ludia, pise sa rok 2010, 156ka sa zacala vyrabat v 97, cize ma to davno za sebou. Bola nadherna bola revolucna a krasna. Ale uz je to minulost, 156 patri do historie, kto ju dnes kupuje alebo udrzuje tak udrzuje iba veteran vv prvej vlne, bohuzial. 156 je momentalne vo vyspelej spolocnosti povazovana za auto minulosti. Mozno je to skoda, ale cas je neuprosny. Su to uz auta ktore to dojazdia a opravy sa uz bohuzial neoplatia. Mal som rad toto auto ale uz je mimo. 156 bude uz iba nanajvy zberatelsky kus a nie auto na kazodenne pozitie.
2.20, 1. 5. 2010, odpověděttiez koncim s opravami a udrziavani pri ziovote. davam jej este dva roky a koniec. ale dalsie bude tiez alfa, to je jasne :)
7.41, 1. 5. 2010, odpovědětNikdy pokial bude ropa vyvierat zo zeme tak to auto budem mat a budem ho pouzivat !!!a som ochotny trebars aj rozhodit motor do najmensich detailov a vykonat tie najcitlivjsie a najnarocnejsie opercie ako vymenit piesty kruzky vlozky kluku ojnice prebrusit sedla vedenia ventilov ked uz bude potrebne to urobit skratka vsetko pre to aby mi fungovalo tak ako ma a inee nechcem ani nebudem chciet nikdy pre spravny pouzitok a uspokojenie z jazdy autom mozu byt krajsie novsie rychlejsie bezpecnejsie spolahlivejsiea neviem ake auta 156 forever :-) Chi vediamo giugno 26-27 di Milano.. Ciaoo
8.24, 1. 5. 2010, odpovědětA ake auto máš teraz Milanko?? Len aby sme boly v obraze.
8.31, 1. 5. 2010, odpovědětclavicula : souhlas i když do opravy bych si sám netroufl :) ale na druhou stranu o Alfě 159 budu časem rozhodně uvažovat.
9.01, 1. 5. 2010, odpovědětby mi zajíimalo co je vyspělá společnost na slovensku
9.06, 1. 5. 2010, odpovědětJo je to tak a proto ma ojeta 5let stara 156 2.4M-JEt vetsi cenu nez nova fabie :)
10.09, 1. 5. 2010, odpovědětpre Honzika_Ag : Vyspela spolocnost ???? ja ti poviem co je vyspela spolocnost v oblasti automobiloveho priemyslu. Robim pre fiat group pri vyvoji novych modelov ktore sa musia podrobit kompletnej diskretizacii ako mechanickej sustavy pod pojmom casto v reci ludovej nazyvanej aj Autom. Neviem ci ti nieco hovoria pojmy ako metoda konecnych prvkov FEM,CAE lienarne nelinearne explicitne implicitne atd ale taliani pouzivaju matematicke solvere ako LS-Dyna a Abaqus ,Radioss pri vyvoji aby vysetrili rozne mehanicke vlastnosti ako tuhost podajnost atd novej kaorserie alebo inych casti auta este predtim ako sa nieco pusti do vyroby. Ja som mal model novej Giulietty v PC este ked mnohy tu ani netusli ze sa chysta nova Giulietta. Pri kazdej navsteve Turina sa snazim presvedcit talianov ze nemusime byt len montaznou linkou ale vieme povedat a aj odvodnit urcite rozhodnutia ktore sleduju danny ciel. napr: Povedat a oddovodnit vysledkami z analizy tu treba pridat 6 spotweldov aby sa zvysila globalna torzna tuhost karosierie atd atd. POchybujem ze si porozumel niektorym pojmom hore spomenutym ale nehnevam pouzi google ...........nevravim ze nikdy nebudem mat ine auto ale to bude len auto saadnem zaradim a pojdem bez toho aby som to auto vnimal ako nieco co mam raad :-)viem ze v abstraktom svete je pojem mat raad tazko stravitelnym ale niektory z nas to dokazu :-) ciao
10.27, 1. 5. 2010, odpovědětfiiiha . . . tak teda mna zaujima, ako je to s programovanou zivotnostou ? ake su tam limity pri navrhu ? ked berieme teda do uvahy, ze sa da v podstate vyrobit neznicitelne auto ( z pohladu zivotnosti ). inac povedane, ako dlho to auto pre vyrobcu musi este zarabat na dieloch, po tom ked ho kupis ? ps : kamaratov si tu zasypal mnozstvom naozaj asi pre nich neznamych pojmov :)
10.43, 1. 5. 2010, odpovědětJsem majitelem alfy 147, mam ji rad ale tobe musim rict ze tu trosku klames telem :o). Ty metody navrhu jsou vzdycky omezene vypocetnim vykonem stroju dane doby. Sam navrhuji anteny a vim trosku o co jde. Pred deseti lety byla vypocetni sila pocitace mnohem mensi a tak vypocetni bunky nejsou tak detailni. Navic je tu zivotnost zeleza a to proste pracuje.
18.02, 2. 5. 2010, odpovědětPředfaceliftová verze už má své nejlepší za sebou, takže tam by se dalo souhlasit, ale myslim, že ročníky 2003-2005 jsou stále pěkné a technologicky nijak zvlášť zastaralé. (samozřejmě není možné srovnávat s novými vozy)
11.43, 1. 5. 2010, odpovědětNapriek tomu je krajsia ako väcsina sedanov,co jazdia na cestach.Co Milanko,ty mas co?Nejakeho ojazdeneho nemca ty kokotko?
12.00, 1. 5. 2010, odpovědětfor cavicula: nie si ty nahodou ten slovak co pracuje pre pinifarinu?
12.17, 1. 5. 2010, odpovědětNechápu co třepeš za kokotiny, ja mam 156 RV 2005, mam vybavu vetsi nez se dava do novych octavek, motor se dava ten samej i do 159 a spotreba a emise jsou shodne jako jako vetsina novych aut. jestli si chtel byt zajimavej tak bez laskave do prdele.
13.16, 1. 5. 2010, odpovědětSorry, stačilo kdybysi do prvního příspěvku napsal vyspělá společnost v autoprůmyslu a ne jenom vyspělá společnost. Konkrétně u nás si může každej dovolit nový auto na leasing, protože všichni mají výplaty 10 tisíc a je tu asi 25 % nezaměstnanost, takže pokud děláš tam co píšeš, asi nemusíš řešit problém jestli koupim chleba a mlíko nebo brzdový destičky.... To ti teda závidim, napsal si spousta věcí a je fakt že tomu ho.no rozumim, jsem teda debil protože tomu nerozumim, přiznávam. Asi se dá pochopit že vyspělá společnost automobilového průmyslu považuje auta stará 10 let za stará, ale nám se líbí. Konkrétně mě osobně se daleko víc líbí 156ka před faceliftem než po faceliftu. Ale to je názor každého a vyvracet ho nebudu. Myslím si ale že spousta lidí si kupuje octívky taky deset let staré a myslí si jak jsou dobrý. Jo, jsou na ně dostupný díly, levnější z vrakárny, protože jí má každej, víc se s nima bourá. víc se s nima jezdí, tudíž odcházejí. Ale já konkrítně jsem si nekoupil 156ku protože bych potřeboval auto, mám auta 3 (Forman 1992 LPG, Civic Sedan 1,5 1993, a Escort 1,8 1992) ale protože sem se do ní zamiloval. A protože neznam jiný auta, který by se na cestách problikávali nebo mávali... Před dvouma rokama jsem si koupil 156ku a za 2 roky do ní nestrčil ani korunu, taky se mi odměnila - odešel motor na klice. Předtim mi jí mladá opřela o Clio a tak jsem teď koupil uplně tu samou ale novější a ta bude víc na krásu než na funkčnost. Zdar pane z vyspělé společnosti automobilového průmyslu.. Jo, chtěl bych 159ku ale z invalidního důchodu leda angličáka
14.34, 1. 5. 2010, odpovědětHmm, no na jednej strane je pravda, že 156 ka to má za sebou, ale veterán??? Tak to je silné tvrdenie. Ok začala sa vyrábať v roku 1997, ale povedzme si to inak, čo tomu autu chýba??? Bol tu aj facelift, 156-ka sa vyrábala do roku 2005 / opravte ma ak sa mýlim / a nič tomu autu nechýba. že by sa po facelifte niečo zmenilo?? Pribudla lepšia výbava: ESP, palubný počítač... Trošku sa prekopali motory, väčšinou k lepšiemu no jeden k horšiemu: konkrétne 2.0 JTS. Náhrada za 2.0 TS. Jts bol papierovo silnejší / 166 koní / no zdaleka nebol tak dravý ako 2.0 TS. Ani spotreba nijak neklesla, akurát moc dobre so spolahlivosťou na tom nebol. Viem, že veľa z Vás tu píše ako sa Alfy serú, no ja osbne mám 2.O TS Selespeed, R.v. 01 najazdených 245 tis.km a okrem toho že mením olej, filtre, rozvody, sem tam ramená a brzdy jej nič nechýba. Motor je pôvodný a šlape ako hodinky. Že sa neoplatia opravy? Tiež pekná blbosť podla mna, To potom neopravujme žiadne auto a hned si kupujme nové. Potom autá staršie ako dva roky nebudú po európe jazdiť. Ale pozor, žijeme na Slovensku a v Čechách, pochybujem že naše platy budú na to stačiť. Pred tým som mal 146-ku a nepredával som ju preto, že to bolo auto za zenitom, ale preto, že som potreboval väčšie. A tvdiť že 156 je veterán je silná káva. Je to vozidlo, ktoré na svoju dobu bolo super, a pri dobrej starostlivosti bude stále nejakú dobu slúžiť a robiť nám radosť, či už pri pohľade alebo jazdení na nej.
15.46, 1. 5. 2010, odpovědětjinak podle české vyhlášky má vozidlo právo na užívání názvu veterán pokud je starší 40ti let. to asi 156ka ještě neni že.
17.02, 1. 5. 2010, odpovědětZdravím. No nevím, když projíždím tím jmenovaným vyspělým Slovenskem, tak potkávám v hojné míře vozidla značek Vaz- 2101 až 07, případně Škody řady 105-120 a velice revoluční model Š- Favorit. Je mi 41 let a proti Slovensku ani srovnávání nic nemám, vlastním 156 1,9 JTD po faceliftu a z hlediska použité technologie, spolehlivosti a komfortu jízdy nemohu nic vytknout .
13.28, 2. 5. 2010, odpověděttak neviem kedy si tu bol naposledy, ale zigula alebo staru skodovku tu ja na cestach " v hojnom pocte " vidim tak 3 x za tyzden ( stredne slovensko ). napriklad nedavno kamarat zhanal narychlo lacne priblizovadlo do prace a v okoli som nebol schopny mu nic zohnat, lebo uz nie su. vazne v niektorych krajoch to zacina byt rarita.
14.00, 2. 5. 2010, odpovědětUž jenom to, že na Fans web AR 156 psát o tom, že to má za sebou je trošku mimo mísu. To je jako psát na Vegan web, že nejíst cokoliv živočišnýho původu už neni "in" a ať mažou všichni na jatka pro pořádnou flákotu. Vůbec nechápu zakládání tohoto vlákna. Prostě se nám líbí ať před nebo po Faceliftu, a jestli nás stojí roční údržba 0,- nebo 100tis. je přeci každýho věc. PS: 159 neni zdaleka tak obratná, neberemeli nové lehčí verze. Měl jsem jí k užívání přes tři týdny,takže to nevykřikuji jen tak do větru a stejně se mi 156 líbí víc, ať je stará 2 roky nebo dvanáct let. (ikdyž taková nová 159 v TI edicy ...)
17.07, 2. 5. 2010, odpovědětto sa zas asi neaky provokant nudit a nikto mu nepisal tak sem hodil takuto blbost.. 156ka je jedna z najvydarenejsich alficiek..a myslim ze tak rychlo z nej veterana nikto nespravi... ked sa pytam znamych kolko jej typuju rokou vsetci tvrdia tri az pat... a to je 2000 ka...
20.08, 2. 5. 2010, odpovědětJak může něco skončit co bude navždy nesmrtelné.Cuore Sportivo
17.57, 3. 5. 2010, odpovědětfor peter : co je zivotnost vlastne ?? ked ty ojnica poda ruku alebo ked sa ti noha prepadne cez podlahu ..tazko odpovedat aka je zivotnost niecoho neziveho ale v abstraktnom ponimani casto hovorime o unave ...virtualne analyzi na unavu metodou konecnych prvkov si robia sami vo fijate zatial som nemal moznost obznamit co to obnasa ale kazdopane patri k jednym z narocnejsych kalkulacii .FOR P@CO : nie nie nerobim pre nich ale pre taku malu firmu z Turina ktora berie zakazky od fiatu ked nestihaju ale aj vselico ine ..robime ako poziarnici ked je co tak robime a ked nie tak sumky valeme ako pravy Slovaci :-)
20.03, 3. 5. 2010, odpovědět