Najprv dakujem Vsetkym, ktori sa zasluzili, ze existuje takyto web, ktory pomaha vsetkym lafistom, hlavne nadsencom a uznavacom ALFA 156.
11.14, 11. 12. 2006, odpovědětChcel by som tymto poprosit vsetkych majitelov 156 2,4 JTD aby sa podelili o poznatky / skusenosti s tymto autom a motorom, lebo zatial mam o nom nie celkom uplne informacie. Planujem v blizkej buducnosti kupit 2,4 JTD avsak kedze je v ponuke vela ALFA156-tiek, tak si pripadnu kupu chcem velmi dobre premysliet, aby som nekupil nieco ZLE, pripadne niekomu nenaletel. Kupit chcem len auto, ktore by som predtym oddiagnostikoval - a v tom vidim velke uskalie. POPROSIM O SERIOZNE INFORMACIE/REAKCIE. NEvyhody 2,4 JTD: - neexistuje diagnostika - AlfaDiag, KWP2000 su software, ktory podla dokumentacie funguju iba na benzinovych motoroch - Ma s diagnostikou na JTD nejake skusenosti? resp. od roku 2001 (benzin) 2003 (JTD) asi Alfa uz presla na OBD/EOBD standard, a tam som este nezistoval ako je to mozne diagnostikovat. Je informacia o prepisoch ODOMETRA v diagnostike vieryhodna? Da sa na to spolahnut? MATE S TYM NIEKTO SKUSENOST? - ohnuta klukovka po naraze - kedze chcem kupit ojazdenu alfu s nie vela KM a za vyhodnu cenu - rozmyslam o mierne havarovanom 2,4JTD, avsak cital som viacero pripomienok, ze 2,4 JTD je nachylna na ohnutie klukovky po naraze. JE TO PRAVDA? MA S TYM NIEKTO SKUSENOST? Ohne sa klukovka aj vtedy, ked je rozbity naraznik+kapota+svetla+chladic+vystrelene 2x airbagy? Je to mozne, ze ta klukovka je taka citliva? A co naraz zozadu? moze aj ten sposobit ohnutie klukovky? DIK ZA AKEKOLVEK POSTREHY. - vyssia hmostnost a tym vacsie opotrebenie prednej napravy (ale to je u vsetkych tazsich dieslov) - zvuk diesela /resp. NIE zvuk ako u T.S., 2,5 V6/, avsak aj zvuk diesela ma svoju krasu (hlavne ked zacne piskat turbo), no verim tomu, ze na benzinove alfy sa to netaha a ten benzinovy zvuk je pre alfu to PRAVE ORECHOVE Vyhody 2.4 JTD: -super spotreba -brutalny zatah- kedze 304 Nm je 304 Nm a to musi s tak malym auto proste cvicit- nejazdil som s nou ale jazdil som so Skoda SUPERB 2.8 V6 Tiptronic = 280 Nm a ten ked to roztocil, tak aj tazke auto sa rozhybalo, samozrejme diesel taha odspodu a nie tak dlho. ======================================== NEvyhody 2.0 T.S.: - velka spotreba - akoze nieze by som bol nejaky drzgros, ale davat na kazdych 100 Km o 2-3 lotre viac to je dost - nie taky tah ako 2,4 JTD Vyhody 2.0 T.S.: - krasny zvuk, hlavne ked sa toci vysoko - k tomu sa prida ten zvuk vyfuku -no proste parada (siel som trochu ako spolujazdec v 114kW) - Alfadiag by mala fungovat - neviem ako sa mozem spolahnut na reset/prepisanie ODOMETRU - je ta info spolahliva - ked tam bude ze prepisany = 0-krat? - vyvazenejsie jazdne vlastnosti (minimalne u sedanu) - kedze motor vpredu je lahsi a tym je auto vyvazenejsie - viac aut v ponuke - hlavne v nemecku ZAVER: 2,4 JTD = brutal zatah + super spotreba 2.0 T.S. = krasny zvuk + cuore sportivo pocit + vyssia spotreba KTO SA PODELIS SO SVOJIMI SKUSENOSTAMI UROBIS DOBRY SKUTOK. DIK VSETKYM.
12.16, 11. 12. 2006, odpovědětTo přepsání je vlastně přepsání řídící jednotky, ne tachometru. Pokud by byla shoda kilometrů ale přepsaná řídící jednotky, vypadalo by to trocho podezřele. Hlavně pokud by k tomu nebyli žádné dokumenty ( potvrzení ze značkového servisu o důvodu přepsání). KWP 2000 funguje lépe na dieselu než na benzínu, ale není to diagnostika.
18.47, 18. 12. 2006, odpovědětHlavnu nevyhodu v 2litry by som videl hlavne v tom ze sa ti rychlo vylagruje - podla toho ako ho prehanas, a tym sa ti zvysi spotreba oleja. Ak nechces 2.5 V6 tak by som isiel do tej nafty.
17.57, 11. 12. 2006, odpovědětCav sumo, dik za nazor. no verim tomu, ze V6 musi ist uplne peckovo, ale ta spotreba-fuuu, to je na mna uz dost min.11 l/100km a mas ty nejake skusenosti s AlfaDiagom? alebo nejakou inou diagnostikou? ako si ty kupoval 156-tku? kupil si novu? alebo si to riskol. ja asi bez diagnostiky nekupim. Program mam demo verziu, notebook mam, alen kabel mi chyba. A co hovoris na tu ohnutu klukovku po havarke 2,4 JTD? je to mozne, ze sa to ohne? dik, Martin
18.52, 11. 12. 2006, odpovědětPodívej se na tipcars.com do poradny přesně takhle už se tam někdo ptal ale nenech se odradit pan redaktor to trošku přehnal
19.26, 11. 12. 2006, odpovědětCav Mara, diky moc za velmi hodnotnu informaciu. Clanok od p.Vaculika bol super, hlavne ked pise "znacka Alfa Romeo bola takrka moji zivotni filozofii". Beriem v uvahu vsetky hrozby, ale som si vedomy aj nasledovneho: 1.high-tech v motoroch je nachylna na opotrebenie 2.stara vec sa kazi ovela viac ako nova 3.treba sa vediet k tomu stroju(v pripade alfy so srdcom) aj spravat Ale mam otazku na teba (Mára), kedze mas 1.8TS: a)ma aj 1.8 TS taky pekny zvuk ako 2.0 TS ked sa vytaca? b)a ma 1.8TS tiez skokovy priebeh zrychlenia po 4500 rpm? Dik, Martin
21.19, 11. 12. 2006, odpovědětJednoznačne 2,4 jtd.
15.26, 12. 12. 2006, odpovědětJa som moju kupoval tiez celkom dlho ... najprv isla na zdvihak a cely podvozok som jej presmejdil od hora dole, a potom jasne ze diagnostika - kedze bola bez jedinej chyby tak som ju vzal ...
12.09, 14. 12. 2006, odpovědětCav Sumo, a kde si robil diagnostiku? normalne u predajcu (ako autorizovaneho) - tzn. si dzobral auto z bazara a isli ste na diagnostiku? alebo ako to prebiehalo? Dik, Martin
13.50, 14. 12. 2006, odpovědětCo sa tyka poruchovosti, mozno by som trochu polemizoval. Cital som niekde nejaku studiu a tam bolo nieco taketo: najviac zavad ma kazde auto od 1 - 5 roku prevadzky. Najmenej 5 - 11r a od 12r rastie zasadne pocet zavad. Mam 1.8Ts a je tam citit ten skok zrychlenia len pri trochu nizsich otackach(nakoniec je tu na stranke graf zavislosti krutiaceho momentu od otacok). S alfadiagom skusenosti nemam, v dohladnej dobe si idem urobit diag kabel (koencne mi dosli vsetky sucastky) a potom chcem odskusat nejaky z freewarovych programov. Tiez som sa zamyslal nad tym ze by som nejaku jednoduchu aplikaciu zbuchal sam - seriova komunikacia je trivialna zalezitost a na www.obd-codes.com najdes vsetko potrebne aby si vedel min. citat chybove stavy.
12.17, 14. 12. 2006, odpovědětHlavne si daj pozor aby si mal min. kompletny interier. Pretoze neverim ze sa taka zaslepka do diery na lyze medzi zadnymi sedadlami alebo kryt motora len tak strati.
12.21, 14. 12. 2006, odpovědětCav Sumo, a kde si robil diagnostiku? normalne u predajcu (ako autorizovaneho) - tzn. si zobral auto z bazara a isli ste na diagnostiku? alebo ako to prebiehalo? Dik, Martin
13.52, 14. 12. 2006, odpovědětNahodou som sa dostal aj do toho servisu ktory bol spojeny s tym bazarom - bol schovany asi 500 m za bazarom ... Heh zaujimave vidiet vsetky tie naburane auta co budu za par tyzdnov vypadat ako nove ... vsimol som si ze tam maju aj diagnostiku tak som si odchytil jedneho z mechanikov a klikat mysou uz vie kazdy ... presnejsie som to diagnostikoval dva krat prvy raz pred jazdou, potom som ju trochu prevetral (trochu viac) a znova diagnostika ... Trochu som sa aj bal ked som videl vsetky tie buracky vacsina vypadala ako totalky ...ale nelutujem teraz ... spokojnost nadovsetko. Bud to bol kus co ozaj nebol burany alebo majstrovsky opraveny. Na kontrole evidencnych cisel sa cosi nepozdavalo technikom a presmejdili mi ju potom celu od sterchy po podvozok (mysleli ze je kradnuta) potom sa obaja zhodli ze je komplet original bez jedineho zasahu do karoserie alebo evidencnych cisel a ja som si mohol ist rovno menit trenky - najhorsia hodina v zivote ... ;o)
19.48, 16. 12. 2006, odpovědětČautě chalani :) já osobně kdybych měl znova kupovat ojetou Alfu, tak se nespoléhám na diagnostiku jako na 100% identifikaci všech důležitých závad, rozhodně (opět) bych šel do 2.4 JTD, protože u ojetého motoru je teoretický předpoklad, že ten větší víc vydrží a pokud budu řešit cenu vs. najeté km, tak ten diesel bude mít lepší předpoklad bezporuchovosti - i když je to samozřejmě relativní a kus od kusu může v reálu bourat tuhle teorii, základem je (alespoň pro mě) že pro 2,4 JTD 120 000 km nic moc najeto... jinak bych v první řadě u motoru otestoval kompresi, to se dá udělat na diagnostice (přibližně) a nebo přímo na válcích spec. manometrem, ta komprese by měla být na všech (pěti) válcích stejná, čím větší odchylka tím horší. Druhá věc, kterou bych řešil na motoru je mazání - asi těžko zkontroluju mazání detailně bez rozebrání motoru a to v bazaru asi těžko budu dělat, takže vyhlédnutý exemplář vezmu na projížďku a dám mu co proto, když dojedu (v pořádku) nazpět, tak nechám chvilku motor odpočinout, olej natéct zpátky dolů do vany a 1. změřím zda je ho tam dost 2. čichem zjišťuji jestli nesmrdí jakože připáleninou, protože když to někde špatně mažem, tak se to přidírá a tam se to pálí a potom ten olej smrdí - tohle je dost podstatné a velice snadno to jde ojebat nalitím nového oleje - na diagnostice v tomhle směru nic nezjistíte a nezjistíte spostu dalších věcí pokud je přímo nezdiagnostikujete každou zvlášť - osobně bych vzal VIN a zašel do autorizovaného prodejce AR a tam se ptal zda nebyla někdy uplatňována záruka na karoserii = bouračka, nemusí to být u starších dat výroby 100% záruka toho zda to nebylo bourané, ale nic to nestojí a člověk má alespoň trochu věčem jasno např. jestli číslo motoru je to číslo motoru, který tam byl původně, na servisní knížku a pod se nespoléhám. No a potom bych šel starou známou cestou heverů a podvozků, ošlapaných pedálů a ohmataných volantů až bych měl více či méně jasno...
9.28, 18. 12. 2006, odpovědětCavte chalani, tak ja mam uz teraz novu dilemu: 1,9 JTD versus 2,4 JTD kvoli: --- 1.) 2.4 ma tazky motor oproti 1,9 - problem s tlmicami, napravou, vyssia spotreba, ine jazdne vlastnosti --- 2.) 2,4 ma VTG a to moze narobit problemy, lebo ked sa tie variabilne lopatky zavaria(zalepia), tak to treba asi menit turbo--1,9(77kW) ma obtokovo riesene turbo tzn. s tym by tam nemal byt vobec problem --- 3.) 2,4 ma nejake vyvazovacie hriadele a zevraj tie su pohanane ozubenymi koleckami, a zevraj ak sa to utrhne, tak je velmy problem.Neviem, ale 1,9 asi tie vyvazovacie hriadele nema. 4.) 2,4 ma 5 vstrekovacov, tzn. pri vymene 5x cca.6000 korun, namiesto 4x 6000 korun. 5.) ked ma auto o cca.100 KG viac a este k tomu vyvazovaci hriadel(predpokladam, ze trochu brani v rychlosti stupania otaciek), tak potom rozdiel v krutiacom momente 50 Nm (304Nm-255Nm)asi nebude taky velky rozdiel. 6.) 2,4-kam sa zevraj moze ohnut klukova hriadel aj pri mensich narazoch(ja osobne si to velmi predstavit neviem, ale pisali to asi skusenejsi ludia), tak to uz asi bude dost zle, ked clovek kupi auto s ohnutou klukovkou-to neviem ako sa da opravit/resp. ci sa to vobec da opravit. Jasne ze 5valec ma krajsi zvuk, ale treba pozerat aj na vacsiu hmotnostnu vyvazenost 1,9. A SEDLIACKYM ROZUMOM PONATE:Ked je nieco jednoduchsie (5valcov/4 valce, VTG/obtokove riesenie, atd ) tak by to malo dlhsie vydrzat a malo by to aj byt spolahlivejsie Vie mi k tomu niekto skusenejsi nieco povedat? a co sa tyka VIN-kodov, je mozne, resp. je normalne pozadovat u autorizovaneho predajcu o kontrolu, resp. verifikaciu? Robia to na pockanie? Dik za prispevky. Martin
12.58, 19. 12. 2006, odpovědětVerifikaci mi na počkání udělali v Imofě, jestli to jsou schopni udělat i jinde, to nevím. Ty nevýhody-závady 2.4 JTD oproti 1.9 JTD co jsi tam psal se přihodí zejména když někdo dělá "něco co nemá" ... nemění olej, nenechá vyfoukat turbo dělá z diesela raketu a pod. ... to je vždycky do určité míry risk, koupit ojetý auto - obzvlášťě takový jako Alfa, 2.4 JTD má krouťák vpravdě monstrózní a snadno to svádí tomu šlapat na krk až za hranici slušnosti - dovedu si potom představit auto s přidřeným turbem atd. vybírat pečlivě a nebýt úzkoprsý to asi chce...nevim :-)
20.55, 19. 12. 2006, odpovědětlen spekuluj az kupis blbost.2,4 jtd je naj vyber.
15.59, 30. 6. 2009, odpovědětZdravím. Mám Alfu 156, 2,4JTD načipovanú na 160koní. Pri 3,5 tisíc otáčkach stráca motor ťah. Myslím si, že je niečo s čipom. Pretože na diagnostike je auto čisté. Viete mi s tým pomôcť? Ďakujem
15.34, 14. 1. 2008, odpovědětA čo tak 2,0JTS?Fajn motor novej koncepcie,204nm už pri 3250ot/min,a tých 166koní-proste paráda.A v mojom aute chodí bez obmedzovania sa do 9l.Či mi veríte,alebo nie.A to ho už mám 15tis.km,v lete dokonca chodí okolo 8,5l.Len teraz v zime to išlo trocha hore.V podstate bezproblémov dokážem ujazdiť papierovú spotrebu.
15.45, 15. 1. 2008, odpovědětnevieta aka je orientačná spotreba alfy 156 2,4 JTD 100kw??
15.26, 30. 6. 2009, odpovědětROZHODNĚ 2.4 JTD! Mám ji doma a poměr spotřeba/výkon je ideální.
15.44, 30. 6. 2009, odpovědětU mé 156 2.4 JTD SW je průměrná spotřeba když ji dám kotel 8 litrů na sto.
15.45, 30. 6. 2009, odpovědětVerze 103 kW / 140 PS
15.46, 30. 6. 2009, odpovědětjá mám 110kw a jsem spokojenej
16.31, 30. 6. 2009, odpovědětPrecet sem si tu peknou diskuzi, jenom sem schanel info jakej vykon ma 2.4 jtd a kolika valec to je. 103 KW je sice pekny, ale je to tezkej naftak, daval bych prednost 2.0 TS s tou uz sem parkrat jezdil a jede a sedi v zatackach krasne. Sam mam teda Opla za par korun ale 2.4 jtd sem s tim predjel. Hruza kdyz naftak pred autem podradi, to je cas poustet mlhovky xD
12.06, 11. 7. 2009, odpovědětjá sem koupil radši benzin.projížděl sem si 2.4jtd a 1.8ts a musím řict,že ta nafta jede pěkně a 1.8 kdzž se rozhoupe do otáček,tak celkem taky.jenže taky záleží,pro jaký ůčel si ju kupuješ?ja jsem duší pořád motorkář,jenže koupit motorku,jen tak jako koníček bez užitku je docela ranec peněz+provoz a na to nemam.ja a přítelkyně a teď i dítě jsma měli dva formany a u jednoho skončila technicka a tak bylo jasné,že je potřeba auto!ja mam do práce na provoz levnýho formana lpg,a moje drahá najezdí pramálo,asi 5000 ročně tak jsem spotřebu neřešil.tak jsem si našel auto,který není okoukaný a je krásný,aby mi všichni francouzáci a němci tu krásu jen záviděli.. :) he héééé..?pak kuli rodině bezpečný a pro mě silný pro požitek z jízdy,s výbavou a takysem chtěl v kúžY!to sem chtěl a tak vybíral motor.pokud maš auto pro užitek,tak radši bych bral tu 2.4jtd,nebo lpg.ale pro zabavu 2.0 a výš.ale projeď si ty motory sám.podle mě 1.8 má víkon,ale nemá krou´ták a tak moc netahá amusí se pro pocit z jízdy točit.2.4 zase do 2tis. nic,od 2 pak krásnej zátah do 3-3.5tis a zase nic,aspoň pocitově.a ještě jedna věc-ten motor,jak je obrovskej a taky pěkně těžkej,tak pocítíš,ze ta přední náprava tak nějak divně plave.přez nerovnosti se zhoupne a zavlní a nápravy si myslím byli dobré.a mezi námi,nafta není moc na žádné vytáčení a divočení,jinak ji taky odrovnáš.a pořád se budeš hlídat,protože ona to chce a chce to moc a ty,ty to chceš ještě víc a víc a nikdy nemáš dost,jasný?a ten dvoulitr to má.ten má prostě koule!relativně bere on začátku a táhne a táhne a jede jako svině a má i zvuk.je to prej krám a děvka,ale je to zážitek emocí,svobody a adrenalinu,co sem zažil jen na motorce a nečekal,že ti tohle všechno dokáže dát nějaký "plechový pekáč"!ale fakt!2.0 je pecka a továrna na emoce.já jinak mám 2.0 SW 110kw r.v 2000.ad koupiš tak nebo tak tak,tak zase napiš,jak si třeba spokojenej,ja.. pEtr Litomyšl
12.21, 11. 7. 2009, odpovědět