Zkoušel jsem už různé vysokooktanové benzíny : OMV 100, blue oktan 99, shell power racing, teď jsem vyzkoušel u Benziny vervu 100 a zdá se mi, že ta chutná mojí Alfině nejlépe. Vhledem k tomu, že je to 1,6, tak je kvalita benzínu podstatně víc rozeznatelná než u velkých objemů motorů. Kdo máte možnost tento benzín zkusit, tak neváhejte. Auto jde za plynem jako by dostalo koně navíc. Futuristiko.
22.22, 30. 6. 2007, odpovědětZkoušel jsem Shell V-Power racing (to je 100 oktan) a nebyla to žádná sláva.Byl jsem z toho zklamanej a dokonce bych řekl,že to jelo hůř než na obyčejnej natural 95 koupenej kdekoliv u pumpy.Zkoušel jsem i Shell V-Power 95 a na ten to podle mě jede opravdu o dost líp.Za plynem jede jako ďas a i nárůst výkonu je znatelnej.Myslím,že to není jen můj subjektivní pocit.Doporučuju každýmu vyzkoušet-V power 95.
23.13, 30. 6. 2007, odpovědětU v-power 95 jsem nárůst výkonu taky znatelně pociťoval a u té vervy se mi to zdá být ještě lepší. Jinak v-power racing mne taky nenadchnul. Futuristiko.
9.16, 1. 7. 2007, odpovědětShell V-Power 95, je fakt bombovej lék...ten funguje, problém s těma 100oktanovejma je v tom že buď musí dát člověk plnou nádrž, a čekat pár kilometrů až si na to nastaví auto předstih, nebo to chce reset, nastartovat nechat běžetcca3min a vyjet pak se výsledek dostaví, bohužel je největší rozdíl poznat až ve vysokejch otáčkách, takže mě nakonec 100oktanů nenadchlo, já furt auto nehoním k omezovači...tak míchám levnej benzín se Shellem V :-)))
9.02, 2. 7. 2007, odpovědětPokud motor nemá čidlo klepání, a to MYSLÍM TS nemají, je 100 okt. úplně k ničemu a jenom jste nalítli marketingovým trikům. Narozdíl od motorů JTS, FSI apod.
20.54, 2. 7. 2007, odpovědětJá bych řekl, že TS čidlo klepání má.
14.32, 8. 7. 2007, odpovědětcidlo klepani nemaji jednobodove vstriky - tak to docela neni potreba, protoze jednobod je skoro vlastne karburator - pro jeden valec musis mit otevreny ventil vstriku pri maximu az 239stupnu, u vicebodu je to zadouci, muzes regulovat kazdy valec zvlast .. pooddalis vstrik, protahnes zkratis .. pripadne posunes predstih
14.36, 28. 8. 2007, odpovědětPanove, odporucam najprv si precitat tu malu nalepku na stojane kde je napisane to magicke zaklinadlo BA95/BA98/BA91 Len velmi tazko tam bude BA100. Potom odporucam naucit sa ako sa vyhladava na internete,tym padom tu ubudne polovica naozaj dementnych prispevkov, a najdem si nieco o oktanovom cisle, zlozeni benzinu a fungovani spalovacieho motoru. Ziadny super cool kadak ani fuuzy filter a dokonca ani ten mega cool hustej benzin ziadny vykon neprida.
8.43, 3. 7. 2007, odpovědětPřesně tak. Jestli vůbec má každá 95 na jakékoliv pumpě opravdu těch 95 oktanů. Futuristiko.
11.47, 8. 7. 2007, odpovědětDobrý den pánové, zatím tady čtu jen o pocitech a doměnkách a žádné jasné vysvětlení, proč tomu je tak, či onak. Dělám v oboru, tak bych chtěl taky přispět svou trochou do mlýna. Pokusím se to krátce, byť z Vašeho pohledu asi dlouze, vysvětlit. V dnešní době mají všechna auta motory plnicí emisní normy EU2, 3 a 4 (bavíme se o benzínových motorech) vstřikovací systémy řízené řídící jednotkou. Tyto motory mají vždy detonační čidlo. Další věcí je na jaký benzín je motor naaplikován. V případě, že jsou aplikace na RON 95, je zbytečné tam lít benzín RON 98 a vyšší, protože řídící jednotka na to neumí zareagovat (hýbat s předstihem až v takovém rozsahu) a zvýšení výkonu bude nepatrné a prakticky neznatelné. Naopak, pokud mám aplikace na RON98 a dlouhodobě jezdím na RON 95, s čímž většina řídících jednotek motoru umí žít, bude o něco vyšší spotřeba a nižší výkon a horší průběh točivého momentu, motor bude mít tzv. díry. (Pokles výkonových parametrů v tomto případě bude vyšší, než nárůst s lepším palivem, na které nemá motor aplikace). Po načerpání paliva s RON 98, 99 a 100 by tyto problémy měly zmizet, tedy v případě, že již od výrobce jsou aplikace v pořádku. Pokud se bavíme o benzínech Shell V-Power 95 nebo Shell V-Power Racing 100, mají tyto benzíny přísady snižující tření a rozpouštějící karbon usazený v motoru a hlavně mají nízký obsah síry, což má vliv právě na tvorbu množství toho karbonu (tzn. V-P mají do síry 10 mg/kg, norma ČSN EN228 povoluje max. 150 mg/kg) . Jinak samozřejmě pokud chci něco poznat musím natankovat do téměř prázdné nádrže. Zástupce Shellu tvrdí, že změnu lze poznat až po načerpání 3 nádrží. Já osobně mám zkušenosti jak s V-Powerem 95 tak i s V-Powerem Racing 100. Již u benzínu V-Power 95 jsem poznal, podobně jak většina z Vás, lepší zátah v nižsích otáčkách a to hned po natankování a odjetí od pumpy. Další zlepšení a to již i ve vyšších otáčkách u načerpání celé nádrže bylo i u V-Poweru Racing 100. Pokud jsem se nekochal lepšími výkonovými parametry motoru a jezdil jsem ve stejných rychlostních limitech jako dříve, byla dokonce spotřeba u V-Power 95 oproti standardnímu palivu RON 95 o cca 1 až 1,2 l /100km nižší. Podobného výsledku dosáhl i známý s Picassem 1,6l. U S-V-P Racing již takové zlepšení nebylo, ale trochu přece jen - pár decek. V-Power 95 tedy v jistém směru i šetří kapsu. To vše s motorem Audi 1,8l/132kW Turbo, který má základní aplikace na RON 98 a umí i těch 95. O tom, že Verva 100 je ještě lepší, než S-V-P Racing 100, jsem taky slyšel, ale osobně jsem nezkoušel. Každopádně jak Verva tak i S-V-P Racing mají opravdu 100 octanů. Norma říká, že benzíny mají mít minimálně oněch předepsaných 91, 95, nebo 98 octanů. Realita je, že většina benzínů RON 95 má čísla vyšší, konkrétně tak 95-96,5 někdy i 97. Benzíny RON 98 pak od 98 do lehce přes 100. Pak se tedy i rozdíl mezi 95 a 98 smazává, proto většina výrobců benzínu přistoupila k výrobe benzínu se 100 octany. Zcela vyjímečně se stává, že benzín má nižší RON, než je udáváno na stojanu. To jsou výsledky průzkumu kvality paliv v ČR VÚMP (výzkumný ústav maziv a paliv). Čau Martin
13.08, 28. 8. 2007, odpovědětTakže je možný že u jedný benzínky mají benzín lepší a jinde horší i když to je pořád Natural 95?Soused měl starou Jettu,která chcípala na volnoběh a když u nás otevřeli novou benzínku,tak tam zajel a na ten mu to udrželo i ten volnoběh.Od tý doby jezdil tam a chválil jakej maji super benzín.Akorát že já o tom pochyboval,jelikož sem myslel že je to prostě všude 95 a hotovo.A prosím ještě mi můžete vysvětlit jak může mít benzín 102 nebo 104 oktanů?Já myslel že je to procentuání vyjádření obsahu těch jednotlivejch uhlovodíků.Díky
13.07, 29. 8. 2007, odpovědětu kazdy benzinky by meli mit minimalne spravny okranovy cislo - dalsi prisady jsou na te danne benzince, co tam soupne
13.48, 29. 8. 2007, odpovědětAno i tak se to dáchápat, i když každá firma (Benzina, Shell, OMV…) si dělá své vlastní přísady a do různých benzínů (RON 91, 95 nebo 98..) dává různá množství. Jinak to proč sousedovi chcípla Jetta nebo nedržela volnoběh může být více. Např. zanesený palivový filtr nebo celý palivový systém včetně vstřikovačů. V moderních benzínech jsou většinou přísady, které brání nebo nějak omezují usazování nečistot, případně již usazené nečistoty rozpouštějí. Každopádně oktanové číslo je jen jeden z mnoha parametrů benzínů. Má na to vliv tzv. i tlak par, který je různý dle klimatických podmínek v zemích světa. Ten pak má vliv na to jestli vůbec nastartuju. Někdy můžu mít díky tomoto parametru prodlém se starty u studeného motoru a někdy u teplého. Octanové číslo samo o sobě má vliv na detoneční spalování. Čím je vyšší tím větší můžu mít kompresní poměr a tím můžu dosáhnout vyšších výkonů a nižší spotřeby. Velikost oktanového čísla se určuje již při samotném zpracování ropy a pokud ještě není dostatečné pak přísadami. Pak se do benzínu taky přidávají přísady, které zajistí stabilitu tohoto oktanového čísla neboť s časem se oktanové číslo snižuje. Má-li tedy někdo delší dobu benzín v nádrži, dejme tomu rok a více, pak se oktanové číslo může snížit i o několik jednotek. Problematika kolem paliv není nic jednoduchého, napsalo a vydalo se kolem toho spoustu publikací. Na internetu by snad někde měla být k nahlédnutí samotná norma na Benzín ČSN EN228 a na naftu ČSN EN590. Navíc jistý pan Ing. Matějovský z VÚMP k tomuto tématu vydal knihu automobilová paliva. Z toho se dá vyčíst spousta věcí kolem paliv …….
11.21, 12. 9. 2007, odpovědětČlověče-docela zajímavé počtení!Dík za něj a až budeš mít vyzkoušenou tu VERVU 100,dej vědět! Tomáš
15.23, 16. 9. 2007, odpovědětNaftu - Benzín beru u čerpaček kde mají každý měsíc ověřovanou kvalitu paliv. Tam to asi moc nemůžou šidit. A je to znát hlavně na spotřebě a auto jde lehce za plynem. Sice tam je asi o korunu na litru dráž ale vrátí se vám to nejen na spotřebě.... "Vzorky pohonných hmot jsou každý měsíc odebírány přímo na čerpacích stanicích a jsou podrobeny přísné kontrole v laboratořích Ústavu paliv a maziv. Původ a kvalita každé dodávky pohonných hmot jsou deklarovány příslušným atestem, který je na každé čerpací stanici k dispozici.".........
11.31, 12. 9. 2007, odpovědětDám jej okusit pile.
10.47, 4. 1. 2009, odpovědětChlapi at se tu píše co chce,já vervu vyzkoušel taky a poznám to i já relativně lajk.Mám 1.6 TS a pokud by mi někdo tvrdil že jsou to vyhozený peníze je lhář.Pár kapek nepoznáte ale pokud nalijete do nádrže vervu a jezdíte s ní pravidelně a pak jednou nalijete do prázdný natural 95 plnou nádrž ucítíte ten rozdíl.Tak jako já a od té doby na jinej benzín nejezdím.Nikdo nemůže tvrdit že pak auto jezdí jak das a že to zvýší jeho výkon ale sami prostě při delších cestách musíte cítit že to tomu autu prostě chutná.Věřte,jezdím hodně dálkový trasy a poměrně málo po dálnicích a je to fakt znát.
15.41, 4. 1. 2009, odpovědětNaprosto souhlasim, je to jako s jídlem, kdyby byl jeden fella co jí zdravě a papá vitamínky a druhej fella žral stejný množství jídla, ale s menšim počtem ovoce a vitamínů, jasně by byl ten co papá zdravě silnější néé?.) takže vyhazování peněz to rozhodně neni, jestli máte rádi svoje autíčka! Já osobně tankuju už dlouho jenom V Power Racing 100,Shell- nikam jinám nejezdim.) nemluvě o tom že jako benzínka jsou mi nejvíc sympatický, smart karty a ty jejich akcičky... Každopádně asi vyzkoušim tu Vervu, když jí tu tak chválíte.. akorát mi přijde že Benzina po Praze nemá takový zastoupení, jestli vim o jedný tak je to moc. pic
17.53, 4. 1. 2009, odpovědětVerva 100 je nejlepší.
17.09, 5. 1. 2009, odpovědět..ale chlapci.. riadiaca jednotka nerozlisuje aky benzin spaluje.. konkretne u 156 nie :)
13.36, 8. 1. 2009, odpovědětMam 2,0Ts a zkusil jsem natankovat 100 vervu.Ve vyššich otačkach je to znat že si to papá něco jineho a na volnoběh se mí zda že ma motor tíšší chod
21.20, 8. 1. 2009, odpovědětDvoulitrový 12ventilový turbobenzín v mé 164ce nereagoval na V-power95, na Carreru 100 a Vervu 100 reaguje (je živější v celém spektru otáček, při vypnutém i sepnutém turbu). Motormanagementy mívají fuzzy prvky, které se "naučí" vyhovět určitému typu jízdy a optimalizují pak směs. Pokud má víceoktanová směs účinnější parametry hoření, buď se při nastavených parametrech směsi omezí podíl paliva (->úspora paliva) nebo se zvýší sání (pokud to jde ->roste výkon a krouťák). Tolik k mé praxi a trochu k technice.
16.00, 27. 5. 2009, odpovědětjá beru jedině vervu u benziny a poznat to je ve všech směrech.
19.30, 27. 5. 2009, odpovědětLze smichat 100 oktanovy benzin ze shelky s normalnim naturalem?
11.11, 18. 3. 2016, odpovědětUrčitě lze míchat ;-)
11.42, 18. 3. 2016, odpovědětnatankoval jsem vervu 100 do fabia kombi 1.2 12v po generálce motoru a ze spotřeby cca 5,5 - 6,0 l na 100km začala žrát cca 7.5 až 8.0 l na 100km.. hnus
13.22, 2. 5. 2016, odpovědětMichale, jestli to není náhodou tím, že je motor po generálce. Obvykle nové motory žerou víc než se to oleští a všechno řádně sedne. Nebo je taky blbě složenej :D
9.51, 10. 5. 2016, odpovědět