Pánové nemáte někdo zkušenosti s tímto benzínem? Určitě se zvedne výkon, ale nebude to mít nepříznivý vliv na motor?
10.34, 29. 3. 2007, odpověděturcite to nezvedne vykon ani o klokana ... ;o)
12.26, 29. 3. 2007, odpovědětKeby si trosku pouzil hlavu, tak zistis ze 100 oktanovy benzin sa ani nevyraba.. Najprv si pekne precitaj co je malymi pismenkami napisane na tom stojane ;) je tam BA-98. Cela finta v jednoduchosti vysvetlena je v tom, ze cim vyssie oktanove cislo, tym vyssia odolnost na predzapal, ale kedze motor mas nastaveny na BA-95 nic ti to nepomoze. Je to len lacny trik na Tuzerov. Bohuzial, rozmaha sa tato skupina aj v radoch Alfy Romeo.
13.49, 29. 3. 2007, odpovědětOktanové číslo paliva vyjadřuje procentuální obsah izo-oktanu ve směsi izo-oktanu (přesněji 2,2,4-trimethylpentanu) s n-heptanem, která je proti samozápalu stejně odolná jako zkoumané palivo (čistý n-heptan má definicí určeno oktanové číslo 0, čistý izo-oktan má určeno oktanové číslo 100). Oktanové číslo však může mít i hodnotu vyšší než 100, což vyjadřuje fakt, že dané palivo je ještě odolnější proti samozápalu než čistý izo-oktan. Například oktanové číslo 95 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 95 % oktanu a 5 % heptanu.
13.53, 29. 3. 2007, odpovědětPre rypalov: Je jasne ze 100 oktanovy benzin sa vyraba, no uz sa v tej chvili nebavime o automobilovom ale o leteckom benzine.
13.55, 29. 3. 2007, odpovědětčím víc oktanů tím klidnější chod motoru zejména ve vysokých otáčkách - není to pak systém náhodných výbuchů, výkon to nepřidá :-( a trvalý nastavení neexistuje v motoru je čidlo klepání a to přeřídí předstih. sumo má naprostou pravdu.
14.40, 29. 3. 2007, odpovědětKlidne to tam dej, neboj se, davam casto... alfa ma rada kvalitnejsi benzin. 98-100. Zaplatis sice vic ale zase min zere, plus muj subjektivni pocit je ze prida i trosku na vykonu.
17.57, 29. 3. 2007, odpovědětPetr 2.0 TS Nic konkretne tam Shell na tej stranke nema - vsak ani memoze inak by sa jednalo o klamlivu reklamu. Jedina informacia ktoru ti dali je, ze "motor Ferrari pre F1 by sa mohol pohanat i palivom Shell ..." Pripomina mi to trosku reklamne letaky na zazracne aditiva do oleja alebo specialne prisady do benzinu na zvysenie vykonu a znizenie spotreby. Urcite ti 98 oktanovy benzin neuskodi, ale nic ti ani nepomoze.
11.09, 2. 4. 2007, odpovědětčím víc oktanů, tím vyšší cena za litr, tím vyšší výkon a tím nižší spotřeba. tak to proste bylo je a bude at si kdo chce rika co chce je to fakt. vy umělcí jo a shell delá stooktanovej benzín, je to shell v-power racing a neni to naka 95 nebo 98 jak píše ten chytrolín zo slovenska.
17.50, 9. 5. 2007, odpověděttak asi takhle: samotný benzín má po destilaci 62 až 64 oktanů proto se vyvynuli postupy díky kterým se podstatně zvyšuje využití ropy na benzinová paliva a současně se vyrábí benzín který není tak náchylný k detonačnímu hoření. benzín se výrábí dvěma způsoby oddělováním(destilace, filtrace) a přemenou(krakování, reformování) jak tady na to koukám je to pěknej masakr. dřív se na zvýšení OČ používaly antidetonátory s obsahem kovu olovo, sloučeniny bromu a chloru atd. dnes se tma dává na zvýšení benzen, toulen, xylen.... ty mají OČ 108 až112 a další sračky jako metylterciální butyléter. snahou výrobců i prodejců je aby OČ bylo co nejvyšší, ale 100% vám nikdo do stojanu u pumpy nedá. to prostě není možný. nereálný, nemožný!!!! :-)
18.59, 9. 5. 2007, odpovědětjo ale za ten dobrej pocit to stojí. vám! já mám svůj zdroj benzinu:-) na pumpu jezdím jen pro noviny a pro kafe(benzin nekradu) :-)
19.01, 9. 5. 2007, odpovědětty jo...si spal v knihovně ne? :) ale to je dobrý vědět.. já tam leju jedině Shell V-Power Racing a neřekl bych že to má vyšší výkon, maximálně klidnější chod motoru a o malinko menší spotřeba..
21.19, 9. 5. 2007, odpovědět