Čus borci,co bys te tam nalili vy,nebo co je doporučeno výrobcem.Chtěl bych tam dát Selenia turbo diesel 10W40,ale výkonnostní třída se mi zdá dost málo API - CD,takže je tu poslední možnost Selenia WR diesel 5W4O.Nebo jiná značka v 10W4O,kde je na tom výkonnostni třída mnohem lepší než u selenie (Mobil,shell..).Mám v tom hokej,tak dík za vaše názory.
10.52, 25. 7. 2009, odpovědětleju do 2,4JTD - tedy bez m-ka WR diesel, al sem spokojen. Měl jsem ho tam od začátku, a nemám důvod měnit. Pokud mi to někdo nerozmluví, tak budu časem míchat s turbo dieselem abych ho trochu zahustil.
11.24, 25. 7. 2009, odpovědětZjisti co se tam lilo celou dobu, nechal bych to samé. Jinak klasika Selenia 10W40 TurboDiesel, někdo používá taky Castrol Magnatec. Pokud je to ale pravidelně servisovaný v alfě, lejou tam selenii.
11.42, 25. 7. 2009, odpovědětNo jo jenže u selenie turbo diesel 10W40,píšou výměnu už po 7000Km na oleje.cz.Po kolika měníte vy?Neví někdo náhodou co doporučuje výrobce na tento konkrétní motor?Vždyť je i s vyšším výkonem ve 159 a olej s výkonnostní třídou API - CD se mi zdá málo pro dnešní motory.
17.47, 25. 7. 2009, odpovědětV papírech máš 15000, doporučuje se 10000. Já měnil ted naposled kolem 9000. Za těch pár stovek problémy nestojí.
20.35, 25. 7. 2009, odpovědětale to pisu u motorov z nepriamim vstrekom ja ho menim po 10000km
18.20, 25. 7. 2009, odpovědětJo tak to se omlouvám,mě mátlo to s turbodmýchadlem,to s turbomýchadlem patří k tomu nepřímemu vstřiku.
18.57, 25. 7. 2009, odpovědětvýrobce doporučuje selenii wr diesel 5w40, a výměnný interval je po 20 000km (2,4jtdm), já se tím řídím.
22.41, 25. 7. 2009, odpovědětDík lukyne,to jsem potřeboval slyšet.
10.38, 26. 7. 2009, odpovědětK intervalu výměny viz Lukyn.
10.45, 26. 7. 2009, odpovědětDo motoru JTDm je předepsaný olej Selenia WR a výrobce trvá na normě FIAT 9.55535-N2 , Fiat tuto normu pro jiný olej neuvolnil. V případě elektronického vstřikování je dodržení normy na místě. Majitelé PDčkových motorů od VW chtěli také ušetřit a místo oleje normy VW 505.01 dávali levnější 505.00 nebo "nějakou plnou syntetiku" a vydřeli se jim vačky a odcházejí turba. To František : Přimíchámím Selenie TD k Seleni WR olej "nezahustíte" jen z toho uděláte olej neidentifikovatelných parametrů. Oba tyto oeje jsou při provozní teplotě stejně husté, tj. SAE 40, jen mají rozdílné nízkoteplotní vlastosti a rozdílný průběch viskozitní křivky a Selenia WR je o generaci mladší a daleko výkonnější olej,tzn. lépe chání proti otěru atd... www.znackoveoleje.cz.
12.15, 27. 7. 2009, odpovědět