Ve většině případů motor opravíte za 10 minut:
Šroubovákem uvolníte kroužek kolem sací trubice v místě napojení na trubici se škrtící klapkou. Vytahněte a trochu stranou odkloňte sací potrubí a nastříkejte trochu WD-40 na škrtící klapku. Jednou rukou ji otevřete a druhou vyčistěte i vnitřek. Nechte minutu nebo dvě působit. Potom celý prostor škrtící klapky očistěte hadříkem.
Příčinou kolísavého volnoběhu je to, že škrtící klapka zachytává špínu ze sání. Tento nános poté zamezuje úplnému zavření a motor si chybně myslí, že je klapka pootevřená, jaky byste stáli pravou nohou na pedálu.
Po vyčištění klapky ji musíte takto přenastavit:
Pokud tímto problém nevyřešíte, můžete mít špatný krokový motorek volnoběhu a ten je nutné vyměnit.
Volně přeloženo z webu alfa156.net.
Nevíte někdo jak přeložit "idle speed motor"? V textu jsem to přeložil jako "volnoběžný motor", ale nepřijde mi to správně... a jak jinak to česky nazvat mě nenapadá :-\
6.37, 29. 1. 2007, odpovědětkrokový motorek volnoběhu
8.39, 29. 1. 2007, odpovědětPřeklad z angličtiny to není , ale já bych řekl, že v tom případě může být vadná "váha vzduchu".
9.32, 29. 1. 2007, odpovědětPřikláním se k Norovu překladu. Jedná se opravdu o krokový motorek volnoběhu...
9.53, 29. 1. 2007, odpovědětidle speed...volnobezne otacky
10.46, 14. 3. 2007, odpovědětAhojte.Ako zistim ci je špatna lambda sonda?
19.17, 29. 7. 2007, odpovědětno ale me kolisaju otacky len za tepla ked je motor zahriaty a to mam JTD v com je chyba???
8.55, 14. 5. 2007, odpovědětJestli je tvůj problém ještě aktuální nech si skontrolovat na diagnostice polohu pedálu může být špatný ten potenciometr a přidává si sám.Z pozdravem Devid
8.28, 18. 8. 2007, odpovědětja mam 156 2.0 TS a kdyz je studena a nastartuju tak kolisaj otacky mezi 1000 a 500 a jako se dusi nekdy dokonce chcipne musim to tak 20-30 vterin nechat parkrat proslapnout plyn jinak se proste nerozjedu a udusi se po zahrati motoru vse jiz v poradku toto se opakuje kdyz auto treba den nestartuji nevite cim to je diky za radu
14.10, 24. 7. 2007, odpovědětSkus čidlo teploty a váhu vzduchu, pek bych se podíval na tlak banzínu při studeném startu.Dělám alfi a vozím a pár takovách jsem už mněl.U jedné jsem musel přehrát softver a bylo po problému.Čus David
8.37, 18. 8. 2007, odpovědětČau chlapi mam problem s motorem rano to nemužu nakopnout chitne až na potřeti je to na plin na plin to jede super a když přepnu na benzin tak strácí vykon a take když dojiždim na křižovatku tak to někdy zhasne poradte prosim diky moc PAVEL.
15.46, 6. 1. 2008, odpovědětZdravím Vážené Alfisty. Předpokládám, že mám stejný problém. Při studeném startu mi na volnoběhu kolísají otáčky. Je to dost nepříjemné, když mi to poté na křižovatce chcípne a jsem bez posilovače. Domnívám se, že se s největší proavděpodobností jedná stejný problém, jako v předchozích případech. Mám 1.6 benzín, rozvody nové, filtry taktéž, už se nevím rady. Když už je motor zahřátý na takových 60 - 70°C tak už mi to nechcípe. Moc díky za užitečnou radu. Alfám zdar a Alfistům zvláště.)
16.16, 11. 4. 2008, odpovědětahoj jak tu již zaznělo mám asi podobný problém jako ostatní ale trochu odlišný než se tu popisuje pro volnoběhu jsou otáčky konstantní caa 950, za studena jsou také konstantní ale občas když hned po startu chci couvat začne se to dusit tak že musím vypnout motor ( myslím že je to pouze když je zapnut sitič ) další problém nastává když je auto v pohybu a to tak že když vyšlápnu spojku začnou otáčky kolísat v rozmezí caa 1300 a 500 vůbec nemohu přijít čím to tak může být byl jsem s tím již ve 2 autoopravnách a nikde nic nezjistili kdyby byla vadná váha vzduchu museli by otáčky kolísat i na volnoběch a to samé u všeho ostatného ne ? prosím vás tímto o radu díky moc
11.27, 4. 8. 2008, odpovědětjinak pro upřesnění jedná se o 2l TS díky
11.28, 4. 8. 2008, odpovědětTo Mirek:Ahoj,mám stejný problém.Při studeném startu otáčky v pohodě drží,ale když se motor zahřeje tak lítaj 500-1500...ale ještě nikdy nechípnul.Zkoušel sem snad všechno ale neuspěšně.Jestli to vyřešíš,dej prosím vědět.Já mám 146 1.4TS.
13.15, 14. 8. 2008, odpovědětMám obdobný problém co tady popisujete.Jediný řešení mi připadá je vyčistit všechny části sání a když to nepomůže tak vyměnit.
20.53, 25. 8. 2008, odpovědětcaute, takze mam 156 2liter, ts . Otacky mi kolisaju pri volnobehu, mal som ich vysoke a po restartovani ried.jednotku v servise su nizsie ale stava sa ze su aj nizke pod 0, co zapricinuje trasenie auta. je chyba v potenciometri alebo v senzoroch?
15.45, 2. 9. 2008, odpovědětZdravím všechny,se stejným problémem bojuju už nějaký ten "pátek".Výše zmiňované kroky jsem učinil také.Jediné zlepšení nastalo po výměně krokového motorku na klapce-přestalo to zhasínat při dojezdu na křižovat.Když jsem se radil - říkal,že je specialista-tak tam může být problém na brzdové soustavě.Také jsem se tomu podivoval jako ty kdo to čteš,ale něco na tom je.Když auto stojí,tak s otáčkami není problém.Jakmile se rozjede a systém ABS začne načítat otáčky kol,tak to rozhodí i volnově.Muže být problém ve snímačích potáček na kolech,přívodních kabelech a nebo přímo v řídící jednotce ABS.Tam jsem se zatím ještě nedostal.Nebo přehrát software.Nevím jaký máš r.v.,ale ty první kousky měly software,který byl náchylný na různé vnější rušivé signaly.
6.23, 1. 10. 2008, odpovědětahoj takže sowt jsem nechal přehrát za ten nejnovější, ale otáčky kolísají i nadále... ale bylo mi řečeno, že kolísání způsobuje vadný variátor tak fakt už nevím
12.34, 27. 10. 2008, odpovědětZdravim ve spolek, kolísavé otáčky mám i nadále. Mám novou lambdu, váhu vzduchu, krokový motorek, variátor, svíčky originál NGK, software mám upgradovaný a houpe to pořád....prostě Alfa :(
13.16, 27. 10. 2008, odpovědětdneska sem vyčistil sání a dělá to pořád takže smula
19.30, 22. 12. 2008, odpovědětkolisani otacek zpusobuje prisavni vzduchu obdoba spinave skrtici klapky to znamena ze pokud jsete vsechno jako proazani krokoveho motorku,vycisteni skrtici klapky vymena svicea a filtru udelali je ozne ze to priasava vzduch,takze bch doporucil projit vsechny hadicky a hadice co vedou k sani,prohmatat a pokud se pri zahybani budou otacky menit prisli jste naproblem,nebo mze byt apraskle sania tam to prisavat.tak hodne stesti pri hledani
15.52, 1. 2. 2009, odpovědětZdravím Vás. Včera jsem podle výše zmíněného návodu vyčistil škrtící klapku. Otáčky sice přestaly kolísat mezi 1500 až 500/min, ale zůstávají na 2000/min. Netušíte někdo čím by to mohlo být? Díky.
8.25, 2. 2. 2009, odpovědětMěl jsem podobný problém u TwinSpark 2.0 u alfy GTV - po demontáži a vyčištění přestalo kolísání, ale volnoběh zůstával na 2000 ot./min. Problám byl v tom, že se vačka při číštění servomotorku zablokovala v pootevřené poloze. Stačilo pročistit technickým benzínem, protřepat (doslova), uvolnit a už vše funguje jak má.
16.17, 23. 3. 2009, odpovědětkupil som taky vysokotlakovy sprej na cistenie skrtiacich klapiek, a vycistil som tu moju, takisto som rozobral servomotor riadenia volnobehu a vsetky kolieska som premazal vazelinou(boli uplne suche) a este som vybral vahu vzduchu a tie senzory na konci v tych okienkach som cele prestriekal tym sprejom, nechal vsetko vysusit, nakalibroval som to tak ako sa tu pise v tom navode po tych 90sekund(sice nie som si 100%isty ci to je pravda, ale nevadi, spravil som aj to) a zatial mi otacky nekolisu, dufam ze som tento problem vyriesil...
13.31, 2. 4. 2009, odpovědětked idem na aute a vyradim tak mi kolisu otacky medzi 500 a 1500 ale akonahle postojim v tom momente spadnu na 900 a drzia sa... nevie nikto co s tym?
22.40, 7. 4. 2009, odpovědětMám stejný problém.Za studena se auto dusí a když je teplý,vynechává.Bylo i řečeno,že to může dělat výfukový potrubí před lambdou.Nesmí být popraskaný a nesmí nikde přisávat,protože jinak by byla lambda oklamána a myslela by si,že je tam moc kyslíku,tudíš málo paliva a tak by tam rvala moc bezínu,tím by se dusila.
21.38, 17. 4. 2009, odpovědětnazdar.mam tiež problem s kolisanim otačok.ale ja stojim a drži si pekne volnobeh.len keď zajazdy vytlačim spojku alebo zastavam tak buď zhasne alebo kolišu otačky tak 30 sekund a umudry sa.čim to može byť?hm?škrtiacu som vyčistil aj filter vymenil.myslel som že posilovač brzdovy to bude lebo fučal a vymenil som a stale.menej ale stale to roby.neviete dakto čo s tym?mam alfu 145
23.11, 12. 5. 2009, odpovědětcus lidi nevite cim muze byt ze klasika nastartuju motor a kdyz zmacka pedal na doraz tak me padnou otacky a pak teprve vybehnou po kazdym zmacknuti pedalu ale kdyz zeslapuju postupne tak to nedela jen kdyz autu dam trosku stavi tak me padnou otacky a pak vyjedou motor ts 1.8 thx.
17.27, 6. 8. 2009, odpovědětna volnobeh mam 1500 otacek a jak se chvilku projedu a zastavim tak mam 600-1000 a kdyz pridavam tak me spadnou trosku otacky a pak auto tprve zabere nevite co stim je?
23.26, 9. 8. 2009, odpovědětKdepak lachtane, byl to motorek volnoběhu, po promazání je to OK. Bylo ho třeba demontovat, rozebrat, a šnekový převod namazat přilnavým mazivem. Po zpětné montáži se volnoběh ani nehnul, krásně držel. Je to informace z pátku, ale nic se nezměnilo, resp.Ylo nic nehlásil. Oprava na cca 20 minut. Poskytl jsem mazivo, nářadí a střechu nad hlavou, ruce měl Ylo své. Marek
20.11, 24. 7. 2007, odpovědětahoj, a jake mazivo jsi pouzil prosim te. Muzes napsat podrobneji o rozebrani motorku? Dik
20.29, 24. 7. 2007, odpovědětČus bob jake mazivo si použil,jak to sundam musim potom na diagnostiku nahodou foto prace nemaš co,je to fakt tak banalni jak popisuješ diky Bob
15.23, 27. 9. 2009, odpovědětBral bych tento článek s rezervou, měnit hned nastavovac skrtící klapky za 5000,- mi neprijde moc stastne. Vše by se melo nejdřív prověřit diagnostikou, osciloskopem atd nez hned měnit. Takhle muze v aute zahučet 20000,- a výsledek 0.
18.34, 2. 2. 2007, odpovědětjo souhlasim fakt radsi to projit vsechno s profi vercakem a pak by se uvidelo
15.10, 3. 10. 2009, odpovědětZdravim .. Vlastnim alfu 145 1.4 TS mam taky podobny problem . Chtel bych se zeptat nekoho kdo ma s podobnym navodem zkusenost .. Myslíte že to bude fungovat i u mojí julie ?? :) A popripade neni tam nejake riziko s restartovaní te ridici jednotky ?? Dekuju moc za vase zkusenosti ..
12.57, 26. 10. 2009, odpovědětno ja problem nemam pri starte, aj ked sice raz sa mis talo, ze nesla naskocit, ale mimo to vsetko ok, az na tie otacky, ale ani tie mi nekolisu, iba vtedy ked je auto v pohybe a ja mam zaradeny neuttal, tak kolisu od 500 do 1500, ale akonahle zastavim tak otacky sa ukludnia tiez a padnu na nejakych 950... Takze rad by som sa pustil do tej skrtiacej klapky, ale nemam ani sajnu kde :-/ ak by mi mohol niekto poslat blizsie info k vycisteniu tej skrtiacej klapky, tak by som bol super velmi vdacny.
13.49, 26. 10. 2009, odpovědětZdravim vsetkych. Mam tiez hore spomenuty problem.. otacky mi kolisu medzi 1500 / 2100 resp. nie kolisu ale auto si samo prida na 2100ot. a potom spadnu na 1500ot. (pri kupe auto slo na volnobeh na 1000 - 1200ot.) a nemozem na nom chodit pri malych rychlostiach (50Km/h). Zatial som nic nemenil akurat som bol na diagnostiku no tam ziaden problem neukazalo PROSIM o radu P.S. Ako sa robi reset riadiacej jednotky?
17.17, 18. 11. 2009, odpovědětZdravim, koupil jsem si chuderku alfu 156 r.v. 2001 1.8TS sedan ve hroznem stavu.Uz jsem do ni nasypal prez 100tisic a porad ji neco chybi.Mam motor po GO nove ramena tlumice,cepy rizeni homo klouby.Samozrejme jeste novej chladic termostat vahu vzduchu repas debimetru,nove vackove hridele a hydroslety,novej vyfuk kompletne,novej katalyzator.rozvody+kladky.Opraveny saly a obrousenou hlavu takze je tam uz zkoro vsechno nove a jsou to prevazne orig dily takze se bojim proc mi stale blbne no a muj problemek je nasledujici: po nastartovani mi behaj otacky od 1500 do 2200 na volnobehu, ve fiat servise si nevedeli uz rady diagnostika apod nic neukazuje,vymenili sme i korek,potenciometer serizen lamba nova potom tten repas debimetru a stale nic,svicky tam mam od NGK.Vedel by tady nekdo co to muze byt nebo spise stal se mu totozny problemek ze i kdyz vse vymenil tak nic nepomohlo? Auto jinak jezdi pekne ma i tah akorad ve meste se s tim neda jezdit pri male rychlosti kdyz sou otacky do 2200 tak to skace s plynem jako bych skakal na pedalu az se i lidi otaci:(olej davam orig selenia. Je to moje prvni alfa doposud jsem mel jen Fiat diesla takze s tim nemam moc zkusenosti.Dekuji za kazdou radu a omlouvam se za pravopis cestinu neovladam jsem s ciziny
16.07, 13. 11. 2009, odpovědětZdravim, vahu jsem menil 3x na reklamaci a po 4 uz mi ji nechteli vymenit pac ve vaze chyba pry byt nemuze. Doposud auto blbne zaclo i vic zrat kvuli tomu ze furt drzi otacky. Moje prumerna spotreba kdyz otacky nejdou nad 3000 je 13/100 jak to otocim nad 4000otacek tak spotreba 17 a vice.Byl jsem uz snad ve vsech vyhlasenych servisech a nikde nikdo nevi akorad zerou prachy.Takze jsem to vzdal alfu si nechavam na okrasu pac s takovou spotrebou a spatnou jizdou se s tim neda jezdit.Prodavat ji urcite nebudu pac me stala uz 200 tisic.Pokud nekdo mel stejny problem a prisel na to co s tim at da prosim vedet.Zacinam si opravdu myslet ze alfa neni auto ale pouze kasicka pro Fiata
14.17, 1. 4. 2010, odpovědětnazdar .mam podobny problem ako tu piseta mam 156 1.9JTD a otacky mi kolisu ci na volnobeh alebo pocas jazdy zacne auto trahat popripade zdochne poradi niekto co tam bude za problem filtre su vymenene a vaha .
9.57, 9. 4. 2010, odpovědětZdravicko. Jelikoz se nepodarilo zjistit proc to dela a uz neni co vymenit tak auto rozeberu a prodam vsechny nove dily a zbytek vyhodim pac nemam zas tolik casu abych rozebiral vsechno. Preju vetsi stesti s alfou nez se dopralo me. Poridim si casem zase jinou hlavne asi funglovku pac tohle nema smysl tak zatim
8.11, 29. 5. 2010, odpovědětJe to horror. Skoro každý majiteľ alfy, i ja, má ten istý problém. Otáčky počas jazdy, rýchlost- neutral, skáču 900-1700.!!! Už mi to pripadá ako výrobná chyba. Niektorí do opravy vrazili veľké prachy a chyba nie je odstránená. Nenašiel by sa niekto, kto by napísal výrobcovi o tom a potom by nás všetkých informoval ako to opraviť? Bolo by to dobré pre nás všetkých majiteľov AR.
23.41, 23. 3. 2010, odpovědětKOlísání otáček volnoběhu už řeším hodně dlouho a stále nic. Lambda vyměněná, filtry vyměněné, svíčky vyměněné, klapka vyčištěná a restartovaná, rozvody udělané, váha vzduchu vyměněná a stále nic. Auto nemá plný výkon.
7.12, 10. 6. 2007, odpovědětno tak jsi změr kompres!!a uvidíš jak to nema tlaky tak bud pistní kroušky nebo ventily...
19.03, 24. 7. 2007, odpovědětzdar mam gtv a ten istí problem ako ty vraj mam vymenit klapku lenze ta stojí 58000sk takze mam dilemu či to riskovat.
21.02, 21. 7. 2010, odpovědětAhoj,snad to někomu pomůže, za studena otáčky vpoho ale jak se motor zahřál tak začaly houpat o cca 200ot, měřil sem i napětí na baterii a padalo až na 11V, budíky pohasínaly, motor se jakoby přidusil a znuvu naskočil, zkoušel sem krokový motorek,svíce,váhu,vyčistit všechny kabely,čidlo teploty vody,komplet nový svorky s distribučním blokem na baterii a nic ... ŘEŠENÍ: přecházel sem snímač polohy škrtící klapky protože byl nový, nakonec to ale dělal on, vyměnil jsem za origo BOSCH a otáčky držej,motor se klidněji rozjíždí a po agresivní jízdě se ihned uklidní a neskáčou otáčky ani po výměně BOV za HKS Style. (Motorizace Fiat 2,0 20V Turbo)
9.13, 5. 10. 2010, odpovědětMam Alfa 156 2.0ts r.v 1999 mal sem problemy s otackami kolisali my medzi 500 - 1800 vymenil som vahu vzduchu , lambdu ale nepomohlo. Dneska sme namontovali novy krokovy motorek a otacky pod 2800 ani nejdu co to moze byt.
20.11, 12. 4. 2011, odpovědětKrokovy motorek se po montazi musi "prenastavit", inicializovat... Proste pomoci diagnostiky po zadani teto operace (pri vypnutem motoru ) krokovy moorek automaticky dojede do krajnich poloh (zacne tam cvakat) a ridici jednotka si ho tak nacte. Teprve potom ho umi spravne ovladat.
23.51, 12. 4. 2011, odpovědětZdravim alfaky, chci se zeptat, nevite nekdo co by mohlo zpusobovat na 156 2.0 TS kolisani otacek v rozmezi od 300 do 1300 ale ne vzdy, a mam zvysenou hodnotu CO2 misto +- 0,05 na +- 5,47 i pri zvysenych otackach. Muze to byt spatna lambda??? Ale na druhou stranu, jak rika rado, mi nezere alfa nic moc nebo aspon na dvou litr 7,1 lutru na sto neni moc. Takze nevim jestli to je lambdou nebo ne.
17.52, 30. 5. 2007, odpovědětCO SA TYKA KOLISANIA OTACOK,VCERA SOM VYCISTIL SKRTIACU KLAPKU S WD-40,POTOM SO TO VSETKO VYCISTIL HANDROU,A CUDUJ SA SVETU,OTACKY UZ NEKOLISU,ANI PRI KLIME.TAK SUPER,DAKUJEM ZA RADU.....MAJTE SA :-)))
10.49, 2. 7. 2007, odpovědětCau. Chci se zeptat? vyresil si nak ten problem s kolisani otacek? diky
18.39, 29. 10. 2010, odpovědětZdravím všechní ten problém mam uš za se bou!! to dela na 120% Snímač vačkového hřídele !! čus ))
20.31, 6. 6. 2011, odpovědětmám problém AR gtv 2,0TS dnes sem chtěl nastartovat ale nedrží otáčky musím mít nohu pořád na plynu jak mile ji sundám rozsvítí se kontrolka vztřikování a auto zdechne
22.31, 29. 7. 2011, odpovědětKámo tak to bude váha v p...---mne to robilo tiež, mal som dieru na prívode k váhe/nepomohla výmena/ škrtiacu som tiež vyčistil/tiež nič/ lamdba vraj nedáva dobré údaje ale tú som mal skoro novú týžden nato mi auto začalo robiť to že naštartuješ otáčky lietajú a ked pridáš plyn tak to zdochýňa a svieti vstrekovanie- no už som vedel kde je pes zakopaný.Sú dve možnosti bud pomôže vyčistenie v izopropylene alebo nová váha -vyčistenie už nepomohlo tak som kúpil váhu a auto drží otáčky a ide ako hodinky a aj spotreba klesla.Ani diagnostika ti neukáže že máš váhu KO
8.49, 30. 7. 2011, odpovědětcus kluci. me ten navod pomohl. litali mi otacky mezi 500 a 1300ot , ale pouze za jizdy. na miste to drzelo. ted uz to drzi porad.
17.13, 26. 8. 2011, odpovědětMě ten návod teda vůbec nepomoh. Akorát se mi přitížilo.. Poté co jsem vyčistil klapku pomocí wd-40, znovu zapojil hadici sání a udělal ty věci s tím klíčkem, tak mi to nechce spadnout pod 1800ot. Teď to pro změnu kolísá při 1800-2200ot. Dokáže mi tady někdo poradit co teď s tím??
19.02, 28. 9. 2011, odpovědětmám problém po vyčištění klaky a restartu klíčkem podle návodu jsem na tom daleko hůř teď mi otáčky nekolísají ale drží se 2250ot/min. i po odpojení klapky a opakování restartu stále to stejné zkuste mi prosím poradit díky
18.58, 8. 10. 2011, odpověděttreba resetovať škrtiacu klapku, najlepšie cez fiat ECU scan, a nemože byť na motore žiadna závada aby otáčky nekolísali, ja som mal napr. zlý termostat (chyba P0655 v ecu scane) a až ked som ho vymenil, vyresetoval cez ecu scan RJ a potom nastavil škrtiacu klapku tak to konečne ide bez problému
22.35, 14. 10. 2011, odpovědětZdravím vás stále na tomto foru sleduji problematiku kolísání otáček tak mám jedno řešení seřídit si dávkování vzduchu tím se ochudí nebo obohatí směs a je to :) potřebný soft fiat ecu scan + 3 hodiny práce pár testovacích jízd s pozdravem Tomáš Váňa Carload info@carload.cz
12.19, 9. 12. 2011, odpovědětJe naročne rozmontovat krokovi motorcek?
19.19, 29. 7. 2007, odpovědětNie je to veľmi náročné, sú tam štyri šruby a odpojíš jednu koncovku.Ja som ho včera čistil.Nepomohlo mi to veľmi otáčky mi teraz nekolíšu, ale držia sa na voľnobehu 1700, čiže ešte horšie. Možno by bolo potrebné resetovať riad.jednotku.Ale v diskusii sú rôzne návody ne jej reset a teraz neviem zhodnotiť, ktorý je ten správny.
20.00, 29. 7. 2007, odpovědětnieje to až také náročné ak si trocha zručný tak to ide bezproblémov ja som si to na svojej alfe rozobral a vyčistil a ušetril som cca 200 éčok
18.38, 17. 2. 2012, odpovědětJá to dělal a nepomohlo, snad ještě horší, tak znova, furt nic a napotřezí se to srovnalo během dne a te´d paráda
22.07, 17. 2. 2012, odpovědětZdravím alfáci. Kde bych mohl sehnat krokový motorek na Alfu Romeo 156 1.8 tspark . Když zadám hledat krokový motor na tuto alfu tak mi to nic nenajde...
14.51, 19. 2. 2012, odpovědětkolisani otaceka prehnana spotreba- vymena lambda sondy a vse v poradku! Moje zkusenost
8.37, 29. 5. 2010, odpovědětA akú lamdu si použil? Vyrobca, popr.cislo lamby??? * alfa: Kolísání otáček volnoběhu kolisani otaceka prehnana spotreba- vymena lambda sondy a vse v poradku! Moje zkusenost 8.37, 29. 5. 2010, odpovědět
12.48, 4. 4. 2012, odpovědětmne to robil snimac klukov.hriadela......ked sa zohrialo na cca 70°c, tak zdochlo....a potom nechcelo nastartovat az po cca 15minutach naskocilo....dufam, že je to to iste
12.59, 4. 4. 2012, odpovědětZdravim vas alfaci vyresil jsem problem s kolisani otacek.Kdyz odpojite landu,otacky se ustali spotreba nestoupla. Potiz je ze nevim co to udela s landou a katalizatorem po nejakem case? Jestli nekdo vi prosim napiste. bez zapojene sondy alfa jede na nahradni program ktery ma ulozeny v pameti.diky zdravim
17.49, 6. 6. 2012, odpovědětDANIEL LANDA nebo lambda sondou?
17.59, 6. 6. 2012, odpovědětAhoj mam 147 TS, mam menenou vahu vzduchu, vsechny svicky,vstriky. Kdyz nastartuju kolisa to...kdyz se rozjedu a potom pribrzduju treba kruhovy objezd, spadnou mi otacky na nulu a auto vypne, newite nekdo co stim%
21.54, 28. 11. 2012, odpovědětahoj omlouvám se že tu zase píšu ale mám stále problém s kolísáním odtáček. a to už jsem vyčistil celé sání ( nový filtr, vyčištěná váha i klapka, vyměněný krokový motorek - ten byl špatný ) dále jsem vyměnil lamdu a stále si otáčky kolísají dále... PROSÍM O RADU ČÍM BY TO JEŠTĚ MOHLO BÝT ? přehrát software ? svíčky ? se z toho jinak snad zblázním
14.13, 24. 9. 2008, odpovědětjamam alfu 145 1.4 16V TS a mne tiez kolisaju otacky na volnobehu.ked nastartujem za studena ide fajn ale ak sa trosku zohreje ide ak na tri valce! menil som uz rozvody vsetky sviecky, zapalovacie cievky, cidlo teloty vody, pomeral vstky vysokonapetove kable - dobre, vycistil klapku a stale toiste...!lambda sonda dobra! vstreky paliva tiez dobre! Takze simyslim ze tomoze byt uz len vaha vzduchu alebo niekde na sacom potruby alebo niekde ide taha falosny vzduch... ak by ste vedei skustemiporadit dakujem...!!!!
10.53, 2. 3. 2013, odpovědětnedavno som tu pojednaval o zbeznom informacnom premerani vahy v domacich podmienkach pomocou multimetra ( nie osciloskopom ). nepises rok vyroby, ale predpokladajme, ze 1.4 145-ka bola osadena 2 typmi ECU a podla toho ma aj prislusnu vahu vzduchu. teda ak mas jednotku 2.10.4 tak tam merias na vahe napajacie napatie 12 V na pinoch 1 ( zem ) a 3 ( 12V ) a vystupny signal na pine 4, ktory musi byt : klucik iba zapnuty + 0,15 V, volnobeh + 0,9 V, pod plynom +3,7 V. ak mas jednotku 1.5.5, tam su uz celkom ine hodnoty. 12 V na pinoch 2 a 3, zapnuty klucik - na pine 4 +5V, na pine 5 +1V, volnobeh na pine 5 +1,4V a pod plnyom pri 3000 ot. na pine 5 by mali byt akurat 2V. toto ked nenamerias, tak je dost pravdepodobne snimac zaneseny alebo aj odpaleny, to by ti uz ale svietila kontrolka. vsetky udaje su popisane v programe Autodata, odporucam si zohnat.
14.12, 2. 3. 2013, odpovědětMám taky ten samej problém. Normálně ve většině případů mi volnoběh lítá mezi 500 (už se dusí, tak si přidá plyn) a 1500 otáčkami a zas to spadne na 500 a dokola. Tohle mi dělalo na 1.8T 20v taky, vyčistil sem klapku a ona se sama po X kilometrech nastavila sama, ale já mám alfu 156 1.8 TS a ta je ještě na lanko, takže se asi sama nenastaví. Zkoušel sem i to s těma polohama klíče na 90 vteřin, ale kolísá to dál. Občas se to taky ustálí na asi 1100 otáčkách. Možná to dělá krokový motorek a dost možná taky je někde prasklý sání. Nejdřív zkusim diagnostiku pak uvidíme. Alfě zdar!
7.58, 13. 3. 2013, odpovědětZa studena stabilně 1100, po ohřátí 1500 - 1800, pak za tepla zase 1100. Váha OK, teplotní čidlo nové, lambda také, svody těsné, regulátor volnoběhu cvaká - zbývají kabely s konektory a potenciometr na klapce. Examiner nemusí ukázat nic. 164 2.0 V6 TB. Vše po resetech ŘJ odpojením baterie. Děravé sání vylučuji.
21.39, 23. 8. 2013, odpovědětS tým wd-čkom opatrne !!!! pedchádzajúci majitel alfy to snou prehnal na toľko, že po naštartovaní mu vybuchlo sanie !! takže opatrne ludkovia ...
11.18, 24. 8. 2013, odpovědětcaute mam ten isty problem otacky kolisaju ked zoslapnem plyn na 1500 otacok necham ho bezat na tych 1500 zacne autom cukat a otacky klesnu-stupnu vymenil som vsetky 4 cievky,nove sviecky vsetky a stale to robi dnes mi pride nova lamda lebo na 1.6 mam spotrebu 10 litrov....vaha vzduchu je OK
12.48, 23. 9. 2013, odpovědětZdravim chalani...mal som taky isty problem ze mi kolisali otacky a je to regulator tlaku paliva inym.nazvom DRV ventil....dal som tam druhý z vrakaca a ide vsetko ok...drv ventil je na palivovom cerpadle su tam dva torxy...v niektorých pripadoch staci len vyfukat sitko v drv ventile a v inych ho treba vymenit lebo je vadny
19.46, 21. 8. 2014, odpovědětZdar alfisti ja mam jinej problem mě po startu když je studenej motor tak otačky se drži kolem 1300rpm a pomalu padaj na 800rpm co muže byt za problem dekuji chalani za radu :)
20.21, 25. 9. 2015, odpovědětahoj alfisti ja jsem vyřešil kolisani otaček tak že jsem vyčistil klapku a vratil ji do zavřenej polohy pak jsem resetoval řj tj.45min vypla baterie pak kliček do mar na 90s pak kliček off (kliček v spinaci skřinke)pak nastartovat bez plnu 10min (ab se načetli zakladni hodnoty)a pak vypnuti na 10min (kliček v spinaci skřinke off) a nasledne nastartovat a projet klidne 10km a pak na dalnici nebo mimo mesto trochu na ni šlapnout a u mě aůfička jede a přede jako kočička :)
17.53, 8. 11. 2015, odpovědět