Zdravim, jelikoz vsechno muze souviset se vsim, popisu zde celou situaci: po prostudovani informaci o bionafte (cistsi, lepsi mazaci schopnosti => tissi chod, ...) jsem se rozhodl pro pokus o pomaly prechod na ni. natankoval jsem tedy na Benzine krom 15ti litru normalni i litrik bio (30%ni smesna nafta). po vyjeti vetsiny teto smesi jsem zastavil na Shellce, kde jsem natankoval asi 10 litru jejich nafty (te levnejsi, zadne super extra mega turbo v-power). chvili jsem tak jezdil (cca 50 km) a najednou jsem zjistil, ze se zvuk motoru zmenil - presneji jsem ho temer prestal slyset (na volnobeh jsem dokonce vypnul i radio a fucak, abych o nem vedel i sluchove, nejen citil vibrace). A ted k otazce: vzhledem k tomu ze neusim, ktera ze slozek paliva toto mohla zpusobit, bych se chtel zeptat znalejsich a zkusenejsich, jestli nekdo z vas jezdi se svym unijetem (konkretne srdce meho auti je 2.4JTD 100kW) na shellackou naftu ci na bionaftu a jak hlasite tluce to jeho srdicko ;-) predem diky za jakekoliv vecne reakce.
15.47, 2. 10. 2009, odpovědětNa bionaftu nejezdi je to sráč a zničí ti celou palivovou soustavu.Nový auta mají dokonce na dvířkách od nádrže přímo napsaný NO BIODIESEL!!
15.53, 2. 10. 2009, odpovědětdovol, abych oponoval tomuto nesmyslu. "znici celou palivovou soustavu" asi znamena to, ze vyplavi jak veskere usazeniny z palivove soustavy, tak karbon do oleje, takze po prechodu je nutna vymena palivoveho filtru a motoroveho oleje (taktez je lepsi pomaly prechod kvuli moznosti ucpani trysek prave uvolnenym bordelem). Co v tomto pripade je vetsi svinstvo? Nafta, ktera palivovou soustavu zaneradi usazeninama, nebo bionafta, ktera te techto usazenin zbavi? Druhou veci je, ze na sebe vaze vodu, takze musis napred vysusit nadrz ci celou palivovou soustavu - pokud tyto veci nekdo nevi a natankuje plnou, tak je jasne, ze daleko nedojede! Navic ja mluvil o 30ti procentni smesne nafte (jen tak pro info prikladam citaci z wiki: "Většina výrobců vozidel vydává seznamy aut, které mohou jezdit na stoprocentní bionaftu. Ve Velké Británii mnoho automobilek dává záruku pouze na motory, v nichž se spaluje maximálně 5% bionafty ve směsi s 95% klasické nafty - přestože se tento postoj považuje za přehnaně opatrný. Peugeot a Citroen jsou výjimky, protože nedávno oznámili, že v jejich HDI motorech se může spalovat směs s 30% bionafty. Další výjimky jsou Scania a Volkswagen, jejichž motory mohou využívat stoprocentní bionaftu."). Je snadne rici "na to nejezdi, je to srac", ale co takhle umet rici co konkretne je na ni spatneho a co zpusobuje? Timto tvuj prispevek prohlasuji za "nevecny" a tudiz me predchozi podekovani ti nepatrilo ;-) (ac se rika, ze snaha se ceni)
16.06, 2. 10. 2009, odpovědětNa common rail vobec, na to zabudni.
16.05, 2. 10. 2009, odpovědětzaprve mne mrzi, ze neumite precist muj dotaz poradne. zkusim polopaticteji: zajima mne porovnani hlucnosti jednak shellacke nafty s normalni, druhak bionafty s normalni. a zadruhe: proc na common-rail vubec? z jakeho duvodu? co konkretne hrozi (krom vyse zmineneho vyplaveni usazenin jakozto tzv. "nevyhody" a vetsich mazacich schopnosti a cistsiho spalovani jakozto vyhod?)
16.14, 2. 10. 2009, odpovědětvypada to, ze odpovedet si budu muset sam, takze (omluvte mne, reknu-li to hodne laicky a nevahejte opravit me pripadne chyby): u common-rail systemu je palivo stlacovano (a tim zahrivano na teploty nekde kolem 100 stupnu) a pouze jeho cast putuje dal a nakonec se spali. zbytek je prepadovym ventilem veden zpet do tohoto opakujiciho se "kruhu", pricemz se setkava se vzduchem. tento proces klade vyssi naroky na kvalitu paliva oproti starsim dieselum, jelikoz s rostouci teplotou se zvysuje nachylnost k oxidaci a tim i tak rka "zkracuje zivotnost paliva". paliva, ktere nesplnuji stanovene normy, pak samozrejme mohou zpusobit problem. v praxi ale casto problem pri provozu na bionaftu zpusobuji pozustatky nafty predchozi (nekvalitni) - usazeniny, ktere jsou vyplaveny z nadrze a nasledne se mohou dostat i do vstrikovacu, ktere ucpou.
18.00, 2. 10. 2009, odpovědětS bionaftou zkušenosti nemám, ale tankuju většinou u shellu a když není vyhnutí tak vezmu něco jinýho (tzn. do téměř prázdné nádrže tak 10 l ) a subjektivně mi připadá že na shell ten motor má skutečně klidnější chod... ale jak se řiká, placebo je mocné :-)
17.23, 2. 10. 2009, odpovědětplacebo mozna mocne je, jenze ja zadny rozdil necekal a bylo to po mne prekvapeni (a to znacne, protoze rozdil byl hodne slyset (nebo presneji prestal byt slyset :-D)), takze u sebe bych placebo vyloucil ;-) diky za prvni vecny prispevek a do doby, nez mne nekdo presvedci o opaku, budu tento jev pripisovat shellackemu dieselu :-) (coz v zadnem pripade neznamena, ze je diskuse uzavrena. naopak uvitam dalsi vase zkusenosti a vecne pripominky)
17.36, 2. 10. 2009, odpovědětNo osobně na shell nedám dopustit jezdim na to skoro rok a naprostá spokojenost. Jinak kdyby si chtěl o tom znát názory víc alfistů tak mrkni sem je to na cuoresportivo.net a docela se tam tohle téma - nafta propralo http://forum.alfisti.cz/viewtopic.php?f=22&t=384&hilit=aditiva .. Jinak mi připadá že tady se to změnilo na inzertní web a místo pro prudily, jediný užitečný je funkce hledat.. Je to docela škoda. Měj se a doufám že se potkáme na cuoresportivo.net :-) Ciao
18.34, 2. 10. 2009, odpovědětNeni aj bionafta tak ako biobenzin vysoko korodivna?
19.48, 2. 10. 2009, odpovědětpokud vim, tak prvni generace byla celkove agresivni (leptala pryz atd.), u druhe generace se to hodne zlepsilo a i ta uz se pry ted prakticky nevyskytuje. podotknu, ze mluvime-li o vlastnostech bionafty, tak se tim rozumi cisty mero, smesna nafta 30 ma v sobe cca 30% mero, zbytek normalni nafty, takze jsou timto jakekoliv (pozitivni ci negativni) ucinky velmi oslabeny... ;-)
20.21, 2. 10. 2009, odpovědětCo som sa docital hore, ked rozpusta, tak je velmi dobra na cistenie palivoveho systemu.
20.58, 2. 10. 2009, odpověděta ten shell w power diesel, na vykon neviem, ale na cistenie strekovacoch je ucinny. tankujem len ten, rozdiel bolo pocut uz po prvej nadrzi. kamarat to tankuje uz rok do jtd 77kw. a ako to bol strasny traktorak, tak teraz je to riadne tiche, teraz sa vedla neho hambim zas ja. Ale je rozdiel zanesene vstrekovace a vylagrovane vstrekovace..a co sa tyka vykonu tej nafty, to by sa muselo skusit na brzde, ak to aj prida 2 kone, citit to neni.
21.03, 2. 10. 2009, odpovědětjj, moc diky za link - sice tech 15 stran ctiva mi rozsirilo zornicky a zrychlilo tep, ale snad se tim casem prokousu ;-)
21.16, 2. 10. 2009, odpovědětNevím teda co je MEŘO první a druhé generace ale už dělám ve firmě na výrobu MEŘO deset let a dávají se tam pořád ty samý přísady (řepkový olej,kyselina sírová,louh,metanol....a co je gumy spolehlivě rozleptá nasračku
11.03, 4. 10. 2009, odpovědět