Tak me napadlo... slysel jsem dost nazoru, jak statovat v zime. Z jedne strany, ze nejlepsi je se co nejdriv po nastartovani rozjet, z druhe, ze je lepsi to nechat bezet treba minutu a pak jet... dochazi mi, ze motor se "promaze" az tak za 10 - 15 sekund, ale tak jak to delate vy ostatni?? diky
18.44, 3. 1. 2008, odpovědětnecham asi tak cca 2minutky prdkat na mieste a pak idem...
18.48, 3. 1. 2008, odpovědětstartnem - pockam 10 - 15 sec a potom idem, ventilaciu na vnutorný obeh a pokial sa neodrazí od 50°C tak max. do 2100 ot/min.
20.01, 3. 1. 2008, odpovědětaaa, s tou ventilaci me to nenapadlo... dobrej napad.. diky
20.34, 3. 1. 2008, odpovědětpokial je motor studeny tak nevytacat-tak do 2000
20.45, 3. 1. 2008, odpovědětnevytacet? no ale to se mi to bude dost dlouho zahrivat... nevytacim to, dokud se nepohne raficka nad 50... pak uz tak kolem tech 2500. stejne se mi zda, ze se to nejak dlouho zahriva. Kdybych to nechal treba hodinu stat a mel to nastartovany, nezahreje se mi to!! je to dobry nebo spatny?? uz jsem takhle hodinu stal, tak vim..
21.11, 3. 1. 2008, odpovědětJTD motor sa na mieste nikdy nezahreje ako klasicky benzinak. A pokial ti rucicka teplomera pri dlhsej jazde neukazuje teplotu motora medzi 70-80C, tak je potom termostat KO (nizka teplota vobec neprospieva motoru).
7.16, 4. 1. 2008, odpovědětjj, to ja pak dosahnu na 70 - 80 v klidku... po chvilce. tak po 8 - 10 km... jenom mi pripadlo zvlastni, ze se to na valnobeh nezahriva, ale spis "chladne"! :-))
14.57, 4. 1. 2008, odpovědětmyslim ze i nekde v manulau byl psano ze se mi cca minutu pockat a pak jet...jinak teplota motoru by mela byt 87°C....nez je teplota 50°C netocit vic jak 2500 !! resp honit turbo....
8.20, 4. 1. 2008, odpovědětJá jezdím do práce 3km a nejedu přes 2000ot/min. Ohřívá se to fakt pomalu, cca 10km. Šlapat mu začnu tak po 15min, do té doby by mél být ohřátý i olej. Když ho natočím, tak otevřu bráničku, na volnoběh vyjedu ven, zavřu. Takže cca 2min nestoupím na plyn.
22.10, 4. 1. 2008, odpovědětBudik ti ale ukazuje menej (s malou odchylkou) ako to je v skutocnosti...porovnaj si to niekedy ked budes na diagnostike. ;o)
13.42, 29. 1. 2008, odpovědětDojíždim asi 20 km ráno necham auto tak 5 min běžet na volnoběh a pak jedu na nízký otáčky do 2000 do tý doby dokud teplota stoupne alespon na 55 stupnu..
10.56, 26. 1. 2008, odpovědětneviem či je to správne, ale ja som sa dočítal, že netreba používať spojku pri štartovaní a nechávať ísť auto na voľnobeh ....vraj sa má naštartovať a pomalou jazdou sa všetko skôr premaže a zohreje ako tým, že bude stáť na mieste...zdá sa mi ,že niečo na tom je a takto to robím aj ja :)
20.18, 26. 1. 2008, odpovědětAle pokud nevyslápneš spojku při startování,tak spouštěč neprotáčí jenom motor,ale i převodovku a tím zbytečně namáháš spouštěč a akumulátor.Jinak turbo motory by se nikdy neměly zahřívat stáním,ale klidnou jízdou v nižších otáčkách,nebo pod zátěží např.Nastartuješ,zapneš topení,vyhřívání okna,světla atd.Zkrátka vše co má vliv na zátěž motoru.Pod zátěží se dá motor zahřívat i na místě.Olej se prohřeje zhruba za 7 kilometrů.Po jízdě je dobré nechat motor chvilku běžet,aby se dochladil(zvlášt TURBO).
15.30, 27. 1. 2008, odpověděts tou spojkou neviem , že vraj to je prežitok z čias škoda 120 a pod... ???
19.17, 27. 1. 2008, odpovědětTo není žádnej přežitek.Pochop,když je auto zmrzlý tak má starter co dělat aby protočil motorem a když nevyšlápneš po dobu startování spojku,tak ti starter točí nejenom ztuhlym motorem,ale ještě i ztuhlou převodovkou.Věř,že to starteru určitě dobře nedělá a odejde ti daleko dřív,protože tím,že ho v podstatě přetěžuješ,tak přes něj jdou větší proudy než by měly jít - to znamená,půjde ti o to dřív do háje.Navíc i start si zhoršuješ,protože tak velkej odběr proudu zbytečně navíc ti může působit pokles napětí a i auto hůř chytí - navíc tím ještě úplně zbytečně dojebáváš baterku - vydrží míň.Po nastartování je dobrý spojku pustit,aby se točila i převodovka a prohřejvala,to je logický.Já to dělám automaticky.
21.08, 28. 1. 2008, odpovědětno znie to logicky....
10.27, 29. 1. 2008, odpovědětja stojim na spojce pri kazdem startu...je to proste zvyk...co kdyby tam byla jednicka a predemnou stalo nove Quatroporte :D ...
13.06, 28. 1. 2008, odpovědětmigo asi myslí tento chytrý článek http://www.autoweb.cz/autonovinky-nova-auta/tyden-s-naftou-diesel-z-druhe-ruky-je-past-na-kupujici/11624
11.48, 29. 1. 2008, odpovědětJa to robim takto...vyvencim svojho hafana a cestou domov nastartujem a necham moju alfinku vyspevovat pod oknami. Doma vyumyvam hafana, zaparkujem ho do jeho vybehu a potom pridem, sadnem do krasavice a uz ma neni. Cele mi to trva cca.10-15min. Samozrejme ze motor este nie je optimalne zohriaty, ale zaklad uz ma. No a ked je rucicka na 70C, tak si uz len vychutnavam ten pocit blazenosti. :o)))) No a co sa tyka spojkoveho pedalu...ten vyslapavam pri kazdom nastartovani ako aj vypinani motora...urcite mu tym neublizujem, skor pomaham. Zdar a silu a nech nam to jazdi.
13.51, 29. 1. 2008, odpovědětMůj nazor je,když je motor nový,tak může klapat na volnoběh třeba dva dny,protože olejové čerpadlo dává dostatek tlaku vždy.Čím bude čerpadlo opotřebovanější,tím mu bude déle trvat dopravit olej do nejzašších míst po nastartování.Tudíž nastartuju,pořádně pedál k podlaze a ať se práší za kočárem! No ale ještě lepší je po nastartování ihned odjíždět s lehkou nohou na plynu.Až pozahřátí se práší za kočárem.
18.45, 31. 1. 2008, odpovědět