Anketu o nejlepší motor vyhrál Fiat, VW bodoval s 1,4 TSI Italský Fiat se může chlubit prvním místem v anketě International Engine of the Year 2010 v kategorii nových motorů. Vítězství mu přinesl motor 1,4 MultiAir Turbo. Sedm desítek odborných novinářů letos nejvíce hlasovalo pro přeplňovaný motor 1,4 MultiAir Turbo, který má ve svém portfoliu italský Fiat. Tento motor používá Alfa Romeo MiTo a Giulietta a Fiat Punto. Ve Fiatu Punto má čtrnáctistovka výkon 105 nebo 135 koní. Technickou zajímavostí je systém MultiAir. Ten přímo kontroluje přívod vzduchu a vznícení a optimalizuje otevírání sacích ventilů, a to pro každý válec zvlášť. Tím, že odhadne ideální moment pro zavření sacích ventilů, systém zlepšuje efektivnost využití objemu a zvyšuje maximální kroutící moment, a to především za nízkých rychlostí. V porovnání se standardními motory s podobným výtlakem tento spotřebuje o 10 % energie méně. Maximální kroutící moment je zároveň o 25 % vyšší, spotřeba paliva a emise CO2 jsou sníženy o 10 %, a to i přes to, že motor rychleji reaguje na zrychlení. Anketa se koná od roku 1999 a má zvláštní kategorii pro výkonné a nové motory. Jediným českým zástupcem je Tomáš Hyan z časopisu Automobil Revue. International Engine of the Year 2010: nový motor body 1. Fiat 1.4 MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228 2. Ferrari 4.5 V8 (458 Italia) 200 3. Volkswagen 1.2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti) 134 4. Mercedes-Benz 4,0 Hybrid (S400) 76 5. VW 3,0 TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71 6. BMW 4.4 V8 (X5 M, X6 M) 68
19.39, 24. 6. 2010, odpovědět