Zdravim. Nedávno som na tomto fóre čítal príspevok jedného člena čo do AR156 namontoval 3,0 V6 z AR164 a ešte aj Q4 pohon z Crosswagonu. Ten príspevok už neviem nájsť. Zmienil som sa o tej prestavbe na jednom zahraničnom fore kde niekto planuje dat do 147 2,5 V6 a má zaujem o info a skúsenosti. Chcel by som poprosiť toho človeka ak tu je či by sa mi mohol ozvať, prípadne ak ho niekto poznáte dať mu vedieť či by mohol poskytnúť viac info o prestavbe.
20.48, 23. 5. 2007, odpovědětNazdárek tak to budu já. co potřebuješ vědět? mě k tomu kroku donutila nutnost, 2,5 mi umřela, a k mání jsem měl jen 3,0 z 164, provedl jsem na něm celkovou generálku, kvůli imobilizéru jsem vyměnil řj. za magneti manelli ta je programovatelná na 3 módy, imobilizér byl odpojen a nahrazen alarmem. až pak jsem objevil 147 s Q4 v praze na letišti, co tam měl on za motor nevím, už jsem nikdá neviděl. pak se mi dostali k mání střeva z crosswagonu, a šel jsem do toho, po prozkoumání systému jak vlastně funguje jsem si nechal otočit poměr momentu opačně na zadní nápravu, po nějakém ladění je to tak nějak optimální, ale permanetní 4kolka to fakt není, s náhradou motoru jsem problémy velký neměl, takřka tam padnul jak ulitej, jen jeden držák jsem musel převařit. ovšem schvalování do provozu byl byrokratickej porod kterej trval půl roku...nakonec to mám otypovaný jako přestavbu, kusovýho vozidla, vystavili mi novej techničák, použil jsem teda díly jen Alfy homologované tím se to zjednodušilo. výkon mám nyní naladěn na 260koní, umí i 280, ale za 3,2 z GTA zaostávám s kroutícím momentem o 30Nm + pohon 4x4 tak že ve zrychlení je GTA rychlejší, ale mě mý auto přijde líp ovladatelný. původně jsem chtěl motor posunout o kousek ke středu auta, ale to nešlo. 147 GTA jsem měl krátce, strašně jsem ji chtěl, pak jsem byl zklamanej, její nervozností v zatáčkách, to auto jsem musel furt držet pevně v rukách. má 156 mi přijde větší kliďas. ptej se klidně na cchceš rád ti odpovím.
9.16, 24. 5. 2007, odpověděthmm na těch holandskej stránkách zajímavej auťák, podvozkově je vymáklejší, ale mě zaujal Q2 asi začnu schánět...:-)))
9.21, 24. 5. 2007, odpověděttak Q4, 3lítr jsem měl i s pohonem, kterej měl právě mezikus na zadek ikdyž zaslepenej, kdybych ho neměl na Q4 bych se vykašlal, po roce pátrání jsem našel na vrakáči rozstrělenej crosswagon, zdemontoval jsem si dle eperu veškerý díly, něco jsem uřezal i s držákama. pak jsem to dovezl do dílny, kde započla pěrejestrojka, musel bejt novej mezikus nezi výstupem a náhonem kardanu, frézováno z hliníku, o tento mezikus následně zkrácen kardan, až v zadu u torsenu, asi zblble po špatném proměření, jsem si zvýšil středovej tunel v autě, nakonec by to nebylo až tak třeba...každej se někdy sekne:-) za převodovkou jsem musel upravit kastli aby se to tam vešlo, a navařit držáčky s crosswagonu, to samé vzadu, udělat drobné úpravy, celej komplet zadní nápravy s difernciálem a torsenem je i v originále v pomocným rámu, nevěděl jsem při vybourávání z vraku že je vzadu jiná vzpěra, takže jsem si musel vyrobit a na ni přidělat pomocnej rám, horní ramena jsem vyměnil ze stávajícího auta, crosswagon má větší světlost a auto vypadalo jak když ho někdo kopne do zadku, takže hlavní mechanický díly jsou na místě, nyní k ovládání torsenu, bylo potřeba vsadtit do hydraulickýho systému posilovače díl, kterej podle tlaku určuje jak jsou natočený kola, u 164 Q4 co je celý řešený hydraulicky používá se tam ne torsen ale lamelová spojka/ takže snímač vsanzen, nastalo umístění řj Q4 a drátování, bohužel se drátovalo systém drát sem drát tam, a až pak se ukázalo, že to šlo sdrátovat i líp, lépe s rozmyslem vést kabeláž. Jekož nemám systém jízdní stability, tak některé volné fousy dostaly odpory aby nebyly chyby, do brzd jsem nezasahoval takže ABS zůstalo původní, prokluz kol teda nemám řízen. /tím odpadla kupa snímačů a komponentů/ a nyní přišlo to nej, v základu je při rovném směru poměr 80ku20 na předek, ale já to chtěl opačně, takže k snímači tlaku přibil jeden sbastlenej obchvat s primitivní logikou, kterej to obrátil opačně, v zatáčce to funguje dle orioše. teda 60/40. po vyjetí následovalo jemné doladění pomocí regulačních ventilů. Celá přestavba nedala moc práce, spíš mi přišlo že kluci italský s tím počítali od začátku jen na to nedošlo. Jízdně jsem spokojen, je teda znát kdy která náprava zabírá, volantem se to řídí, narozdíl od permanentů kde se řídí plynem, to tady nejde. v zimě na klouzačce super lítat dveřma...na suchu při vjezdu do zatáčky je znát jak se lehce nedotočí předek, zakousne se do zatáčky, v zatáčce drží zakousnutá a při výjezdu, lehce přetáčí a zadek tlačí auto na rovinu. největší zážitek jsou teda zatáčky, do utržení jede jak po kolejích furt v tahu přilepená k silnici, po utržení/chybí mi ta jízní stabilita/ kontrování volantem má právě ten opačnej oučinek...takže neurvat/oni věděli že tam není jen na rozjezdy na ledu :-)/ za hranice jsem ji dostal v Mostě na okruhu, ještě že tak...průjez zadáčkou připomíná klopený zatáčky, drží táhne, tlačí...
12.48, 24. 5. 2007, odpovědětjo fotky z přestavby nemám v tý době jsem neměl digiťák, můžu až se dostanu na rampu vyfotit stávající stav, ale ten už tolik neřekne.
12.53, 24. 5. 2007, odpovědětDiki moc za vsetko info, super praca co si porobil. Ja to prelozim a hodim chalanom na forum. Este raz DIKI!
13.57, 24. 5. 2007, odpovědětA jak to bylo se zástavbou 3litru. Muselo se toho hodně upravovat? Dával jsi jen motor nebo i převodovku? A co rozvody elektriky a řídící jednotka? Zatím mi motor šlape jako hodinky, ale do budoucna by to bylo zajímavé. V případě výměny motoru by asi ani nebyla nutná změna dokladů, na venek to od 2,5 nikdo nepozná.
21.15, 25. 5. 2007, odpovědět