Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Alfa Romeo 156 Club

alfa romeo 156 club
Heureka.cz - porovnávej ceny a srovnávej produkty!

Vadný variátor

Myslíte si, že klepání vašeho Twin Sparku způsobuje vadný variátor? Prostudujte si tento soubor poznatků, ať víte na čem jste.

Objevuje se dost problémů se zvukem podobným dieslovému motoru (klepání) u Twin Spark motorů. Tento zvuk se ozývá zpočátku jen několik sekund po nastartování motoru, ale časem je slyšet pořád déle a déle. Toto klepání nemusí být při běhu tolik patrné, jako právě těch pár sekund hned po startu, ale bezvadný motor by neměl žádné takové zvuky vydávat vůbec, ani při studeném startu!

VariátorVariátor

Jedná se o typickou poruchu variátoru, který řídí časování vačkové hřídele v celém rozsahu otáček. Poškození variátoru se projevuje ztrátou maximálního výkonu, který je nižší než výkon pod 3000 otáček za minutu, a vyšší spotřebou paliva. Nezáleží na stáří vozidla, je to vždy „skrytá vada“, která však podle práva na ochranu spotřebitele platného v Evropě podléhá záruce na mnoho let.

S rozbitým variátorem můžete bez problému jezdit, němělo by se tím nic jiného poškodit, ale je dobré ho opravit. Slyšel jsem, že v Norsku tuto závadu odstraňoval Fiat v rámci záruky, nebo po záruce vyměnil variátor se slevou.

Příčina tohoto problému jsou časté studené starty a jízda na krátké vzdálenosti. Je to proto, že pro správnou funkci potřebuje variátor olej, ale po studeném startu nějaký čas trvá, než se k němu olej dostane. Je to špatně konstruovaná součástka a byla nahrazena novým dílem, který můžete koupit pod číslem 60666199.

Všechny Alfy vyrobené od dubna 2000 mají již tento nový variátor. Starý variátor vyráběli dva výrobci a jeden z nich vyráběl právě ten vadný. Ale v každém případě by Váš dealer Alfa Romeo měl vědět o co jde, byla to jistě jedna z jeho nočních můr na přelomu 1999 a 2000.

Životnost svého variátoru také můžete zvýšit častou výměnou oleje, při nejmenším jednou za 10 tisíc kilometrů (jak je beztak doporučováno).

Přeloženo z webu alfa156.net.



komentáře