Zdravim panove, jak vám vaše 2,4jtd snáší mrazy? Mě to vydává zvuky než se to trosku ohreje jako by mela vyletet klika z motoru. Strašlivě dlouho,se to zahřívá...je to normální? Celkově mi přijde že ten motor v tehto podmínkách dostává pěkne naprdel. Měl jsem předtím 1,9jtd a ta mi v tomhle přišla praktičtější.
7.39, 21. 12. 2009, odpovědětMám sice 159 ale motor je to víceméně stejný. Včera jsem nenastartoval vůbec, zamrzla mi nafta. Den předem jsem to měl stejný jako ty, zvuky ze začátku dost šílený ;-) Druhá 156 1.9jtd nastartovala včera sice s problémy ale nakonec to nějak přechroupala ok
9.33, 21. 12. 2009, odpovědětTak já jsem se ve čtvrtek pojstil a natankoval na shellce plnou, abych měl na 100procent zimní naftu. Stála mi od čtvrtka venku a včera ráno u nás bylo -17 a chytla na první dotek. Sice to dýl žhavilo, ale pak chytla v pohodě. prvních asi pět otočení motorem byl takovej klepot, jak z traktoru, ale hned se to uklidnilo a v poho. A.R.156 1,9JTDm rok 2004
15.44, 21. 12. 2009, odpovědětMám 2.4 r.v. 2000 a bylo do rána -14 a ráno chytla uplně v pohodě.Baterku tam mám 2 roky a nikdy jsem ji nemusel nabíjet.V nádrži Shell V-Power Diesel+Super-aditiv
15.51, 21. 12. 2009, odpovědětTak doporučuju OMV Alpine Diesel, dopadnete jako my ;-) Jinak ta jednadevítka to ještě aspon přechroupala, 2.4 ani tuk
17.13, 21. 12. 2009, odpovědětJá jsem nabral Verva diesel a žádný problém v mrazech
20.45, 21. 12. 2009, odpovědětPánové. Vstávám každý den v nejhorších mrazech. Jelikož pracuji u soukromé firmy, u které jezdím se sypačem, už sedm let. A co se 2.4 JTD týká, tak jsem nikdy neměl sebemenší problém. Samozřejmostí v takových to povětrnostních podmínkách je za 1. akumulátor ve100% kondici, za 2. žhavící svíčky ať 4 nebo 5- funkční, 3. palivový filtr odkalený-(odpuštěná voda, ještě lépe nový), 4. a to hlavně tankovat-nalívat pořádnou naftu-DieselTECH-Agip-moje tříletá zkušenost nejen v Alfě-(super cena i kvalita-zaměstnavatel si nechává dělat každý rok průzkum kvality naftových paliv v ČR). ´´Takže asi tak, tím bych začal´´.
21.44, 21. 12. 2009, odpovědětPS: pětivál se v takovýchto mrazech jen ta neohřeje ...
21.52, 21. 12. 2009, odpovědětŽádný problém...sobota ráno -18 ....žhavení tak 5...6 vteřin . chytla hned , zvuky normal , a než ručička vylezla na 90 stupňů tak to trvalo skoro 10 KM , když nemrzne tak se to ohřeje dřív 3...4 KM na 90 stupňů.......naftu beru u Čepro a.s.
22.28, 21. 12. 2009, odpovědětjj je to tak těch pět válců než se chytne.., nemám žhaviče ve 100% formě a taky sem staroval při -12 napotřetí.. a ten zvuk po nastarování.., rači sem vylez připravenej zbírat kousky motoru ze silnice.. Je to auto pro kuřáky, nastarovat, nechat 5 minut běžet a pak vyrazit, holt alfa, ale v létě zas vystrčí růžky :-)
22.29, 21. 12. 2009, odpovědětpokud je auto v pořádku viz komentář BUBU, není problém, auto má normální zvuk po 20 vteřinách od nastartovaní zahřívá se trošku pomalej, ale funguje bezproblému.Tankuji výhradně Benzina + aditivum a nemám problém se zamrzáním nafty ani studeným startem 2,4 jtd r.v. 2000:)
7.57, 22. 12. 2009, odpovědětA taky je otázka kolik z vás tam nemá spodní kryt motoru?
15.42, 22. 12. 2009, odpovědětJá to podcenil. Zaprvý mi chybí dekl pod motorem, ale hlavně jsem natankoval kaši OMV a v sobotu zamrzl. Teď už je nafta ok, ale pokusy o nastartování jsem vymlátil baterku, takže se chystám na resuscitaci :( :)
20.05, 22. 12. 2009, odpovědětDnes ráno 27.1.2010 mráz -23 stupnů , žhavila tak 10 s ...poprvý chytla ale za 3-4 vteřiny zhasla a ....na podruhý vše OK.
11.33, 27. 1. 2010, odpovědětjá nemam se startovaním jedinej problem :) akorat obcas v tech mrazech je dostat se do auta horší než ho nastartovat :DD
11.58, 27. 1. 2010, odpovědětchalani ja som z oravy ta je preslavena tvrdymi mrazmi vcera a dnes tu bolo okolo -20,-22 a chytila mi v pohodicke najprv zruntuje fakt akokeby kluka isla vybehnut ale o malu chvilu je ok.prsiel som asi 20km a zohriala sa asi 50 stupnov ale nezakurila mi..mam nahovno asi termostat moze to byt ze??
13.04, 27. 1. 2010, odpovědětferdo : Ohřát by se ti měla k 90st...20 KM je na ohřátí až až , vyměň termostat a bude se ti ohřívat i topit.
13.57, 27. 1. 2010, odpovědětrozmyslal som nad tym dik za radu vymenim ho
16.47, 27. 1. 2010, odpovědětMám 1.9JTD 2002 vnitřní facelift. Mám tam stále origo baterku a auto zatim chytá i v těchto mrazech ;-) Ta klika tam teda po nastartování taky zarachtá, ale stačí tak půl min. a je vše OK. Dnes jsem jel do školy 33km auto zahřátý celou cestu na 80 stupňů mám nový termostat, zlepšil se mi chod motoru, akorát teda v tom mraze -21 to pokuřovalo celou cestu, ale myslím si že je to normal.
21.41, 27. 1. 2010, odpovědětMám 2,4 JTD od vánoc 2008 (r.v. 1998). Baterka rok stará, žhaviče už maj taky něco nažhavíno a ještě sem nemusel startovat napodruhé. Tankuju OMW nebo Benzina. V největších mrazech (cca -20) mi to myslím jednou chytlo jenom na čtyři (tři) válce, ale to bylo jenom jednou. Zvuk po nastartování je jak ze sousedova VW Jetta 1,6 D rok +-1985, ale tak po minutě to je OK a zahřeje se tak po 5km na 50-60 stupňů, potom záleží jak s tim jedu. Když to lehce přišlápnu, tak to jde na 90°C. Ale couráním po praze to klesne na 55°C. Teď je holka v servise na výměně předního zavěšení. Bohužel musí dojít i na výměnu kloubu poloosy :( Těch peněz mi ani moc líto není, sice budu muset žrát do další vejplaty trávu, ale ten zátah, zvuk a řízení...už aby bylo léto...;)
13.07, 28. 1. 2010, odpovědětmožná hloupá otázka, ale 2,4 jtd má mít spodní kryt motoru? já ho nemám, tak mě zajímá jestli tam má běžně být, nebo jestli se montoval doataečně nebo třeba za příplatek? mám rv. 1999
13.34, 28. 1. 2010, odpovědětto si nejsem jistej, ja tam mam misto krytu neco mnohem lepšího a funkčnějšiho :DD ale podle mě by tam být měl :)
13.57, 28. 1. 2010, odpovědětZ výroby maj všechny auta spodní kryt, ale většina Alf už o něj dávno přišla :-)) Na 156 je z druhovýroby levný a hodně odolný, takže bych neváhal a koupil ho.
8.58, 29. 1. 2010, odpovědětUrčitě tam patří je to originál díl u všech 156
15.53, 28. 1. 2010, odpovědětna našich silnicich aby si ho á pul roku měnil :P
16.34, 28. 1. 2010, odpovědětJá myslim že žhavit dvakrát je zbytečný.
20.40, 28. 1. 2010, odpovědětzhavit 2x je zbytocne to auto si nazhavi kolko potrebuje..a co sa tyka krytu pod motor mam ho uz 5 rokov som z oravy a tu su rozmrdane cesty ale drzi v poho
8.50, 29. 1. 2010, odpovědětNie som 2,4-kar ale mam dost porobenu 1,9 ,ale mne ide na prvy sup aj ked je -16
21.06, 29. 1. 2010, odpovědět