Ahoj kluci, včera jasem si konečně koupil vytouženou alfu 156 2.5 v6 a chci udělat olej. Vím, že je tam ted polosyntetika 10w40 a ctěl bych tam dát plnou 10w60 nebo 5w50. Mám ale strach, když půjdu z polo do plné, at se mi neuvolní karbon nebo nejake jiné nečistoty a nezadřu motor. Nebo aby ta plná syntetika nebyla řidká natolik, že by se nedostávala na některá mazací místa že by čerpadlo to nestíhalo mazat. Chci pro ten motor to nejlepší, ale mám strach, aby ve snaze mu dát plnou syntetiku mu naopak neuškodil.
8.56, 13. 3. 2010, odpovědětked mas strach, tak nedavaj redsi 5W. Ked chces pre to auto to najlepsie, daj seleniu 10w60 a mas istotu...
9.50, 13. 3. 2010, odpovědětzdravim ta ja som to tak urobil na 1.9jtd mal som dat polo a tiez mi povedali ze sa nic nestane a chyba.ten olej mi zacal presiakat z kazdej riti tak teraz mam 2.4jtd je tam polo a tu tam aj budem liat takze ja by som uz neskusal redsi
10.02, 13. 3. 2010, odpovědětAhoj, myslíš si, že na tom prvním čísle záleží? Ja si myslíim, že je to v podstatě jedno, protože to jen udává tekutost oleje v zimě. Selenia racing 10w60 je právě také plná syntetika. někdo říká, že dnešní oleje jsou natolik kvalitní, že žadný karbon a další části v motoru se neusazují, protože se při výměně vypouští společně s olejem a v motoru nezůstávají. Proto je údajně jedno, když tam byla polosyntetika, tak se tam nůže dát plná. Alfa má jak jsem slyšel od výroby větší vůle v motoru, ale nevím, jestli se to týká jen twin sparků,nebo je to i příoad mého 2.5v6. Proto se také bojím, jestli ta syntetika plná nebyla hned pryč z mazacích míst a došlo by k zadření nebo jinému poškození. Zase je prý ale lepší tam dát 5w50 nebo 10w60 z důvodu většího vytáčení do otáček a vyšší rychlosti, aby ten olej při takovém extrémnějším zacházením motor spolehlivě mazal. Koolega právě říkal že tam mám dát proto buď tu selenia racing nebo take hodně kvalitní mobil1 5w50. Ale jak říkám, bojím se kvůli toho přechodu z polo na plnou, at se něco neuvolní a nedojedu na to. Přitom to druhé číslo tedy u toho mobil1 50 je nižší než u selenie-ta má 60, tak by ten olej měl být o něco hustší...
10.06, 13. 3. 2010, odpovědětAhoj miki10, já se právě bojím, aby ta polosyntetika 10w40 mi ten motor mazala při vytáčení do vyšších otáček a při rychlé jízdě a nebylo to moc na suchu a také aby zvládla vyšší teploty...
10.09, 13. 3. 2010, odpovědětno to ja netusim aky problem by mohol nastat pri benzinovych motoroch ale ja mam diesel a myslim ze to tam staci nie??
10.13, 13. 3. 2010, odpovědětVsetko je o tom ci splna dany olej normu. Ja som kupil do jtd mobil1 raly formula 5w50 s normou ktoru splnuje aj do jtd. Splne normu aj porsche aj mercedes pre vysoke zataze, idealne do turbomotorov. Tak uvidim co to spravi s jtd ked to nalejem. Papierovo to ma vyssie mazacie cislo ako selenia. Ak najdes olej, ktory by splnoval normu a bol na vysoke vykony ako selenia racing, kludne to nalej. A ci sa motor roztece je vzdy otazka kazdeho motora individualne. Semeringy a podobne vyraba do fabrik, jeden alebo dvaja vyrobcovia. Nejaky semering moze ist aj do alfy aj do audi a aj do citroena napr. Ak je semering moc opotrebeny, redsi olej potece hned, hustejsi olej o par tis. km neskor.
12.27, 13. 3. 2010, odpovědětA ty si sel z polosyntetiky na tady tuto plnou? Ja mam právě taky tento olej koupeny...
13.10, 13. 3. 2010, odpovědětNejhorší je přechod na jinou ženskou.... Přechod z polo na plnou je v dnešní době již mýtus a urban legend.....
9.07, 14. 3. 2010, odpovědět