Dostatecny tlak, nove cidlo, relatko, kabelaz, do 4 konektoru jde 12V kdyz propojim v rele cervenej s hnedym kterej de primo na komresor tak sepne. v relatku to neni...nevim uz co to muze byt..jaky mate relatko...je mozny ze jde 12V prud a ze je tam slaby napeti...jak ho zmerim to napetim multimetrem? jde tam jednosmernej nebo stridavej..a kam mam dat ty konektory z multimetru?
12.37, 6. 8. 2009, odpověděta vypinac na klimu mas ok?
12.58, 6. 8. 2009, odpověděttak abych tě opravil, V je napětí, proud se měří v A(mpérech) máš tam stejnosměrný rozvod a změříš to klasicky multimetrem, který připojíš paralerně to znamená, že dáš klasicky plus na plus a mínus na mínus.
14.54, 6. 8. 2009, odpovědětno jako ja to poplet ze jje tam napeti a nejde tam proud je to mozny? A nezmezim prave 0. Vypinac je ok. sviti a drive spinal normalne. do rele jdou hnedej a cervenej hnedej jde do komresoru cervenej z baterky. pak tam jdi jeste dva draty ted jsi nepamatuju barvu..a ty jdu asi tak do interieru...napeti jde ze vsech.dal sem multimetr na plus baterky a na konektor relatka. merim to spravne....kazdopadne relatkem to nnemuze byt pac sem menil..cidlo take...uvazuji ze ty dva to je primej (hnedej a cervenej je v motorove casti)kabelaz...ale pak ty dva jeden jde podle me na interieru na tlacitko klimi a jeden jde z cidla...je to tak nebo jak je to vedene vyzna se v tom nekdo?
22.18, 7. 8. 2009, odpovědětTy Davide píšeš jak jeliman, v tom aby se čert vyznal :c) Takže pokud jsem to pochopil, tak pokud spojíš červený a hnědý, kompresor se rozjede, tím se vylučuje chyba kabeláže "silovky" Měřit musíš vždycky proti mínusu, nebo kostře protože proti plusu vždy nějaký potenciál naměříš. Takže chyba je buď v kontaktu relé = nepřevádí potenciál, to pokud máš na měřáku funkci "pískání" jednoduše ověříš, nebo je problém v řídící části relátka = vadná cívka pokud ti jde napětí na ni, nebo pokud ne tak nejaká chyba aktivního členu (spínač, čidlo) nebo přerušený obvod (pojistka, kabeláž)
20.15, 8. 8. 2009, odpovědětCAU KLUCI, MATE PRAVDU PSAL JSEM TO TU DOST ZMATENE TAKZE TO NAPISI ZNOVA... MUJ PROBLEM ZACAL, KDYZ ME PRESTALA CHALDIT KLIMA. A ZAROVEN SE ME ZA STUDENA ZACAL SPOUSTET VENTILATOR. TAK VILDA PSAL ZE JE TO CIDLEM NA KLIME. TO JSEM VYMENILI A VENTILATORY ZAS BEZI JAK MAJI. ALE PORAD NESPINA KLIMAKOMPRESOR. TAK JSEM PREKONTROLOVAL RELATKO I POVYMENOVAL Z RUZNYCH ALF..TAKZE VIM ZE TO RELATKEM NENI. TAK UZZ JE VYRAZENO CIDLO I RELATKO.. TAK JSEM ZACAL RESTI KABELAZ... V MOTOROVEM PPOSTORU JE TO NASLEDOVNE...ZACNEME U RELATEK...K RELATKU KDDYZ SE PODIVAME CELNE NA RELATKO JSOU 4 PACICKY..DVE VODOROVNE A DVE SVISLE... SVISLE JSOU CERVENY A HNEDY...CERVENY JDE Z BATERKY DO RELE...A HNEDY JDE JAKOBY Z RELE PRIMO NA KLIMA KOMPRESOR. KDYZ VEDELAM RELE A MEZI TYTO DVA KONEKTORY NA SVISLE PACICKY RELE DAM DRATEK..KLIMA SEPNE A CHLADI...TIM JE VYRESENA KABELAZ HNEDY A CERVENY DRATEK TAKZE DVA DRATKY ZE 4 CO VEDOU DO RELE..PAK JSOU TAM VICE NA LEVO Z RELE TY DVE VODOROVNE PACICKY..TAM VEDOU DRATKY NEJAKE BAREVNE, TED JSI PRESNE NEVZPOMINAM..A KDYZ JSEM ZBEZNE SEL PO DRATKACH TAK VEDLI DO INTERIERU..ALE SPON TO TAK VYPADALO..TADY VZNIKA MUJ PRVNE DOTAZ...kam vedou ty dratky z tech vodorovnych konektoru pro rele klimi? pokracujeme z kabelazi...posledni kabelaz co je je 5 kabelu primo z cidla...vedou do takove cokoladky..a pokracuji buhvi kam TAKZE DALSI DOTAZ ...KAM VEDOU TECH 5 DRATKU..... DOHROMADY DOTAZ NA 7 DRATKU 5 Z CIDLA A 2 Z RELATKA....DALSI VEC JE PROMEROVANI...NASTAVIL SME MULTIMETR NA VOLTY...DAL JSEM CERNEJ NA BATRKU NA MINUT A CERVENEJ JSEM POJEDNOUM PRIDAVAL NA VSECHNY 4 SAMICE PRO RELE NA KLIMU..NAMERIL JSME VZDY NECO KOLEM 12 A PUL...COZ ODPOVIDA ZE TAM PROTEKA NAPETI..A TED ME NAPADLO CO PROUD...JAK HO MAM ZMERIT..A HLAVNE NAPDA VAS NEKOHO JAK TOHLE DYLEMA RESIT...PREDEM DEKUJI TEM CO SI TENHLE ROMAN PRECETLI A NAPSALI NEJAKOU RADU...KROM RADY AT TO PRODAM...TAKOVY CHYTRAKY NEHLEDAM..DEKUJI VAM MOC!!
23.38, 10. 8. 2009, odpovědětproud změříš sériovým zapojením měřáku. Musíš si ho přepnout na ss proud a přepojit červený kalel na měření proudu. Ale bacha tady končí prdel měřák máš do nějakých 20A což můžeš překročit a odpálíš při nejlepším pojistku, nebo v horším případě měřák. Měřák musíš zapojit jen jako "kabel" a spotřebič ti dělá potřebný odpor v obvodu.
2.52, 11. 8. 2009, odpověděthm tak to nevim jak..zas takovej odbornik nejsem spis by me vic zajimalo jak to poloapte zapojit ale kazdopadne kdyz je rele do 30A tak tam nebud zkouset kdyz merak je do 20A ne?
9.21, 11. 8. 2009, odpovědětno relé je určitě předimenzováno a proud je přímo úměrný úbytku vznikajícím na spotřebiči, ale po pravdě já osobně nevidím důvod proč měřit proud, to jsem ti jen psal, protože ses na to zeptal. Pokud neměříš napětí, tak máš obvod v cajku a nic víc nemusíš řešit a pokud chceš jen nějak zjistit jestli ti přes kontakt relátka teče proud, tak jednoduše ty další dva dráty z relé odpoj a místo nich dej + a - z baterky, aby ti relé seplo a kompresor se ti musí rozjet, jinak máš špatný kontakt v relé.
13.17, 11. 8. 2009, odpovědětklimatizacii sa venujem dajaku dobu ,ale velky problem je vo vahe chladiva.to ze ty niekto zmeria tlak a je tam 4 alebo 5bar.neznamena ze mas vahu v poridku.klima pracuje v dvoch okruhoch nizkeho a vysokeho tlaku. V tvojej alfe ma byt 700g r134a chladiva a ak tam mas menej alebo viac tak klima blbne,najprv by som riesil vahu chladiva. V 90% vadnych klim je problem v chladive a tych 10% je v elektrike.
19.17, 11. 8. 2009, odpovědětAHOJ, TAK DOKONCE PROBEHLA I DIAGNOSTIKA DNES, A ECU(RIDICI JEDNOTKA) PRI TESTU NORMALNE SPINALA KLIMAKOMPRESOR. DALSI VEC JE TO JA KJSI PSAL O VAZE CHALDIVA DNESKA TAM ZAJEDU A POPTAM SE NA TO. A NECHAM SI TAM DAT PRESNE HODNOTY..MIMOCHODEM DIKY ZA PRESNE HODNOTY!!! CIDLO JE TAM UZ DRUHY...A CHVILICKU NOVY TVRDE POCHYBUJU ZE CIDLO TAK RYCHLE ODCHAZI!...RELE MUSI FUNGOVAT PAC JSEM SI VZAL RELE Z FUNKCNI 156 KDE KLIMA JELA NA 100%.. VOLAL JSEM DO AUTOKLIMA A TAM ME REKLI ZE PODLE TABULOVE HODNTY TAM MAM MIT 600 +- 50 G CHLADIVA... A ZE PREJ 700 J UZ STRASNE MOC A ZE TO ZKURVY KOMPRESOR A BLA BLA BLA.. MAM TAM DAT TECH 700
13.57, 13. 8. 2009, odpovědětklima kompresor spina uz pri 125 gramech chladiva...podle tagulek je 600g +- 50g pro alfa romeo kdyz se davic zbytecne se trapi ventyl a kompresor, myslim pri vysokych teplotach okolo 30°C se zvysuje v obehu tlak..tohle je zbytecne resit, kazdy ma na to svuuj nazor.a po mechanicke strance je moje klimatizace v top stavu...rele je taky v poradku cidlo jako termostat a tlakove cidlo je taky ok nove...cidlo ve vyparniky kdyby bylo pokazene tak bych chladil teoreticky porad, coz je taky vylocitelne...to predchozi cislo bylo spalene...tam vidim tu chybu,tak jsem menil alternator pac byl divnej a omylem jsem pri nastartovanem motoru nekolikrat pri startovani pres kabeli rozpojil kable z baterky a obvod aletroniky dostal amperovy sok podle proto podle me vyhorel ale ted je tam novy a prose nechapu vcem je tedy takovy problem. kabelaz v motorovem okruhu je v poradku. ted z vypinace vnitrinho okruhu a spinacee klima vede dalsi kabelaz prevazne oranzovofialova. mezi nimi jsou cilda teploty vnitrni interieru..vzduch vyparniku...pak vedou jeste dva dratky modry a cerny..a ten vede do jednotky...z jednotky pak vede na klima kompresor...z cidla vedou taky do ricdici jednotky...na diagnostice pri testu ECU jetli spina kompresor tak spina.....TAK KOHO CO DAL NAPADA...jsem beztradny...a auto nechcu prodavat...dekuji mockrat!
0.03, 14. 8. 2009, odpovědětzkus poprosit někoho a vyměň si v alfě ovládání klimatizace. budeš mít problém někde v tom. když to diagnostika spíná a všechno máš vlastně nový.
0.09, 14. 8. 2009, odpovědětDavide el.obvod klimatizace je poměrně dost složitý.Je tvořen třemi relátky,pěti pojistkami,tlakovým čidlem a dvěma řídícími jednotkami.Bez schématu nemáš šanci.Nejdřív ale musíš mít jistotu že máš v pořádku oba tlaky(nízkotlak i vysokotlak)Pak teprve hledej závadu v elektrice.
22.01, 14. 8. 2009, odpovědětAHOJ VILDO, JEDINE CO MUZU JESTE UDELAT ZKONTROVAT RELATKA A POJISTKY O KTERYCH JSI PSAL..NEMOHL BY JSI MI PROSIM POPSAT KDE NAJDU TECH 5 POJISTEK A 3 RELATKA..JEDNO RELE JE PRED BATEKOU A JEDNA POJISTKA C/A ZA BATERKOU JAK TAM SOU TY KRABICKY STEMA POJITKAMA TAK TAM JEDNA A/C POJISTKA JE...SNAD ME JESTE TY PODARIS NEBO SE BUDU MUSET OBJEDNAT K ELETRIKARI...A TAM NECHAM RANEC..SKUSIM ALESPON VYMENIT POJISTKY PROJIT TY RELE A POJISTKY KONTAKTOLEM A PAK NEBUDU UZ VEDET...BYL BY JSI TEDY TAK MCO LASKAVY A SKUSIL ME TO POPSAT..OHLEDNE MECHANICKE STRANKY MAM TLAKY V NAPROSTEM PORADKU...MUJ DVORNI KLIMATOR DELA PO MECHANICKE STRANCE KLIMATIZACE 8 LET A JE NEJLEPSI NA JIZNI MORAVE NELI I VIC..JEZDI ZA NIM I Z PRAHY NEKTERI..NA MECHANICKY SYTEM ME DAL ZARUKU..A PROSTE VIM ZE JE NA 100% A ZE JE PLNE FUNKCNI...TAK DOUFAM ZE POJISTKY JSOU V HAJI..DEKUJI TI MOCKRAT..DAVID
1.21, 15. 8. 2009, odpovědětFastcrash: MYSLIS TEN OVLADAC S TEMA TEMA KOLECKAMA? JJ TO SKUSIM STEJNE ME TAM BLBNE SVICENI ZMEN OKRUHU..
1.23, 15. 8. 2009, odpovědětVILDA: MYSLEL JSEM JAKO PORADIT KDE SE NACHAZI VIS..DIKY!
1.24, 15. 8. 2009, odpovědětPROSIM JESTE JEDNU RADU VIM ZE JE VYPARNIK NEKDE U SPOLUJEZDCE ALE JAK VYPADA A KDE PRESNE JE VITE NEKDO? DEKUJI
1.33, 15. 8. 2009, odpovědětDavide zkusím ti ze schématu obvod popsat.Po zapnutí klíčku přivede pojistka F6 spínací proud na kont. 85 relé R1 které je pod volantem.Tím spojí kontakt 30 a 87 relé.Na kont.30 je přiveden napájecí proud z poj.80A za bater a kontaktem 87 odchází do poj.F15 a ta napájí další a to klíčový relé J20 které se nachází před baterkou druhé zprava na kont.30 a kontaktem 87 proud pokračuje samozřejmě po sepnutí J20 do spojky kompresoru klima.Spínací proud relé J20 je klíčový pro zapnutí kompresoru ale i dost složitý protože je hlídaný Tlak.čidlem a řídící jednotkou klimatizace a ECU.Pokusím se ho popsat.Po zapnutí klimatizace na přístrojovce teče proud na kontakt č.1 tlak čidla klim.Jestli-že máš v pořádku tlaky tak čidlo pustí proud dál do říd.jed.mot.(ECU) na pin 54.Pin 72 z ECU vytvoří další zpínací proud a sice na další relé J10 před batrkou vedle již zminovaného J20 vpravo. Toto relé J10 je napájený z 30 amp.pojistky za baterkou na kontakt 30 a z kont.87 proud pokračuje na poj.F2.Z pojistky F2 pak už pokračuje jako spínací proud do už zminovaného relé J20 které zapíná kompresor klima.Je to přečtený ze schématu na tvý auto tak by to mělo sedět.Snad ti to trochu pomůže.
17.33, 15. 8. 2009, odpovědětjj. vyměň ten ovladač (teplota,větrák,klapky) a uvidíš. Myslím si že ti to ovládání nefunguje a nesepne klimu.
17.51, 15. 8. 2009, odpovědětvildo a co rikas na to vymenu toho ovladace stejne me nak blbne to spodsviceni...snad to bude tim ovladacem..jinak tve instrukce po 3. precteni chapu a skusim to projet..dekuji moc..jen jeste dotaz..KDE JE VYPARNIK..MAM VYTAZENY Z NEJ CIDLO..a lezi me u noh spolujezdce...diky....ste fakt super doufam ze sem to podari diky vam rozchodit kluci!!DIKY
22.24, 15. 8. 2009, odpovědětOvladač můžeš jak je ze schématu zřejmé otestovat.Po zapnutí klimatizace se musí na spínači rosvítit kontrolka a proud by měl dotéct na pin č.1 tlakového čidla které si měnil a z pinu č.2 tlakového čidla pokračuje do ECU vedle pravé nohy spolujezdce na pin č.54 atd.Jestli-že po zapnutí klimiatizace proud na pin č.1 tlakového čidla doteče nemá cenu měnit ovladač.Jinak výparník je zabudovaný do plastové skříně a ta je pod přístrojovkou dole uprostřed.Z motorového prostoru je do ní přes filtr nasáván vzduch a ten prochází výparníkem který ho ohřívá nebo ochlazuje podle toho jestli topíš nebo ochlazuješ.To čidlo který máš vytažený by mohl být termostat který má za úkol hlídat nastavenou teplotu a po její docílení klimatizaci vypne.Při přerušení obvodu tohoto čidla nebo jeho poruše ti rovněž klimatizace nebude fungovat.
11.07, 16. 8. 2009, odpovědětjj dnes ks veceru se tomu pujdu venovat...a normalne prochazi 12V ..normalne na drat a druhej dat na kostru ne..kdyz budu merit multimetrem ne? ty asi delas v alfe ne nebo jsi eletrikar,))
12.14, 16. 8. 2009, odpovědětda se nejak zkontrolovat jestli je to cidlo ok je hlinikovy a ma funkci termostatu...ale pochybuju ze kdyb jen bylo vypojene ze by nejela klima?
12.19, 16. 8. 2009, odpovědětkdyz jsem u toho, nemas nahodou to schema naskenovane?
12.22, 16. 8. 2009, odpovědětVILDA: ja nemuzu najit ten vyparnik je to v prostred tam v zadu takova platova nadoba jakoby ne?ja nevim kam to cidlo dat..ma kolem sebe takovou gumu..takze prohmatavam rukou a hledam nekde kulovou diru nekde v tom plastu ale porad sama voda:(
14.48, 18. 8. 2009, odpovědětvidla: a nezivis ze nahodou to eletrikarinou? ze bych se zastavil..zacimam tusit ze to sam nezvladnu
14.49, 18. 8. 2009, odpovědětvidla: a nezivis ze nahodou to eletrikarinou? ze bych se zastavil..zacimam tusit ze to sam nezvladnu.
14.49, 18. 8. 2009, odpovědětDavide jenom elektrikařinou se neživím ale dělám práci kde ji dost využívám včetně schémat.Co se ale týče tvý závady tak jelikož nemám přístroj na měření tlaků a ty jsou prioritní ke zjištění závady tak bych se nerad ztrapňoval.Ty můžeš mít klidně nečistotu v systému a tím ucpaný expanzní ventil nebo výparník a nebo KO kompresor a tady bez budíků nic nezjistíš.Myslím že neproděláš když si to necháš zdiagnostikovat v servisu.Ty by měli mít do hodinky jasno.
22.38, 19. 8. 2009, odpovědětbylo to na diagnostice a na kontrole mechanickych zavad klima..a klima je proste spravena tlaky jsou v poradku.. mam troosku bordel v tech pojistkach kde jsou...ty furzny F pojistky...pak uz to snad najdu lip..hlavne nevim kde je to cidlo pichnuty...to do toho vyparniku..lezi mi tam na zem a myslim si ze je to tim cidlem...i ECU spina klimatizaci na diagnostice...a jinak to klima nevyhodila nidke chybu:( nevite nekdo kde to cidlo mam pichnout?? v tom vyparnniku? diky vsem
23.48, 19. 8. 2009, odpovědět