Caute Alfisti. Mam 156 1,9JTD 85kW r.v.2004. Zimni pocasi dava moznost proverit system chlazeni a proto tento muj prispevek. Rano nastartuju svoji Alfinu a nechavam ji ohrat. Ani po 15 minutach behu motoru na volnobeh se rucicka ukazatele vody nehne ani o kousek. Teprve az kdyz se rozjedu, tak rucicka zacne stoupat. Pri ostrejsi jizde se v pohode pohybuje kolem 85°C, ale jakmile zvolnim, pak zacne klesat nekam pod 70°C. Alficku mam asi 1 mesic, takze nevim, jestli je to normalni, nebo jestli je spatnej termostat. Muzete mi prosim poradit? Dekuji Ija
11.28, 15. 11. 2007, odpovědětNormalni to neni, termostat KO. Po zahrati musi drzet cca 85°C
18.02, 15. 11. 2007, odpovědětjj terkostat je v haji musi stak ako prikovanej.
18.11, 15. 11. 2007, odpovědětNebo může ukazovat špatně budít teplotu :-)....Mám to samý na budíku je teplota cca do 70 stupnů , ale na technický kontrole byl olej ohřátej na 88 stupnůa na budíku sklebejch 70..... Takže u mě je termostat v pořádku ,ale budík ukazuje o 20 stupňů míň :-)))))...ale to dělá hodně budíků.....Si vyndej termostat a dej si ho vařit na sporák s teploměrem a poznáš jestli ho máš v háji :-)otevítat by se měl cca kolem 84-89 stupnů......
19.01, 15. 11. 2007, odpovědětSpis nez budik muze byt spatny teplotni cidlo. Ale stejne bych to tipoval spis na ten termostat ....
20.48, 15. 11. 2007, odpovědětTo RADEK156 - POZOR: Teplota oleje a vody bude vždy rozdílná. Voda se dostane na max 100 stupňů, olej bez problému na 140. U GTA je na pal.PC teplota oleje, tyto údaje odpovídají cca 30 minutám jízdy na Mosteckém okruhu, kdy je vše z chlad.soustavy OK.
21.51, 15. 11. 2007, odpovědětVšeobecně vzato ale teploměr vody ukazuje u Alfy méně, než kolik tam ve skutečnosti je.
21.53, 15. 11. 2007, odpovědětMám ten samý motor a naprosto shodné příznaky. Když mám ručičku lehce pod 1.čárkou, tak dle diagnostiky mám teplotu 79 stupňů. Při jízdě na volnoběh za studeného počasí ručička ale klesne ještě víc. Na druhou stranu topí celkem solidně i celkem rychle. Zřejmě je ale v háji ten termostat...
21.27, 15. 11. 2007, odpovědětDostal jsem se k pocitaci az ted. V podstate jste mi potvrdili i moji myslenku, ze je to termostat, protoze, a to jsem zapomnel dodat, mi prijde, ze to zacne topit pomerne hodne dlouho. Vymenim termostat a dam vedet jak se to zmenilo. PS: Samozrejme diky moc za vase rady :o)
22.28, 15. 11. 2007, odpovědětTO Žluťas : To je jasné že teplota vody je jiná než teplota oleje. Já jen že na technické kontrole jsem měl olej ohřátej na 88-89 a budík na teplotu vodu mi ukazoval slabejch 70. Tak teď nevím co mám teda v pr...i...jestli špatně ukazuje budík nebo mám v háji termostat. Ale ohřívá se to stejně jak v létě tak v žimě....pořád ručička drží kolem 70 stupnů. Topí mě to teď v zimě tak po 2-3 Km...
9.20, 16. 11. 2007, odpovědětDôležita je táto veta "se v pohode pohybuje kolem 85°C, ale jakmile zvolnim, pak zacne klesat nekam pod 70°C" tak to je urcite termostat ano budik ukazuje aj mne blbo ale nehybe sa teplota v takom rozsahu
10.12, 16. 11. 2007, odpovědětZkus to s tou hadicí,nech to bežet na volnoběh a jedna hadice musí být studená do doby než pustí termostat.Jinak zbytečně vyhodíš peníze za nový termostat jako já.
9.38, 25. 11. 2007, odpovědětTak me tady ta debata nedala, a taky mam 2,4 JTD a porad me to ukazuje cca. 70 stupnu... Tak to je opravdu spatne, prej to ma mit opravdu cca. 80 stupnu, tak jsem ho dal objednat a vymenim ho...
14.07, 28. 11. 2007, odpovědětZdarte...diesel mam este len kratko,ale uz som stihol postrehnut,ze tieto motory sa na volnobehu zahreju len minimalne, takze podla mojho nazoru je termostat OK ked pocas jazdy teplota stupne na cca.80-90C. Ked budete niekto na diagnostike tak si nechajte nacitat teplotu vody a porovnajte s budikom a zistite, ze ukazuje o cca.10C menej. Tod moj postreh.
14.33, 28. 11. 2007, odpovědětSkus ist na diagnostiku tam ti zistia teplotu motora z ineho cidla a hned zistis ci je to termostatom alebo ti len zle ukazuje budik. Ale ked ti to kolise a stupne teplota ked stojis tak je to urcite termostat.
14.33, 28. 11. 2007, odpovědětZnova diky moc za rady a napady. Ale trapi me jeste jedna vec: Auto jsem dal do neautorizovaneho servisu, kde mi slibili, ze termostat vymeni. Cekal jsem, ze termostat bude stat cca do 1000Kc, ale pry ze se musi vymenit uplne cely (pry takova velka krabicka s asi 6-ti kontakty na cidla). Ten termostat me pry vyjde asi na 3500Kc. Zda se mi to hodne, Chi se proto zeptat, jestli je to v poradku, nebo jestli se neda vymenit jen cast toho termostatu????
12.47, 3. 12. 2007, odpovědět