potreboval by som porait, vymenil som motorcek skrtiacej klapky, kolisali otaky , dal som novy original bosh a otacky mi letia ku 4000, je to benzin 1.6 ts r.v. 99, ridiaca jednotka na skrtiacej klape, je treba nieco nastavit cez rj motora?
20.57, 14. 7. 2009, odpovědětnic se nenastavuje, řídící jednotce to chvilku potrvá než načte nová data, ale to že to kolísá tak vysoko je divné, když jsem to měnil já tak mi asi tak 300km držela otáčky sice kolem 1700 ale pak to kleslo a stejně to kolísá dál... zkus zkontrolovat svíčky zda nejsou zoxidované
21.50, 14. 7. 2009, odpověděthttp://www.alfa156.cz/technika/kolisani-otacek-volnobehu
21.55, 14. 7. 2009, odpověděttakové nastavování nemá cenu
22.01, 14. 7. 2009, odpovědětnechodi sem nejaky mechanik od alfy, ten motorcek by sa vraj mal nastavit po vymene?
18.09, 15. 7. 2009, odpovědětnastav to podle toho návodu, já jsem to sice nenastavil a bylo to ok, kolísání bylo v něčem jiném
22.19, 15. 7. 2009, odpovědětten navod nefunguje, neviete nieco ine?
4.57, 16. 7. 2009, odpovědět4000......při té výměně, nerozebíral jsi klapku?
12.32, 17. 7. 2009, odpovědětPokud je to opravdu špatnejma hodnotama načtenejma z původního vadnýho potenciometru,tak si zajeď na diagnostiku aby ti smazali veškerý údaje z řídicí jednotky a ona si je pak všechny sama znova načte.
23.39, 17. 7. 2009, odpověděttreba ist na diagnostiku, alebo sa to da nastavit alfadiag ? pripadne ked prehram softver] orig, pripadne chip], prehra to aj chyby , lebo tie su ulozene inde?
20.01, 19. 7. 2009, odpovědětTy máš elektronický plyn?
21.04, 19. 7. 2009, odpovědětnebo lanko?
21.20, 19. 7. 2009, odpovědětA volnoběh je opravdu na 4000?
13.26, 20. 7. 2009, odpovědětTím chci říct, že nastavovač škrtící klapky volnoběhu je schopný otevřít klapku do 2000, max. 2500ot/min. Víc to není fyzicky možné. Je tam doraz. Pokud teda máš na volnoběh 4000ot tak jsi to dal špatně dohromady a klapka ti zůstala otevřená.
13.48, 20. 7. 2009, odpovědětKdyž to říkáš.....
20.29, 20. 7. 2009, odpovědětzdar chlapi, když už se bavite o te klapce, mě také lítá volnoběh hlavně za studena, kde se sehnat nová popř. jetá ale v dobrém stavu. 2.0 TS 114kw. předem díky
21.33, 20. 7. 2009, odpovědětK tvému dotazu asi tolik: Škrtící klapka se nemění, není na ní nic, co by se mohlo pokazit /mám na mysli samozřejmě klapku ovládanou lankem!/. Je možné vyměnit nastavovač volnoběhu s potenciometrem, které jsou v jednom dílu. Nový stojí okolo 5000Kč. "Ojetý" bude stát nepoměrně míň. U Twin Sparku jsem se ještě nesetkal s tím, že by tahle součástka způsobila kolísání volnoběhu. Opět, nemá se na ní co pokazit. Skládá se z motorku na 12V a potenciometru, který je zalitý v pouzdře. Jediné co se tomu může stát je, že se spálí /např. potenciometr má stabilizované napětí 5V/. Takže, součástka buď pracuje nebo nepracuje. Nic víc. U tohoto motoru je ŠK maximálně jednoduchá, nemá žádný bypass /volnoběh se koriguje nastavováním jediné klapky/, nemá víc klapek jako třeba u VW. "Kolísaní" způsobené potenciometrem /nebo klapkou/ se běžně objevuje u starších typů aut jako Felicia s jednobodovým vstřikováním kde je potenciometr naprosto jiné konstrukce. A to je v tuhle chvíli asi všechno.
21.58, 20. 7. 2009, odpovědětTak když nemam vymenovat klapku co mam vymenit aby mi to nekolisalo?
22.07, 20. 7. 2009, odpovědětJá bych řekl auto, ale s tím asi nebudeš souhlasit. I když by sis tím ušetřil spoustu peněz a starostí. To je ale jako říkat někomu ve 13. století v Evropě, že Země je kulatá.
22.13, 20. 7. 2009, odpovědětHele každý auto ma nějaké mouchu nepatřím k těm extra alfistum prostě se mi libí. Věděl jsem do čeho jdu, ale nějaké řešení krom výměny auta musí byt ne?
22.31, 20. 7. 2009, odpovědětDobrá, většinou to bývá výsledek více faktorů. Taky je kolísání a kolísání. Základní předpoklad pro daší bádání je...
22.34, 20. 7. 2009, odpovědětmoment, musím jít nakrmit kočku.
22.35, 20. 7. 2009, odpovědět...že sání je těsné a průchozí /včetně vzduchového boxu, gumových tlumičů mezi boxem a hlavou a těsněním pod sáním/, výfuk je těsný a průchozí /tj. taky katalyzátor a tlumič/. Při tomto typu řízení motoru je především lambda sonda a její funkce naprosto kritická. Tohle je asi nejčastější příčina určitého typu kolísání otáček na volnoběh. Její funkce jde změřit jen a pouze automobilovým osciloskopem, buď samostatně nebo paralelně s diagnostikou /Bosch FSA/. Nejde brát zřetel na data vyčtená s ŘJ. Tam je signál už interpretovaný SW řídící jednotky a je už po průchodu integrátorem.
22.50, 20. 7. 2009, odpovědětTakže příklad: ve svodech výfuku je prasklina, kterou je ve směru k lambda sondě přisávaný čistý vzduch. Vyšší poměr kyslíku ve výfukových plynech je detekovaný sondou a je vyhodnocený ŘJ jako chudá směs. ŘJ prodlouží vstřikovací interval, přivře klapku, posune předstih. Otáčky stoupnou nebo klesnou podle konkrétního nastavení, tj. co je momentálně v účinosti. Potom buď snímač otáček nebo lambda detekují buď pokles otáček nebo bohatou směs, opět podle toho s čím momentálně pracuje ŘJ protože hodnoty se neustále mění. Otáčky na volnoběh stoupají a klesají. Motor má nevyrovnaný chod. Volnoběh se zejména řídí signálem z lambda sondy, protože v režimu volnoběžných otáček motor pracuje pouze na stechiometrickou směs a tu se ŘJ snaží dodržet.
22.58, 20. 7. 2009, odpovědětCelé je to trochu složitější, ale snažím se to nějak polopatě vysvětlit. Takže například pokud lambda dává zkreslený signál a ty ji vyměníš, tak, protože jsi neodstranil příčinu, problémy nezmizí. Dál, pokud jezdíš delší dobu na bohatou směs /např. z důvodu netěsného výfuku, který zkresluje signál lambda sondy, jehož výsledkem je, že ŘJ neustále obohacuje směs/, můžeš zničit lambdu a rozhodně ti to zalepí svíčky, dál může poškodit sedla ventilů atd.
23.03, 20. 7. 2009, odpovědětTím chci říct, že prostě není možné říct někomu co konkrétně má vyměnit. Můžeš vyměnit lambdu a svíčky, ale pokud máš díru ve výfuku nebo podpálené ventily, tak se situace na chvíli zlepší, ale časem opět dojde k poškození před nedávnem vyměněných dílů a dalším škodám. A ty jsi pak v začarovaném kruhu.
23.06, 20. 7. 2009, odpovědětNevím, jestli se mi podařilo vysvětlit co jsem chtěl, ona tahle problematika nejde zestručnit. Takže spíš případné otázky.
23.08, 20. 7. 2009, odpovědětChcem sa opýtat, otáčky mi nekolišu a ked nieje v pohybe tak otáčky sú v normále, ale ako náhle sa pohnem a nechám volnobeh tak otáčky sa zvýšia na 1300 a ked nasledne zastavím tak sa po chvýlke vratia do normálu. Prosim poradte.
19.03, 13. 12. 2009, odpovědět