Zdravim alfisti, pojdu se za par dni na jednu 1.8T.S. mrknout a protože s benzinama vubec nemam zkušenosti, nevim na co tady dát pozor. Ja mam jtd a motor je spolehlivej. Auto má najeto 180tis. km, jsou tam nová ramena a termostat. Rok 1999 a majitel by za ni rád 50tis. Poradte prosim na co dat bacha tady u toho motoru, znam dva zle připady. Kamarad ho na dalnici zadřel na ložisku kliky a dalšímu vyletěl válec z motoru.
14.58, 21. 1. 2010, odpovědětProč chceš měnit naftu za benzína??já bych to nejradši udělal obráceně :-)
16.29, 21. 1. 2010, odpovědětmam taky 18 a dej si bacha úplně na vše vem si někoho kdo tomu rozumí ale ne chytráka v monterkách a se žvárem v puse co si myslí že to tam osvobodí.variátor.,vaha lambda,klika zvuk motoru atd ....
21.37, 21. 1. 2010, odpovědětTo auto neni pro mě, kamoš ho chce, tak jen sonduju co je potřeba si pohlidat.
8.32, 22. 1. 2010, odpovědětideálně si vzít rovnou diagnistiku a změřit si i za jízdy : )
8.52, 22. 1. 2010, odpovědětnesmí ti cukat za studena, motor musí být tichý, auto nesmí být líné, jeď 50km/ho na trojku a pokud se ti bude zdát, že klepou ventily, tak je s největší pravděpodobností variátor špatný, tj cca 6500,-kč jen variátor a pokud vím, tak blbnuli variátory, které se dávali do roku 10/2000, chce to odtestovat, kolik to žere oleje na 1tis km, mě třeba vůbec, protože mám motor po GO za 80tis :-d, takže obrázek si udělej sám, každému to bere olej podle toho, jak má kdo motor po předchozím majiteli zničený. Pokud to koupíš, tak tam dávej jen olej Castrol EDGE sport 10W/60 nebo selenii 10W/60, já dávám jen castrola a super, nic jiného tam nedávej, zabíjíš motor, no je toho moc co si ohlídat, chce to spíše vzít nekoho, kdo to auto má a ví na co si dát bacha :-) zkus spíše poprosit někoho, kdo by měl čas a byl někde z tvé blízkosti, aby tam s tebou zajel. jinak jsem s mou AR spokojený jak želva. nic mi nechybí
10.51, 22. 1. 2010, odpovědětvariátor se dá i repasovat za pár stokorun stím olejem píšeš pěkný nesmysl pokud tam bude mít 10w40 a nebude mu to žrát olej tak je nesmysl přecházet na 10w60 nehledě na to že jak píšeš lej tam JEN castrol taky blbost musí dodržet specifikaci na značce úplně tak nezáleží (ja jezdim taky na castrol ale 10w40) špatný variátor poznáš když nastartuješ tak bude mít motor zvuk jako diesel pokud je už úplně v pr tak nepřestane ani po chvíli ale bude chrochtat pořád o víkendu se chystám na repas variátora taky. Jinak jak říkají ostatní njlépe s mechanikem ideálně ten co už na alfě něco dělal a nebo aspon s někým kdo má dýl alfu a ruzumí ji
11.02, 22. 1. 2010, odpovědětNeříkal jsem, že má lít olej jiný, když mu to bude žrát 10w/40. Ale že pro tyhle motory je 10W/60, nechal jsem si dělat GO motoru a o tom, jaký olej do toho lít jsem byl náležitě poučen, klidně si tam lej co chceš, jezdím jen na edge sport 10W/60 a vím, že motor běží v pohodě a nežere ani prd oleje a taky to, že 10w/40 tom motoru nesvědčí. spíš si nastuduj něco o tom, pak nebudeš mlet tyhle hovadiny. Navíc kdybys chtěl vědět, tak tohle se leje do sportovních vozů a naopak tím nemáš vůbec co pokazit, spíš naopak.
11.22, 22. 1. 2010, odpovědět10w40 acea A3-96 API SJ je předepsaný základní. Hodnota 10w určuje chování oleje při nízkých teplotách naopak číslo 30, 40, 60 zase při leptních teplotách rozhodující je označení API které určuje zatížení motoru (benzín a nafta má svoje) takže nevim proč bych měl mlet hovadiny a něco se poučit spíš bys měl sám...nicméně pokud nejezdí jak závodník s nohou stále vysoko v otáčkách tak nějaký speciál se ani tak moc nevyplatí a pokud mu olej nežere tak je taky nesmlysl přecházet na jiné označení. Ja jezdim na to co sem psal výš a od výměny do výměny se mi olej vyditelný okem neztrácí.(motor si vždy vycucne trochu oleje ale měrkou to nepoznám ryska pořád na svém místě) Nicméně každá alfa má raději něco trochu jiného a pokud to tobě nežere s olejem co si psal neznamená že když někdo jiný tam dá to samé že mu to taky žrát nebude. tím se vracíme spátky ktomu že někoho nabádat lej tam jen toto a nic jiného je pěkný nesmysl
12.57, 22. 1. 2010, odpovědětNo těch 30,40,60 jak píšeš,no nevím.Když tu káru budeš pořádně prohánět i v zimě, tak ti to ta základní 40 nikdy pořádně neumaže.Jasně zátěž pro olej je v létě větší,ale když to budeš točit k červenému tak je jedno jaké je snad roční období.
17.53, 22. 1. 2010, odpovědět