Čau,mám takový problém s Alfou 1.9 JTD,pokaždé když ji ráno nastartuji tak mi od motoru jde takový cinkavý zvuk,který se jak se motor zahřívá pomalu ztratí tak do 5 minut a už není nic slyšet vypadá to,že to jde od klimakompresoru,mylíte,že to bude ložisko,má s tím někdo zkušenost.Díky za rady.
11.01, 11. 12. 2007, odpovědětLožisko by bolo počuť hlavne keď by klíma bola zapnutá. Podľa mňa by to mohla byť napínacia kladka...kedy si menil rozvoddy?
11.24, 11. 12. 2007, odpovědětKoupil jsem si ji nedavno z Německa,má najeto cca 102000km,serviska k ní nebyla,tak nevím jestli rozvody jsou dělané,ale je tak úplně nový klínový řemen,tak doufám,že ty rozvody dělaly a rovnou vyměnily i ten řemen...Ale ten zvuk mi připadá,že jde od klimakompresoru...kladka je až za ním,fakt těžko říci...
11.47, 11. 12. 2007, odpovědětA práve preto že nevieš či boli menené by som ich vymenil...doporučuje sa totiž meniť rozvody pri ca.100.000km. Minulý týždeň som kúpil AF 156 SW, 2.4JTD (110kw/150ps), r.v.3/2003 a v žiadnom prípade nebudem váhať či ich vymeniť alebo nie (aj keby som mal servisku, pretože tá sa dá kúpiť za facku a môžeš v nej mať napísané čokoľvek).Keby si ty predával auto, vrážal by si ešte peniaze do servisovania? Urob ako chceš, to bola iba moja rada.
12.13, 11. 12. 2007, odpovědětJestli máš rád ruskou ruletu, tak si klidně mysli, že s plochým řemenem někdo udělal i rozvody. Materiál Ti Nora prodá za 4.000 a slušný mechanik to zmákne za 2.000 vyměnit. Dělá se to včetně vodní pumpy. Dojeď si do Fiatu na diagnostiku na nech si zjistit, kolik to má opravdu najeto. Budeš pravděpodobně hodně překvapen...
13.17, 11. 12. 2007, odpovědětja ze mi to udella origo Alfa servis za 9 ... :-)
15.57, 11. 12. 2007, odpovědětK tomu cinkání - může to být cokoli, po internetu se to blbě diagnostikuje....
13.18, 11. 12. 2007, odpovědětNa diagnostice jsem byl a má to najeto 102 000km.
13.26, 11. 12. 2007, odpovědětKdysi jsem měl fiata Stilo,měl najeto poctivých 35000km a dělalo mi to něco podobnýho a bylo to ložisko na řemenici na klimakompresoru,ale teď si nejsem 100% jistej.
13.29, 11. 12. 2007, odpověděttak co se viptavas kdyz si myslis porad svoje to fakt miluju
14.24, 11. 12. 2007, odpovědětBlahopřeju k úspěšné diagnostice! Je Ti ale doufám jasné, že jednotka jde přepsat taky, jenom to není tak jednoduché, jako budík...
15.30, 11. 12. 2007, odpovědětHoši,klídek... Za chvilku bude Martin rozprodávat věci z Alfičky.. Co nevidět se mu to ložisko zadře a pak bude říkat,že já je neposlechl. U ojetého vozu bych vyměnil rozvody i se servisní knížkou. Jediná vyjímka je,že bych toho člověka musel znát,a věřit mu,jak s tím autem jezdí a jak se o něj stará. Z toho plyne ponaučení,že nevěřím nikomu....
16.14, 11. 12. 2007, odpovědětPokud si nejsem jistý výměnou rozvodů předchozího majitele,tak bych jednoznačně rozvody vyměnil.Co se týče cinkavého zvuku- pokud je řemenice ke klimakompresoru stejná jako ve Fiat Marea (nevím) tak může cinkání způsobovat utržený silentblok právě v řemenici který tlumí rázy. Řešil jsem to u kamaráda na Fiat Marea.Ale jak říkám, nevím jestli 156ka má stejnou řemenici. To cinkání způsobovalo právě toto...
16.31, 11. 12. 2007, odpovědětDíky za rady,ale kladka od rozvodů to asi dělat nebude,dal jsem vin kamarádovi co dělá u Alfy a ten mi zjistil podle vinu historii auta a rozvody byly dělané ve 87 000km a teď mám 102 000km...Zkusím vyměnit tu řemenici...
17.02, 11. 12. 2007, odpovědětDíky za rady,ale kladka od rozvodů to asi dělat nebude,dal jsem vin kamarádovi co dělá u Alfy a ten mi zjistil podle vinu historii auta a rozvody byly dělané ve 87 000km a teď mám 102 000km...Zkusím vyměnit tu řemenici...
17.02, 11. 12. 2007, odpovědětPokud by to byla ta řemenice, tak nová stojí poměrně ranec peněz.Stará z vrakoviště zase prd vydrží. Je jedno řešení - řemenici natvrdo zavařit.Svaření musí být pečlivé a s rovnoměrným nánosem sváru na obou stranách,aby nehrozila nevývaha řemenice. Ideální je ji znovu vyvážit.Já ji zavařil s co největší snahou nanést stejné množství sváru na obě strany.Nevyvažoval jsem ji a po 80tis km žádné problémy ani vibrace.Ale jak jsem řekl, nevím jestli Tvoje 1.9JTD má takto řešenou řemenici. Možná jde o zcela jinou příčinu.
17.51, 11. 12. 2007, odpovědětTen cinkavý zvuk je hlasitejší keď zapneš diaľkové svetlá, vyhrievanie okien...no proste pri najväčšom zaťažení?
6.55, 12. 12. 2007, odpovědětPokiaľ to cinká pri zvýšenom odbere viac, tak je to kladka na alternátore (tá sa s rozvodmi nemení). Včera som bol na výmene rozvodov a to cinkanie bolo identifikované tak ako píšem vyššie. Bude pekná makačka vybrať alternátor a vymeniť to...mám 2.4JTD.
7.00, 12. 12. 2007, odpovědětzdar taky mi to cinka nekdy vic nekdy min spis podle pocasi nebo nahodne a prej neco na dvouhmote nebo co....
18.30, 12. 12. 2007, odpovědětjo asem zapomel a taky mam 1.9jtd, 77kw,r.v.00
18.31, 12. 12. 2007, odpovědětolejove cerpadlo je to cinkanie...
12.05, 16. 7. 2010, odpovědětco resis s najetim omg pochybuju ze by nekdo v nemecku pretacel tachac !!!!!
22.46, 21. 6. 2012, odpovědětŽe by ještě Turci v Německu neměli programy na stáčení tachometrů.OMG...OMG...OMG
5.07, 22. 6. 2012, odpovědět