Ahoj, planuju si koupit alfu 2.4 jtd, rv. 1998, 103kw. Mohli by jste mi poradit, na co si mam dat pri koupi pozor? Abych nakonec neinvestoval do oprav vic nez do samotne koupi. Dekuji
22.43, 19. 8. 2009, odpovědětAhoj ,myslis tu za 55tis. co je na Sbazar
23.33, 19. 8. 2009, odpovědětahoj, ne, mam vyhlidnutou jinou, dostal jsem se k ni pres znameho, zatim neni ani v nabidce autobazaru. Proto bych rad vedel, na co si dat pozor.
16.51, 22. 8. 2009, odpovědětja o ni dcl premejspim o ty jak je na sbazar ty o ni neco vis?
18.00, 23. 8. 2009, odpovědětNo na první co bych si dal pozor je to, že rok 1998 neměl verzi se 103KW. Ta přišla až od roku 2001 do té doby bylo 100Kw. Podívat se, jestli není shnilá, omrknout vůle v čepech a ramenech a až se budeš projíždět, ohřát jí a pořádně jí šlápnout na krk. Auto musí vystřelit tak, že když dáš na dvojku plnej kotel, musí tě to zarazit do sedačky. tu dvojku drž až do omezovače otáček. Pokud to furt potáhne, máš vyhráno. Pokud to kolem 4,5 tisíce otáček padne do nouzového režimu, nebo auto ůplně chcípne, ruce pryč
23.06, 22. 8. 2009, odpovědětTak ako pise Lukas najprv popozeraj vizualne spodok auta ci to tam nie je hrdzave, ci netecie z motora a prevodovky olej, v akom stave je vyfuk, manzety na homokinetickych klboch ci nie su potrhane a pod. Ked to budes startovat sleduj ci od klinoveho remena nepocut piskanie, bud pri otoceni klucom alebo par sekund po nastartovani, potom sa to strati. Ak piska je v prdeli napinacia kladka klinoveho remena za 150eur. Cim bude vonku chladnejsie tym viac to bude piskat. Dalej pozri brzdove kotuce predne aj zadne ci uz nie su zodrate. Kontrola naprav je samozrejmost. Ak su niektore tlmice slabe a chodilo sa na tom dlho bez vymeny, potom rataj s velkymi investiciami do silentblokov, tyciek stabilizatora, tlmicov, pripadne celych ramien hornych, dolnych. Najlepsie to otestujes prejazdom cez nerovnosti budes pocut ci nieco klepe a bucha na napravach. V kabíne si vyskusaj ci je vsetko funkcne, vsetky tlacidla, rychlosti ventilatora aj klimu. Nefunkcna klima nemusi byt po naplneni funkcna, na to pozor. A co sa tyka motora ten si otestuj pocas jazdy. Nechaj ho zahriat na cca 90 stupnov a potom mu daj podlahu na dvojke alebo trojke pri 2000 otackach, musis citit ako to lepi do sedaciek a nechaj ho tocit dalej, ak pri nejakych otackach sklbne, cukne, respektive budes citit kolisanie vykonu, moze ti aj zhasnut motor, tak je tam problem. Najskor so zadretymi lopatkami turba variabilnej geometrie alebo aj ine vecicky z palivoveho systemu. V tomto pripade by som sa to urcite nekupoval. Dalej pocas jazdy pri akceleracii napriklad na 4tom prevodovom stupni, ak citit vibracie, s velkou pravdepodobnostou je to niektory vnutorny homokineticky klb. V pripade tukania alebo klepania pri zatoceni volantom naplno dolava alebo doprava to bude vonkajsi klb. Pocas jazdy si tiez sleduj ci to nedymi jak hovado. Pri zoslapnuti je nejaky ten cierny dym samozrejmostou, nie vsak ako tank. Dalej prevodovka a spojka. Vyskusaj vsetky prevodove stupne, pri akceleracii spojka nesmie smykat, alebo pri rozjazde na jednotke ak citit vibracie, vsetko su to problemy so spojkou. A vymena spojky je dost velka palka, nehovoriac o dvojhmotovom zotrvaku. Taktiez si mozes pozriet aka stara je autobateria, 4 a viac rocna je uz suca na vymenu a 70Ah nestoji 5korun. Hm tak tolko asi v skratke,aby si po kupe nepreinvestoval raz tolko ako si to kupil. Tiez by nebolo od veci skocit do servisu na diagnostiku (cca 20eur), test tlmicov a brzd (cca 10eur) a podobne vecicky, lepsie dat 30 eur aj ked to mozno nekupis ako potom za zadne tlmice bilstein 330eur, v pripade ze to ma sportpacket podvozok. Zalezi vsak co ti majitel auta dovoli a s cim bude suhlasit. Tak stastnu ruku pri kupe.
14.16, 23. 8. 2009, odpovědět