Ahoj lidi. Podělím se o zkušenosti s mojí ( to si děláš pr.. ) alfičkou. Koupil jsem ji od kamaráda s tím, že jediná závada kromě kosmetiky byla volnoběžka. Chvilku jsem s tím jezdil a pak to začlo. Začala sama od sebe chcípat a nechtělo se jí startovat a svítilo žhavení. Takže všechno šlo dolů a začalo se koumat. Vstřiky, podávací čerpadlo, žhavičky, hadičky atd atd. Nakonec byl zakopanej pes ve vysokotlakém čerpadlu. Po výměně vše ok. Složilo se to jezdil jsem 14 dní. Začal se ozývat divný zvuk z motoru. Něco co rotuje, nějaká kladka, něco na rozvodech. Prostě jakoby špatné ložisko někde. Takže se vyměnilo vše co se tam točí. Rozvody byly dělané už před tím. Ale u klíňáku, různé vodící kladky, napínáčky atd atd. Nejsem mekánik. Zvuk nezmyzel. A do toho se začala ztrácet voda. Pod autem kaluž žádná, takže se začalo hovořit o těsnění a dalších variantách. Do toho špatně chodily brzdy. Pedál byl někdy tvrdší a brzdilo to nepřirozeně hodně. Před tím se v tom už vrtal a měnil brzdový válec. Jinak kotouče a destičky už byly KO tak jsme se domluvili že dáme nové. Při výměně přišel mekánik na to, že se špatně vrací brzdič nebo to co je v tom. Takže sada na repas a problém skoro vyřešen. Jediný co to dělá, že levé kolo furt lehce brzdí, takže když s tím jedu tak je to rožhavený jak satanova prdel. Ale vem to čert. To se poladí. Ještě mi to od začátku po přidání plynu za studena kurevsky pískalo od motoru - ulomenej šteft a netěsnost na svodech. Po repasu vše ok. Takže v domění že motor chodí a tak nějak by to mělo jezdit se to začalo skládat. Vyměnil se i termostat kvůli té vodě. Všechny hadice pořádně připojit atd. Po zkouškách motoru, který vypadal ok se začalo ozývat kapání do belíčku pod chladičem. Prasklý chladič. Únik vody jasnej. Takže všechno zase dolů a hurá vyměnit. Po výměně zatím OK. Pak už jsme konečně mohli na silnici to jet vyzkoušet. Auto netáhlo. Hodilu chybu motoru myslím P0238 a bylo vymalováno. To už jsem myslel, že to pošlu ze srázu, ale má kliku, že se mi líbí. Mekánik z toho byl na játra a začlo se hledat na googelu a fórech. Po přečtení kilometrových vláken od špatné regulace truba a naklápění lopatek až po egr ventil a různá čidla, se zjistilo, že mekánik omylem prohodil podtlakové hadičky na trubu a to byl celý problém. Jevilo se to tak, že to házelo chybu a turbo občas seplo, ale spíš to jelo furt bez turba. No takže alfa už táhne jak má a jediné co mi zbývá je poštelovat ty brzdy a vyměnit vodící kladku na klíňáku, která se sice měnila, ale byla z výroby vadná a nevydržela ani 10km takže se tam klepe a od řemenu jde lupavý zvuk. Takže po tom už snad bude vše ok a už budu mít chvilku klid od autíčka.
12.09, 26. 7. 2017, odpovědětKladky sa ti budu sypat stale, urcite by som rovno vymenil aj pruzinovy napinak, velku remenicu a remen. Esteze je k tomu taky vyborny pristup...
8.44, 29. 7. 2017, odpovědětAle dělal mi to kámoš. Pač jinak dvouhmota stoji kolem dvacky myslim mozna vic a spojka asi 10000. Koukni na autokelly, plus práce. Ale rozdíl je tam markantní. Ještě aby nebyl za ty šišky. Jinak jsem nasypal už cca 50000 tisíc. Ale vím že tam mam nové věci a nevysere se mi to někde za městem. Spostu věcí měnim jenom proto, že je to starý nebo to už jeví známky opotřebení - viz ta dvouhmota. U Alfi mi těch peněz není líto, jako tomu bylo u VW
18.59, 3. 10. 2017, odpovědět