbocar Velká Bíteš je hned u sjezdu z dálnice.Turba tam repasují i prodávají nove.Já jsem tam kupoval v roce 2007 nove na 2.4jtd za 18000kč.
5.02, 4. 6. 2009, odpovědětJak napsal ronsoc.To že turbo tlačí olej,nemusí se hned měnit.Záleží kolik musíš dolejvat.Normální je,že se nemusí během výměny dolejvat.Pokud není třeba dolejvat 0.5l/1000km,tak bych nějaký čas bez obav jezdil.Jde o to jak moc tě baví kontrolovat olej.Málo oleje=turbíka smrt.
16.46, 4. 6. 2009, odpovědětTrochu to kouri, kdyz je to v otackach pod plynem a dolil jsem ted asi pul litru oleje po vymene pred cca 4000 km. Pred tim jsem nikdy nedolival (mam to auto asi 70 000km) ale je pravda, ze jsem nikdy pri vymene oleje nemeril kolik toho jde ven a v prubehu kontroloval jen sporadicky a prisel mi vzdy v norme. Taky jsem si vsiml, toho, coz delalo uz predtim, ale v mensi mire, ze pri akceleraci, kolem 3000 otacek, dojde k mirnemu zvadnuti, tj. ztraty vykonu, po tomto cuknuti jde zase motor do otacek. Muze tohle taky naznacovat pomalu dosluhujici turbo?
20.25, 4. 6. 2009, odpovědětpozri sa ci nemas prasknutu hadicu tu hrubu co ide ponad bateriu (asi je to nasavacia) do turba. vcera som bol v servise menit rozvody a termostat a okrem ineho mi opravili aj tuto hadicu lebo som ju mal deravu a tiez som mal nakvapkany olej na prevodovke + slabsi vykon.
20.32, 4. 6. 2009, odpovědětCelkem jasne to kape z te tluste hadice co vede nahore do motoru, ten technik co ji pre de mnou prepaskoval sahal i do te hadice a byla zevnitr od oleje. Nechal jsem to delat v Motortecu (znackovy servis a prodejce Fiatu) a ten rikal, ze to jiste bude tim ze to turbo propousti olej. Nejsem si jist, jestli se do tehle tluste hadice muze dostat olej i jinak nez z turba...
20.55, 4. 6. 2009, odpovědětPři zabezpečení optimálních provozních podmínek, hlavně čistoty mazacího oleje úvádí výrobce životnost ložisek turbodmychadla až 6 000 motohodin. Skutečnost je ale taková, že k prolínání oleje do plnícího potrubí přes turbodmychadlo dochází zhruba již po ujetí 150 000 kilometrů. Při tomto zjištění je bezpodmínečně nutné provést generální opravu turbodmychadla výměnnou opravárenské sady, tzn. nová ložiska a ucpávkové kroužky. Pro tento způsob opravy nabízí TurboCar všem zákazníkům ty nejlepší ceny
21.02, 4. 6. 2009, odpovědětŽivotnost turbodmychadla je závislá na přesné a pečlivé výrobě všech částí, včetně stoprocentního dynamického vyvážení kola kompresoru a hřídele s kolem turbíny. Z důvodu vysokých obvodových rychlostí (až 200 000 ot/min), vzniká největší opotřebení na radiálních ložiskách a následně dochází k poškození těsnících ucpávkových kroužků.
21.03, 4. 6. 2009, odpovědětPopisovana generalni oprava znamena vymenu turba nebo pouze vymenu popisovanych casti na soucasnem turbu? A cena by v mem pripade A156 1.9JTD byla jaka?
15.07, 6. 6. 2009, odpovědětŽivotnost turbodmychadla je závislá na provozních podmínkách (před vypnutím motoru snížit otáčky na volnoběh) a pravidelné údržbě motoru - trvale zajistit čistotu a kvalitu mazacího oleje.
21.16, 4. 6. 2009, odpovědětdotaz pro ip-85-160-64-237.eurotel.cz Jak se spočítá rozdíl otáček u středu osičky a na jejím obvodu?Nevím jak rychle se točí osa turba,ale myslel jsem,že jedna osa se točí jen jednou rychlostí.
16.06, 5. 6. 2009, odpovědětBohužial, ale otačky su vždy len otačky a je uplne jedno, či je to na osi alebo na obvode, všetky boby na jednej priamke spravia za jednu otačku 360stupnov. Neprehanajte to s tou fyzikou 5. ročníka. Možno že dotyčný mal namysli uhlovu alebo obvodovu rýchlosť.
15.54, 1. 7. 2009, odpovědětpro bart jestliže motor zvadne ve 3000 a pak se znovu výkon zvedne tak to špatné turbo není.Takže nějaká elektronika.
16.17, 5. 6. 2009, odpovědětEgr ventil nikdy nekupujte a nemente...co ma sroubky,tak jde repasovat...jde krasne vycistit a promazat vevnitr...usetrite mooc korun...a nezabere to tolik casu.
17.00, 6. 4. 2016, odpovědět