Ahoj všichni. Prosím Vás o radu. Mám teprve 2 týdny koupenou Alfu 156 2.4JTD, r.v. 2004. Je to dovoz z Itálie a stav tachometru 73tis. O pravosti kilometrů nemá cenu spekulovat, takže jsme hned dali vyměnit olej a rozvody. Jistota je jistota. Auto bylo v neznačkovém servisu a ještě těstě před touto výměnou začala svítit na přístrojovce i na palubním počítači kontrolka motoru, což jsem si vyčetla, že signalizuje poruchu systému řízení motoru. Auto ale jede stále dobře, tak jak od začátku. Nemá někdo s touto hláškou zkušenost? Opravdu mám věřit, že motor je ve vážném ohrožení a okamžitě mazat na diagnotiku do značkového servisu nebo může jít o poruchu nějakého čidla či vypadnul někde nějaký kabílek? Už jsem volala do Imofy a tam je elektrikář dost vytížen, takže termín objednání na diagnostiku je značně dlouhý. Dík za rady a je fajn, že i Alfa má svůj spolek nadšenců.
11.43, 17. 10. 2007, odpovědětzaujimave ze ti este ziadny odbornik nenapisal:)) Nechcem pchat hlavu tam kam nemam,lebo mam benzinovu,ale ked ti ta kontrolka svieti povedal by som ze niektory zo snimacov ktore riadia chod motora dava nejaku chybu,preto to svieti. Je zaujimave ze auto ide normalne,ale zalezi na tom co je normalne. Mozno mas zlu napr.vahu vzduchu a ked ju vymenis,vtedy to bude "normalne" :)) Takze nic az take smrtelne vazne,ale porucha niektoreho z cidiel.
16.16, 17. 10. 2007, odpovědětJa byt tebou tak bych urcite jel na diagnostiku. Aby neco nebylo v haji a to zpusobilo jeste neco zavaznejsiho.
16.22, 17. 10. 2007, odpovědětDiagnostiku Ti udělájí nejen vImofě,v každém servisu FIAT, můžu doporučit JF Písek,solidní jednání a zdá se,že tomu i rozumí, což se o jiných servisech mnoha zvučnějích jmen říct nedá!
17.27, 17. 10. 2007, odpovědětDíky za rady a souhlasím, že těžko říct zda to auto jede na maximální výkon když ho mám 2 týdny a před výměnou oleje jsem ho nijak honit nechtěla. A můžete mi ještě říct jak to chodí v tomto klubu? Před tím jsem měla Calibru a tam se v klubu človíček zaregistroval takže každý věděl kdo odkud je, co má za typ a našel se i kontakt. Tady jsem žádnou registraci ani seznam členů nenašla.
14.36, 18. 10. 2007, odpovědětAhoj! Nevím,odkud seš.Na Moravě máme: www.squadramoravia.com. Jinak vítám kočku mezi kočičkami-Alfičkami
15.08, 18. 10. 2007, odpovědět1.:nechavate pred strartom zhasnut vsetky kontrolky na pristrojovke a natahat cerpadlo a potom otocite klucikom, 2.:alebo hned po zhasnuti kontrolky zhavenia? podla manualu by sa malo ako v 2-hom bode. ale mne sa zda ze to strartuje uplne rovnako v oboch pripadoch. ako dlho vam svieti kontrolka zhavenie pri otoceni klucikom do prvej polohy? mne sa zda ze iba 1-2 sec.
15.08, 18. 10. 2007, odpovědětZajeď na diagnostiku,může to způsobovat plno věcí a tak nikdy nemůžeš vědět jestli s tím normálně jezdit a nebo to dát radši rychle do pořádku.Já mám benzín,takže mi ta kontrolka samozřejmě svítí při jiných chybách než tobě,ale třeba mi svítila při poruše lambdasondy-po odstranění závady sama zhasla.Pak se rozsvítila když se sekla škrticí klapka-ani jsem to nepoznal,prostě se jen rozsvítila kontrolka a že šlo o seknutí klapky jsme vyčetli z diagnostiky.Ovšem tahle závada už se sama nesmazala.Chyba byla vymazána na diagnostice a od tý doby mám klid)))To se prostě občas stane,že se tahle kontrolka rozsvítí.Nejhorší je,že svítí i když závada už netrvá a ty musíš dojet na diagnostiku na výmaz.Takže bych zajel na diagnostiku abych viděl co to způsobilo.Třeba stačí tu chybu vymáznout a budeš mít zase pokoj jako já)))
16.37, 18. 10. 2007, odpovědětNa diagnostiku je tady přece Štěpán, alias Tepix. nebo to už nedělá? Podle všeho moc šikovnej kluk.
16.47, 18. 10. 2007, odpovědětPardon, komolím nickname : tepixj
16.48, 18. 10. 2007, odpovědětTo, že kontrolka svítí, bych rozhodně nepodceňoval. Diagnostiku Ti udělá Štěpán - tepixj. Je z Modřan, to by Ti mohlo vyhovovat, když uvažuješ o Imofě. Je minimálně stejně šikovnej a nepoměrně přívětivější a levnější, než autorizák. Některé věci ale nejdou udělat jinak než přes originální diagnostiku Examiner. Nemusíš jenom do Imofy, můžeš do jakéhokoli Fiatu. Tento "klub" nemá fungujícího admina, je tu hroznej chaos. Kromě Squadra Moravia můžeš ještě zkusit Alfa Romeo Club ČR (www.alfaromeoclub.cz), nebo Klub majiteů Alfa Romeo (www.cuoresportivo.net)
17.22, 18. 10. 2007, odpovědětBydlím kousek od Mladé Boleslavi a dík za uvítání do Vašich řad. Překvapuje mě kolik je v zemi klubů Alfa. Není to moc rozšířené ani oblíbené auto. Na Moravu mám hodně vazeb tak tedy nevím který klub si vybrat. Co se týče žhavení tak kontrolka svítí krátce, snad je sekundu. Startuji až vše zhasne. Na diagnostiku zajedu, protože je mi jasné, že to může být cokoliv a těžko takhle od stolu říct. Přeji všem hezký víkend.
11.54, 19. 10. 2007, odpovědětnazdar chlapi mam 1.9 jtdm 150 bhp a zacalo mi trochu blbnut startovanie. vstreky su ok zhavice nove a po nastartovani mi zadymi na bielo sivo a valce sa hadaju asi 20 az 30 sekund. potom je vsetko uplne ok. vonku je 25 stupnou tak som zobral zhavic napojil na konektor prilozil k kostre pretocil kluc a nic sa nedialo. takze som prisel na to ze mi vobec nezhavy motor. odpojil som cidlo na termostate a motor mi zhavil aj startol krasne bez nejakych tarakovani ani dymu. moja otazka zne: ma to zhavit ak je vonku cez 20 stupnou alebo to nema zhavit vobec? ak nema zhavit tak co to moze byt? egr vycistene map tiez diky za kazdu radu
11.25, 9. 8. 2020, odpovědět