zajímalo by mě,po jaký době se motor zahřeje na optimální teplotu (tedy kdy se může už vytáčet) pokud třeba beru jízdu po městě
15.51, 13. 3. 2009, odpovědětsak co tam nemas budik na teplotu motora ci ako?
16.32, 13. 3. 2009, odpovědětmam ty vole,ale asi si nepochopil otázku
8.57, 17. 3. 2009, odpovědětnad těch 50°C už můžeš pomalu přidávat.
16.55, 13. 3. 2009, odpovědět50 ??? šak to je motor este studený fantomas......minimalne 70 podla mna....idealne okolo 80-90
16.59, 13. 3. 2009, odpovědětTeplota vody je jedna věc a teplota oleje druhá věc.
17.02, 13. 3. 2009, odpovědětjimmy ja som o teplote nepisal nic to fastcrash riadok podo mnou!ale v pohode.
19.46, 14. 3. 2009, odpovědětsorry fantomas:-) to nepatrilo tebe, som sa zmylil
20.09, 16. 3. 2009, odpovědětmě teplota na V6ce drží při jízdě na 75°C a neříkejte že je to špatně protože je to správně. od 50°C se už může začít přidávat. Já jezdím na plno když mám už tu provozní teplotu (75°C) a teplatu oleje okolo 80°C. Nemáme DAS AUTO kde je provozní teplota na 95°C.
17.06, 13. 3. 2009, odpovědětseš si tím opravdu jistý?
17.39, 13. 3. 2009, odpovědětjestli ti spíš neukazuje špatně budík na teplotu:-))
17.40, 13. 3. 2009, odpovědětjj.přesně tak.
18.07, 13. 3. 2009, odpovědětfastcrash-Je to špatně..Takže k tomu jen to,že tvoji mechanici ti specialisti jsou pěkný kokoti -asi se jim s tim nechce moc srát,respektive vědí hovno-ale to dneska skoro každej specialista.A ještě by mě takový lidi měli dělat generálku..mmmm))))Ani se nedivim,že se ty TS tak serou..Možná by stačilo aby se jen podívali do servisního manuálu a vědí hned kde je pravda.... Těch 75 stupňů,to jseš někde u škody 120,tam to bylo opravdu normální a běžná provozní teplota.Nikoliv Už alfa..Ať jsem měl jakoukoliv alfu a to nejen 156, byla provozní teplota okolo 90 stupňů to co ukazoval budík.Nicméně teploty začátku otvírání termostatu jsou u 2,5 V6 85-89 stupňů - max otevřeno při 97-101,....u 1,6TS,1,8TS,2,0TS začátek otvírání při 81-85 stupňů - max otevření při 101-105,......u 1,9JTD a 2,4JTD 78-82 stupňů,max otevření při 86-90.... 2,5 je v podstatě ten nejžhavější motor..To na kolik ty jezdíš běžně tak při týhle teplotě ještě ani u JTD nezačne otevírat termostat..Dostává pěkně na prdel,holka..Jinak mám 2,0 TS a asi po 5Km jízdy při současnejch teplotách venku tam mám 90..
19.11, 13. 3. 2009, odpovědětZ toho v podtatě vyplývá,že nejmenší provozní teplota pro 2,5V6 je 85,pro 1,6/1,8/2,0TS je 81 a pro 1,9 a 2,4JTD 78
19.17, 13. 3. 2009, odpověděttak si vyměň chladič. Pořád budu veřit mechanikům s kterýma se znám osobně a kteří se o ten motor starají než někomu kdo si tady na fóru může plácat co chce kdy chce. Já vím, že mám motor i teplotu v pořádku. Je po generálce a ať dám jakoukoliv značku termostatu tak je teplota pořád stejná.
19.28, 13. 3. 2009, odpovědětStrawberry156 to napsal aprávně.Ti mecoši jsou kokoti a vědí HOVNO!Ty generálky bych chtěl vidět.Potom ty G.O.po nich musím dělat já znovu.
19.32, 13. 3. 2009, odpovědětten jeden mechanik to dělá už několik let. kde je teda chyba když je motor po generálce a ať tam dám jakýkoliv termostat tak je teplota pořád stejná?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????,,,
19.42, 13. 3. 2009, odpovědětPotom to zkus změřit teploměrem,,,A pak hledej problém v budíku a čidlu..
19.46, 13. 3. 2009, odpověděta jak říká strawberry že nejnižší provozní teplota u 2,5 je 85°C mi přijde divný! Proč by tedy už v 90°C spínaly větráky???
19.45, 13. 3. 2009, odpovědětPochop,je rozdíl v telotě vody v motoru a v chladiči..Větráky spínaj až když je ohřátá veškerá voda v okruhu na těch 90 ...A to,že sepnou při 90 je právě správně aby se udržela v okruhu provozní teplota co tam má bejt a to je u alf právě těch 90.Větrák ochladí vodu a termostat malinko přivře a tak pořád dokola....
19.51, 13. 3. 2009, odpovědětbudík a čidlo je v pořádku a teploměrem jsem to měřil když jsem kupoval tři termostaty po sobě protože jsem si taky myslel že ta teplota je špatná! ale já si za tím stojím že ta teplota je v pořádku a věřím odborníkům. Potvrdili mi to i ve fiatu!
19.49, 13. 3. 2009, odpovědětTak nevim kde tvoji mechanici vzali ze teplota u alf je 75C. To je este sakra stedene. Vseobcne je zname ze benzinovy motor ma najlepsi chod okolo 90C.
19.51, 13. 3. 2009, odpovědětAle je pravda ze budiky na alfach ukazuju teplotu ako chcu, jediny verohodny udaj je diagnostika alebo teplomer
19.52, 13. 3. 2009, odpovědětjá jsem neřekl že všechny alfy to za prvý a za druhý vím že motor a všechno co se týká vody je v pořádku takže je to správně. a není pravda že budík na teplotu u alf ukazuje co chce!
20.00, 13. 3. 2009, odpovědětNo tak pokavaď jsi to měřil - teď nemyslim v nádržce-ale skutečnou teplotu motoru - třeba nějakym infra teploměrem-a jseš si jistej,že čidlo je OK a Budík je OK,tak pak je vadnej termostat už X tej v pořadí..Nebo voilíš bůhvíjakou neznačkovou značku....Na tom termostatu musí bejt vyražený při jaký teplotě otvírá a pokud tam nebude těch 86-90 tak není vhodnej pro tvůj motor.A pro všechny případy ho můžeš s teploměrem přezkoušet doma v hrnci..
20.07, 13. 3. 2009, odpovědětpřečtete si tuto diskuzi http://www.alfa156.cz/technika/kolisani-teploty
20.02, 13. 3. 2009, odpovědětTady se traduje hodně bludů..Například mimo jiný,že variátor opravíš tou opravnou sadou..Ale to se tě netýká):-))
20.08, 13. 3. 2009, odpovědětJen jsem ti chtěl ušetřit tvůj motor..Ale dělej jak myslíš..Ty údaje otvírání termostatů jsou ze servisního manuálu ke 156..A prostě provozní teplota motoru nemůže bejt nikdy nižší než je počáteční teplota kdy termostat začíná otevírat..
20.11, 13. 3. 2009, odpovědětcož je u tebe 85.Takže když ti to bude kolísat 83-98 je všechno tak jak má bejt.To rozmezí může bejt samozřejmě trošku jiný podle toho jak termostat skutečně otevírá-nemusí otevírat vždycky na nejmenší teplotě co je daná výrobcem,že jo..Ale pro tebe je těch 85 minimum
20.14, 13. 3. 2009, odpovědětjá myslím, že to bludy nebudou když tam skoro všichni psali že i po výměně termostatu kolísá teplota mezi 75°C a 90°C.
20.10, 13. 3. 2009, odpovědětteplota kolem 75°C je v pořádku !!!!!!!!
6.50, 17. 3. 2009, odpověděttak když tomu tak rozumíš tak mi řekni čím to je, že se mi teplota drží na 75°C!
20.18, 13. 3. 2009, odpovědětten motor je po GO a teď znova čerstvě dělanej a komplet z diagnostikovanej. čidla teploty a budík jsem už kontroloval, když jsem hledal proč to tak je (jěště jsem nevěděl že je to tak správně). dokonce jsem místo čidla na teplotu napojoval jiný čidlo s digitálním teploměrem a všechno mi ukazuje dobře. Na tom motru není žádná závada!! Proč se mi to tedy drží na 75°C???
20.31, 13. 3. 2009, odpovědětPotom ti nemůžu nic poradit,protože mě nic nenapadá.Jen můžu říct,že mám 2,0TS a po 5km to vyleze k 90,pak zase spadne k cca 80-83 a pak to zase vyleze na 90 a tak to pořád pulzuje do úplnýho prohřátí vody v celym okruhu včetně chladiče.Pak už spínaj větráky a drží na těch 90+-5 stupňů cca..Měl bys to mít v podtstatě stejně.
20.37, 13. 3. 2009, odpovědětno nevím. jěště zkusím přímo servis Alfa Romeo ale chvátat s tím nebudu protože si myslím že tam závadu nemám.
20.39, 13. 3. 2009, odpovědětmne otvara okolo 75stup.2.4jtd.je to ok.a cital som to aj v manuale.chladic aj termosat je novy tak nieje tu co riesit
22.57, 13. 3. 2009, odpovědětStrawberry156 k tomu repasu variátoru je to asi 50% lidí co jsi myslí opak tuhle když jsem to řešil jestly repas má smysl tak jsem srávil par hod nad pročítání fora ....
23.08, 13. 3. 2009, odpovědětKdzž máš čidlo a teploměr v pořádku,tak je špatnej termostat.Je sice hezký že ti termostat otevírá třeba při 85°,ale je podstatný kdy zavírá.Kdzž bude zavírat v75°bude v tomto počasí na tepolměru 75°.
20.00, 14. 3. 2009, odpovědětmam 1.9 JTD a teplota co mi ukazuje budik teraz v zime je max 70 a viac ani za boha.....mozno do kopca ked tomu davam kapky. V servise mi kontrolovali a vsetko je ok.
20.28, 14. 3. 2009, odpovědětCHceš tvrdit že v servise ti vymontovali termostat dali do hrnce z vodou a ohřívali dokud se nezačne otvírat při současným měření teploty?A když se otevřel ,tak prěstali ohřívat a měřili kdy zavírá?Jestli ti to říkali,tak kecali jinak.Když tomu třeba v kopci naložíš a teplota se zvedne,apotom klesne na 70°,tak je to tím že termostat zavírá pozdě tím pádem je vadný!
21.11, 14. 3. 2009, odpovědětjá si stojím za tím že ta teplota kolem 75°C je správná.
21.19, 14. 3. 2009, odpovědětTo si teda stojíš moc špatně!
22.38, 14. 3. 2009, odpovědětani bych neřekl!
22.40, 14. 3. 2009, odpovědětStejná otázka pro všechny. Kde je tedy závada? ten motor je po GO a teď znova čerstvě dělanej a komplet z diagnostikovanej. čidla teploty a budík jsem už kontroloval, když jsem hledal proč to tak je (jěště jsem nevěděl že je to tak správně). dokonce jsem místo čidla na teplotu napojoval jiný čidlo s digitálním teploměrem a všechno mi ukazuje dobře. Na tom motoru není žádná závada!! Proč se mi to tedy drží na 75°C??? motor je V6
22.53, 14. 3. 2009, odpovědětNo to je pekne ako sa tu hadate,ale podla mna maju chalani pravdu,ze 75 je urcite malo.jedine ako to vyskusat musis ist postupne.vymontuj termostat a daj ho do hrnca najlepsie do cajovnika zo skla aby si tam presne vydel.musis ho zavesit na drot a hned vedla neho daj teplomer a pozeraj pri akej teplote sa ti zacne otvarat a mas to uplne presne na +-1stupen a az potom zacni hladat chybu niekde inde.ja som uz cital ze musel jeden rozoberat budik a potocit rucickou na budiku teploty a az potom mu to ukazovalo presne.
9.49, 15. 3. 2009, odpovědětfastcrash:Máš na teploměru 75°preotože ti zavírá termostat pozdě!Je vadný!Pokud to nechápeš jseš vadnej ty!
10.05, 15. 3. 2009, odpovědětmojmír: jedninej kdo je tady vadnej jsi ty protože už jsem říkal že jsem kupoval tři termostaty a všechny fungujou stejně, tak se uklidni. nebo podle tebe jsou všechny vadný? teď tam mám termostat od značky BEHR který se montovali v prvovýrobě!!!!!!!
19.31, 16. 3. 2009, odpovědětmůžu zkusit jěště to že ty termostaty zkusím v tý vodě kdy otvíraj ale nevěřím tomu že by tři nový termostaty byly všechny vadný!
19.34, 16. 3. 2009, odpovědětKdyž to tak tady čtu tak by mě zajímalo co si mám představit pod pojmem GO motoru??To si ho potkal,zadřel a pod.??já už rok jezdím s teplotou kolem 70°C víc ani boha a vůbec mě to netrápí :-)
19.50, 16. 3. 2009, odpovědětVed tam je ,na nom napisane ,kedy ma otvarat!!! Ak si menil 3 ks ,tak to bude budik! ale to si musis skontrolovat ,ako hore pisali v hrnci :)
19.39, 16. 3. 2009, odpovědětbudík je taky OK. ale to už jsem taky psal. místo origo čidla na teplotu jsem dal jiný s digi ukazatelem a ukazovalo mi to stejně jako na normálním budíku. a větráky spínaj když je na budíku přesně 90°C takže funguje správně.
19.43, 16. 3. 2009, odpovědětAlfisti, jak mají zapínat ty dva ventilátory na chladiči, současně a nebo samostatně, jeden při 90 stupních a potom při přehřátí na vyšší teplotu zapnou oba? Nebo mají makat pořáde oba současně. Mám motor 2,5 V6 24V. Díky za radu.
20.01, 16. 3. 2009, odpovědětfastcrash mas to v poriadku, ja to mam tak isto s termostatom bezne okolo 75stupnov...šlape to jak hodinky, žiadny problém...mam tam tiež uplne nový termostat BEHR kupovaný priamo z predajne Alfa Romeo. v lete to bude okolo 85-90.
20.13, 16. 3. 2009, odpovědětAle i tak nevěřim,že je to normální při současnejch teplotách..To bys tam v -20 měl 50 nebo jak?Pokud je termostat v pořádku a těsní jak má,tak se tohle prostě nemůže dít-pokud má začít otevírat při 85 stupních.To to opravdu nechápete?Otevírání termostatu je daný a to je 85 stupňů a to je v servisním manuálu.Všechno co je níž je špatně a je něco v nepořádku..Když by to dělalo v -50 tak neřeknu - možná by se ten motor uchladil v takový teplotě i bez otevření termostatu-ale teď je +5 k..To tedy normální není..Jinak jel jsem teď cca 280km a schválně jsem to sledoval..Jízda po dálnici cca 130km/h...Neustále se to pohybuje 80-88 pří teplotách co jsou teď venku a to je v pořádku a tak jak má bejt..Mě má termostat začít otevírat při 81 narozdíl od V6 (85).
22.05, 16. 3. 2009, odpovědětMam JTD aj mne sa to hrialo na 75C a slapalo to poriadku !! Lenze to vtedy pekne papka! Aspon PC to ukazuje aj teraz ! Pokial sa motor nezahreje!
20.27, 16. 3. 2009, odpovědětSi sem to nečetl celé, je to na mě moc písmenek, ale Strawberry156 má pravdu. Konkrétně termostat na 2.0TS má otevírat při 82ºC. Jinými slovy to znamená, že motor má začít chladit až při této teplotě. Pokud je teplota z jakéhokoliv důvodu trvale skutečně nižší /ať už budík ukazuje cokoli/, tak je to týrání motoru a na to jsou paragrafy.
22.19, 16. 3. 2009, odpovědětJo, snad ještě, víte co je to malý a velký chladící okruh, doufám?
22.51, 16. 3. 2009, odpovědětted sem koukal do manuálu od výrobce a je tam ohřátý motor je od 50°- 90° běžně 70°
0.05, 17. 3. 2009, odpovědětprosím tě, můžeš mi říct v jakým manuálu jsi to vyčetl? taky si myslím že to tak je ale chtěl bych si o tom v tom manuálu přečíst.díky
0.28, 17. 3. 2009, odpovědětTohle nenajdeš v žádnym manuálu.To by totiž byl prohřátej motor i bez termostatu a hned na první čárce budíku..Pěkná píčovina,opravdu!dej sem odkaz na tu tvojí chytrou knížku,protože na tihle jsem opravdu zvědavej..Ohřátej motor při 50..No to jo tedy.Tolik má v létě na sluníčku.
10.10, 17. 3. 2009, odpovědětco když mi ten budík neukazuje nikdy nic? Chyba v termostatu? Zjistilo by se to na diagnostice?
9.01, 17. 3. 2009, odpovědětdiagnostika ti ukáže teplotu.
9.02, 17. 3. 2009, odpovědětmyslíš teda,že by mi to ukázalo chybu,kdyby byl špatnej ten termostat? Co to znamená,když ti na disgu smažou nějakou chybu?
9.29, 17. 3. 2009, odpovědětchybu ti to neřekne ale uvidíš podle toho jakou má teplotu. ŘJ zaznamenává různý chyby který se za provozu vyskytnou a na diagnostice se potom ukážou a musí se řešit. některé se smažou a je od nich klid ale některé závady můžeš smazat ale hlavně je musíš odstranit.
9.31, 17. 3. 2009, odpovědětNo hele a i když by to tak bylo jak píšeš,což tedy pravda není.tak se nad tím zamysli proč to někomu ukazuje tak jak má - například mě 80-90 a tobě to sedí na 75 a to máš o 2 válce víc-pálíš víc benzínu,tudíž víc odpadního tepla atd..To se ti nezdá divný už z podstaty?Když by bylo správně co se domníváš,tak by to tak měli všichni-a já bych měl nějakej problém s motorem.To znamená,že by se mi to přehřejvalo,že jo což je ale píčovina když se to pohybuje přesně podle termostatu.
10.15, 17. 3. 2009, odpovědětjá mám 2.4jtd, a dokaď auto nemá 85stupňů na budíku tak to vůbec nehoním
10.36, 17. 3. 2009, odpovědětkolik stojí ten termostat?
10.41, 17. 3. 2009, odpovědětpro fastcrash: Na diagnostice mi teda řeknou,jestli ten termostat pracuje anebo ne,chápu to správně?
11.51, 17. 3. 2009, odpovědětNa to přijdeš sám-na diagnostice uvidí maximálně teplotu motoru-ale už ne kdy otevřel termostat.To stačí sáhnout si po nastartování studenýho motoru a jeho prohřátí tak na 70 stupňů (ta čárka na budíku v první čtvrtce) na hadici co vede do chladiče - na tu horní.Pokud bude ta hadice teplá a nebo teplejší než spodní hadice co vede do chladiče tam máš něco špatně s termostatem-respektive netěsní tak jak by měl.
12.14, 17. 3. 2009, odpovědětjá kupoval na 2.4 termostat origo za 3500kč
11.55, 17. 3. 2009, odpovědětdík :-) To mě teda zase něco čeká
12.14, 17. 3. 2009, odpovědětno tak mám motor v prdeli a prodám to a je to.
16.58, 17. 3. 2009, odpovědětMám JTD a před novým chladičem ukazoval budík něco pod 90 po výměně v této době zůstává na 75 stupních. Prvně teplota vyleze něco asi na 88 a poté klesne na těch 75 a drží se stále, trošičku klesne při jízdě z dlouhého kopce na 70 stupňů a myslím že je to v pořádku. Jo a jen malá technická jestli ten budík teploty ukazuje stejně jako palivoměr tak se tady bavíme o ničem!
18.20, 17. 3. 2009, odpověděts tím chladičem jsem to měl taky tak. drželo se to okolo 90°C a po výměně se drží na 75°C. už v tom autě mám vyměněný snad uplně všechno tak nevím kde je problém. teda jestli nějakej je. asi mi nezbyde nic jinýho než zavolat do alfy romeo že potřebuju vyrobit fungl novej motor.
18.23, 17. 3. 2009, odpovědětno, tím by to mohlo být. poslal jsem ti mail.
18.33, 17. 3. 2009, odpovědětJediné řešení je asi instalace certifikováneho digitálního teploměru se zvukovou výstrahou při poklesu teploty pod 88 stupnu celsia:-))
18.35, 17. 3. 2009, odpovědětaby mi to pípalo pořád jo? to bych to pak už rešit nemusel protože bych to vzteky narval do prvního stromu co bych potkal.
18.38, 17. 3. 2009, odpovědětPípák je málo.Lodní sirénu to chce:-))
18.41, 17. 3. 2009, odpovědětMám 2,4 jtd, ručička na teploměru se vyšplhá na 70 st. C. a tam pak drží, víc se nehne. Ze začátku mi to bylo podezřelý, protože se mi to zdálo strašně málo, tak jsem myslel, že je termostat v prd... byl jsem tada na diagnostice a zjistil jsem, že při těch budíkovejch 70 st. je teplota ve skutečnosti cca 80 st. od tý doby to neřeším, prostě ten budík ukazuje špatně
13.13, 19. 3. 2009, odpověděttahle to mam s palivoměrem.podle budíku mam pořád prázdno
13.16, 19. 3. 2009, odpovědětjá mám 2.0 TS, budík ukazuje 50-70 stupňů maximálně.. občas v létě v zácpě vyleze až na 90´, víc ani ťuk.. diagnostika neukázala žádnej problém a já taky žádnej nepozoruju.. asi to bude budíkama magneti marelli..)
13.40, 19. 3. 2009, odpovědětMam Alfu 156 1,9 JTD, 77 kW, 105 k a teplota pri beznom chode tych 75 az 80 stupnov, po vymene noveho termostatu. Termostat otvara pri 88 stupnoch celzia. Kedze Alfa ma na termostate cidlo, ktore meria aktualnu tepltotu chladiacej kvapaliny a nie odhadovanu alebo priemernu, tak v pripade odtvorenia termostatu teplota klesne, nakolko sa horuca kvapalina z maleho okruhu zmiesa s tou, ktora je mimo neho, v chadici a hadiciach. Pridavam pri tych 50 a viac stupnoch.
14.04, 19. 3. 2009, odpovědětCož je špatně. Protože termostat pro JTD má skutečně otvírat při 78-82°C. Takže tvými 88° ten motor přehříváš. Podstatná ovšem není teplota chladicí kapaliny, ale teplota oleje. Tu si kontroluje řidící jednotka, a nehledal jsem, jaká má být. Měl jsem Alfu 2,4JTD párkrát v záruce i s podezřením na nízkou teplotu. Vždy mi řekli, že podle diagnostiky je OK. Tehdá jsem si ještě myslel že mají všechny motory stejnou teplotu. Po zjištění že budík teploměru je ve všech stejnej a že termostat JTD otvírá až o 10° dřív než jiný Alfí motory, mne poloha ručičky mírně vlevo již nerozčiluje.
15.15, 19. 3. 2009, odpovědětA doporučujem pozrieť si rubriku technika - kolísanie teploty.
14.11, 19. 3. 2009, odpovědětMám radu pro ty,kteří se nechtějí hned vrtat v motoru při každém podezření.Digitální teploměr,přidržet sondu před termostatem u zahřátého motoru a máte jasno.
15.41, 19. 3. 2009, odpovědětS tvrdením otvárania termostatu na 78-82 stupnoch urcite nemozem suhlasit. Otvaracia teplota termostatu Behr, montovaneho do prvovyrobu do Alfy 156 je 88 stupnov celzia.
11.04, 20. 3. 2009, odpovědětAlfa montuje při prvovýrobě behr kterej otevírá při 88 a následně do servisního manálu napíše, že JTD termostat má otevírat při 78-82.To se mi tedy opravdu nepozdává - to by nemělo logiku.Navíc 88 začátek otevírání je opravdu hodně velká teplota na naftu.Tomu nevěřim-spíš máš nějaký mylný informace..Koukni se do servisního manuálu - nemyslim uživatelskou příručku,ale skutečnej servisní manuál.
13.01, 20. 3. 2009, odpovědětale jo, 88°C je termostar pro 2,5 V6. ale ne pro JTD!
22.25, 23. 3. 2009, odpovědětMě otevírá termostsat.... beru to podle budíku , když přeleze ručučka o asi o milimetr 90 stupňů. Když je kolem nuly tak cca po 3 KM....a co se týká jízdy tak je jasný , že když je motor studenej tak ho netočím ke 4 tis.....do 50 stupňu nejdu přes 2,5 tis....a pak už to mám zahřátý během chvilky...(mám 2,4 JTD)
11.21, 20. 3. 2009, odpovědětMám 1.9 JTD mJet 103 Kw a teplota v zimě je 70, když mu dávám po městě tak se občas šplhá k 90 a pak zase pomalu spadne k 70. A auto (i termostat s budíkem) jsou ok. Nemůžete nikdo chtít v zimě jezdit s dieslem teplotou okolo 90 v "běžném" režimu jízdy. S 90 to jezdím v létě po Praze kdyz to málo chladí. Tak zatím špekulanti :-)
14.27, 20. 3. 2009, odpovědětTo Petr : Nechápu proč by se v zimě neměla Alfa ohřát v běžném režimu jízdy na 90st.....mám 2,4 JTD 110KW a jsem rád že se mi ohřeje celkem rychle na 90st a krásně mi v zimě topí....budík se pohybuje odhadem mezi 80st a něco málo přes 90st...ale pod 80st mi to nikdy nespadne..... Že bych tam měl nějakou závadu já , že by se motory neměli ohřívat ??? :-))) to se mi nezdá....
14.50, 20. 3. 2009, odpovědětKdyby Italove nedelali kraviny, tak sme se tu nemuseli dotahovat :) Me to porad ukazuje 75. V zacpe 90 a spousti to vetraky. Mechanik pres alfy rikal ze to je normalni a nemam to resit. V manualu pisou hovno. Diagnostika ukazala teplotu 88 stupnu. Auto krasne topi po 3km. 2.5 V6. Ja bych jim do te italie napsal rozcileny dopis :)))
15.06, 20. 3. 2009, odpovědětmě se ta teplota držela okolo 9O stupnu když jsem měl v prdeli chladič. dal jsem novej a teplota se drží na 75 stupních. je něco jiného teplota vody a teplota motoru. alfa měří aktuální teplotu vody a když má voda u čidla 75 stupnů tak to neznamená že má motor taky 75 stupnů.
15.09, 20. 3. 2009, odpovědětBože to je zase píčovina...To,že po výmeně chladiče to ukazuje nížší teplotu je jen jasná závada termostatu.Ten špatnej chladič nepropouštějící a zarostlej jen dokáže maskovat závadu na termostatu-protože ten chladič prostě není funkční a tak to je jako by termostat skoro neotvíral a jako by voda cirkulovala jen v malym okruhu. Pak se ti ano,zdá,že je všechno OK ale přitom není.Jinak by mě zajímalo jakej je rozdíl mezi teplotou vody a teplotou motoru a kde se tedy měří ta taplota motoru abych věděl,že to je ta pravá?Teplota vody se snímá u termostatu a to je v podstatě teplota hlavy-že jo..Tak nevim co by se tam ještě mělo kde měřit a na co.Nebo chceš říct,že ta hlava má vyšší teplotu než jakou má teplota vody v ní?
15.28, 20. 3. 2009, odpovědětTak mě se teplota drží k 90st skoro pořád a nic v prdeli nemám.....ať jedu piánko nebo jsem v zácpě...léto nebo zima......prostě mám to pořád k 90st....a když bych měl 70-75st tak byt uvažoval o nějaké závadě....na stk když mi dělali emise tak teplota oleje byla 91st a teplota vody na budíku cca 85st....a když se to ohřívá jenom kolem 70st tak vám to nemůže moc topit...a ventilátor topení jede pořád ve vyšších otáčkách,protože to auto nemůže v zime vytopit. Mám nastavenou teplotu na 24st (auto) a během 10minutek jízdy mám v auťe krásný teplo a ventilátor běží cca na dvě čárky....
16.06, 20. 3. 2009, odpovědětTak to za 10minut beru jako samozřejmost, že musí být v autě teplo ;-) ... a to i za předpokladu, že mám (asi) vadný termostat, jelikož krásně topí a budík ukazuje pořád 50-60 stupnů, po delší době max 75. .... 90 stupnů a hučící ventilátory jsem měl jen 2x v historii. Když jsem blbnul v zimě na letišti a když jsem tahal na laně Golfa. Přední fukary jinak trvale stojí.
16.11, 20. 3. 2009, odpovědětTak jsem si to přečetl a jsem uplně zmatenej. Fakt nevim co si mám myslet. Logicky souhlasim se Strawberrym, ale "problémy" mám prakticky stejné jako ostatní. S tím rozdílem, že teď v zimě mám provozní mezi 60-75 stupni. Pokud by to zůstalo i po výměně termostatu, kterou teď plánuji, tak to by mě asi trefilo. Jinak teď koukám do příručky, a je tam napsáno 88 stupňů. (1.9JTD) Těch 78-82 co tu někdo píše mi přijde vycucané z prstu.
16.07, 20. 3. 2009, odpovědětTo není vycucaný z prstu..To je opsaný ze servisního manuálu..Jmenuje se elearn..někde si ho stáhni a koukni na to ...je to manuál k opravám 156 a je tam plno různejch věcí-i schémata atd..Rozhodně je pro mě směrodatnej servisní manuál než příručka..A na naftu 88 se mi zdá hodně..No stáhni si to a koukni..
16.12, 20. 3. 2009, odpovědětTo spíš jestli při 88 nemá u JTD sepnout větrák na chladiči-tomu bych věřil víc
16.12, 20. 3. 2009, odpovědětNene, 88st. otvírá termostat. Stačí se podívat i do katalogu autodílů. /// Termostat, s těsněním - otevírací teplota [°C]:88 °C
16.29, 20. 3. 2009, odpověděta do jakýho katalogu-to je kde?myslíš eper?
16.53, 20. 3. 2009, odpovědětTéměř jakýkoliv katalog, kde prodávají termostat.
19.27, 20. 3. 2009, odpovědětJo,jenže tam kde to prodávaj si můžou napsat co chtěj.Podstatný je co je uvedený v servisním manuálu a ne to co je uvedený u nějakýho termostatu někde na netu..Vždyť se zeptej přímo v alfě na kolik má otevírat termostat u JTD.88 ti podle mě nikdo neřekne
9.31, 23. 3. 2009, odpovědětty troubo. maximální otevření termostatu pro JTD je 86-90 °C. Zdroj je dte elearn Copyright Fiat Auto S.p.A. Strawbery má pravdu.
22.22, 23. 3. 2009, odpovědětvymenil jsem termostat a misto 60-75 mam 73-93 s tim ze se drzi nejvic okolo tak 78. Trmstat se asi pozdeji zavira tudiz teplota spadne moc... nevim kazdopadne bych vsechny vase problemy odhadnul na smejdskej termostat stejne jako ten muj, ale ted uz to neresim... k puvodni otazce "kdy se zahreje": jestli chces motor tocit do omezovace ,tak bych mu dal tak hodku svizny jizdy a pak bych ho teprv typnul na pripravenej a pokud chces trestat Golfy a Ochcavky, tak tak po 15ti minutach mu muzes trochu nalozit... driv bych do toho nesel :)
16.38, 20. 3. 2009, odpovědětTaké jsem to řešil u 2.4jtd.Teplota nepřelezla za jízdy 75 stupnů tak jsem bez jakéhokoliv měření svěrkou těsně zaškrtil hadici mezi termostatem a chladičem.Teplota šla okamžitě nad 75 stupnů což byl důkaz o vadném termostatu.Po jeho výměně vše OK.
17.45, 20. 3. 2009, odpověděttak hodinu rikas :DDD
18.06, 20. 3. 2009, odpovědětNevím jak komu se auto ohřívá nebo ne , s teplotou na budíku svýho JTD kolem 90st jsem spokojenej , nevím jak přesný ty budíky jsou , zatím jsem neměl auto, které by mělo jinou provozní teplotu než kolem 90st.....pokud vám to nepřeleze 75 tak tam máte něco špatně....asi.....nebo spíš určitě...teď když je kolem nuly cca po 3 km / 2-3 min...mám budík na 90st....a tak to má asi i být správně....nebo ne ?
18.47, 20. 3. 2009, odpovědětMě se na V6 teplota během 5-7 Km vyšplhá na 85-90°C. Dával jsem před rokem novej originál termosta. Úplně stejně to fungovalo na původní termosta (krom období co šel do kopru).
19.28, 20. 3. 2009, odpovědětNeřešte teplotu vody, ta nemá s motorem nic společnýho, důležitá je teplota oleje. Na mojí V6 se mi pohybuje teplota vody mezi 75 - 90st. Ale mám i dodělanej budík na teplotu oleje, ta vyleze po cca 10 - 15 km na 90 - 100 st. Ale staří pár minut ostré jízdy a je tam i 130 ;) Stačí minutu zvolnit a je tam zase 100. Přitom voda ukazuje klidně 75 pokud má dostatečnej nápor vzduchu na chladič ;)
12.21, 23. 3. 2009, odpověděttaky tam mám budík na teplotu oleje a mám i stejný hodnoty. mám V6ku
17.19, 23. 3. 2009, odpovědětTen budík není origo,že jo..kam jsi ho napojil?kde máš čidlo na teplotu oleje?
22.36, 23. 3. 2009, odpovědětbudík není origo. mezi olejový filtr a blok jsem dal mezikus na kterým mám čidla na teplotu a tlak oleje. vím, že to není zcela přesný ale dokážu si z toho udělat představu o stavu oleje a hlavně hned zjistím když mi někde začne olej unikat a nemusím hned zadřít motor.
22.39, 23. 3. 2009, odpovědětpřesně na tohle se chystám na jaře-tedy jen budík na tlak..zapojim ho ale do mazacího kanálu v hlavě..Jinak víš ty tlaky při jakejch otáčkách kolik má ukazovat a kdy začít přepouštět?
22.56, 23. 3. 2009, odpovědětv tom kanálu by to mělo ukazovat přesně-to je pravda. mě to stačí takhle. Tlaky nevím jaký mají být, ale na volnoběh mi to ukazuje cca 2 atmosféry když je olej u horní rysky a v otáčkách se to pohybuje v rozmezí 5-6 atmosfér. ta teplota za normální jízdy okolo 90 - 100°C.
6.21, 24. 3. 2009, odpovědět