Pri 8-smičke sa mi už dávnejšie na otáčkomere rozsvietila kontrolka vstrekovania... Predtým zvykla zhášať podľa teploty motora, keď som ju občas prehnal a podobne... Teraz sa proste rozhodla nadobro svietiť... :)) Prvé čo som po preštudovaní týchto príspevkov na fóre ( a to ma stálo poriadny kus času ) usúdil že asi je to váha vzduchu alebo sviečky. Motor stále bežal dobre, len spotreba bola dosť vyššia. Ale vadila mi tá kontrolka takže osm si chcel dať všetko dokopy. Objednal som si polypropyl alkohol, namočil na 10 - 15 minut, vyčistil vypadol asi jeden milimetrový kúsok špiny... Takže nič moc... Nech som schnúť celú noc... Váhu som zmontoval zapojil, vymenil sviečky, štartol... Motor nabehol tak ako predtým. Chytil hneď na prvú šupu, ako hodinky. Kontrolka svietila naďalej. Tak som čítal ďalej a ďalej toto fórum. Podľa návodu som odpojil baterku ( na pár hodín ), odpojil som váhu, pripojil baterku, štartol... Auto chytilo hneď na prvú šupu akurát otáčky už neboli 900 ako stále na voľnobeh ale 1300 ... Stlačil som plynový pedál, auto sa zatriaslo a ostalo sa triasť na hranici zdochnutia - motor však nezdochol. Vypol som, naštartoval znova, pridal - to iste... Odpojil som baterku, pripojil som vahu, nastartoval... Motor zacal krasne bezat, pridal som a otacky vyleteli krasne hore. Takze vaha vzduchu to nebude. Co teraz ? Diagnosticky kabel mam slubeny ale ten je v nedohladne, kde najdem lambdu sondu ??? Zvladnem ju vymenit aj sam ??? Kde sa nachadza ? Mam 2.0 TS 11/98 114kW. Vďaka.
1.44, 5. 7. 2011, odpovědětkamaráde zlatý,cením si tvé snahy si alfu opravit sám,ale jak vidím nemáš skušenosti a už vúbec nevíš co kde se na autě nachází,natož tomu rozumět,má rada pro tebe je:zajed si s tím do některého značkového servisu(třeba podle referencí jiných,aby si pak byl se servisem spokojený)a at ti daj alfu na diagnostyku,řeknou ti co máš za problém a pak se zařídíš podle toho,jestli to bude nákladné a nebo ne,,ale sám to nedělej,páč za určitý čas zjistíš že se v tom vrtáš dost dlouho a k ničemu to nevede a začneš na alfu nadávat jaké to jsou skurvený auta ve kterých nic nefunguje,,a věř že je to nejlevnější spúsob opravy,jít na diagnostyku,zjistit závadu a opravit to,než doma to dělat systémem vylučování možných závat,,jinak přeju at to máš brzi opravené,,Mirek
7.21, 5. 7. 2011, odpovědětjo,jinak ta lambda sonda je hned před katalizátorem,na koleně od motoru(bavíme se o výfuku),je to takové čidlo,velké asi jak palec s jedním drátkem,
7.47, 5. 7. 2011, odpovědětOno to bude spôsobené tým že chcem všetko dosiahnúť sám :D :)) Ono ani s tými sviečkami som nebol nadšený keď som zbadal ako hlboko sú :) A nejako sa mi to podarilo nakoniec. http://www.depoauto.sk/product_info.php/cPath/357_368_2965/products_id/8930?osCsid=iecpt6iup5au5o2i3fbfa354d6 toto som našiel na nete je to nejaka UNIVERZALNA vraj... Môže to byť ? Tipujem postup nejak takto, vysrubujem, nasrubujem novu, zapojim spravny kabel urceny pre 2.0 objemy, vytiahnem baterku ( kedze kabel nemam tak inak RJ neresetnem ) ... A potom zavriem oci a otocim klucom :)) Alebo nema niekto kto to tu cita nahodou lambda sondu z 2.0 TS na predaj ?
9.40, 5. 7. 2011, odpovědětco ti mám na to říct?i když se ti to podaří doma odstranit,tak ti jednotka stejně asi bude psát chybu,měl by si to dát na diagnostyku vymazat,tu chybu,,,ale jinak gratuluju že si chceš vše udělat sám,,
19.58, 5. 7. 2011, odpovědětAk ma niekto zaujem poslite mi mail so znackou rokom vyroby vykonom motorom a kilovatmi a ja vam poslem ponuku.
20.08, 5. 7. 2011, odpovědětTak tento krát mi nepomohlo vyčistenie váhy - pred dvoma rokmi jej zajebalo , práve som sa chystal na akciu -pomohlo mi vyčistenie v izopropyle.Včera večer zahlásila OFF -ráno doniesli novú a auto dostalo druhý dych a aj otáčky sú v pohode---hned som testoval autíčko na šprintoch na slovakia ringu---všetko som tlačil až po omezovač-alfička nesklamala :-)
20.39, 5. 7. 2011, odpovědětjen se nenechej odradit spravit si vsechno sam,ale bez diagnostiky se neobejdes,jestli nevis kde by mela byt lambda sonda,tak to te ceka dlouha cesta nez neco spravis :-)
22.48, 5. 7. 2011, odpovědětTakže. Zohnal som si diagnostický kábel, plný software :)) Po zdiagnostikovaní vypísalo chyby - VÁHA VZDUCHU, SNÍMAČ OTÁČOK KĽUKOVÉHO HRIADEĽA... Keďže som predtým váhu odpájal, logicky ma napadlo že asi preto tam svieti... Že si ju ECU načítalo. Tak som zresetoval chyby, pretočil kľúč a vo a lá :D Kontrolka nesvieti žiadna. Naštartujem, motor chytil na prvú šupu, po 5tich sekundách kontrolka zase svieti... Zapnem diagnostiku, prepol som na grafy váhy vzduchu ked som pridaval plyn pekne stuppali a klesali... Torsku som to poturoval... Znova som dal nacitat chybove kody. Vaha vzduchu uz medzi nimi nebola, objavil sa tam znova snuimac otacok klukoveho hriadela. Takze je to najskor on. Problem je vsak ze ho nemozem nikde na NETE najst. Mimochodom kto by mal zaujem o full verzie FIAT ECU SCAN CZ, ALFA DIAG a PCM SCAN + ovládače od káblu k autu samozrejme a návodmi tak si to sosnite tu: http://dotsystems.sk/diagnostika_alfa_romeo_plne_verzie_programov_a_ovladace.rar
14.49, 8. 7. 2011, odpovědětnapříklad tady: http://www.e-cat.cz/p-2531176/alfa-romeo/156-932-09-97-09-05/2-0-twin-spark-1970ccm-118kw-160hp-11-97-04-00/elektrosoucasti/rizeni-motoru/snimace-vahy-vzduchu/snimac-otacek-klikove-hridele-eps.html?cPath=9_169073_3190526_2681063_2681064_2681065 nebo třeb ataky tdy: http://www.automedik.cz/autodily.html?path[]=1980&path[]=6350&path[]=6363&path[]=776553&path[]=776554&path[]=778255&product=98066 najdeš je skoro všude mám doojem že svícením kontrolky to začíná a postupným zhoršování ti začne chcípat motor
15.40, 8. 7. 2011, odpovědětmám dotaz. Kdyz napichnu auto na fiatECUscan, dam snimat vahu vzduchu, v jakych hodnotach by melo byt jeji napeti na volnobeh, me to kolisa od 1,48V po 2,88V. Jelikoz se mi zda ze auo dost kouri, tak premyslim jestli uz vaha neumira.
15.47, 8. 7. 2011, odpovědětNo a teraz je tu ďalší problém... :)) Teraz neviem či si mám kúpiť snímač otáčok vačkového hriadeľa alebo snímač otáčok kľukového hriadeľa... Kto mi helfne ??? Diagnostika ukázala kód: P0345 Failed Component Code: Camshaft Position Sensor Circuit (Timing Sensor) Fault Symptom: Short Circuit to VBatt/Open Circuit Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable. Fault Code Storage State: Error Present at time of request Event Count: 106 count Filter Count: 0 count A teraz... Co to moze byt ??? Dik az vsetky rady.
18.16, 8. 7. 2011, odpovědětGoogle translate po preložení povedal že: ***** snímač polohy vačkového hriadeľa okruhu (časovanie Sensor) ***/ Porucha príznaky: skrat na VBatt / naprázdno ... ***** Takže je vyskratovaná ? Alebo ako ? ------------ Výstražná kontrolka Status: výstražné svetlo Osvetlené -> To je zrejme to že mi svieti to vstrekovanie.
18.18, 8. 7. 2011, odpovědětnikto nič ?
11.41, 9. 7. 2011, odpovědětČau, hledal jsem ten kód ale nikde jsem ho nenašel.
16.49, 15. 7. 2011, odpovědětIn awe of that asenwr! Really cool!
14.48, 14. 7. 2011, odpovědět