Zdravím všechny Alfaře, Už dlouhou dobu přemýšlím o tom, že si koupím Alfu 156 Sportwagon a teď pomalu nadešel čas, kdy si ji budu moct reálně dovolit. Chtěl jsem se zeptat na Vaše postřehy a rady, s jakým motorem a parametry a odkud mám možnost sehnat výše uvedenou Alfu. Jsem rozhodnutý, že chci AR 156 Sportwagon, chci za něj dát 100-110 tis. max s tím, že nejsem rozhodnutý pro motor. Doteď jsem měl benzín (protože Felicia je s Dieselem shit, protože nemá TD), avšak přikláněl bych se spíše k JTDčku, konkrétně 2,4 JTD. Zkušenosti s tímto motorem, doporučení? Mám kamaráda, co vozí AR z Německa a tak by mne asi vyšla o něco výhodněji než tady, co myslíte? Protože 100-100 tis. je pro mne hodně, rád bych auto v dobrém stavu, pokud možno se servisní knížkou, kolik by mělo mít najeto? Počítám, že r.v. bych chtěl 99-01 a najeto okolo 100-150 tis., je to rozumné? Ročně najezdím okolo 15-20 tisíci km. Díky za Vaše náměty a pevně věřím, že se v dohledné době stanu majitelem jedné z nich...
18.59, 9. 6. 2008, odpovědětJeště 2 otázky: 1. 2.4 JTD má turbodmychadlo, ne? Já jen, že někdo sháněl tady v diskuzi turbo, tak jsem se jen podivil, že by ho němělo - dedukuji to z JTD. 2. Jdou u 156 sklopit zadní sedadla? To, že v AR není moc místa na náklad je daní za nezaměnitelný design, ale pokud by nešla sklopit sededla, byl by to pro mne asi vážný problém. Četl jsem to v článku na magazin.auto.cz, tak dám radši na Vás... ;)
19.05, 9. 6. 2008, odpovědětu sedanu sklopit nejdou u SW jdou sklopit
19.17, 9. 6. 2008, odpovědětNezlob se na mně,ale s tímhle rozpočtem na 2,4 JTD zapomeň!!! Musíš mít ňákou rezervu,páč určitě TOP-stav neseženeš! Ten začíná na 150´000,-kč!!! Jinak chválím Tvůj zápal pro Alfu........ Až něco seženeš,pochlub se! Já jsem spokojenej,i s faktem,že mám sedan a kufr na prd. Od toho jsou jiný auta! Čusssss.....
23.43, 9. 6. 2008, odpovědětNo, k té ceně za 2.4 JTD jsem určitě realistou, protože známý, co vozí AR z Německa ji tu a tam v dobrém stavu sežene. Jde mi o to, že ji nutně nepotřebuji kupovat zítra, rád si počkám na nějakou výhodnou příležitost. Díky za připomínku ohledně počtu najetých km, ceny nafty a následně tedy 2.4 JTD. Měl bych se tedy radši poohlédnout po 2.0i 16V TS nebo novější 2.0 v benzínu?
9.44, 10. 6. 2008, odpovědětpokud seženeš auto o kterém píšeš za ty prachy tak mi dej vědět taky jedno vemu :-) ale stat se to může hodně štěstí (s dnešní cenou nafty bych se na jtd vykašlal obzvlášť když najedeš tak málo) v tomhle roku výroby to budou za ty prachy strašný pekla myslim jukni na mobile.de a uvidiš a bacha na motorschaden
0.41, 10. 6. 2008, odpovědětUž jsem jednou odpovídal, dá se taková Alfa za 100k sehnat, vzhledem k tomu, jaké nabídky mi dával známý. Teď ohledně motoru, skutečně se tedy nevyplatí jít do té 2.4 JTD s mými km, radši teda tu 2.0i?
9.59, 10. 6. 2008, odpovědětI kdyz bude nafta stat o 5Kc na litru vic nez benzin porad te to vyjde lacineji nez benzin. Takze kvuli tomu benzin brat nemusis :-)
11.35, 10. 6. 2008, odpovědětHmm, jasně, také si myslím. Srovnání jízdních parametrů 2.0i a 2.4JTD?
12.16, 10. 6. 2008, odpovědětTakže už se nikdo nevyjádří? :(
8.27, 14. 6. 2008, odpovědětzdar,bejt tebou,jdu někam do bazaru,svezu se 2,4JTD potom 2,0TS a uděláš si vlastní názor...co ty na to? :-)))
10.42, 14. 6. 2008, odpovědět...můj názor ->...s benzinakem si jizdu vic užiješ je to živější lehčí auto, a jelikož je nafta čím dál dražší tak rozdíl nákladů na provoz není tak strašná, když ještě vezmeš v potas to že naftáci mají o 100 kg težší motor tak víc trpí přední náprava tudíž odchází častěji než u benzináků a jak tak čtu je čím dál víc lidí kteří mají problém s naftákama s výkonem že jim to chcípa atd.. u benzináku je hlavni problem variator a že se častěji zadírá, ale když se kontroluje často olej a nevytáčí se to za studena + funkční termostat, tak by se to nemělo stát.
11.25, 14. 6. 2008, odpovědětDo nafty bych šel v tom případě že bych najel víc jak 30tis.km ročně.A co se týče benzínu tak do TS bych nešel ,nejlepší motor který se do Alfy dával je 2.5iv6 takřka nezničitelný motor když mu dáváš co potřebuje,když někdo bude oponovat spotřebou tak věř že 2.0ts si vezme i 11l
18.22, 14. 6. 2008, odpovědětAno, jenze 2.5 V6 si veme i 15 a taky klidne i vic, takze sem nejak nepochopil tvuj prispevek. Prumer s 2.0 TS pri jizde takove ze ji nejak extra nesetris ale zase nejezdis v zatackach po dvou kolech je kolem 9l - 9.5l vcetne klimatizace. Kolik pri takovem stylu jizdy mas prumer s V6?
17.44, 15. 6. 2008, odpovědětS 166kou 2.5i jezdím v průměru za 11l ty abys mi stačil s 2.0TS tak si veme 12l,podařilo se mi za 6.7 ale to není jízda.
18.33, 15. 6. 2008, odpovědětahoj,mám v poslední době druhou 2,4jtd a je to vážně spolehlivý,jen trochu hnusnej zvuk co k ar nepatří.(u 2,4 je problém s kolem pohonu řetězu pumpy-uvolní se časem na klice a drnčí a nejde to rozumě vyřešit)Jinak trochu těžká do ruky,ale ještě ne nedotáčivá,u SW se to srovná vzhledem k těžší zádi.Spotřebu mám dlouhodobě kolem 7,5,ale je třeba dodat že jezdím dost agresivně a převážně po okreskách.Na delší trati do 130 se dá i pod 6litrů s klimou.Po zkušenostech se staršíma modelama ar je 156 velice spolehlivá,hlavne JTD,takže není třeba poslouchat kecy o problémech s italama,spíš bych řekl že po roce 2000 patříme v evropě k tomu lepšímu.Svezení ve 156 se málo co vyrovná,to ti asi taky potvrdí všichni,podvozek je excelentní.Co víc?přeju šťastnou ruku při výběru
0.30, 24. 6. 2008, odpovědětZdar chlapi!!! Alfa je Alfa! a ROPA je ROPA!!! Ta má spodek!! Jak motor netrhá kyneťáky tak to není motor!!Jede ale žere! Zase se ale povozíš!!!!
10.37, 24. 6. 2008, odpovědět