Ahoj všem, předem se omlouvám za pro někoho možná hloupej dotaz, ale přeci : Při jízdě je prý zbytečné vyhazovat kvalt (třeba z kopce), protože to neznamená, že motor nežere naftu, ale opak je pravdou. Údajně se zvýší spotřeba o 1/3. Kolega z práce mi to říkal, že to bylo v automotorevue. U nových aut prej vyhazování rychlosti nemá absolutně žádnou cenu. Co je na tom pravdy? Já mám nafťáka a vyhazuji často.
10.57, 17. 7. 2007, odpovědětVyhazovat kvalt při zpomalování je blbost! 1. Při překonání určitejch otáček motoru např 1900 (nafta méně) se za podmínky nestlačeného plynového pedálu vypíná vstřikování paliva tudíž je spotřeba nulová! A za druhý se šetří brzdy. A to nemluvím o bezpečnosti. Né náhodou mají kamiony zákaz sjíždět kopce bez zařazené rychlosti!
11.05, 17. 7. 2007, odpovědět:-)))) vyhodit kvalt jde na rovným úseku z kopce, ale musí se nasměrovat volant a vypnout klíček, pak je spotřeba nulová a adrenalin při zamčeným volantu a brzd bez posilovače maximální, kór když před zatáčkou motor né a né chytit :-)))) Zender má recht, motor je v autě nejen od jízdy ale taky od brždění.
11.28, 17. 7. 2007, odpovědětvyřazování rychlostí ničí nové auta chlapi nedělej te to. niomu to nedoporučuju
13.11, 17. 7. 2007, odpovědětVyhazovat kvalt mělo význam u starých motorů s karbecem, kde byla trvale otevřená volnoběžná tryska, takže i při zavřené škrtící klapce si to bralo benzín. U stříkaček se při brždění motorem nad určité otáčky uzavírají vstřiky a benzín to pak nežere. Při brždění motorem proto určitě nemá smysl vyřazovat.
17.37, 17. 7. 2007, odpovědětPřesně tak, jak je výše popsané. Svez se třeba s nějakým motorkářem, ten se určitě tak blbému zvyku vyřazovat vyhne. Já odjezdil na motorkách hodně, tam vyřadit nejde, protože N je mezi 1 a 2. A ze zvyku podřazuju postupně i při brždění, pěkně 6-5-4-3-2-N. Pošetřím brzdy i palivo a při změně situace mohu okamžitě prudce akcelerovat. Jak na motorce, tak v autě i kamionu. A na okruhu je to zase stejné.
17.44, 17. 7. 2007, odpovědětneříkám vyřozovat ani nevyřazovat, ale tím, že brzdíte motorem stále namáháte a opotřebováváte spojku. U náklaďáků je jiná provedení, kdy brzdění není přímo závislé jen na spojce, ale i na jiných zařízeních, u motorky se nebavím uplně něco jiného.
7.31, 18. 7. 2007, odpovědětna okruhu v plný palbě se bez motoru před zatáčkou ani dobrzdit nedá, já odkojený motorkář, střílím do teď i meziplyny při podřazovní, sice vím, že to zvyšuje spotřebu, ale zvyk je zvyk.
8.45, 18. 7. 2007, odpovědětneřešil jsem sportovní jízdu nebo závodní, jen se mi zdá efektivnější dělat brzdy po x tis km a mít nové než každých x tis km měnit spojku, pokud s tím nepočítám, že brzdění motorem opotřebovává spojku i převodovku.
11.17, 18. 7. 2007, odpovědětTak na tohle musím odepsat.Malá přednáška z techniky : -pro motor je volnoběh nejhorší režim vůbec,karbonuje a hlavně trpí vibracemi,stejně jako převodovka. -tlak mazání je nízký -špatně se chladí písty a klika(vzduch ,olej) -Spojce je to jedno,sepnutá je stejně. -homokinetické kluby mají tendenci v nezatíženém stavu vibrovat,hlavně starší,stejně i hřídele převodovky Pokud jde o jízdu samotnou tak zase:Při nízkých otáčkách mám malou dodávku oleje pro řízení i malý výkon vývěvy pro brždění,vpřípadě náhlé potřeby se mi to může vymstít. Navíc se chování vozu v mezních situacích s vyřazenou rychlostí dost zhorší,rychlé manévry do stran nejsou bezpečné,auto nemá svou obvyklou stabilitu.
23.44, 20. 7. 2007, odpovědětJakýmže fyzykálním procesem se opotřebovává sepnutá spojka? Nebylo by pak lepší ji rozpojit trvale? to by se neopotřebovávala. K opotřebení spojky dochází při prokluzu v době spínání a rozepínání spojky. A k největšímu opotřebení spojky dochází při stání na světlech s vybavenou spojkou a zařazenou rychlostí - a to vypínacího ložiska !
0.06, 21. 7. 2007, odpovědětkdyž podřezuješ tak ti dojde k částečnému prokluzu spojky pokud brzdíš motorem, ne že necháš auto plynule zpomalit z určité rychlosti, ale naskládáš tam postupně kvalty aby jsi dosáhl kýžený efekt pokud brzdím brzdami je to opotřebení brzd pokud řadíš 5-2 je to 3 krát vyšlápnutí spojky a její namáhání, ale asi se bavíme o rozdílných věcech v rozdílném podání.
7.36, 24. 7. 2007, odpovědět