Při studeném startu motor několik vteřin tak podivně neklidně poskakuje jako když nemůže chytnout dech. Trvá to tak 5 vteřin a pak už jede volnoběh normálně. Když se zahřeje (stačí i minimálně), vše je ok. mJTD 103kW. Nevíte čim to je?
9.36, 14. 8. 2009, odpovědětMožná hloupost, ale asi problém se sytičem, nechce se chytnout. I když teď sem znejistěl, jestli vůbec ropák sytič má?? Do teď jsem jezdil s benzínem, tak diesla neznám. Ale třeba s tím někdo měl už zkušenosti a poradí líp.
10.27, 14. 8. 2009, odpovědětno neco podobneho to ma. Po startu ma kzdy diesel nizsi otacky navolnobeh, po zahrati pak jdou o cca 200 vis...
12.19, 14. 8. 2009, odpovědětTo je nesmysl, po nastartování mi 1.9JTD 85kW točil cca 900 a pak klesnul nekam ke 750-800. Motor točí pouze více při volnoběhu za jízdy, při stání vždy klesnou kam mají.
12.42, 14. 8. 2009, odpovědětTak mi bylo v servisu řečeno, že to může být svíčkami. Jedna by prý mohla být pomalejší a jak v létě neni potřeba nažhavovat, tak motor jde na 3 válce a po několika vteřinách se chytí čtvrtej. Je to možný? :o
16.13, 16. 8. 2009, odpovědětDnes jsem odpozoroval, že to dělá mnohem déle. Pokud motor nemá aspon 50stupňů, tak po chvilce stání začne zas poskakovat :(
11.10, 19. 8. 2009, odpovědětahoj uved ma do obrazu jtd ma sviecky.
15.39, 19. 8. 2009, odpovědětStudený start, motor naskočí a pocukává jakoby se na setiny vteřiny snižovali otáčky, chytá dech... Po cca 10 vteřinách se to zlepší. Normálně se rozjedu, normálně to jede. Pokud je však motor stále studený (ručička leží) tak po zastavení třeba na semaforu se po chvíli stání opět rozcuká. Možná to má nějakou spojitost, ale přijde mi, že dost smrdí, resp. smrdí mnohem víc a úplně jinak než třeba starší JTD85kW. Přijde mi, že i více kouří (proti 8V rozhodně). Těsně po koupi se vyměňovala váha vzduchu a hadice u turba (praskla). Vzduchový filtr i olej je nový. Palivový filtr se neměnil, je prý ok. Rozvody zánovní, termostat funguje, nikde nic nebliká, palubní počítač si na nic nestěžuje.
16.00, 19. 8. 2009, odpovědětcau, daj prosim Ta potom vediet co stym bolo?diagnostika co povedala?
9.34, 20. 8. 2009, odpovědětTo kdybych věděl, tak se neptám ;-) ... diagnostika je čistá
9.48, 20. 8. 2009, odpověděthehehe, jeden o voze a druhy o koze. ale prvda je, ze niektori ludia aj zhavice volaju sviecky
15.59, 19. 8. 2009, odpovědětja mam 1,6 TS a rovnaky problem. za studena auto poskakuje a po par sekundach ok.ked startujem znova, ale so zahriatym otorom, vse je ok. viem ze mam napicu VAhu vzduchu, ale zeby to bolo nou , asi tazko....
16.07, 19. 8. 2009, odpovědětbavíte sa tu o pičovinách, doležité je predsa kolko z toho vytiahneš maximálku... Nie
16.10, 19. 8. 2009, odpověděta samozrejme kto to má na kolko chipnuté, aké autá sa na italské šernle nehrabú. A samozrejme srdcové záležitosti a ako sa po vás každý z lútosti otáča
16.14, 19. 8. 2009, odpovědětS lítostí se otáčí akorát za tebou :))
16.29, 19. 8. 2009, odpovědětTak problém stále trvá, auto bylo v servisu, vyměnilo se všechno možný ale problém zůstal :( Podivné je taky, že při studeném startu docela i málo točí, drží otáčky volnoběhu kolem 700. :(
12.02, 12. 9. 2009, odpovědětnazdar je to trochu zapeklité ale pár možností bych měl, nevím odkud jsi, ale kdyžtak nás kontaktuj a otestujem to co a jak aby jsi měl vše OK! www.autopavelka.com
18.25, 12. 9. 2009, odpovědětMožností a příčin je velké množství, což je dost nepříjemný. Jedno je ale jisté, když se lehce dotknu plynu a zvýšim otážky odhadem na 800-900 tak krásně šlape. Doporučili mi zkusit chvilku lít do nafty aditiva na pročištění žhaviček.
19.01, 12. 9. 2009, odpovědětUž plánuji, kdy budu mít čas. Ozvu se a dorazim.
14.56, 14. 9. 2009, odpovědětAdam: skama si?
16.25, 12. 9. 2009, odpovědětskus diagnostiku v origo servisu, kludne to moze robit jeden vstrekovac alebo cerpadlo. kvalitna diagnostika hodi aj aktualny tlak paliva a casovanie vstrekov a podbne... Mne napr kolisali otacky na volnobehu okolo origo 900 na jtd. som mal velke netesnosti na tlakovych hadiciach, cize salo falosny vzduch... dve z troch mam odstranene a uz je to ok...
22.39, 12. 9. 2009, odpovědětja bych proveril vstrikovače mel jsem neco podobneho
18.45, 13. 9. 2009, odpovědětmáš zlý jeden žhavič. vymeň si ho čím skôr pretože takéto štartovania neprospejú vstrekovaču v tom valci kde je zlý žhavič. ono sa nafta nevládze bez žhavenia v studenom valci chytiť a strašne ti potom zadrbe špičku vstrekovača. a kľudne tam potom daj nejaký prípravok do nafty na prečistenie vstrekovačov. ja používam od STP diesel injector cleaner
10.16, 14. 9. 2009, odpovědětK tym zhavicom:JTD zhavi az od -5 stupnou takze zhavice ani nepotrebuje.A k tomu kolisani otacok za studena mi bolo povedane ze jednotka nacitava vahu vzduchu a tak to trva asi cca 5 sekund.Skus na skusku odpojit vahu vzduchu a uvidis ci ti t obude robit a daj potom vediet.
10.55, 14. 9. 2009, odpovědětjtd zhavi aj ked je 20stupnov, tak neviem kto ti to povedal. a rj ma info z vahy vzduchu už ako otočíš kľúčik v zapalovaní. žiadne 5sec načítavanie sa nekoná ;-)
13.10, 14. 9. 2009, odpovědětVáha vzduchu je nová, ale za pokus nic nedám. Co se týče žhavících svíček, jednu jsem teď měnil protože netěsnila, zbytek je ok. Jinak mJTD startuje bez problému i s vyndanými svíčkami. Pokud neni extra zima předehřev nafty prakticky nepotřebuje. Dnes jsem natankoval plnou nádrž Verva-Diesel nacpanou aditivy, tak uvidíme jestli se to vyčistí. Jinak po studeném startu ze mě pár vteřin leze bílý velmi smradlavý dým :-/
14.54, 14. 9. 2009, odpovědětano, leze biely dym pretože to nenažhaví a jeden valec chytí až po chvíli a začne to napekať na vstrekovač. keď sa zohreje tak nabielo nedymí.
16.02, 14. 9. 2009, odpověděttakže ten vstrekovač bude trochu napečený kde ti netesnil alebo nežhavil žhavič. ale aditiva to spravia. počítaj tak cca 500km najazdiť na aditive a bude to ok.
16.03, 14. 9. 2009, odpovědětna benzinkach maju STP Diesel injector cleaner. to tam nalej, jedno balenie na plnu nadrz. pouzivam to
14.02, 15. 9. 2009, odpovědětAhojte.Mám alfu 156 2,0 114kw a když třeba ráno za studena nastartuju,tak na poprvé se třeba ani motor nechytne,klepe se někde na minimálních otáčkách a pak to musím zdechnout a znova nastartovat a jede v pohodě.Ale poslední dobou za studena po ránu nastartuju motor,mužu šlapat i na plyn a třepe se tak 20-30vteřin než se rozjede na normální chod.třepe se i při vyších otáčkách.Nebudou to svíčky???Poradtě.díkec
16.51, 16. 9. 2009, odpovědětjo to me tak dela u stejneho motoru taky bych potreboval radu
16.56, 16. 9. 2009, odpovědětmě to začlo dělat taky mám obj. váhu tak v pondelí uvidím
22.51, 16. 9. 2009, odpovědětTak chlapi.Včra jsem vyčistil,vydrhl všechny svíčky,vyčistil jsem váhu vzduchu,uplně všechny kontakty co jsem našel,taky zapalovací cívky a všechno a vůbec mi to nepomohlo.cukání po startu je tam pořád,jediné plus je,že to ted je jak letadlo.jinak nic.kdyby ste na něco došli,písněte třeba i na e-mail.možná to přece jen budou ty svíčky.připadá mi to tak.jako by se jeden válec blbě chytal
13.15, 17. 9. 2009, odpovědětčááu.. mám 1.8 TS a při studenym motoru taky tak půl minuty klepe a třese se s nízkých otáčkách. Vyměnil jsem váhu vzduchu i všechny svíčky a těma to taky není.. asi to bude nějaká zapalovací cívka....možná... Jestli máte někdo další možnost, čím to je tak to napište:-) dík
14.27, 21. 9. 2009, odpovědětTak jsem již na Verva Diesel + STP čistič vstřiků najel cca 600km a je to výrazně lepší. Po nastartování sice stále poskakuje, ale do cca 5 vteřin je definitivně klid. Zbývá doufat, že to nakonec zmizne uplně.
19.05, 20. 9. 2009, odpovědětno záleží ako sú napečené hroty na vstrekovačoch. ale zlepší sa to ešte. už máš všetky žhaviče ok?
13.41, 21. 9. 2009, odpovědětTak je to asi trochu běh na dlouho trať, ale musim říct, že poskakování je už skoro pryč. Pořád tam je, ale jen naprostou chviličku. Najeto mám cca 2000km. 2x Verva Diesel a 2x STP Cleaner, teď čerstvě 1x Shell V-Power Diesel + Liguid Moly Cleaner
10.47, 12. 10. 2009, odpovědět