Ahoj vsichni, stala se mi nemila vec, jsem v zahranici a zacala mi poblikavat kontrolka dobijeni. Ze zacatku pouze pri nastartovani, po pridani plynu a spadnuti otacek zase zhasla, to bylo pre tydnem. Nicmene vcera rano uz nezhlasla a kdyz jsem vecer chtel zase nastartovat uz jsem neodjel. Klasicky po otoceni klickem vse zhaslo jako v pripade malo stavy z baterie. Jednou uz jsem problem s nenastartovanim mel, byla to baterie, od te doby mam novou, Banner 74Ah 680A se kterou nikdy nebyl problem. Nechal jsem se tedy nastartovat pomoci kabelu, ale elektrika v aute nefunguje jak ma, stahovani okynek je pomalejsi a i podsviceni budiku je patrne slabsi - navic jsem zjistil ze nefungovalo pocitadlo kilometru (a svitila kontrolka abs). Jsem momentalne v zahranici a chtel bych se vyvarovat zdejsim drahym servisum. Vymenil bych baterii, ale nejsem si jist zda to vyresi muj problem a budu schopen ze zahranici odjet. Rad bych tedy vedel, jestli by se dalo nejak poznat zdali je problem na baterii nebo na alternatoru? Nebo nekde upadeny nebo spaleny dratek?
10.56, 16. 2. 2010, odpovědět100% altik KO. Už jsem řeil něco podobného. Oprava v cizině o ou. To bude dražší než nový auto. Znamímu u vectry odeše altík ve francii a policajti mu to nechali odtahnout do značkovího. Starej altík nikdo nemněl tak dali novej oprava vyšla něco přes 1000euro.
12.21, 16. 2. 2010, odpovědětCo máš za motor? A kde v cizině se nacházíš?
12.22, 16. 2. 2010, odpovědětPokud by jsi potřeboval dojed domu. Tak by jste museli jed dvě auta za sebou a jel by jsi jen na proud z baterie.A vždycky by jste si je prohodili mezi sebou. Já jsem takhle jel taky jednou. Zhruba tak 50km na 70Ah vše záleží jak rychle pojedeš a bez radia. určitě to b de levnější než odtah nebo oprava tam. A na ulici to nezvládneš vyměnit altík je na dost blbým místě.
13.17, 16. 2. 2010, odpovědětnebo najít nějakýho soukromníka a ten by ti altík vyměnil. sehnat buď starší nebo si ho nechat poslat z čech, pokud tam žiješ a nejsi tam jen na dovolený.
13.29, 16. 2. 2010, odpovědětprave nez bych se zacal poustet do vetsich opravarskych akci, tak bych rad vedel ze treba se opravdu nejedna jen o vadnou baterii, kterou bych byl tady schopen na ulici vymenit. Dost me mate to mdle podsviceni, nejsem si jist jestli to nemuze byt prave zkratovana baterie, ktera pusobi jako velky odpor a nebo naopak prave nefunkcni alternator. Naposledy co baterka svitila jsem ujel asi 100km a pak jeste to inkriminovane rano jsem nastartoval a jezdil, ale vecer kaput.
14.22, 16. 2. 2010, odpovědětTak Já ti poradím jednu fintu. Nastartuj auto nech motor běžet na volnoběch a odpoj baterku jestli ti to chcipne tak maš vprd.. Altík. Každý auto je bez baterky po nastartování schopné běžet. Pokud ti blikaji kontrolky jak semafor tak je vybita baterka, a baterka během jízdy se vybije jen když nejde altík. jinak neprotože jí altík stále dobíjí. Proměřit to taky mužeš jestli máš měřak. Do baterky by mnělo jíd něco okolo 14v
15.11, 16. 2. 2010, odpovědětna to byla dobrá 205ka diesel. tam není žádná elektronika a když mi prasknul klínák,tak jsem s tím krásně dojel 30km domů :) ale to je jen tak mimo. možná, že je to fakt tou baterkou, protože to, že to mdle svítí a pomalu se stahujou okna atd. může být tím, že alternátor prostě nestíhá všechno napájet, když je baterka KO.
15.26, 16. 2. 2010, odpovědětPresne tak, nastartuj a odpoj baterku a auto musi bezat nastartovane... mne sa to stalo ze mi odysiel altik a bezal som len na prud z baterie :O ak ti auto chcipne tak jednoznacne altik KO.
15.50, 16. 2. 2010, odpovědětTak jak to vypadá????
21.06, 16. 2. 2010, odpovědětNemusíš schánět multimetr. nejednoduší bude když povolíš kontakt na baterce a uvidíš.
15.32, 17. 2. 2010, odpovědětVybaven multimetrem a kabely jsem se dnes pokusil alfu nastartovat, nejprv jenom tak, co kdyby... Samozrejme to nechytlo, nicmene se starter tak pul otacky snazil. Tak jsem premeril baterku jak je a merak ukazoval 11.9V coz mi nwprislo zly. Po chcili jsem odchytil kolemjedouciho a spolecne jsme zkusili start pomoci kabelu, ale k mymu prekvapeni se alfu nastartovat nepodarilo. Starter sice tocil o trochu vic nez bez kabelu ale porad to bylo spis jak kdyby se mlelo z posledniho. Zkousel jsem to asi 3x ale bez nejakych vetsich uspechu. Kabel ksem zkousel pripojit na baterku vselijak ale porad nic. Takze jsem nemohl zmerit ani kolik na ni je kdyz je nastartovano ani jestli motor pobezi po jejim odpojeni. Tak me napada jestli opravdu nemuze byt tim zadrhelem adna baterka kdyz to v pondeli vecer pomoci stejnych kabelu napoprve chytlo?
18.41, 18. 2. 2010, odpověděttak to je baterka ko. když je baterka hotová tak to přes obyč kabely nenastarrtuješ. já to jednou takhle zkoušel a usmažil jsem kabely(a nebyly to nějaký šmejdy z benzíny). podařilo se to nastartovat až přes startovací kabely na nákladáky a pak to bylo asi tak jak jsi psal. světla mžourali, okna se pomalu ani nestáhli atd. altík to nestíhal. pak když jsem to chcípl tak už se zase nastartovat nedalo. kup baterku a uvidíš. aspoň budeš vědět na čem jsi a budeš mít novou.
18.49, 18. 2. 2010, odpovědět