Zdravim vsetkych alfistov. Kupil som si ojazdenu alfu 188 000 km 2.0 16V T.S 114 kw a pojazdil som na nej asi tyzden a idem menit komplet filtre, olej, vyfuk a jednoducho vsetko co ma volu a co je K.O. Chcel som sa opytat, lebo predchadzajuci majitel tam daval 5w40, neviem aka znacka . A ja som kupil selenia gold 10w 40 plna syntetika. Chcem sa opytat ci pri tejto zmene by bol problem ? pripadne by som dokupil original selenia 10w 40 20K. Bol by problem pri prechode na seleniu 10w 40 ? Za odpovede Dakujem.
11.37, 11. 2. 2011, odpovědětČau ja používam pred každou výmenou oleja toto: http://www.liqui-moly.sk/detail/vyplachovac-olejovych-usadenin ak chceš skús to tiež a tiež som to použil keď som prechádzal z 10w 40 20K na 10w 60 racing a tú používam doteraz.
12.05, 12. 2. 2011, odpovědětOriginal sa dava Selenia 20K Alfa Romeo....a co sa tyka viskozity, je to myslim 10W40, ale rozhodne by som to nemiesal s hocijakou kravinou...treba do toho davat seleniu...
0.37, 13. 2. 2011, odpovědětJá myslim, že s čimkoli 10w40 pokud to nebude nějaky no-name, nebude problem. Já už 3 roky dávam Texaco a nevidim žádnej zádrhel.
1.12, 13. 2. 2011, odpovědětSouhlasím tady s kolegou nade mnou. 10/40 a zavedenou značku-osobně jsem měnil Selenii,Agip,Total a žádné problémy. Jeden známý mechanik-fakt machr,mi doporučoval na starší motory Fusch.Znám jednoho,který jezdí výhradně na něj a je spokojen. Koukni na www.znackoveoleje.cz
8.53, 13. 2. 2011, odpovědětPořád řešíte vyskozitu,5W-10W ,ale to je jen čerpatelnost za studena nebo naopak mazivost za nejvyšší teploty ,v čechách klimatické podmínky dovolují i 10W40.Nejvíce záleží na "výkonnosti oleje".API a ACEA.Pokud máš originál olej přečti si tyto normy a tak výkonné oleje všech značek se dají použít pro tvůj motor. Je ovšem nejlepší zůstat u jedné značky z důvodu ,že každá značka má origo kuchařku ,která se malinko liší.Čím má motor více najeto (víc znečištěný) ,tím toto pravidlo platí více.Proplachování nedoporučuji. 1.technologie z roku tak 1980.Dnes jsou oleje úplně někde jinde. 2.v nejhorší situaci by mohlo dojít i k tomu , že olej uvolní příliš velkou část karbonu ,která přiucpe mazací kanál a pak je zadření jen otázka času.Proplachovací olej je hodně agresivní. Já osobně značku měnil několikrát ,ale výkonnost i viskozitu dodržuji .
12.21, 20. 2. 2011, odpovědět