zdravim panstvo uvažuji o 156ce ale jsem na važkach s motorem poradte mlademu začinajicimu alfistovy, laka mě 2,4jtd dik moc
15.58, 14. 2. 2007, odpovědět1,9 JTD a chipni si to... mas nizsi spotrebu, ale auto jede skoro stejne jak 2,4... skoro, musis vis radit!! a maximalka je nizsi!!
16.14, 14. 2. 2007, odpovědětJestli chceš jezdit s 1.9 jako s 2.4, tak nižší spotřebu mít nebudeš. Spíš naopak. A dřív jí při tomto stylu jízdy utaháš. 1.9 má výhodu, že je lehčí na předek a je méně nedotáčivá. Chce to ale zkusit ve smyku obě, abys poznal, jaký je rozdíl a jestli je pro Tebe podstatný. Díly jsou shodné, jenom některých je ve 2.4 o jeden víc. 2.4 jde chipnout taky. Jak praví klasik - objem ničím nenahradíš. A já říkám ještě Válec navíc ničím nenahradíš ;)
18.23, 14. 2. 2007, odpovědětPre mladeho zacinajuceho alfistu jednoznacne doporucujem GTA Selespeed...a pre pokrocileho alfistu doporucujem GTA Selespeed.... :D
16.25, 14. 2. 2007, odpovědět1.9 je slabá, 2.4 jede aspoň jak 1.8TS takže spíš tu.
18.32, 14. 2. 2007, odpověděttakže jestli jsem to dobře pochoil ma 1,8ts stejny vykon jak 2,4jtd? se mi něak nezda:-)
9.41, 15. 2. 2007, odpovědět2.4 JTD má papírově 136 PS při 4.000 ot. min. 1.8 TS papírově 140 PS, ale při 6.500 ot./min. Takže výkon je řekněme stejný. Ale průběh výkonu a točivého momentu je úplně jiný. 2.4 má 304 Nm při 2.000 ot./min a 1.8 TS 163 Nm při 3.900 ot. min. Jinými slovy, 1.8 TS má poloviční krouťák, kterého dosahuje až při dvojnásobných otáčkách.
10.22, 15. 2. 2007, odpovědětpřesněji 144 koní :-) křivka jak píšeš je jiná, ale ten benzín je prostě živější, ale samozřejmě s vyšší spotřebou. A souhlas s 2.5. Příště po ní taky sáhnu.
13.38, 15. 2. 2007, odpovědět1.8 TS nemůže býjt živější, když má stejný koně a menší krouťák. Je možná lehčí, ale ne o tolik, o kolik má méně Nm.
15.33, 15. 2. 2007, odpovědět1.8 144k je skutečně o něco živější z nuly do plných (mělo by to být cca 0,2s na stovku). Podle mně je to hlavně v tom rozdílu hmotnosti, přece jen 2,4 má o víc jak metrák víc a to už se prostě pozná a těch pár koníků navíc u 1.8 tomu taky trochu pomůže. Jinými slovy, pokud mi jde o ryze sportovní jízdu, tak by 1.8TS měla být o něco živější a rychlejší než 2.4JTD. Pokud by se ovšem dělalo srovnání pružného zrychlení při daném kvaltu (což je zase důležité při "běžné" jízdě), tak to samozřejmě 1.8TS projede, v tomto případě rozhoduje krouťák a ten je u 2.4 skoro dvojnásobný. Dál je taky pro srovnání potřeba znát převodové poměry, nejen krouťák a výkon motoru. Nicméně si myslím, že rozhodování mezi 1.8TS a 2.4JTD je spíš o tom, jestli jsem příznivcem benzínu nebo nafty...
11.02, 27. 2. 2007, odpovědětsamozrejme ze benzin je zivsi,krutak tu nehra rolu. vykon=krutak*otacky*konstanta zjednodusenie pre laikov: podstatne je, co mas na kolese - benzin ma sice mensi krutak, ale vdaka tomu, ze ho ma pri vyssich otackach, mozes pouzit lahsi prevod ==> vacsi krutak na kolese uplne vseobecne povedane: 150bhp benzin je rychlejsi ako 150bhp diesel (nezabudat na to, ze motor nepohana len auto, ale aj sam seba - a roztocit suciastky tazkeho dieselu a jeho tazkej prevodovky neni sranda)
14.02, 5. 4. 2007, odpovědět2 Jan plzen: 1,9 je slabá? 140 koní se mi zdá fajn... A jede skvěle.
8.40, 28. 2. 2007, odpovědětjá teda navim, ale naftová Alfa je něco jako naftový Porsche... doporučuju dvaapůlku šestiválec, nemusíš nic řešit, 190 kobyl tě posune do jiný dimenze. Ale musíš být opatrný, fakt to jede.
11.38, 15. 2. 2007, odpovědětTaky pohled na věc. 2.5 V6 je určitě dobrej motor, kterej by mě určitě zajímal víc, než TS, zejména kvůli spolehlivosti. Jenže nemám tušení, jak je to s cenou ND a pochybuju, že to bude levnější než JTD. Navíc je tam 6 válců, takže všechno 6x... Dále se ten motor nedává do ničeho jiného, narozdíl od JTD, která se dával do Fiatu i Lancie. Takže dílů je hodně, za dobrou cenu a v druhovýrobě. No a nakonec - když chceš využít těch 190 kobyl, kolik si asi tak pápnou? Mých 140 kobyl v JTD si nikdy nevzalo víc, než 7,5.
12.40, 15. 2. 2007, odpovědětO spotřebě u 2,5 se tu hodně píše, překvapikla i mně, nejdu po Praze přes 11. Moje Alfa má najeto 140 tis, olej čistej a vůbec ho nežere. Je to motor kterej díky výkonu nemůžeš utahat a když se o něj budeš alespoň trochu starat tak vydrží. Nedá se přece hned při koupi auta uvažovat nad cenou GO motoru. Krom toho právě naftový motory mají většinu dílů dražších a i nákup auta je vejš. Takže podle mého názoru, když člověk nechce najezdit ročně 50 tis. km aby se mu vyplatila nafta tak benzín je výhodnější.
13.19, 15. 2. 2007, odpovědětSouhlasím s Tebou ve všem až na jednu věc - při koupi ojetého auta bez historie je potřeba s GO motoru počítat. Zejména u auta, jako je Alfa, která údržbu vyžaduje. A když jí nemá, tak si to majitel pěkně odskáče.
13.56, 15. 2. 2007, odpovědětZajímavé - já zas vím od několika majitelů V6, že když se chtějí dostat pod 12l, tak musí jezdit jako důchodci a pokud možno tahem bez studených startů. Ty dva hrnky navíc chtějí svoje, takže šestivál prostě v principu chlastat musí. Co jsem od nich slyšel, tak realita při ježdění po městě je cca 16-20l podle stylu jízdy. Dokonce podle testů žere šestivál přibližně stejně jako GTA. Pro pořádek - nemám nic proti V6, je spolehlivější než TS, výkonnější (taky aby ne, když má větší obsah), krásný zvuk, ale dělat z něj perpetum mobile mi přijde už trochu mimo...
11.14, 27. 2. 2007, odpovědět2.4 sa neda porovnavat s 1.9. 5-valec je nenahraditelny a vobec nema vacsiu spotrebu ja mam priemernu 6.5l,najmensiu som mal 6.2l a nejazdim s lahkou nohou.bud chces diesel alebo benzin,neda sa to porovnavat.
12.53, 15. 2. 2007, odpovědětto mate pravdu a navic benzin stoji jak nafta soused ji ma 2,4jtd a vypada slušně aje mlady a jak vidim co stim děla tak mi je do breku:-)
15.26, 15. 2. 2007, odpověděthm..nad 50tis. rocne?clovek niekedy nevie ako a kolko najazdi...
22.25, 26. 2. 2007, odpovědětNafta patri na pole a do kamen:)))))
22.59, 26. 2. 2007, odpovědětZa tuhle hlášku se musím přimluvit, pokud nechceš jezdit nějaké dlouhé vzdálenosti a chceš Alfu víc užívat než používat tak doporučuju benzín.Pokud jsi mladý a začínající stejně jako já tak i ta 1.8 TS podle mě stačí.Já mám dokonce jen 1.6 ta je taková volnější,ale 1.8 už začíná mít charakter.
12.46, 27. 2. 2007, odpovědětTuhle hlasku muze napsat jen ten kdo s JTD nikdy nejel. 1.6 na 1.9JTD nema ani nahodou, 1.8 se uz blizi, 2.0 uz je lepsi, ale staci jtd chipnout a je to srovnatelne. Benzin jede lip mozna v maximalnich otackach, ale na bezne jezdeni je lepsi nafta.A to nemluvim o novych jtdm, 2.4 JTDm strci do kapsi i 2.5 V6. Dokud jsem nemel naftu taky jsem rikal, ze patri do kamen.......
20.28, 28. 2. 2007, odpovědětAha, takže 1.8, která má o 40 koní víc a zrychlení na stovku o víc jak vteřinu lepší, se 1.9-ce už blíží :-) JTD má vyšší hodnotu krouťáku, což je pro běžnou jízdu stylem "jedu za někým, zrychluji, zpomaluji" lepší. Nicméně když chceš předjet, nebo se dostaneš do krizovky, nebo letíš vyšší rychlostí, tak je Ti větší krouťák v rozsahu 2000 otáček k prdu a teprve potom oceníš vlastnosti benzínu... Tím nechci říct, že JTD jsou špatné motory, to v žádným případě, ale mně víc vyhovuje benzín byť za cenu vyšší spotřeby a častějšího používání šlacky :-)
9.21, 24. 3. 2007, odpovědětOd kdy ma 1.8TS o 40k vic nez 1.9JTD(85kW). Navic ja to bral z pohledu me 1.9, kterou mam chiplou........
11.23, 24. 3. 2007, odpovědětJá bral zase první JTD ve 156, která měla 77kW, tedy 105k. Dával se tam i 81kW a 85kW čili 115k. Starší 1.8TS má 144 koní, takže pořád je to 29 koní víc než nejvýkonnější JTD. Vážně si myslíš, že na tom bude ta 1.8 hůř? Navíc JTD je min. o 50kg těžší. To že ji máš chiplou nic neznamená, chipnout jde samozřejmě i 1.8, když má někdo potřebu... Mluvím o sériovém provedení.
14.25, 24. 3. 2007, odpovědětNemyslim ze na tom bude hur, spis tak nastejno.Ovsem na beznou jizdu je jdt rozhodne lepsi, ten kroutak je proste hodne znat.A 1.8 jde samozrejme chipnout taky, ale narust vykonu bude mnohem mensi. Ale nic proti benzinu, nekdo ma radeji benzin, nekdo naftu. Dlouho jsem mel pouze benzin, ale uz bych ho nechtel - budoucnost ma rozhodne nafta. Staci se kouknout na nove jtd ve 159ce, pri stejnem objemu se uz vykonove benzinu vyrovna a to nemluvim o kroutaku a spotrebe.
20.30, 24. 3. 2007, odpovědětNastejno to nebude - zrychlení má 1.8 prostě lepší, to je prostě daný rozdílem ve výkonu a menší váze. V čem bude lepší JTD, je pružné zrychlení při daným kvaltu, tam se ten krouťák projeví. To je dobré pro klidnou udržovací jízdu. Ovšem na předjíždění bude vždycky lepší benzín, protože tam kde ty řadíš, já jedu pořád na nižší kvalt, čímž zlikviduju ten rozdíl v krouťáku motoru, rozumíš mi? Nafta bude mít budoucnost přesně tak dlouho, dokud bude stát míň nebo jen o málo víc než benzín. Jediná výhoda naftovýho motoru je v nižší spotřebě, ten krouťák je daný z velké části turbem a srovnej si, jak se chová motor s turbem v nafťáku a benziňáku. Kdyby dali do 1.8 benzínu turbo, tak bychom tady vůbec neměli co řešit, to samé platí i v případě té 159-ky. Vypadá to, že Fiatu už dochází, že s atmosférickými motory dál při narůstající váze aut neprorazí a snad se těch turbobenzínů i brzo dočkáme.
23.20, 24. 3. 2007, odpovědětAno zrychleni z 0 na 100 bude mit 1.8 o neco rychlejsi. Ovsem zrychleni treba ze 60 na 120 bude mit JTD lepsi. Na predjizdeni je naopak lepsi jtd, jedu treba na petku 90, dupnu na to, zatlaci to do sedacky a je predjeto.Zkus si tohle s benzinem, musis brutal podradit. Nepopiram, ze pro vylozene sportovni jizdu je benzin lepsi, ale tam drzis otacky u maximalnich hodnot. Naftovy motor ma mnohem vetsi ucinost, proto mnohem mensi spotreba.Vzdyt uz se delaji i naftove zavodni specialy, viz treba Audi v LeMans(dokonce snad vyhrali).Proste muj nazor je, kdo chce jezdit vylozene sportovne tak at si koupi benzin(ale uz poradny, 1.6 , 1.8 imho nema smysl), komu staci svizna jizda je vyhodnejsi nafta. Jezdil jsem s ruznymi benziny (1.4(85k), 1.6(100k), 1.8(115k) a 2.0 V6(160k) tak muzu porovnavat.
23.34, 24. 3. 2007, odpovědětZ 60 na 120 bude zase rychlejší 1.8, protože to pojede za dva, a kousek za tři. Ty budeš minimálně o kvalt výš, takže i když má tvůj motor vyšší krouťák (ale jen v úzkým rozsahu otáček), tak krouťák na kolech bude nižší kvůli převodu, chápeš? Samozřejmě že musím při předjíždění u benzínu podřadit. Nechápu, co sem pleteš účinnost naftovýho motoru. Ta lepší účinnost je dána tím, že se válec pořádně naplní a to je díky TURBU a ne naftě! Je to právě turbo, které nafťáku umožňuje přiblížit se výkonově vlastnostem benzínu, kdyby tvoje JTD mělo atmosférický motor jako má 1.8 benzín, tak se tady vůbec nemáme o čem bavit. To samé platí pro tu Audinu.
23.55, 24. 3. 2007, odpovědětS tou ucinosti nemas pravdu. Proc myslis, ze naftovy motor skoro nehreje? Pritom benzin jako palivo ma cca stenou vyhrevnost jako nafta ......
23.05, 25. 3. 2007, odpovědětJeste doplnim, ze maximalni teoreticka ucinnost benzinoveho motoru je 65% a naftoveho 73%. Prakticka pak 33% u benzinu a 42% u nafty.
23.49, 25. 3. 2007, odpovědětMůže být, tato přesná čísla neznám. Otázka je, zda lepší účinnost spalování u nafty podle tebe cca 9% oproti benzínu je zas taková výhra. Pokud se dnes postaví vedle sebe nafťák a benziňák stejného objemu a podobné konstrukce (čili žádné srovnávání benziňáku bez turba a nafťáku s turbem, jak je často dobrým zvykem), tak ten benziňák nafťák porazí. I tady srovnáváme výkonově 1.8 benzín bez turba a 1.9 s turbem (!), což je imho hrubě nefér - je známo, že turbo dodá motoru takové vlastnosti, jako by měl mnohem vyšší objem. Je to podobná logika, jako když komentátoři závodů GP motorek po nástupu čtyřtaktů v královské třídě motoGP obdivně pěli ódy na čtyřtakty, ale to, že dvojtakty s nimi drží krok a přitom mají poloviční objem, už jaksi neřekli... Takže zatím je řekl bych situace taková, že nafťák aby udržel krok s benziňákem, musí mít podstatně větší objem, tím pádem i hmotnost a ztráty, takže výsledná účinnost "auta" jako celku může být o něčem jiném. Pokud to tak není, rád se nechám poučit, jestli máš třeba nějaký odkaz na nějaký rozbor, tak ho sem hoď...
20.39, 27. 3. 2007, odpovědětTo ze je benzin vykonejsi nez nafta(oboji bez turba) nepopiram, ani ze je turbo benzin vykonejsi nez nafta s turbem. Aspon tedy zatim, vyvoj v oblasti naftovych motoru jde strasne rychle dopredu, zatimco u benzinu temer stagnuje a zacina se to velmi rychle srovnavat. A samozrejme myslim u Alfy (1.8 u jinych aut je pekna slabota). Ale me proste prijde na beznou sviznou jizdu o dost lepsi a benzin bych si uz asi nekoupil.Projed se nekdy v jtd a treba pochopis :-)
17.17, 28. 3. 2007, odpovědětV JTD jsem jel, tuším že v té 81kW. Neříkám, že to nejede dobře, ale každej prostě preferujem něco jinýho. Tobě se líbí tah diseselu, mě zase charakter benzínu. Prostě u TS mám pocit, že to auto "chce" jet, při 2500 jedna výkonová špice, při 5500 druhá a valí pěkně až do 7000 do omezovače s krásným zvukem. U JTD se mi líbil surovej tah od nízkých otáček, ale je to prostě nafťák, brzo umře a musí se přeřadit. Nicméně oproti TD od VW oceňuji mnohem kulturnější chod. Zkrátka záleží na tom, co komu víc vyhovuje. Nekritizuji tady JTD, tato diskuze vznikla kvůli tvrzeni, že 1.8TS se 1.9JTD "už blíží", což považuju za nesmysl, protože má výkonově navrch.
22.04, 29. 3. 2007, odpovědětOK,tak to muzem uzavrit :-) Chyba byla, ze ja srovnaval s chiplou 1.9kou, to je preci jen neco jineho (ne jen vykonem, ale zmeni se i prubeh tocivyho momentu, takze zacne vydnout az pres 4000ot/min).
23.01, 30. 3. 2007, odpovědětNěco jiného by bylo, kdybychom měřili pružné zrychlení při stejném kvaltu, třeba na pětku, pak bude mít JTD navrch. Jinak to benzín dožene podřazením.
23.58, 24. 3. 2007, odpovědětA 1,9 JTD 16v multijet 103kW se dával, ale až do faceliftu myslím... Teď ten motor má ve 159 místo 140 koní rovných 150.
12.33, 26. 3. 2007, odpovědětjo nafta to je svinstvo muzes mit novou naftu 3x cipnutou ale jakmile pridas tak ten kdo jede minutu za tebou muze zapnout mlhovky aby volne projel!:)))) kdyz kouate na spotrebu tak si fakt kupte neco maleho a jezdete pomalu protoze mezi me sluzebni auta patri fabka 1,2 12v a ta zere jako krava kdyz jedu tak jako pomalu s alfou cca 8,5l a to je dost na MPI(M-mala P-plecka I-se strikackou:))))
11.17, 2. 3. 2007, odpovědětMěl jsem 2.O T.Sparka a jezdil jsem do servisu skoro víc jak do práce.....:( Váha, variátor, lambda, ramena, vrchní, spodní ramena, snad všechny závady co se snad mohou na autě oběvit.....asi jsem měl pondělní kus...ale je to prostě Alfa vyměnil jsem si jí za 147 jtd a jsem spokojený mám jí už skoro 3tí rok a ani jedna závada...prostě Alfa. Kdo si kupuje Alfu si nekupuje auto, ale image, emoce a styl, ale ne spolehlivost... :)
11.50, 2. 3. 2007, odpovědětMám 2,4 JTD. Na tuning srazu, na 400m sprintech, sem 2x podělal Alfu dvoulitra benzína, dvaapul litr Audina nemela šanci! 210km/h bez problému a ještě tam sou rezervy! TAK NEVÍM KDE JE PROBLÉM! Bud si vybereš benzína, kterej tahne až ve vyšších otáčkách a nebo naftu, která tahne pořád a jen pár aut na silnici tě předjede! Zvuk motoru mám taky úžasnej a když to vytočím, tak lidi uskakujou z přechodu 200metrů předtím, než k němu přijedu!Jezdím sni hodně po republice a a jediný co mě podělá sou vyloženě sporty! Mám rad sportovní jízdu, jel sem i s třílitrem-je to bomba, ale za jakou cenu a vyplatí se to tady...
12.36, 23. 3. 2007, odpovědětPředpokládám, že tvoje JTD bylo chipnutý a ten dvoulitr byl těsně před smrtí, jinak si to neumím vysvětlit...
9.07, 24. 3. 2007, odpovědětAsi tak, taky tomu neverim...dokud nevidim
1.06, 26. 3. 2007, odpovědětJo, tak u neupravených aut je tohle nesmysl. Buď má tady kolega pocit, že co je doma je nejlepší na světě, nebo byl majitel dvoulitra pěkný packal Měl jsem oboje a je to nesrovnatelné. Ne že by 2.4 JTD neměla zátah, ale na vytočenou 2.0 TS prostě nemá. tečka
22.18, 26. 3. 2007, odpovědětTAK TOMU SÁM NEVĚŘÍŠ,TO MYSLÍŠ FAKT VÁŽNĚ JO? TO JE MAZEC NA BEDNU HM
19.44, 3. 7. 2008, odpovědětrozesmal me prispevek jednoho kolegy v tomto vlakne, ze prej u V6 kdyz chceme jezdit pod 12 litru,musime jezdit jako duchodci.... neco malinko na tom pravdy je a sice, kdyz jedu jako "duchodce" pod tech zminovanych 12 litru, v porovnani s ostatnimi auty vlastne nejedu ale letim...ten motor ma zatah porad nesrovnatelny i pri neagresivnim rozjezdu. Vec jina je kdyz se otevre klapka do plna... to sepak dejou veci.
15.25, 23. 3. 2007, odpovědětJa zase chci jako "Pavel" jezdit se svoji V6 za 6 litru :-D
9.50, 26. 3. 2007, odpovědětJa zase chci 156 GTA a je mi jedno kolik se ta pusa vezme...cervenou nebo cernou a moc )
22.57, 26. 3. 2007, odpověděthaha:-)Vy se nebavite o tom jestli je lepsi JTD nebo T.S..vy se bavite o tom, komu to vic vyhovuje:-)Ja se vozim s kamosem na koleje- golf 5 1.9TDi a zatah je super*-Takze 2,4 JTD bude asi hodne velky mazec( - a cipnute to uz je snad jak kroutak corvety v5l i?!)...*to same superb, octavije..atd. jel jsem v nich a nemuzu si stezovat - jedu si 40 na trojecku a jen si to polehtam a chci predjet, tak me to zatlaci a moturek si jede v 2-3 tis. ot. luxus...ale prominte s benzinem v 4000+ ot/min v alfe (mam 1.8T.S 106kw) je to proste narez!!Papirove mam stovku rychleji nez 2,4 v turbodieslu...myslim ze JDT nebo TDi to uz je fuk, jsou to paradni silaci, ale sportovci vzdy byli, jsou a myslim, ze jeste chvilku budou proste Benziny(pokud Honda apod. neprijde s nejakym elektromotorem)!!..a pokud nekdo vyhrava s dislem nad benzinem, tak bud ten v benzinu neumi jezdit, anebo ten druhy v dieslu ma rakety...hold benziny to maji v otackach a turbodiesly v kroutaku - tak si racte vybrat:-)
14.08, 27. 3. 2007, odpovědětKdo je klidnej jezdec ať si pořídí naftu a nebude zklamanej, kdo je divočejšího založení ať si pořídí benzín. A jakou kubaturu, to ať je na každým. Nesnáším srovnávání nafťáka s benzínem stylem jeli jsme oba 60 na zařazenou 3 a TDI mi ujelo o vagon...to je taková kravina, akorát se tak ukáže že šofér benzína s ním neumí správně zacházet...jestli vojtu láká 2,4jtd ať do ní jde nebude zklamanej, ale až ho předjede 1.8TS nesmí se divit že má 2,4 a nestačil na její nástup.
10.16, 30. 3. 2007, odpovědětAhoj,o výkonu tady už toho bylo dost,ale myslím že u auta jako je 156 je taky důležitý rozložení váhy.Na dálnicích a pěkných silnicích je perfektní vše nad 2 litry díky výkonu a krout.momentu,a to jak JTD i V6.Ale pro radost v zatáčkách jsou velký motory moc těžký,auto je nedotáčivější a navíc silně trpí př.nápravy.Kdysi tu Karel nahodil že s 2,0selespedem točí kruhák v CB směr JH rychlostí 110km/h.S 2,4 JTD tohle nejde,fyzika je fyzika.To samý je o brzdách.Takže sečteno a podtrženo:pokud jezdíš rád v zatáčkách tak si kup 2,0,nejlépe selesped,případně 1,8.Pokud spíš rovinky tak V6,nebo 2,4JTD. 1,6 je dost slabá stejně jako 1,9JTD.Podotýkám že hovoříme o autech v sérii vč. kol a podvozku a neberu v úvahu mJTD.A ještě něco pro rypáky s koncernama:nejde srovnávat jabka a hrušky,jako jtd model 98 a tdi 06!!Ve srovnatelným roce má AR vždy navrch,mJTD je klasa a velká konkurence i pro benzíny o stejným objemu.
19.57, 31. 3. 2007, odpovědětS tím rozložením váhy stopro souhlasím. Mimochodem proč je lepší Selespeed než klasika ve 2.0TS?
9.30, 2. 4. 2007, odpovědětTak tady musím nesouhlasit a to nejenom trochu. Mám AR 2.4 JTD SW SP1 (combi). Je to sice těžší na předek a zavěšení kol trpí - ale o to lépe sedí, ten těžší zadek (se mi zdá) lépe "píše" v zatáčkách než cokoli co jsem zatím měl k dispozici, nedotáčivost pokud vysloveně nejezdíte závody, tak se snadno dá dohnat nájezdem do zatáčky, takže o tom kruháku se dá taky polemizovat, druhá věc je co by se stalo pokud by to v těch 110 km/h klouzlo, na to musí mít člověk v hlavě buďto nevyvinutá určitá centra a nebo naopak příliš vyvinuté určité žlázy, které produkují hormony potlačující jejich činnost. Zpátky ale k tématu, minulý týden jsem to zkusil tzv. "co to dá" a vím že to nebylo na max. nicméně: nájezd na dálnici, 2. rychl stupeň cca 60km h, dynamicky plný plyn (podlaha), 3, 4, 5. rychl stupeň jsem řadil ve cca 184km/h a 3200 ot/min pak jsem plynule zrychlil až na cca 208km/h a musel brzdit protože jsem dojížděl auta před sebou (v 21:00hod). Celé to trvalo max 9 vteřin. Proč to všechno vlastně takhle píšu, když jsou hodnoty docela nepřesné ? Osobně se domnívám, že to oč jde, pokud se bavíme o vozidlech do výkonu 190 k, je jen o "krouťáku", že Alfa kromobyčejně dobře sedí, je fakt ať už je to 1.8TS a nebo 2.4 JTD SW, myslím a to bez urážky, že řadě lidí kteří tady píšou, chybí zkušenost třeba v autě s výkonem 230k v benzínu (takový auto má i krouťák i otáčky) - tam někde začíná hranice o které je opravdu zajímavé diskutovat a což teprve lákadlo Alpina se 600k :-)) ?
9.16, 3. 4. 2007, odpovědět2.0TS váží 1250kg, 2.4JTD váží 1350kg, obojí v sedanu. Tvrdit, že auto, které má o 100kg víc sedí líp, je dost odvážné. Pokud se bavíme o autech se stejnou konstrukcí náprav, stejnými pneumatikami, atd., tak těžší auto má prostě v zatáčce smůlu, odstředivá síla je neúprosná a fyzikální zákony ještě stále platí. Pokud by platilo, co píšeš, tak se nebudou výrobci snažit přesunout těžiště doprostřed auta a pohon na zadní nápravu.
22.00, 4. 4. 2007, odpovědět...druhý řádek závorka "(combi)" ... ne sedan viz. rozložení váhy...
13.09, 5. 4. 2007, odpovědětJojo, zaregistroval jsem, tím hůř. Sice o něco málo lepší rozložení váhy, ale navíc ještě dalších cca 50kg oproti sedanu. O to dřív tě odstředivka pošle ze zatáčky ven...
15.03, 5. 4. 2007, odpovědět...já uznávám, že není možné tvrdit: Čím větší váha vozu, tí lépe sedí v zatáčkách. Ale domnívám se, že nelze tvrdit ani čím menší váha vozu, tím lépe sedí v zatáčkách. Je třeba hledat optimální poměr, kdy se sčítají všechny faktory, jež mají vliv na stabilitu vozidla v např. zatáčkách (pneu, tlumiče, rozložení váhy, aerodynamické vlastnosti-přítlak, obecně těžiště atd.). Jinak tedy k tý odstředivý síle... Pokud auto stojí na místě, je váha vozu síla, kterou lze znázornit vektorem jež působí směrem dolů, při průjezdu zatáčkou je tedy zapotřebí relat. vysoké rychlosti (síla kterou můžeme znázornit vektorem směrem dopředu) + směr (třetí vektor) tak, aby výslednice -odstředivá síla-působila na vozidlo do strany a tím ho vyhodila ze zatáčky... Jestli je v úvaze někde chyba tak mě prosím opravte, ale pouze věcně - uznávám totiž, že toto je téma na delší polemiku a ani lidé kteří se tím živí, to ještě nedořešili úplně. Nerad bych plýtval místem :-)) .
11.26, 6. 4. 2007, odpovědětNo já taky nejsem odborník v této oblasti, byl bych docela rád, kdyby se k tomu nějaký skutečně kvalifikovaně vyjádřil. Nicméně - kombi má sice o něco lepší rozložení hmotnosti mezi nápravy, ale to by mělo nějaký význam v případě, kdy by auto vážilo stejně, ale tomu tak bohužel není. Tvar karoserie navíc imho posunuje výš těžiště a má zcela určitě menší tuhost. Navíc má Alfa náhon na předek, takže zatížení zadní nápravy není žádná výhra, při smyku letíš ven díky tomu, že ulítne předek, nikoliv zadek. Výhoda kombi oproti sedanu je podle mého názozru jenom jedna a to, že je jízda komfortnější, což je díky onomu rozložení váhy. Nicméně v zatáčce to se sedanem prohraje. Zkusím schválně pohledat nějaký test.
11.39, 8. 4. 2007, odpovědětto řazení na volantě je bomba
1.10, 7. 4. 2007, odpovědětNo bomba to možná je, ale mám test 2.0JTS, který se Selespeedem má stovku skoro o vteřinu horší (9.0s oproti 8,2s) než s klasickým řazením. Jinými slovy Selespeed degraduje zrychlení z nuly na sto jinak vynikajícího motoru 2.0JTS téměr na úroveň 1.8TS (9.3s) :-(
11.46, 8. 4. 2007, odpovědětJá si myslím že je největší rozdíl v těžišti, pokud je jedno a to samý auto těžší na čumák, tak je si myslím jasný že v zatáčce se bude chovat kapku jinak...jasan že se to dá kompenzovat jak před zatáčkou tak v zatáčce, a výjezd z ní je pak jinej, ale když se fakt auto pořádně přitlačí fakt pořádně tak se u toho těžšího na čumák projeví to že v tý zatáčce už to nejde nijak kompenzovat...Kdo z Vás tu s Alfou v zatáčce dostal neřiditelnej smyk po čumáku. to je si myslím teprv prověření kvality, to že v 60 sedí jak přibitá pod plným kotlem, ještě nic neznamená, Alfa sedí hooodně dlouho, než se urve pak to stojí za to...měl jsem 147GTA a nadšenej jsem z ní nebyl, není to auto do zatáček, těžkej čumák velkej výkon, co protočí kola v nejmíň vhodnou chvíli. nyní mám 3.0 s Q4 a naprostá spokojenot, byť je teda těžší na brzdy v zatáčce se to dožene, akorát je teda pod prdelí cejtit, kdy táhnou který kola /je to řízený natočením volantu/ člověk si na to musí zvyknout, není to typická 4x4, v krizový situaci je to kopnutí zepředu zezadu...ale by myslím šlo vyladit podvozkem, jenže když jedu sám, a pak plně naložen tak to chce nějakej rozumnej kompromis. závěr je jedno jakej motor, Alfa je alfa a člověka nezklame a nevypeče, sedí jak přibitá, tyhlety nijance se projeví až při jízdě na hraně.
13.59, 6. 4. 2007, odpovědětJo taky přiznám že jsem zastáncem benzínu, nafťáka jsem měl jen jednoho a spokojenej jsem nebyl, asi s ním neumím jezdit, u beznzínu mi naprosto vyhovuje rozložení momentu a výkonu, líp se mi pak auto ovládá plynem. Selespeed, měl jsem ho v 2.0TS a spokojenej jsem byl, rychlost řazení špičková, meziplyn při podřazování nádhera, ale pak se mi omlel synchron na trojce a dospělo to do stavu že už 3 neřadil, od tý doby už ho nechci u jetýho auta, u novýho auto bych dal říct, ale jetýho jsem s ním neměl dobrý zkušenosti, ale byla to bomba, jet ustálenou rychlostí, produpnout podlahu, meziplyn podřazeno zátah...ale pak když klidná jízda měla se řadit 3 a člověk radši ubral plyn aby tam padla aspoň padla...
14.15, 6. 4. 2007, odpovědět...souhlas s tím, že na předek je 2.4 JTD těžký až moc, když člověk chce svižně tak to nevadí, u Alfy je "svižně" jako u TDI "ostře až na hraně" takže porovnávat stejnou kategorii - na "ostře" u Alfy třeba to tvoje Q4, mimochodem o tom silně uvažuju, ale nikdy jsem s tím nejel a zajímalo by mě jak to je s tím rozdělením trakce ... mimochodem ještě jsem se dnes svezl (naštěstí jen kousek) s Opel Omega 2.0 benzín r.v. 99 a to teda bylo něco, plul jsem cestou necestou takřka konstantní rychlostí, vozidlo nereagovalo na plyn (podlaha - nepodlaha) - 3500ot. min 140 km/h - mrtvola
17.20, 6. 4. 2007, odpovědětRe:Schnell: V pilotním výcviku jsem se mimo jiné dověděl že čím menší hmotnost tím menší poloměr zatáčky(zjednodušeně řečeno,u stejného typu a rychlosti)U aut je to stejný,u motorek je to snad nejvíc vidět.Na okruhu hraje roli i palivo,pokud tankuješ moc tak na gumách ujedeš podstatně míň......Mám najetou cestu na Brno z Mor.Třebový zadem a povím ti že s 1,8 TS je to sranda,ale s mojí 2,4 JTD to je už trochu dřina,v zatáčkách musím být o dost pečlivější při nájezdu.A pokud jde o SW,tak to je jiná,tam je asi vhodný 2,4JTD nebo V6,pak se to asi chová jako sedan,jen na větším poloměru zatáčky.ALE fakt je že jsme trochu rozmlsaný,dnes jsem jel s fokusem a zase mi došlo jaký to máme super auta.
1.38, 7. 4. 2007, odpovědětto shell: Q4 jsem prvně viděl u nás v republice na 147 oblejzal jsem auto a má myšlenka byla jasná, pak jsem rok scháněl díly na přestavdu přestavěný to bylo za tejden v naprostý pohodě, schválení složitý dlouhý...jízda první dojem trochu zklamání, ale po vyladění super! jde o to že se vlastně pohon ovládá natočením volantu v rozmezí 20-80% a na volantu je to fakt závislý hoodně, když jedeš pohodu a klídek, sedí to jak přibytý furt to táhne drží přesnou stopu. v zimě zmizela nedotáčivost a dá se s tím schopně blnout, řídit smyk. ovšem když se auto přitlačí na suchu až na hranu, tak je pak bohužel cejtit který kola zabíraj, a při rychlým kontru to není zrovna to pravý ořechový, člověk o tom musí vědět. Kámo má lacera evo, a ten se v tý situaci chová úplně jinak, i zde drží a poslouchá, ale na druhou srtanu jsem jel jednou v PORSCHE 4S a tam je to dělení pohonu ještě horší než u alfí Q4, u porsche se teda jen připíná pření, a to pěkně cukne.Jinak Q4 jde velmi schopně a jednoduše ladit, je to postavený jen na hydraulickejch obvodech. tak hodně štěstí! já bych už do přestavby nešel skrz papírování...rád bych se projel se 159 Q4
7.57, 10. 4. 2007, odpovědětJiž dlouhou dobu se hovoří o tom, že jsou zplodiny z naftových motorů zdraví velmi škodlivé a podle studie Spolkového úřadu pro životní prostředí (UBA) zemře v Německu každoročně na zplodiny z dieselů od deseti do devatenácti tisíc lidí, což znamená, že dvě procenta všech úmrtí v SRN mají na svědomí částice z naftových motorů. Stejná studie tvrdí, že pokud by byly všechny tyto jednotky vybaveny filtry pevných částic FAP, mohla by se prodloužit průměrná délka života o jeden až tři měsíce. Problémem dieselových motorů je produkce velmi jemných částic, které se dostávají plícemi do krevního oběhu a způsobují rakovinu, alergie, poruchy krevního oběhu, astma a další choroby. Ohrožené jsou hlavně děti, protože výfukové zplodiny naftových motorů mají nejvyšší koncentraci ve výši 1,5 m nad povrchem. K podobným závěrům došly také před časem studie také ve Francii, Rakousku a Švýcarsku (přitom s výjimkou Švýcarska jde paradoxně vysloveně o "naftové" státy). Jak známo, první automobilkou, která s filtry pevných částic přišla, byl Peugeot a od té doby jej doplnilo dalších šest výrobců automobilů z Francie, Itálie a Japonska. To je stále zoufale málo, uvážíme-li, že téměř polovina všech automobilů v Evropě má v současnosti pod kapotou naftovou pohonnou jednotku, ať už s přeplňováním nebo bez něho. Ani se současnými nejnovějšími typy filtrů pevných částic ovšem boj s emisemi dieselových motorů nekončí. Od roku 2005 bude ve státech EU platit pro výfukové zplodiny norma EURO 4. Příchod dalších přísnějších zatím nelze přesně určit, ale spíše než na normách bude vždy záležet na svědomí jednotlivých výrobců automobilů. Jen oni totiž mohou omezovat exhalace nad rámec platných norem. (Převzato z časopisu Autohit)
21.38, 11. 7. 2007, odpovědětto vojta: já bych to řekl tak. mám 156 1,8TS a měl jsem možnost jezdit s 159 2,4JTDm (200hps). je to trochu jiný motor, než o kterém asi uvažuješ ty. ale co chci říct. když jsem do toho sednul a přišlápl plyn, přišlo mi, že oproti té mojí 156 sedim v raketě, ale zdání klame.... v řeči čísel má ta nová 159 jen o málo lepší zrychlení 0-100 než moje 156. je to prostě dojem turba, který tě zamáčkne nekompomisně do sedačky. a druhá stránka věci, pokud budeš chtít víc blbnout, doporučil bych ti benzín, víc řadíš, můžeš víc vytáčet atd... ale na rovinu. myslim, že i se starší 2,4 JTD (140hps) bych se popasoval tak do 140-150km/h. pak už by mi dle mého názoru celkem hravě ukázal záda. a co musím říct, že jestli mají všechny 2,4 takový zvuk, jako měla 159, tak voala... nádhera.... prostě si zkus jak benzín tak diesel a uvidíš sám, co ti líp sedne do ruky. ale chce to fakt delší projíždku, ne okolo baráku :-)
15.47, 13. 7. 2007, odpovědětak to auto potrebujes pod sebou citit tak sa daj na benzin.je to jedno aku alfu ale nekupoval by som 1.6.
16.28, 13. 7. 2007, odpovědětahoj. Musím se do toho taky vložit. Nemůžu porovnávat alfu diesel,ještě jsem v ní nejel. Ale kamarád má kombíka lagunu 2,2dti 160koní a když jsem s tím jel,tak mi připadalo,že to jede,ale jen tak do 4tisíc,a pak mrtvo a řadíš.Asi s tím neumím jezdit,protože u své Alfinky řadím tak kolem 5 až 6tisíc. Jsem moc rád,že jsem nesáhl po dieselu. Ano,je vyšší spotřeba,ale prostě mi přijde,jako by na mě ten můj motor 1,8TS 144koní řval. PŘIDEJ A JEĎ V LEVE'M PRUHU, JE TU JENOM PRO TEBE !!!!
10.47, 14. 7. 2007, odpovědětmam 156 T.S.20 avyletela mi ojnice zhanim proto motor nejlepe po generalce na cene se domluvime moje cislo je 733155707 specha
21.51, 4. 7. 2008, odpovědětja mam 2,5 a nemenil bych.Zaleži co od toho očekavaš,6valcu krasne taha už skoro od volnodehu a když ji nechaš točit,tak to docela jede a ma nadhernej zvuk,samozřejme všechno neco stojí tak nepočítej ze to jezdi za 6 litru,ale za tu spotrebu me osobne to stojí
20.47, 7. 7. 2008, odpovědět