zdarec adfaci sem tu novej!!alfu mam chvilku hodně jsem do ni vrazil!!vstřikovače čerpadla, žhaviče apod!!auto se mi nezahreje vic jak na 70 stupnu, chtel jsem se zeptat kolik stoji termostat na 156 1,9 JTD!!!!!a popřípade jestli by tam neseděl z jineho auta!!!diky za každou odpověd!!!!!
11.53, 10. 2. 2008, odpovědětAhoj stojí kolem 1600 u Nora, kontakt je: 775587766 většina lidí s ním má velmi dobré zkušenosti a má super ceny.měj se.
11.56, 10. 2. 2008, odpovědětTermostat Vernet 900-1400kč podle typu. Zkus toho Noru nebo třebas Autobenex.
19.02, 10. 2. 2008, odpověděta mas na ne kontakt
20.01, 10. 2. 2008, odpověděttermostat lze i opravit ale musíš být technicky zručný a mít silné nervy
20.56, 10. 2. 2008, odpovědětCelý problém termostatu je asi v tom, že soudruzi z Itálie dávají na dosedací plochu gumový "O kroužek". Ten časem zplacatí a ztvrdne a tím netěsní.Opravu popíšu zjednodušeně: Pomocí silnější pinzety či kleštiček vymontovat z obalu samotný termostat a tyčku která z něj kouká upilovat o tolik o co je gumička zpláclá. Dobrý termostat neprofoukneš. Kdyby ti nebylo něco jasné tak se ozvy.zdar Henri
21.28, 11. 2. 2008, odpovědětOkres PB,Kdo má dost peněz ať si koupí nový i když si myslím že takto opravený vydrží déle,
20.31, 12. 2. 2008, odpovědětProsimtě dělal jsem to taky je to o nervy a to jek samotná práce tak i potom,druhej pokus bude lepší,ale zatím jsem koupil Vernet za 1000Kč na 2,4.
17.01, 24. 5. 2008, odpovědětLidi proboha kupte si novej, copak je to takova palka dat cca 1400,- za vec co vydrzi nejakych 4-5 let zarucene pracovat? To radeji budete riskovat ze se vam takto "opraveny termostat" sekne nekde na cestach po zahranici, nebo bude otvirat pri jinych teplotach? Fakt tohle se mi zda, opravovat termostat.
1.02, 25. 5. 2008, odpovědětCau.Když máš ten pilník na pilování tyček termostatu ,nepřebrousil bys klikovku? :-)
9.33, 25. 5. 2008, odpovědětAle to s tou opravou je fakt pravda.Nie žeby som bol lakomý,ale je to v podstate jediná cesta.Moja skúsenosť:termostat otváral pri cca 70st.Ako správny Alfista som kúpil nový(tu už spomínaný FACET).Výmena,cca 25 min,v pohode,dobrá nálada,lenže nový facet neotváral pri 88st,ale 99,5st!!Ako som to zistil?Podľa riadiacej jednotky term.otvára a udržuje teplotu 88st,ventilátor chladiča zapína pri 97st a fachčí až kým neklesne na 90st.Takže veľmi presná funkčnosť sústavy.Pri novom FACET-e sa ale tieto hodnoty prekrývali.Takže sahara ťahala na studenom chladiči,a motor držal 99,5 a skoro vrel.Nakoniec-bezradný-som sa pokúsil opraviť pôvodný.Lebo ten fungoval,ale pri 70st.Po bližšom preskúmaní pôvodného termostatu BEHR som dal PLNE ZAPRAVDU Henrimu(týmto mu ďakujem za presný návod)a uznal som že:v pôvodnom termostate je naozaj tesnenie ktoré časom splácne,je tam naozaj tyčka ktorú stačí upilovať,a dá sa to spraviť úplne presne-podľa teplomera ktorý použijete pri "varení" opravovaného termostatu.Z tohoto vyplýva,že kúpou origo termostatu síce problém vyriešite,ale postupným "degradovaním"gumového tesnenia bude funkčná teplota term.postupne klesať,a za nejaký čas to bude zase naprd.Kúpou neorigo termostatu síce "ušetríte",ale tým že nemá gumené tesnenie a jeho uzatváranie ide kov/plast tak nemusí tesniť a pracovať presne.Ako to odskúšať?Do nového termostatu treba silno fúknuť do chladičového vývodu(toho veľkého-plastového).Ak prefukuje-netesní dokonale.Takže rezultát?výmena za origo nový??=problém sa začas objaví znova.Výmena za beztesnenia imitáciu??=pochybná,zlá funkčnosť.Úprava starého-funkčného??=síce trocha práce naviac,ale dlhodobá funkčnosť.A ešte trocha úprava postupu od Henriho:termostat netreba rozoberať,tyčka tam je len nasunutá.Stačí ju vytiahnuť.Predtým treba ale silno zatlačiť na piestik tesne vedľa tyčky a tú "vysadiť"z plastového dorazu.Potom len jemne vytiahnuť,zabrúsiť(radšej menej),založiť,variť,zistiť kedy otvára,a postup opakovať až do získania funkčnosti pri 88st.Je to stopercentné,funguje to.Vlastná skúsenosť.Mám 2,0JTS.
10.16, 26. 5. 2008, odpovědětZaujimalo by ma, ako "zrepasujete" parafinovu napln, ktora vlastne ovlada termostat???
12.47, 26. 5. 2008, odpovědětTo už nebudem repasovať,to už rovno vymením auto.Že.Maosko...
13.09, 26. 5. 2008, odpovědětZase rypes...??? Sa cudujem, ze ty, "slavny" Kubobiker, robis na aute taketo pokusy. A pritom sa bijes do hrude a vyhlasujes, ze na svoje auto si kupujes iba origo diely...ziadne NO NAME. Za vyfuk REMUS si schopny vycalovat ca.15tis.Sk, ale na novy termostat, ktory je ovela potrebnejsi pre zivot motora, uz nemas??? To sa mi snad iba zda...Kubo...co sa to s tebou deje???
8.23, 27. 5. 2008, odpovědětProdam originalni termostat Behr z motoru 2.0TS - r.v. 2002, otevira pri 69-71stupnich, dle vyse uvedeneho navodu si jej muzete opravit. Cena 499,-
13.15, 26. 5. 2008, odpovědětkubobiker. Jsem rád že se ti to povedlo a že si přišel na tu tyčku . Vytáhnout mě jí nenapadlo tím je to mnohem jednodužší
19.03, 26. 5. 2008, odpovědětČau.Chlapi vy se vůbec nebojíte !? Na takovéhle věci bych moc nešetřil.Ja nepsal,že to nejde,jen se chce zamyslet,jestli se to doopravdy vyplatí? Jsem automechanik,tak vím o čem mluvím.Riskovat,že si to rozdloubu a někde to uvařím,ohnu tu tyčku nebo bůh ví co ještě. To je věc,kterou s největší pravděpodobností vyměním jen jednou,tak proč to nekoupit origo.Taková prda to zas není.Jinak vám přeju mnoho uspěchů a doufám,že si příště nekoupím podobně "opravený" auto.Cau
21.00, 26. 5. 2008, odpovědětKto to dokázal spraviť,mi dá určite zapravdu(že,Henri),že ten opravený termostat je na 100% funkčný,a že ku žiadnemu "poškodzujúcemu"zásahu tam nedošlo.Ono totiž nevykonávate zásah do samotnej funkčnej časti,ale len upravujete vodiaci pivot.Jadro termostatu v žiadnom prípade nevykonáva inú funkciu ako pred úpravou.Reaguje totiž na samotnú teplotu vody.A kto to už mal rozobraté a dokázal to spraviť mi dá za pravdu,že to je určite funkčnejšie ako 99% napodobenín a väčšina 2roky starých" s už splácnutým tesnením" originálov.Ono totiž sa vám origo termostat ne"poškodí" naraz,ale ide to postupne,časom.A na záver,idem s rodinkou na dovolenku,ku moru.Keby som nebol na 110% presvedčený,že môj zákrok bol správny,určite by som to riešil inák.Je dosť veľa výrobných-konštrukčných závad,ktoré sa dajú jednoducho upraviť.A ešte jedno,kto to nespravil a nefachčí mu to,a kto nepochopil princíp BEHR termostatu,nech túto opravu nesúdi,a nerobí si posmech.
12.06, 27. 5. 2008, odpovědětAleši , tady nejde o peníze ale o konstrukční chybu kterých je na alfě více.Termostat není přece spotřební součástka aby se měnila jak brzdový destičky.A při opravě se nesmí používat kladivo ani hasák aby sis to nerozdloubal.Před 20 lety když jsem dělal automechanika se takto opravovalo ůzpěšně kde co protože bylo kulový. Připadá mi spíš ,že pověstný český ručičky začínají být levý.Proč tu vlastně není jen seznam prodejců náhradních dílů ?Vážím si lidí kteří zde napíší své PRAKTICKé zkušenosti a děkuji jim za to.Nebylo by taky špatný kydyby každý kdo se ptá taky potom napsal jak to vyřešil a né po mně potopa . čauky .
18.50, 27. 5. 2008, odpovědětCau.To Henri:Sám sis odpověděl.Takhle bych to opravoval před 20ti lety. A s tím spotřebním zbožím bych to taky tak neviděl. Před pár lety jsem dělal tratory a takovej John Deere musel měnit termostat po určitejch motohodinách a moc jich nebylo.Jinak bylo po záruce a pochybuju,že to byla konstrukční chyba.Přeji mnoho štastných kilometrů.Cau
20.02, 27. 5. 2008, odpovědětAleši,vzhľadom na moje praktické skúsenosti si myslím,že pokiaľ si kúpiš origo termostat BEHR,ktorý stál 4roky niekde skladom a má nula motohodín,bude skoro určite otvárať niekde pro 70stupňoch,pretože v ňom bude "vytlačené"tesnenie.Ono sa totiž vytlačí pôsobením tlaku pružiny pri státí auta,a nie počtom km.Takže odstránenie konštrukčnej chyby a predĺženie životnosti na prakticky neomedzene(pretože opravený už nezdegraduje,gumička už totiž nemá kam...)je v podstate jediným!? riešením.Pokiaľ si nekúpiš napr.FACET ktorý je skoro určite nahovno.Oproti nemu je upravený BEHR hotová amerika.Prepáčte, v našom prípade Itália.
14.09, 28. 5. 2008, odpovědětbehr kupite za 48 eur a mate svety pokoj ak neviete kdče najdite si stranku autoart a mate to na 2 den doma aj s upskou otvara pri 88 stupnoch a ide jak hodinky otiginal je original len tam netlačte stačkove nemrzky za 5 eur ale si objednajte paraflu bezabije vás par centov navyše keď nelutujete prefajčiť mesačne tisíce dajte aj autu čo potrebuje nech aj ono žije veď vám slúži šetrite na kravinách a preserete peniaze na chlast a cigi vás nesere.
14.17, 7. 11. 2009, odpovědětjenže když teda ta gumička časem zplácne...tak taky asi ztvrdne a pak bych ce bál, že dosedat nebude stoprocentně jako když bude nová.....nevím ale radši bych koupil taky novej...to máš jak s guferem, který se ojede nebo unaví pružina za břitem a když ji zkrátíš,tak to už stejně nikdy nebude to co to bývalo.....je to spotřební zboží který se používáním prostě časem opotřebí.....toť můj názor
20.58, 1. 6. 2008, odpovědětno co je na tom? Já si nechávám repasovat svíčky, vymění mi středovou elektrodu a jedu dál, nic jiného se na svíčce nemá co pokazit...
21.43, 1. 6. 2008, odpovědětHmmm...ked sa ti rozsype keramika, tak potom budes cumiet. Uz som zopar takych aut videl. :o(
8.51, 2. 6. 2008, odpovědětvytiahol som termostat. to ho musim roztvorit?? ako?? a ktoru tycku skratit. mam tam teraz novy a drzi teplotu niekde pod 80 stupnov.vyhodenych 1200 sk...takze chcem skusit repas..
17.27, 2. 6. 2008, odpovědětTyčku a jej plastové "vedenie" uvidíš pri pohľade do najväčšej plastovejdiery,tá ktorá ide do chladiča.Len silno zatlač tesne vedľa tej tyčky,urobí to pohyb dovnútra a tá tyčka sa "vysadí".Potom ju len vytiahni,skráť,znova založ,a vyskúšaj variť.TIP-termostat daj do hrbca tak,aby bol celý zaliaty vodou ale vývod do chladiča musí byť dohora.Keď ho potom zaleje voda,tak termostat otvoril.Postupným opakovaním dobrusovania potom dosiahneš presnú teplotu.Mám na tom už dosť km,a zatiaľ stále OK.
10.55, 3. 6. 2008, odpovědětprave som testoval termostat so skratenou tyckou.otvorilo ho pri 89 stupnoch.skoda ze som to nezmeral pred skratenim, lebo v aute ukazoval 75 stupnov.teraz mam v aute VERNET novy a udrzuje 75 stupnov.nechapem?! nemoze byt zle cidlo teplomera???
20.08, 3. 6. 2008, odpovědětdeto mne to ukazovalo s vadnym termostatom v kuse 70 dal som tav vernet a ukazuje mi 80 ale ono raz za cas zajde na 90 drzi cca 30 sek a spadne na 80 a ked uz otvori ako sapdne ta teplota na 80 tak uz stale sa drzi na tych 80 stupnov...................a poznamka na zaver vernet termostat siel prefuknut ustami a to bola funglovka snazil som sa to vyreklamovat ale neuznali mi t o vernet by som uz nekupoval neodporucam !!!!!!!!!!
20.39, 3. 6. 2008, odpovědětjá sem koupil Vernet...zkoušel sem do něj taky foukat a nic...teplotu drží zatím bez problémů...ale nebudu ho nikomu doporučovat...u mě v pohodě....
21.54, 3. 6. 2008, odpovědětMě davali nějaky no name ale asi nebyl od ferrari protože stal 1100kč a nemužu si stěžovat.Starý udělal max 70 stupnů a tedky je pěkně na 90 a když stojím v koloně tak jde max milimetr za 90.
22.10, 3. 6. 2008, odpovědětTO alfina 2,4:budík určite ukazuje dobre(je to magneti marelli),nerozoberaj ho.Natrápiš sa s tým jak hovado a stejne ho nespravíš.(vlastná skúsenosť).Teplota bude zmeraná asi ok.Takže by som pekne znova založil ten "home repas".Myslím,že keď Ti doma dokázal otvoriť pri 89st,tak v aute bude ukazovať pekne presne,90st.A ku termostatom VERNET a FACET....asi každý funguje ináč.(čítaj hore-pracovná teplota môjho bola 99,5st!!!)Ten opravený máš zmeraný,založ ho a uvidíš že sa pridáš do klubu "opravených a spokojných"
9.49, 4. 6. 2008, odpovědětZdar lidi. Předem dik za návod k opravě. Dneska jsem to řešil a nejak (trošku) to šlo. Prvni pokus byl hrůza, po vymontování termostatu jsem vyháčit ty capky uvnitř, abych to rozdelal. Vyháčit to docela šlo ale termostat stejne nešel dostat ven. A dostat ty capky zpátky, to je fakt na silné nervy. Mnohem jednodužší je to vytlačit přes tu diru do chladiče, jak už tu někdo zmiňoval. No a mam na vas dotaz: Pred opravou se teplota na budiku držela na 70°C. Po prvnim rozdělání jsem tyčku zkrátil asi o 1mm a teplota po namontování zpět do auta se držela na asi 73°C. Tak jsem to rozhodil znova a ubrousil ještě asi další 2 mm. Po namontování se drží tak na 77°C (asi tak podle budíku). A tak jsem se chtěl zeptat, o kolik asi jste tu tyčinku zkracovali? Ja asi o 3 mm a pravda je ze to trochu pomohlo, ale nevim jestli můžu ještě zkracovat, jestli ta tyčinka nemůže při otevření termostatu vypadnout z toho plastového vedení... Diky moc za odpovedi.
18.25, 24. 7. 2008, odpovědětTak toto su ti majstri, co opravuju KO termostaty skratenim tycky...supeeeer!!! Pani, kontrolovali ste niekedy aj skutocnu teplotu (nie len tu, ktoru ukazuje budik) na diagnostike...pri akej teplote termostat otvara/zatvara??? Alebo len skracujete a skracujete a skracujete pokial sa rucicka nedostane na 90C??? Chudata alfinky, kedze nie ste schopni dopriat im novy diel!!!
9.14, 14. 8. 2008, odpovědět3 mm už je dost , o tolik se ta gumička ani nemůže splácnout.Napadá mě jedině hodně unavená pružina kterou termostat přetlačuje. V tvém případě bych raději koupil nový .Nora měl nedávno Vernet cca 670 kč a to není špatný . Před rokem byl za 1400 kč.
20.22, 24. 7. 2008, odpovědětAhoj, mel jsem ten samy problem. Termostat oteviral pri 70 stupnich a vic ani tuk. Nechal jsem tedy vyndat termostat, ale neprisel jsem na to, jak z obalu termostat dostat ... radeji jsem koupil novy. Kdyby nekdo z vas mel fotku, jak to z toho vandat, urcite bych ji chtel videt dik cau
18.03, 13. 8. 2008, odpovědětTakže vyhodnotenie po najazdení 10000km s opraveným termostatom(je v tom aj dovolenka s plnenaloženou alfou v HR-dlhodobá jazda pri teplotách okolo 40st.)je veľmi uspokojivé.Absolútne žiadne problémy,stále rovnaká funkčnosť.Maximálna spokojnosť.
10.10, 27. 9. 2008, odpovědětTak em se do tho dal znova, kdyz se blizi zima, at mi tem notor nezmrza nekde na 75 stupnich. Rikal sem si bud a nebo. Stejne kdybych kupoval novy, tak tento uz stejne k nicemu nebude... Rozdelani celkem v klidu, nedelal sem to taky popre. Zkratil sem tu tycinku jeste asi o 2 mm, dal spatky, nasroubil, dolil vodu a ejhle. Termostat drzi po zahrrati motoru krasne teplotu asi 1 mm pod 90 stupnu na budiku, za jizdy +- asi 1 mm stoupa a klesa, topi to o poznani lip. To jsou moje prvni dojmy. Zatim sem na tom najel jen asi 500 km, kdyby se ukazal nejaky problem, dam vedet.. Zatim naprosta spokojenost. Doporucuji vsem, kteri neradi vyhazuji penize....
0.50, 15. 10. 2008, odpovědětTak,teraz nejake moje poznatky.Je to asi pol roka dozadu,co sa mi auto hrialo tak na 55-60 C.Nevahal som ani minutu,zasiel do obchodu a kupil novy termostat. Nahodil som ho,auto sa zahrialo tak na 70,niekedy 80,proste ako sa mu prave chcelo.Nejak som to neriesil,povedal som si,ved termostat je novy,asi bude v prdeli budik,alebo cidlo.Asi tyzen dozadu som isiel autom z prace,(mam to asi 3-4 km),zobral som si digitalny teplomer,zastavil som doma pred barakom,otvoril nadrzku na vodu,strcil tam teplomer a jejda,kolko mi to ukazuje,77 C.A to som siel z nocnej,takze rano 5 C a takato teplota po 3-4 km.A ten zasrany budik mi ukazoval 60-ku..... Takze pani,skor nez by som nieco menil,treba to zmerat v nadrzke...
7.31, 15. 10. 2008, odpovědětPozor.Meranie teploty v nádržke nie je objektívne!(vlastná skúsenosť)Ono totiž teplotné čidlo je len jedno a je naskrutkované priamo do termostatu,a ten je na druhej strane motora ako nádržka.Presne to ukáže len diagnostika.A tá píše to čo budík,však sú zberané z toho istého čidla.
11.45, 15. 10. 2008, odpovědětTak toto je tak povediac blbost na N-tu.Ked ti to diagnostika zbera s cidla s termostatu,ako si mozes byt isty ze je to cidlo 100% dobre a,ze ti ta diagnostika ukazalka spravnu teplotu.A aky mylis bude rozdiel v teplote v nadrzke na na termostate.Ja si myslim,ze je to rozdiel 2-3 C max.....
12.25, 15. 10. 2008, odpovědětTak napriklad,tesne po otvoreni termostatu-keď sa otvorí hlavný okruh,je rozdiel v teplote výrazný.Keď motor zahrievaš po štarte,a otvorí ti termostat pri 88st,studená voda z chladiča ho natoľko schladí,že sa znova zavrie-na chvíľu.(preto ručička teplomera chodí +-10st.,čo niektorých strašne sere).Opakuje sa to asi 3-4 krát,kým sa teplota vody vyrovná natoľko,že ostane termostat otvorený.Dokonca v zime,pri vysokých mrazoch termostat otvára/zatvára stále.Pokiaľ nemáš niečo pred chladičom.A do nádržky tečie voda z malého-prepadového okruhu,ktorej teplota sa pohybuje len nepatrne a to presne podľa teploty motora.Skús to zmerať nie po 4km,ale po hodine jazdy,keď je už voda zhruba rovnako teplá v celom motore.Uvidíš že teplota bude tá istá.PS:aj 77st je málo.Pracovná teplota termostatu Alfy je predsa 88st...
17.05, 15. 10. 2008, odpovědětNo teraz si to sam napisal.Teplota v nadrzke sa rovna teplote motora.A ten motor,rezpektive voda v nadrzke,mala preto 77 C,pretoze bol este kratko nastartovany.Ona by sa este dvihla ta teplota.A mas pravdu pracovna teplota termosatu je sice 88 stupnov,ale pri 88 on otvara vodu do chladica.A v nadrzke sa predsa voda ohrieva zaroven s motorom,na kratky okruh,nie?
17.20, 15. 10. 2008, odpovědětS tim zemerenim teploty mate pravdu, jak to pujde, tak to taky premerim. Ale chce to opravdu jet aspon 20 min (ja mam 1,9jtd, tam to chvili trva), az se motor a chladici okruh poradne zahreje, tak to zmerit, bude to urcite objektivnejsi... Az to poresim, tak vam dam vedet. V praci mame presny kalibrovany digitalni teplomery, tak to snad nebude problem. Budik mi ukazuje ted tak 85 stupnu. +- neco, ono se to trochu houpe, jak uz tu kdosi psal. Jak to zmerim, tak dam vedet.
23.35, 15. 10. 2008, odpovědětTakze mam to zmereny. Kdyz se teplota ustali, je to tak 2 mm od 90tistupnu na budiku, tak sem to pomeril teplomerem v expanzni nadobce a ukazoval 87,5 stupnu. pripominam, ze jde o hodne presny digitalni teplomer. Takze budik ukazuje spravne, teda pokud mate v poradku cidlo na termostatu. A myslim, ze tak to ma byt. Aby diesel jezdil na nejakych 65 stupnu, tak to mu asi moc neprospiva. Takze pokud mate ten samy problem jako ja (a jezdil sem s tim 2 roky), tak bud vymenit termostat, nebo pro ty zrucnejsi bych urcite doporucil vyse uvedenou opravu. Teda spis upravu.. Autu tim urcite jen pomuzete. tod moje poznatky. At mam to jezdi. Ja jsem uz s teplotou motoru spokojeny a hura resit dalsi problemy. U Alfy se jich najde dost :-) Ale je to skvele auto... Jarda
23.46, 16. 10. 2008, odpovědětZdravím mám problém že moja alfa 156 1.9 JTD že ručička teplomeru stále na 50 čo znaméná že sa viditelne nezohraje...občas sa zohreje na 80stupnou takže predpokladám že sa občas asi aj zatvorí no v tomto prípade mi asi nepomoze spilovanie kolika nie?
12.57, 2. 5. 2009, odpovědětto ti jen otevírá brzo a pak zůstává trvale otevřen, stejně jako mně a x dalším okolo. Výměna nutná .... Krom toho zírám, kde chodíte na ty ceny? Mě stát Vernet na JTD 85kW přes 2600kč.
23.28, 2. 5. 2009, odpovědětčau mě by zase zajímalo jestli je ten termostat u všech motorizací stejný..jestli tahle oprava nefuguje jen u dízlů a pod..mám 1.8TS díkec
19.32, 2. 5. 2009, odpovědětJa som bol v jednom obchode sa pytat na termostat na alfu 156 JTD 77 kW a povedal mi tam, ze su 2 druhy. No a na tu moju alfu stoji cca 45 Eur (vernet)
17.20, 6. 5. 2009, odpovědětV prvom rade diki za tip ako usetrit 80 € :p Opravil som to podla vyssie uvedeneho navodu a zatial absolutna spokojnost. Aj ked je to forum alfy ja mam lanciu lybru a plati to aj na nu vsak group fiat .... uz netrpi podchladenim a pekne sa zohreje nieco pod 90 st. a drzi :) Mozem len odporucit aj spotreba mi o kusok klesla ...
1.33, 19. 4. 2010, odpovědětdíky moc chlapy oprava funguje nádherně zase ušetřené peníze za né moc namahavou práci ;)
19.40, 6. 10. 2013, odpovědětDíky za námět, provedl jsem opravu podle henriho/kubobikera na alfě 145, motor 1.4 TS. Auto asi rok stálo,takže se nejspíš zplácla gumička. Teplota pořád okolo 50°C, topení nic moc, spotřeba 8,6 - 9l na sto. Po vytažení tyčky z termostatu jsem změřil v hrnci teplotu otevření 63°C, z původní délky 43mm jsem ji postupně zbrousil na 40,5 mm a už otevírá při 82°C.
20.52, 1. 2. 2015, odpovědět