Zdrawim. Chcem sa informovať ohľadom úpravy RJ. Kto má s tým skúsenosť, čo sa zmenilo, spotreba, výkon, celkový chod, kto to robí v SR (CZ:D). Vedeli by ste aj porovnať s chipom ? Aké sú výhovy a nevýhody chipu ? Kto okrem Sarkana to ešte v SR robí ? (Sarkan nič proti, len si robím prehľad). Líši sa niečím JTD motor v Stile od 156 ? Viacerím sa tu ich spotreba JTD nepáči, ale osobne som mal požičané Stilo a spotreba bola fakt malá. "Trošku" som tému rozšíril, ale zaujíma ma to, tak ďakujem za príspevky. Merry Xmas !
19.09, 17. 12. 2007, odpovědětNerozumím otázce Rozdíl mezi úpravou ŘJ a chipem. Můžeš to, prosím, upřesnit? K dalším otázkám: Další v SR - použij třeba Google a uvidíš, že to dělá kdekdo. Také to podle toho pak vypadá. Motory 85 a 110 kW jsou stejné pro Stilo, 156, 147 a možná i pro další auta. Liší se pouze v detailech, jako např. tvar sacího potrubí atd. Motor JTD 80PS je, myslím, jenom ve Stilu. Nebo možná i v Puntu? Ve Stilu s chipem mám dle PP dlouhodobou spotřebu 6,2 (80% město). To sa mi páči velmi.
20.07, 17. 12. 2007, odpovědětkejml: Trošku som to znepresnil. Išlo mi o porovnanie úpravy RJ (chiptuning) na zvýšenie výkonu, krútiaceho momentu a na druhej strane zníženie spotreby. Či tieto dva, tri faktory sú automaticky sprievodné, resp. "ALL in one package", alebo úprava je zameraná len na jednu z nich, teda zvlášť na výkon, krútiak a spotrebu. S tým 80K JTD, áno je aj v Punte. Preto som sa pýtal na rozdielnosť JTD motorov v tých autách, pretože sa ludia, čo majú 156 sťažujú, že majú veľkú spotrebu (JTD 77-85KW). Ja zatial 156 nevlastním, ale mal som ako som hovoril Stilo a to žralo "sakra málo". V 156 máš taktiež spotrebu 6 ?
21.48, 17. 12. 2007, odpovědětKdyby chiptuning pouze snižoval spotřebu, tak je jeho vynálezce držitelem Nobelovy ceny. Pro začátek stačí použít mozek. Nic není zadarmo a všechno něco stojí. Aby to víc jelo, musíš přidat palivo i vzduch. Na vynaložení stejného výkonu můžeš spálit méně paliva, ale obětuješ tomu životnost dílů a emise. Originální nastavení je kompromisem mezi technickými a marketingovými (obchodními) požadavky. Jestli někomu přijde 6/100 vysoká spotřeba, je to jeho věc. Jestli někdo jezdí za víc, má poruchu auta nebo hlavy. Ve 156 jsem měl před rokem spotřebu asi 7, protože to je 2.4. Jezdím, neměřím.
22.30, 17. 12. 2007, odpovědětkejml: máš asi vo zvyku ľudí tvojho blízkeho okolia poučovať jednoduchými frázami. Ešte raz si prečítaj môj príspevok. Príspevky typu: "Pro začátek stačí použít mozek. Nic není zadarmo a všechno něco stojí. Aby to víc jelo, musíš přidat palivo i vzduch" - by si bodoval v piatej triede. Debatu som mienil viesť iným smerom, nie základnými faktami z príručky.
22.37, 17. 12. 2007, odpovědětProstě jednoduše.Když uděláš chip,bude to víc žrát když ten větší výkon po chipnutí budeš využívat.Je to celkem logický - chip spočává v zásadě v tom ,že do motoru dostaneš víc vzduchu s palivem a potom máš větší výkon.Nižší spotřebu nečekej,to je blbost.To by musel bejt chip zaměřenej jinak-ne na výkon,ale na spotřebu.Musel bys pálit chudou směs a ta nesvědčí součástem motoru.Je to v podstatě tak jak ti napsal kejml)))
11.38, 18. 12. 2007, odpovědětKdyž se ptáš jako páťák, tak Ti na té úrovni odpovídám. A protože nejsem čtenář myšlenek, opravdu nevím, kam jsi mínil vést debatu.
12.24, 18. 12. 2007, odpovědětpokud budes po chipu jezdit stejnym stylem jako ted ,tak budes mi spotrebu opravdu o malinko mensi...ale muzu te usjitit ze budes mit spotrebu urcite vyssi :D
16.34, 18. 12. 2007, odpovědětStraw156, Richie mate to nachipnuty ? Kejml: tvojim sarkazmom ma okuzlujes, ale na uroven tvojho dialektu som este neklesol
0.25, 19. 12. 2007, odpovědětSouhlasim s Richiem - pocitej s tim, ze po chipu budes mit spotrebu vyssi nez driv ;-) Ja osobne jsem planoval, jak mi to po chipu bude min zrat, (coz opravdu pri stejnem stylu, jako driv bude)...ale je docela problem nevyuzivat vyssiho vykonu :-) spotrebu u 2,4 mam nekde mezi 7-8litry
9.03, 19. 12. 2007, odpovědětRiso, uznám že Kejml nemá vždy punc diplomacie, ale čo napísal je naprostá pravda a myslím, že svojou odpoveďou vystihol to, na čo si sa pýtal. Takže ešte raz, aby si to nemusel hľadať: Aby to víc jelo, musíš přidat palivo i vzduch. Na vynaložení stejného výkonu můžeš spálit méně paliva, ale obětuješ tomu životnost dílů a emise. Originální nastavení je kompromisem mezi technickými a marketingovými (obchodními) požadavky.Takže sa nestrápňuj navážaním do Kejmla, pretože on Ti odpovedal len Tvoj dotaz.
15.25, 19. 12. 2007, odpovědětSarkan: cielom mojho prispevku nie je sa do niekoho "navazat", ja som len poukazal na absolutne nevhodnu a netaktnu formu odpovedi. pekny den
17.31, 19. 12. 2007, odpovědětRiso,to je v pohode... Kejml nie vzdy pochopi otazku zadanu v slovenskom jazyku :-D Ale v jeho odpovedi sa nemyli.
19.35, 19. 12. 2007, odpovědětto romaniks: aha, tak nabudúce to bude češtinou exkluzívne pre pepu z Prahy :D
23.35, 19. 12. 2007, odpovědět