Je mnoho názorů že je nejvhodnější do Alfičky jen Selenia 10W/40 polositetika. Již dloho přemýšlím zda není lepší Valvolane 5W/40 plná sintetika která lépe odstranuje (rozpouští) Karbon. Zatím jezdím na Valvoline 5W/40 a dolíval jsem asi před měsícem asi jen 1/4 dl. Prosím poraďte mám motor TS. Radim.
17.40, 5. 11. 2007, odpovědětJa liju Castrol 5w40 a vse ok.
18.21, 5. 11. 2007, odpovědětTo nechápu,proč tam dáváte olej úplně jiný viskozity než je v příručce k alfě.Podle mě tam nemusí bejt zrovna selenia,ale určitě by měl mít stejnou viskozitu což je snandartně 10w40 a pro sportovní použití 10w60.No jinak to se nemusí projevit hned,že se něco stane s motorem.Může se jen víc opotřebovávat a to se může projevit až po několika desítkách tisíc km.Já bych tam dával alespoň olej stejný viskozity a stejný výkonnostní třídy,když už ne selenii.To je takový zahrávání si s ohněm a zkoušení na vlastním autě něčeho co může blbě dopadnout.Radši bych to neriskoval,protože mě nenapadá jedinej důvod proč tam dávat něco co není v knížce.Alfa potřebuje kvalitní olej a ten je drahej v každym případě.Takže když bych i ušetřil pár korun,tak za to riziko že se něco stane s motorem a následná oprava bude stát okolo 30 tisíc nevyplatí.To tam dám radši to co je v příručce a když se motor podělá,alespoň budu mít čistý svědomí a nebudu si říkat když bych já tam tehdy dal správnej olej,třeba by se to nestalo:-))
19.10, 5. 11. 2007, odpovědětNo ten Valvoline 5W/40 vycházi cenově skoro stejně. To že má 5W přeci znamená, když to řeknu jednoduše, že v nižších teplotách je řidší a lépe maže při studeném startu. No a to "40" zase naopak že zanechává ideální mazací film při vysokých teplotách. To znamená že Valvoline 5W/40 je lepší při studených startech a srovnatelný při vysokých teplotách při zátěži. No a lepší protože je to plná sintetika která lépe rozpouští Karbon se kterým má tento motor někdy problémy. Jiný názor přijímám. Možná že se pletu.
23.29, 5. 11. 2007, odpověděttaky leju 5w40 od- mě to i doporučil v servisu
12.48, 6. 11. 2007, odpovědětprotože čeká na kšeft s generálkou motoru
13.35, 6. 11. 2007, odpovědětPreco by cakali !? Ked si kupis karu s nacatym motorom tak si daj fritovaci olej a dopadnes rovnako. 5W/40 je pre nasu zemepisnu sirku je v pohode. Ja som ma 5W/30 Castrol TXT a moj SW JTD slapal ako hodinky a stale slape teraz tam mam 5W/40 EDGE a ziaden problem. Tak nerozumiem co tu stale riesite
13.48, 6. 11. 2007, odpovědětSUHLASIM S TYM ZE 5W40 JE LEPSI V NIZKYCH TEPLOTACH A TAKY ISTY VO VYSOKYCH AKO 10W40, LEN JE OTAZKA,ZE KED BOLA DOTERAZ DAVANA POLOSYNTETIKA A TERAZ BUDE SYNTA A SU TAM NEJAKE USADENINY A SYNTA ICH ROZPUSTI, ABY SA NESTALO ZE SA UPCHAJU MAZACIE KANALIKY.
14.12, 6. 11. 2007, odpovědětNevnucuju ti svůj názor,ale píšu svou letitou zkušenost.Nešpekuluj o plné syntetice,určitě máš už na TS něco najeto.Lej dále polosyntetiku 10W-40,nebo 5W-40 od Shell a můžeš mít pocit,že jsi pro TS udělal víc,než by jsi tam lel Selenii 20K pro AR(dle technických listů je to holý fakt).Na zimu tam dávám Shell helix plus 5W-40 (4l=1200kč)kvůli studeným startům a na léto helix plus 10W-40(4l=900Kč)Měním 2xročně cca po 13tk.Nalítal jsem už ze svou 156 1,8TS 185tkm a spotřeba oleje klasická 0,2l/1000km-motor je čistý a OK.Hodně štastných kilometrů :-)
16.14, 6. 11. 2007, odpovědětJa říkám neriskovat,žádnou změnu oleje rozhodně ne z polo na plnou syntetiku.Ja si motor ničit nebudu a podle výrobce pouze selenii 20K i když cenově to výjde na dost peněz,ale když si zpočítám kolik by mě pak stála generálka uff odpustím si to.Jinak čím bude olej řidčí tak to bude mít nižší mazací tlak tím pádem se později dostane na mazání zvlášť choulostivých míst a zadřete.
17.29, 6. 11. 2007, odpovědětNo nevim, ja mam JTD 2,4, najeto 164 tis. s olejem, liju do nej Selenia WR 5w40 a spotreba oleje na 10 tis. je max. 2 dl., olej vubec nedolivam, nemuzu rict, ze jezdim "slusne" v lete ji pekne davam. To same bych lil do "novych" TS motoru, do starsich urcite bude lepsi 20k. Ja cenu nastesti resit nemusim :-)
10.21, 10. 11. 2007, odpovědětS jiným olejem čekáte co? Lepší výkon, starty, nižší spotřebu nebo co vlastně, opravdu to taky nechápu. Potom rozhlašujte jaké jsou A.R šroty až vám odejde motor a divte se, že ty TSka v serii se 114 kW odchází.
23.17, 10. 11. 2007, odpovědětpodepisuju
1.44, 11. 11. 2007, odpověděttodle je upne zbytecny handrkovani.Koupil sem auto v kerem bylo pouzivano 5w/40 valvolane a tak ho tam leju dal a lit budu(pokud by tam majitel predemnou lil polosyntetiku10w40 tak ji budu uzivat dal).Auto ma nalitano 147tis a vse je bez problemu olej se prakticky neztraci a motor slape jak hodinky.Neni problem prejit na tu vasi opjevovanou selenii 10w/40(ktera mi treda rozhodne draha neprijde a ze by byla top. mezi oleji take ne).Stim ze se oni pise v manualu je sice hezke,ale docela by me zajimalo co budete delat kdyz treba firma s nazvem selenia zkrachuje?To prestanete jezdit??? Ne koupite olej se stejnymi parametry od jine firmy a vsechno toto hadrkovani a zastavani se selenie bude tady na dizkuzi uplne k nicemu.Dodneska sem se tu nedocetl jediny rozumny duvod (mimo ze se vam v budoucnu stane atd....) a nebo treba primo zkusenost(lil sem do vozu 5w40 od XY firmy, nebo 10w40 od XY firmy) a kuli tomu mi tzv. odesel motor.A ted ruku na srdce kolik vas lilo selenii 10w/40 poctive do vozu a maji "2 nebo 3" motor.Vetsina z nas ma auto z druhe nebo treti ruky a nema vubec potuchy co ve voze za olej pouzivaly minuly majitele,jedni znas pouzivaji to jini zas ono, ale vsem nam jde jen o to jedno aby nam nasi milackove vydrzeli co nejdil a bez poruch a tak vsichni poctive dodrzujme kilometry na vymenu a dolivejme olej at ten ci ten...... Ps:nechci se tu prit berte to jen jako nazor na precteni xx clanku na toto same tema
11.20, 11. 11. 2007, odpovědětJá mám 2,4 JTD 110 KW CHIP 136 KW najeto 130 tis KM....olej MOGUL GX-FE PRO SAE 10W/40, ACEA A3/B3. Měním každejch 10tis KM. Spotřeba oleje tak 2-3 dcl /10tis KM. Nikde ani nekápne. Bezproblémů.
11.56, 11. 11. 2007, odpovědětChlapci,vééélmi experimentujete. Jasně že motor pojede i s normálním (lepším)olejem. Jak dlouho? AR mají odzkoušené léty v praxi,že tam má být ten a ten olej. Já se nedivím,že tu nabízíte pak na rozprodej motor na díly. Ten olej selenia přece není tak drahej. 260kč za litr mi moc nepřipadá. Jsem asi nějak divnej,ale můj pocit,že mám v motoru to co tam má být¨znamená to, jak napsal Strawberry156. čistý svědomí, že jsem mu dal co chce. Vy taky každý nejíte koprovou omáčku a je dobrá. Mě chutná. Tak proč zkoušet dávat do motoru olej,kterej MĚ se zrovna jeví jako nejlepší? Třeba: je výbornej v toyotě,tak ho nacpu i do Alfy.... Pak motor klekne a :no jooo ty máš alfu. To je mrdka.. Ten motor je poruchovej..Já jsem třeba nikdy neslyšel,že by někdo dával selenii do auta jinýho než je AR.. Protože mám na štítku selenii 20k 10w40,tak to tam budu lít. A názor,že je něco lepší si strčte do kapsy.
12.38, 11. 11. 2007, odpovědětnaprosto s tebou souhlasim mas na stitku selenia 20k 10w40 tak ho tam davej.Ja mam na stiku valvoline 5w40 tak ho tam davam, nekdo tam ma zas neco jinyho.Tak a ted kdo zvas si opravdu mysly ze specialne jediny a ten sparvny olej do ALfy je tento a ostani nici motory,jezis dit je to naprosta blbost.Nedavno se tu nekdo dosti hodne rozepisoval o olejich jako celku a mam pocit(jasne nejsem odbornik a mohl si to vycucat s prstu) ze tomu docela dobre rozumel.Ja chci dukaz ze jedine selenie se svymi parametry je jediny olej ktery zaruci "100%" zivotnost motoru nebo jen krasna ukazka jak dokaze mast jedno slovo v knizce.Berete taky na vedomi ze treba koncern Fiat ma velmi vyhodnou smlouvu s dodavatelem a proto tam dava tento olej a kdyby v knize byl napsan treba Schell helix ultra 5w40 tak ho tam budete poctive lejt a tem co do vozu budou lejt selenii 10w40 budete tvrdit ze se jim motory rozpadnou????????trochu mimo ne???jediny scim se da souhlasit je 10w40(a jestli to vyrabi schell,Selenie,Valvoline je jen o aditivech pridanych do oleje).To je jako kdyby vam do knizky napsaly ze jediny mozny benzin do alfi je treba od firmy agip bezolovnaty 95 a nekteri by ste asi nikde jinde netankovali protoze by vam kuli tomu MOHL odejit motor:))).Moc se mi tu libil jeden nazor k vimene rozvodu kde se dany clovek dostal az k prevodovce(kdyz uz je ten motor rozebranej:)))trochu reality prosim.Jo a jeste by me zajimalo komu se ze zde pritomnych odes motor kuli tomu ze do vozu lil jiny olej nez selenii 10w40.Vsichni co se oborujete na ostatni vyrobce tvrdite ze se to casem projevi tak bych rad slysel od nekoho komu se to projevilo.vsechno ostatni sou jen vase vase nazory,ktere vam opravdu nechci brat,ale rad bych se misto spekulaci dozvedel nejaka fakta typu:Pouzival sem schell Helix ultra 5w40 a diky tomu sem po "60tis" musel menit motor protoze se diky tomuto oleji zadrel.......jelikoz zatim sem zde cetl jen opacne postrehy
14.49, 11. 11. 2007, odpovědětPoužíval jsem Castrol 5W40 a díky tomu mi odešel variátor...stačí :c) vím mohla to být jen náhoda, protože variátor se začíná při 100000 odporoučet, ale jak jsem tam nalil selenii 10W60, tak se zase uklidnil a klepe jen pár vteřin po startu. Já osobně věřím tomu, že jsem mu pomohl tím 5W40 do kytek a doufám, že se nenačnulo něco dalšího.
14.50, 11. 11. 2007, odpovědětCuste,Já nevím jak dobrý je olej Selenie,nikdy jsem ho do žádné z alfiček které jsem měl nelil,a to jsem jich už pár měl 33,146 155 a teď i 156 a ja si nemůžu stěžovat na oleje jiných značek,ale ovšem musí být stejné viskozitý dával jsem 10W40 většinou značku Agip,Shell a nikdy jsem s motorem neměl žádné potíže.Kolikrát jsem od výměny k výměně dolil jen 1-2dcl.já myslím že je otom jak se kdo autu chová ať už je jakékoliv, ale je to jen můj názor.podle mě je alfa vynikající auto.Zatím zdarec ať vám alfičky dělají jenom samou radost...
15.29, 11. 11. 2007, odpovědětJá mám na štítku "Skoč z mostu" a tak teda jedu o víkendu do Nuslí.
8.31, 15. 11. 2007, odpovědět5w40 a 10w60 to je velky rozdiel,to nepripisuj znacke
11.49, 15. 11. 2007, odpověděttakze secteno a podtrzeno do teto doby zde nikdo nedokazal obhajit to ze jine oleje mimo selenie nici motor(beru v potaz reakci s vadnym variatorem,ovsem i tam motor neodesel).Odpovedi typu "skocim z mostu o vikendu" snad ani komentovat nebudu.Takze sem se dozvedel presne to co sem si myslel od zacatku a reknu to na plno.Nikdo zvas tu nema padny dukaz ze by jine oleje nicily motor jen hromadu domenek a reci na tema jedna pani povidala a co mozna v budoucnu atd.....Tak aspon vim ze pokud se budu ridit zdravim rozumem,pravidelne menit a dolivat a chovat se ke svemu milacku slusne a dal pouzivat to na co moje alficka nalita 147tis tak stim nic nezkazim.Jen me mrzi ze zastanci Selenie 10w40 prakticky nemaji zadny dukaz jen hromadu mozna a kdyby.....skoda
12.45, 15. 11. 2007, odpovědětMám najeto přes 50000 a sem druhý majitel i já i on lil do alfinky 10W-60 a to to auto moc nešetřim a opravdu se vyplatí trochu si připlatit (selenia- páč sem jinýho výrobce tohodle oleje nenašel), má najeto přes sto a jezdí jak po opuštění fabriky. Je to jen o PÉČI.
13.35, 15. 11. 2007, odpovědětPro gallibob... si tam nalej co chceš. Nikomu se tu nezadřel motor a nikdo ti to tu nenapíše,protože Ti,kteří měli zadřený motor,o který se nestarali a lili tam všechno možný,zde už na toto forum nejspíš nechodí. Co by tu taky dělali,když je alfa zklamala? Myslím,že je jen tvoje věc co tam naleješ. Ani pro mě za mě zítra nechoď do práce a házej zetky. A olej valvolane neznám. Asi něco novýho
23.05, 15. 11. 2007, odpovědětaby clovek neudelal chybu at leje co rika vyrobce v prirucce je 10-40...20K, 5-30.....performer, 10-60....racing samozrejme selenia a benzin motor. diesel ma 10-40...turbo diesel, 5-40...WR diesel. me nalili v ATU castrol EDGE 10-60 a motor jede vyborne takze to zacinam schvalovat. vsechny castrol EDGE jsou asi vhodny. v zime to chce asi nizsi viskozity kvuli startum. 10-60 je pro ty co jezdi naplno a dlouhe cestovani s nalozenym autem v lete
19.57, 27. 12. 2007, odpovědět2 Gallibob: Možná je to tím, že nás nebaví pořád dokola omílat to samé. Proč si sakra myslíš, že výrobce předepisuje, jaký se tam má lít olej? Proč asi tak píše 10W40/60 a ne 5W40 nebo něco jiného? Víš naprostý kulový o tom, jak je motor navrženej, jaké má vůle při jakých teplotách. To že Ti olej líp teče za studena nemusí být vůbec výhra, naopak to může být pořádnej průser. Až uvidíš, jak se přidře motor chvíli po výměně oleje za typ s jinou klasifikací, tak možná pochopíš... Proč máš vlastně tu potřebu tam lít něco jinýho, než se má? Máš ten olej zadára, nebo proč, co to má vůbec za smysl?
22.11, 27. 12. 2007, odpověděttomy:Tak zadarmo ho nemam,ale za penize,davam ho tam proto ze ho tam daval majitel predemnou a ja jen pokracuju ve stejny znacce a vyskozite.Delam jen to co kazdy kdo uz par aut mel a cirou nahodou ke svemu ojetemu vozu nedostal nejen servisni knizku,ale ani manual(z roku 1998).Nehodlam se tu prit jen sem si vsiml dalsi reakce aaaaazzzzzz.... je zajimave ze tu nikdo z ostatnich co davaji jiny olej nenapsal ze se mu motor chvili po vymene zadrel,neveril bys tomu ale me taky ne a majiteli vozu predemnou taky ne a xxx jinym co tu pisou taky ne(tech ne je nejak moc:-)).Ale co poreju ti hezky zbytek svatku a mene rozcilovani do noveho roku a hlavne hodne km bez zadreni....
20.43, 28. 12. 2007, odpovědětJá Ti samozřejmě blahopřeji, že se Ti motor nezadřel. Rozdíl mezi námi dvěma je v tom, že pokud se motor zadře mně, tak mám alespoň jistotu v tom, že jsem mu dával přesně to, co potřebuje, tudíž je pak chyba jinde než v oleji. Ty tuto jistotu v případě zadření už mít nebudeš. K tomu, že tady nikdo nenapsal, že se mu motor zadřel... Hm, psychologicky vzato, ty by ses tu nadšeně pochlubil, že se Ti motor zadřel, a že lil jsi tam jiný olej než se má? ;) Já taky netvrdím, že 5W Ti nutně musí zadřít motor, jen jsem přesvědčený o tom, že u studeného motoru škodí víc než 10W a mám pro to i logické vysvětlení, které jsi mi zatím nevyvrátil jiným argumentem než že "mně se to zatím nezadřelo, tomu se to taky ještě nezadřelo a dalším pár lidem zatím taky ne". Což může být taky klidně tím, že se sešly správně všechny tolerance, a že motor neběží často v režimu, ve kterém se nejvíce projeví jiná viskozita. Prostě pokud nemám jistotu, že motoru neublížím, když mu tam naleju motor s jinou specifikací, než je doporučena a tu nemám, protože jsem motor nenavrhoval, tak tam liji to co doporučuje výrobce. Kdyby aspoň ten 5W40 nějak tomu motoru očividně prospěl, třeba to jelo tišeji nebo bylo zřetelné nějaké jiné zlepšení, tak by k tomu byl aspoň nějaký důvod. Ale diletantsky se vykašlat na doporučení výrobce je imho hazard. Jinak nápodobně přeji vše nej do Nového roku.
22.31, 29. 12. 2007, odpovědětMel jsem ar 146 2,0TI.Když jsem ji koupil byla dovezená z Itálie a najeto 110 000.km.Vyměnil jsem nápln převodovky,ale místo Selénie jsem použil převodovvý olej PARAMO.Do motoru šel místo selénie MOGUL OPTIMAL 10W40.po roce a 30 000.km vznikl výsledek mé šetrnosti.Převodovka K.O. a spotřeba oleje v motoru 2L na 1000.KM.poučen z předchozích nezdarů koupil jsem motor z bourané Alfy 2,0 ts měl najeto 66 000.km.Motor i převodovka O.K.Selénie do motoru i do převodovky.po 20 000.km Převodovka v pohodě,ale motor si zase začal dopřávat olej.Takže já za sebe můžu říct že jedinej rozdíl mezi MOGULEM A SELENII je 1)V CENĚ 2)Ve SPOTŘEBĚ OLEJE.Při použití nekvalitního oleje vzroste okamžitě jeho spotřeba a motor se zanedlouho s majitelem rozloučí.
0.30, 29. 12. 2007, odpovědětJo a ješte OLEJ 10W60 už není polosyntéza a pokud ho nekdo použije do motoru kterej je zakarbonovanej,tak už může pomalu šetřit buď na Generálku a nebo navštívit vrakovište.Motor 2,0 TS jsem scháněl 14 dnů a jeho cena se pohybovala okolo 30 000.kč
0.35, 29. 12. 2007, odpovědět5W 40 doporucujem ak jazdite vela krat na male kratke vzdielenosti do 50km a odstavit motor vychladne napr ste v praci a potom spät domov 10w 40 na dlhe trasy dialnica a nad 100km denne takze tak asi
19.28, 30. 12. 2007, odpovědětkupil som ar 147 1.6 tu silnejsiu a musim uz vymenit olej a teraz neviem co mam robyt pretoze neviem tu zohnat seleniu a predajca mi rady ze valvolane 0w 40 je fajn na tento motor co sa mi nezda.auto jazdy na islande,ale zimy su tu asi ako u nas a jazdim prevazne na kratke vzdialenosty po meste.poradte mi prosim,nemam s tymto moc velke skusenosty,alebo aky olej ako nahrada bude dobry.dik
2.29, 27. 10. 2009, odpovědětTak borci Já Vám něco povím, lijte už konečně do alfiček co doporučuje výrobce a nezkoušejte laborovat s nějakým 5W/40 do TS nebo do V6, protože ty motory se Vám odporoučeji do kytek. Znám případ, kdy v servisu mechanik " někdo velice chytrý", doporučil 5W/40 a motor se po 500 km totálně zadřel na klice. Byl proveden znalecký posudek s výsledkem, že byl použit olej s nesprávnou viskozitou 5W/40. Měl jsem 156 1.8 TS-najeto 200tis jen na Selenii 10W40, ale nemusí být, muže být třeba Castrol, ale viskozita 10W40!!!!! a motor mě nikdy nezklamal. Teď mám GTV 2.0 V6 TB a jezdím na Selénii 10W60 a motor si nebere ani kapičku. Takže lijte tam klidně 5W/40 ať máme co opravovat, zdar.
21.41, 27. 10. 2009, odpovědětKdyby tam lil každý co má tak by rodiny opravářů motorů neměli co žrát.A to by jste chtěli?
21.54, 27. 10. 2009, odpovědětMáš svatou pravdu.
22.15, 27. 10. 2009, odpověděttoto tema se tu resilo uz cca pred 2 roky a stale sem svoje 2.0TS na 5w/40 nezadrel a ujel sem vic nez 500km,tak nevim mozna to bude tim ze uz minuly majitel tam lit taky 5W/40 a ja jen pokracuju vtom an co je auticko zvykly....
7.25, 28. 10. 2009, odpovědět