Tak jsem pročítal testy a rozbory na kvalitu paliv a tak bych to shrnul. V posledních letech se více méně mluví o využívání boisložky do nafty a jak je bionafta prospěšná motoru.Bionafta má lepší schopnost vázat na sebe vodu, má také lepší samočistící a mazací schopnosti než tradiční nafta.To vše je plus ,ale i jedno mínus .Po delším skladování se zpět rozkládá na složky.To je problem ,že ucpe vše kudy teče. Z toho plyne ,že pokud jezdím denně , není důvod proč ji nepoužívat. Má to ale jeden velký háák!!!!!!! Jelikož bionafta je jednoduše "agresivnější" ,vyčistí nám hezky nádrž od usazenin a vody a protáhne celým motorem.Tudíž filtr bude zanedlouho bukovej.Ale bionafta s vodou teče dál.Rozpouští karbon....voda nažírá čerpadlo,trysky, karbon trysky ucpe.... Co vy na můj názor. Já říkám , že čím více najeto,tím větší riziko poškožení. Biosložku vymysleli z důvodu ,že odstranili síru z nafty a ta zůstala málo samomazná.Starým motorům to tolik nevadilo, ale nové pracují s většími tlaky a nastali problemi se zadíráním. Takže vše vyčistit , dát nový filtr a pomalu přidávat bio.Tak jak se to vlastně už děje. A kdo má zanesenej vergl od různejch jezedáckejch kanystrovejch naft ,tak se může jen pokřižovat.To jsem se ale rozkecal.Snad to má hlavu a patu.
11.40, 26. 9. 2010, odpovědětNeřekl jsi nám nic novýho
11.48, 26. 9. 2010, odpovědětdoporučuji vervu diesel a VIF budeš na 65 CČ oproti cca 52
12.50, 28. 9. 2010, odpovědětSprávná volba,taky tak to dělám,motor přede jak dodinky.
20.10, 28. 9. 2010, odpovědětJá tankuju 4 roky u Tesca a nic nepozoruju:-))
20.22, 28. 9. 2010, odpovědětasi každý podle svého gusta,,já osobně bych do osobáku bio naftu nikdy nadal,,a jezdím s kamionem a do nových-moderních motorů nákladáků do dokonce i výrobce nedoporučuje,,,jestli budeš s bio spokojen,je to jen na tobě,,,hlavní je,aby se o motor člověk pořádně staral,,,cuore sportivo
21.05, 28. 9. 2010, odpovědět