Zdravim,chcel som sa spytat ake mate skusenosti s tmavymi oknami na bocnych oknach (vodic,spolujazdec),lebo mi pred casom pani prislusnici zobrali technicak,tak som ich musel dat dole. S fordom ma nechytili 6 rokov,alfa bola tmava len 6 mesiacov:)),mal som proste smolu. V lete mi teraz strasne prazi do auta,mam ciernu kozu,a sadnut do toho je dost katastrofa. Je pravda ze v CR to mate dovolene? Myslim ze vam normalne daju certifikat aj na predne okna.
20.41, 21. 9. 2007, odpovědětPovolene jsou, ale museji mit atest. A atest zadny hodne tmavy neziskaji. Ale samozrejme jde to obejit - staci se domluvit s nekym kdo ty folie dela, aby na ty folie nalepil atest a je po problemu :-)
21.16, 21. 9. 2007, odpovědětNo u nas ti ten atest neda nikto,pretoze by asi prisiel o licenciu. U nas totiz vyhlaska hovori ze vpredu mozu mat folie iba vladne vozy a tak,bla bla. Takze keby ma zastavili s atestom na prednych,automaticky idu po nom. Predtym tu bola firma ktora pokovovala okna zvnutra titanom,bolo to trochu zrkadlove,ale pekne,ale uzniesu.Na nich policajti nehovorili nic. Nemusi to byt velmi tmave,staci trochu,ciste okna su takmer cire,a to je dost malo. Tak mi asi ostava prihlasit alfu v CR:)) a nemozu mi nic...
21.31, 21. 9. 2007, odpovědětPřed Alfou jsem měl Octavii a u tý jsem ty skla zatemnil. Především, kvůli dcerce. Je opravdu poznat, pokuď si necháte dát kvalitní fólie, rozdíl v teplotě. Vzadu jsem měl docela tmavý vpředu jen lehký odstín abych neprovokoval. Atest ti ani v ČR na přední nikdo nedá, protože by sám hodně riskoval. Největší problémy prý dělají rakouští celníci. Ale stačí vždy stáhnout obě okýnka na boku a jedeš dál. Samozřejmě pokuď tam dorazíš 7-mičkovým bágem z 90.let s neprůhlednýma sklama, doutníkem v tlamě a slunečních brejlích, tak tě ty fólie nachají strhnout:-)
21.52, 21. 9. 2007, odpovědětJo kdybych neměl Alfici černou dal bych na ní fólie asi taky, samo že decentní. Oni ani ty na Ochcávce nebyli moc tmavý a vypadalo to dobře. Ale na černým autě bych byl jak pohřební služba, kór v kombíku
21.54, 21. 9. 2007, odpovědětU nas sa zblaznili a davaju strhavat aj lahke odtiene. Mam cierny SW,dost do oci bijuce elektrony,takze to nevypadalo ako pohrebak,skor dost elegantne. Mne sa nepaci ked su vzadu folie,a vpredu nie,vyzera to akoby to auto niekto zabudol dokoncit.A to teplo ani nehovorim. A ked uz ta policajti zastavuju kvoli foliam,mozes spustit okna,ale jemu je vsetko jasne...:)) Musim nieco vymysliet,Nemusi to byt cierne moc,taky normal.
1.26, 22. 9. 2007, odpověděthttp://www.tonovanie.sk/
11.21, 23. 9. 2007, odpovědětDiky,vedel som o nich ze sa prestahovali z vychodu niekam ku Blave,len som nemal kontakt. Ale aj oni ti daju certifikat len na zadne okna. Nehovorim o tom ze mam sw,a este som neskumal ako sa tie zadne okienka vyberaju,lebo skla pokovenim musia ist do pece,a podla toho ako dlho tam su stmavnu. Myslim ze 2.30 - 3 minuty uz je skoro uz brutal tmave.. Mne ide o tie predne,pokial ta firma bola na vychode vo Vajkovciach, bolo to tak ze do 1,5 minuty v peci bolo take tmave ze policajti dali pokoj,ale teraz im vadi nejak aj slaby odtien.
14.27, 23. 9. 2007, odpovědětahoj robil som v autoskle 5 rokov ja sam mam na aute tmave folie.za tych 5 rokov sa stalo velmi vela krat ze sme strhavali folie s prednych okien.ci uz preto ze zobrali otp policajti alebo nepreslo auto cez stk.vecsinou sa deju na cestach dopravne akcie ktore sa zameravaju aj na toto.su to take narazovky.stalo sa ze do autoskla prisli aj s pokovennymi oknami po radu ako odstranit lebo prisli o technicak.takze,foliu strhnes adas znovu nalepit dve okna cca500 sk kolko stoja okna na alfu?
22.53, 23. 9. 2007, odpověděteste som zabudol pokovene okna oxiduju takze su na nich casom flaky
22.56, 23. 9. 2007, odpovědětTo viem,aj sa mi nepaci ze na pokovenych oknach po dotyku ostavaju tie blbe odtlacky,vidno to ovela viac ako na folii. Vedel som do coho idem ked som si ich v oktobri pred rokom daval,len som myslel ze to az tam nedojde..:)) Skoda,je to podla mna nezmyselny predpis,ale u nas za to moze Kalinak,on s tym prisiel,a zacal drbat policajtov za ich sukromne vozy,a ked nemoze mat na prednych oknach on,nebude ich mat nikto. Takze vieme odkial fuka,ale tie razie ich stale bavia...dik za nazor.
13.37, 24. 9. 2007, odpovědětZatmavená okna u řidiče jsou zakázaná proto, aby se řidiči navzájem viděli. Aby si viděli z očí do očí a mohli si tak ověřit, že jsou viděni, například na křižovatce. Já si to třeba ověřuji pohledem do kabiny i když mám přednost v jízdě, musím mít jistotu, že jsem viděn. Kdysi jsem se naivně domníval, že mě ostatní řidiči musí vidět tak, jako vidím já je, ale čtrnáctidenní pobyt v nemocnici, když jsem byl přehlédnut jedním takyšoférem, mě vyléčil.
21.01, 25. 9. 2007, odpovědětNeberiem ti to,ale tento argument je dost divny. Na 30 metrov urcite nepoznas ci sa ten dotycny pozera tebe do kabiny,alebo niekde prec,a s tym co ta nevidel si mal proste smolu,ked stretnes debila,nabura ta ci folie ma alebo nie. Ako to riesis s autobusmi,nakladakmi,a takymi ktorym nevidis na sofera? Ja pozeram na auto ako na celok,lebo havarka je stret dvoch aut,nie soferov,cize si vsimam ako sa hybe auto,nie co robi sofer. Ale nic v zlom,bol to len moj nazor,ok? :))
18.05, 26. 9. 2007, odpovědětAuto dělá jenom to, co od něj vyžaduje šofér, proto je nutný všímat si šoféra, jak se chová, jestli se dívá směrem odkud já zrovna přijíždím. Jezdím osobákem i náklaďákem a oční kontakt s ostatními řidiči mě uklidňuje, nikdy jsem neměl problémy s tím, že bych šoféra náklaďáku z osobáku neviděl a naopak. Mě právě rozčilujou šoféři v zatmavených autech, protože já mám pocit, že spíš, než provoz na silnici, sledujou , jestli ostatní šoféři a hlavně chodci se dívaj na jejich zatmavený okna. Jestli já očekávám na silnici ve městě a na okrskách problém, pak je to téměř vždy, když potkám auto se všemožnejma úpravama.
21.14, 26. 9. 2007, odpovědětAuto robi to co od neho vyzaduje sofer...takze ked sa s niekym zrazi,tak to asi vyzadoval....A k zatmavenym oknam,mal som ich kvoli slnku,a odradzalo to zlodejov,nie kvoli tomu aby na mna niekto nevidel,to nech si davaju vyholeni ko..ti. A ked ocakavas problemy hlavne od upraveneho auta,tak potom najbezpecnejsi soferi su dedkovia v Ladach a Skodovkach. Nazor za nazor:)) Ja jazdim tiez vselijakymi autami,od malej multikary po tahac lietadiel,a myslim ze nikdy nevies odkial problem pride,ci od tuningoveho gadza,alebo uhladenej felicie.
6.36, 27. 9. 2007, odpovědětSamozřejmě, že se normálně uvažující člověk nechce schválně srazit s druhým autem, ale veškerá jeho nepozornost se projeví na způsobu jeho jízdy a za ten automobil nemůže, protože to je jenom stroj ovládaný člověkem. Řidič tedy nevyžadoval od automobilu, aby se srazil s jiným, ale řidič jednoduše překročil hranice svých schopností nebo možností automobilu. Přece mi nebudeš tvrdit, že si automobil sám určuje rychlost a sleduje provoz na silnici, to dělá šofér a ten tedy rozhoduje o rychlosti a směru jeho pohybu.
16.00, 28. 9. 2007, odpovědětNie,ja tvrdim ze prekrocit hranice svojich soferskych schopnosti moze aj dedek na skodovke,aj vyholeny debil na golfe s ciernymi sklami,aj vidlak na traktore. Tym myslim to ze povaha a blizkost k problemom ako ty pises nezavisi od toho ci ma niekto vytunenu karu,alebo vehikel. A inac nemyslim nic v zlom,niesom hadavy typ. Mne len chybaju folie na prednych oknach ktore som mal 6 rokov,a nemam ich kvoli tomu ze nas novy minister sa tak rozhodol. Nemam ziadne "vsetky mozne upravy",mam len sportovy podvozok,a trochu lepsiu hudbu....
21.22, 1. 10. 2007, odpovědětFolie jsou bomba vec hlavne v lete kvuli slunci ja je mel na prvni alfe a supr i to lip vypadalo ted jsem koupil druhou alfu a urcite folie budu davat.
11.21, 2. 10. 2007, odpovědětProto musíš ostatní řidiče vidět, abys dokázal rozeznat jejich věk, nervozitu a nerozhodnost. Já bych nikdy nenajel před auto, jehož řidič se nedívá směrem od kterýho já zrovna přijíždím, a to i když bych jel po hlavní silnici. On se nedívá, protože se díval pred pěti sekundami a teď zrovna telefonuje, on je ale v klidu, protože ho nikdo nevidí, má zatmavený okna. On je ale proto velice nebezpečný a může děkovat ostatním pozorným řidičům, kteří dokázali vyřešit kolizní situaci, jejíž původcem byl on.
18.52, 2. 10. 2007, odpovědětTeba musel naburat niekto co ma cierne okna,inac nechapem tvoju zaujatost. Aj ked neviem ako ta nabural,ked ty by si nikdy pred take auto nevosiel....A myslim ze nepotrebujem vidiet vodicov vek,a urcite pokial mu nevidim zblizka do oci,nevidim ani jeho nervozitu,ci nerozhodnost.Tu mozes vidiet zblizka,a to uz moze byt vlastne neskoro. Ja som mal tmave okna,ked som volal tak cez HF,a nebyl jsem v klidu proto ze mam tmavy okna a nikdo mne nevidi.Potom je nebezpecny aj vodic s velkymi slnecnymi okuliarmi,ved nevies kam sa pozera,ani jeho vek,ani nerozhodnost...a co ked ma niekto v ruke cigaretu? Nieje nahodou nervozny? Ked das vysrateho mladika do normalneho auta bez "tmavych oken" tak ti zarucene zozerie nervy viac ako niekto kto soferovat vie,a folie ma.
6.56, 3. 10. 2007, odpovědětchalani mne ja som mal tiez na predchadzajucom aute v predu folie,ele bolo jedno obdobie ze mi 3x za 2 tyzdne zobrali papiere. Potom som sa pytal kamosov policajtov ze preco im to tak zere nervy? a Zevraj keby ma zastavi hliadka tak nevidia ako reaguje vodic, alebo spolujazdec v predu, ci na nich nemieri zbranov,ci sa nechyste zdrhnut,zrazit ich......
7.58, 3. 10. 2007, odpovědětToto som pocul aj ja,vraj aby bolo vidiet vodica,ci tam nieje nejaky kriminalnik,hladana osoba a tak. Takze ked na neho bude mierit zbranou niekto zo zadneho okna,je to asi ok. Aspon sofer sa moze venovat soferovaniu,a kriminalnik vzadu je ok....A hladana osoba na zadnom sedadle,za certifikovanou foliou je samozrejme tiez ok...:))
12.57, 4. 10. 2007, odpovědět