Dobrý večer vlastním první rok Alfu 156 2.4 JTD 103KW a je v ní chip od předešlého majitele na 128KW, mám najeto 290000 km z toho za ten rok 60000. auto jsem dostal v horším stavu řešil jsem leštění světel a par drobností v kosmetice. Ale teď technika. Na autě byl ,,sportovní´´ filtr (sportovní filtry napuštěné olejem mají menší propustnost než klasické papírové - poznatek z praxe) který byl volně na hadici a visel přímo u kola takže chytal všechen bordel a vodu od kola. Hned po koupi jsem to předělal zpět na originál protože v oněm sportovním filtru bilo asi 200g pisku uvnitř a to ani nevím co vše muselo proletět motorem.. Toť ke sportovnímu filtru . Další věc v motoru byl olej 10w40 a bylo velmi hlučné turbo po výměně za 5w40 hluk od turba ustal. Hodně z vás tu psalo o čištění turba a ja bych chtěl vysvětlit co tam chcete čistit???? Další poznatek auto mi od začátku hodně kouřilo a cukalo při cca 1100-1200 ot/min bylo to propoustějícím EGR ventilem vyřešeno zaslepením ale POZOR u 103 kilovatové verze je před EGR ventilem klapka v sání je potřeba ustřihnout podtlakovou hadičku a do ní dát záslepku jinak se bude motor při nízkých otáčkách dusit. Projevy tohoto zásahu jsou kolísání volnoběhu jak chce motor cucat spaliny z egr a čeká pokles hladiny kysliku tak přidá a ono nic tak zase ubere.... druhé řešení je koupě nového EGR ( výhody: rychleji se ohřeje motor, nevýhody: zanášení motoru). Jinak musím říct zě jsem s motorizací spokojen jen převodovce trvá dýl než se poskládá + tvrdý podvozek. Zítra mě čeká výměna gum stabilizátotu tak vám napíšu poznatky. alfistum zdar
0.39, 6. 11. 2016, odpovědět