Je známo, že váha vzduchu může být příčinou mnoha problémů. Ve většině případů, kdy motor hůře běží, je špatný senzor váhy vzduchu. Bohužel systém diagnostiky Alfa Romeo vám neřekne, že jde o tento problém.
Před tím, než půjdete se svým problémem do servisu nebo koupíte novou váhu vzduchu, je dobrý nápad nejdříve ji vyčistit. Váhu vzduchu lze velice snadno vymontovat. Když ji vyndáte, můžete ušetřit nějaké peníze, protože senzor váhy vzduchu je docela drahý. Ale když nebudete opatrný, můžete si také přihoršit, protože senzor váhy vzduchu je velice citlivý!
Problémem je starý olej a prach na měřícím vlákně uvnitř senzoru, které pak dává špatná data. Do motoru se potom pouští buď moc nebo zase málo paliva, protože výstup z váhy vzduchu je chybný.
Jsou zde dva šrouby se speciálním druhem cvočku uprostřed, takže by se hodil nějaký speciální nástroj. Odpojte kabelovou zástrčku a odšroubujte ty dva šrouby. Zlehka vytáhněte senzor ven.
Pro vyčištění měřícího vlákna použijte čistič na elektroniku (takový druh, který nezanechává žádné zbytky). Stříkněte ho do malé dírky na konci senzoru a pokračujte žlábkem až k dírce na spodku senzoru.
Eventuelně můžete senzor jen vložit do isopropylalkoholu. Poté zlehka foukáním vysušit nebo ho jen nechat několik minut vysychat. Přišroubujte senzor zpět do vozu a vyzkoušejte, jestli Alfa jede tak jak by měla. Jestliže funguje, ušetřili jste hromadu peněz. Pokud ne, měli byste se objednat do nejbližšího servisu.
Tento trik bohužel nefunguje u všech, ale mě pomohl.
Volně přeloženo z webu alfa156.net.
mne to pomohlo-čistil som ju v izopropylalkohole, dôležité je potom riadne vysušiť ten snímač kým sa zapojí.
11.03, 24. 2. 2007, odpovědětTak jsem o víkendu po 112tis km se podíval na váhu vzduchu. Trochu znečištěná byla , vyčistil jsem jí v Isopropylalkoholu teď vypadá jako nová , možná to jede o trochu líp ,je to znát při 4 a 5 rych.stupni že to trochu líp táhne.
9.19, 30. 7. 2007, odpovědětK isopropylu - rozhodně je hloupost používat náhradou líh nebo jiný alkohol, protože citlivá čidla se pak stanou necitlivými díky povlaku. Ten nedělá jen isopropyl (isopropanol). Ti, co přišli do styku s klasickými magnetofony, vědí své - jiný čistič na magnetické hlavy není...
10.20, 2. 9. 2007, odpovědětmám podobný problem ale na 166 2,5 nemáte někdo nějaké zkušenosti na diagnostice je vše ok ale nemá výkon za studena nejvíce
9.08, 26. 12. 2007, odpovědětTOM-Scháním váhu na alfu romeo 33 1,4ie r.v92,neměl bys?
19.44, 14. 1. 2008, odpovědětnevíte někdo jestli se dá nahradit váha na Alfu 145 TS ?
15.54, 23. 5. 2008, odpovědětahoj vsichni nemate neco o indukčním snímači nebo o haluv snimac,vaha vzduchu-pete desticka-pete dratek protoze ja nemam jednu znamku z elektriky a on mne necha propadnout jesti mu o tom nedam referat do utery jestli jo tak se prosíím ozvěte na731895984 nebo mne to poslete na jakub.vasko@centrum.cz diiik kuba
21.44, 13. 6. 2008, odpovědětkdyby jste někdo sehnali něco o alfe gtv dejte prosim odkaz nemohu o tom autě nic najit děkuji
11.43, 16. 8. 2008, odpovědětciao Majki,mam ten istý problém s mojou alfou 1.8TS,na benzíne do 4tis.otáčiek a koniec,dám nohu dole s plynu,pozvolna pridám a auto zasa ide..na lpg ide motor bez problémov. Mohol by si mi poradiť ako si to vyriešil? Bol som aj na diagnostike,nevyhodilo žiadnu chybu.. Dík
11.35, 12. 12. 2008, odpovědětja to dnes udelal a hned to jede jak ma nebojte se toho...
14.10, 2. 1. 2009, odpovědětMůže být problem ve váze vzduchu,když auto má pouze o dost větší spotřebu než má mít?Díky
21.11, 27. 1. 2009, odpovědětja sem se chtel zeptat cidlo vahi vzduchu 155 z roku 92 je stejna jako u 156????????? Mam asi taky problem z cidlem ale nemuzuho najit tak jestli nekdo poradi tak budu moc rat.
10.17, 12. 3. 2009, odpovědětasi to skusim aj ja potom napisem
21.22, 3. 8. 2007, odpovědětskusil som to s technickym benzinoma nepomohlo mi to .asi je zla
19.44, 15. 8. 2007, odpovědětPozor, benzin může ledacos rozpustit !!!
21.01, 8. 10. 2009, odpovědětJa som vahu vzduchu cistil v izopropylalkohole. ( Fiat Brava 1,9 JTD 77kW) Motor ma krajsi zvuk a stratila sa vykonnostna diera pri cca 2800-3000 ot. Cidlo som macal asi 10 min a nechal vibrovat na akvaristickom vzduchovom strojceku. Vysiel z nej pekny sajrajt.
13.57, 19. 10. 2009, odpovědětAhoj Alfisti. Mám AR156 16.16v a chci vymenit váhu vzduchu, potřeboval bych jen vědět kde je uložená..
18.43, 28. 10. 2009, odpovědětNa hadici sání z vzuchovýho filtru k motoru vedou do ní dráty
19.00, 28. 10. 2009, odpovědětzkoušel to někdo už? výsledek? já to mám v plánu o víkendu
19.11, 30. 1. 2007, odpovědětmě to bohužel nepomohlo zkurv.. kontrolka sviti porad jen po vycisteni na chvilku zhasla budu muset zainvestovat
15.33, 13. 2. 2007, odpovědětAhoj všem prodám váhu vzduchu na ALFU 156 koupil sem novou a tou starou to nebilo vyhodil sem 9000kč Chtěl bych jí nechat za 2300kč. Jinak my blbli otáčky a při 6000otáčkách se to začlo dusit koupil sem i svíčky za5000kč ani to nepomohlo nakonec sem zjistil že je to relátko a pojistka a oprava mě vyšla na 1200kč . Konečně to zase šlape jak má , tak že náká ta rada i pro vás . tak zatím
19.15, 6. 11. 2007, odpovědětrelatko a pojistka - rele a pojistka ceho?
9.36, 26. 12. 2007, odpovědětJestli ji ještě máš na 2,5ccm V6, tak jí beru. Dík za odpověď
17.37, 28. 12. 2007, odpovědětNová váha vzduchu stojí u nás 2000,.!!!
17.32, 8. 1. 2008, odpovědětAhoj ja som zo Slovenska ,asi tak jeden týžden mám Alfu a nemám s nou skusenosti konečne som našiel nejaký Pokec kde sa tam zmienuješ o podobnom probleme ako mám ja.Motor za studena nechce šlapať potom ked sa zohreje ide bez problémov.Ale asi pri 5500 otáčkach už nechce isť dalej.Otáčky volnobehu kolíšu ale asi takým sposobom že najprv poklesnu na 300 otáčok potom asi trikrát to zakolíše a potom sa to ustáli na 750 otáčok Lado.
18.24, 4. 4. 2010, odpovědětKdyž jsem ji vyndal. ten úzký jazýček upadl, asi je totál zničená. V té 156 je ta váha stejná jako v 155??? kat č. 0280217111. Nemáte to někdo jen tak hozené v garáži? Kdyby ano, tak se ozvěte!
20.28, 17. 10. 2007, odpovědětjá to vyzkoušel prostřikat kontaktnim sprejem a nestačím se divit ...ta kára zase ožila:-))))))
20.26, 28. 8. 2010, odpovědětzistil som ze lepsi ako izopropylalkohol je klasicky lieh, nechat v nom vahu namocenu aspon hodinku a potom poriadne vysusit.
13.30, 24. 3. 2007, odpovědětisopropyl na rozdil od lihu nezanechava po odpareni povlak, tudiz je na cisteni vhodnejsi
15.34, 3. 5. 2007, odpovědětjá jsem to zkoušel dneska tím lihem a je to pořád nějaké flekaté až mastné. bojím se na to šáhnout abych to nepokur... . Tak nevím čím to mám vyčistit. Žádný velký rozdíl v studeném rozjezdu jsem nezaznamenal. Dusí se to pořád. Kde seženu ten isopropyl? díky
21.14, 8. 5. 2007, odpovědětPokud máš špatný rozjezd při studeném motoru,tak to není váhou
18.28, 10. 11. 2010, odpovědětja tam vahu nemam. mam ju vypnutu v softe motor ide lepsie a nemusim riesit cistenie :D
22.10, 27. 3. 2011, odpovědětTak som v sobotu vycistil vahu vzduchu na mojej 156 2.4JTD (110kw)...alfica ide lepsie ako predtym (myslim tym, ze pri zatahu uz nie je zadna vykonova diera).
11.28, 18. 2. 2008, odpovědětEste jedna technicka otazka-ked je vaha iba zanesena, ukaze to na diagnostike, alebo to ukaze iba vtedy ak je elektricky vadna? teda uz ju nema zmysel potom cistit...
13.51, 24. 4. 2011, odpovědětno mam alfu gtv 2.0 mam problem za studena to docela blbne trochu se to zahřeje a jede normalně ale když pak vytočim do zhruba 4tis . otaček na jakou koli rychlost jako by se to sekne a přestane to tahat sundam nohu s plynu a zase přidam pozvolna se to trochu chytne ale nedostanu se nikdy na rychlost vyšši než je 165kmh nevim čim to je zkusim tu vahu vzduchu a svičky ale fakt nevim hodila by se mi rada diky
11.32, 16. 8. 2008, odpovědětzdravim Vas ja ma skoro to same co vy ale naopak za studena ide super a ked sa zohreje tak nezabera poriadne ide na 3 na 4 valce...tiez neveim co s tym je a docela ma to sere..lebo je to dobre auto...ak nahodu viete poradit tak sa mi ozzvite dakujem
0.55, 11. 2. 2010, odpovědětje to urcite vaha vzduchu ja mam ten samy problem na 156 2.0TS auto jsem koupil slapalo to jako hodinky vymenil sem vzduchovy filtr a po par tydnech jsem zajel na dalnici auto sem rozjel z jednicky a nad 4k otacek to neslo zastavil jsem vypl jsem motor znovu zapl rozjel sem to a furt nic na kazdou rychlost to jelo jen do 4k otacek dva mesice sem to nejak neresil protoze moc tu rychlost nepotrebuju ale dneska jsem se nudil tak jsem odpojil kabel k te vzduchove vaze zajel sem stym asi 2km a auto slape jak nove takze si tu vahu vycistim a kdyz nepomuze tak koupim novou a vymenim.
5.38, 15. 8. 2011, odpověděttak jsem to včera vyzkoušel, ještě jsem zárověn vyčistil škrtící klapku a zdá se mi že to jde líp do vyžších otáček, a líp zabírá na 4ku a 5ku.
10.41, 4. 2. 2007, odpovědětcim si povolil tie dva srobky co su tam.......??????
10.20, 18. 12. 2008, odpovědětNa ty šroubky existujou normálně bity do goly-koupíš kdekoliv v bauhausu apod.
12.10, 18. 12. 2008, odpovědětzarež pilkov na železo dražku do srobu a vyšrobuješ obycajnym skrutkovacom
19.33, 7. 2. 2012, odpověděttak ja ji dneska vytahl prostrikal kontaktolem(kontox)na spoje dal spatky a myslim ze to tahne hur jak predtim tak mate nejake dalši rady?
19.52, 1. 4. 2012, odpovědětPro jaroslava tomcika ano do alfi romeo lijte jen zasdne olej selenia je doporucen uz z vyroby.a skuste to vycistit a napiste jak jste dopadl me take kolisaji otacky taky to skusim vycistit a uvidime
17.46, 5. 9. 2012, odpovědětZdravíčko, moje téma zde asi proběhlo, ale nenašel jsem tu správnou odpověd :) Když po delší době (1 den) startuji alfu 156 1.8 TS 16V, musím držet par vteřin nohu na plynu, aby to nezdechlo a dále mi přijde, že na 106 KW to je hodně slabý. Občas se mi to auto zdá živější, ale povětšinou je líné. Když kvůli startům vyměním svíčky, co lae s tím výkonem? Pomůže mi v tom změna váhy vzduchu?
14.22, 1. 10. 2012, odpovědětZdravím,jsem čerstvej Alfista,koupil jsem 156 2,0 TS,až na pár detailů je pěkná. Předchozí majitel řiká že by měla jet líp než jede,tak zkusím vyčistit váhu vzduchu ale nemam s tim zkušenosti,váha vzduchu je toto? http://www4.picturepush.com/photo/a/11223172/img/Anonymous/4085522-alfa-romeo-156-2-0-ts-16v-hezka-114kw-7.jpg Děkuji za každou radu,moc se v tom ještě nevyznám,tak se chci naučit co nejvíc, vezmu isopropylalkoholem,ale nechápu co přesně tam mám čistit,poradíte mi? děkuji moc
22.14, 21. 10. 2012, odpovědětyes, je to ten bazmek do kterýho vede kabel s konektorem, drží ho dva hvězdicový šroubky. čisti ten drátek, třeba vatovou tyčinkou, ale jemně ! netlačit
1.09, 22. 10. 2012, odpovědětTak sem se na to dneska chystal protože alfa ztratila hodně výkon,jedu sotva 60,řve to jako blázen a má to strašnej zvuk,ale zítra mi kámoš zkusí zavařit výfuk protože tam byla dírka a prej se asi zvětšila tak uvidim co potom:)
20.36, 23. 10. 2012, odpovědětAhoj, já jsem se asi před rokem odhodlal taky k této "operaci". Váhu jsem asi utopil, protože šla do kopru. Ale jsem rád, že jsem do toho šel: jednak mám teď novou váhu a jednak jsem našel protrženou hadici sání (kterou bych asi jinak nepodezíral - díra byla šikovně schovaná vespod). Teď mi alfa jede jako z praku.
21.10, 23. 10. 2012, odpovědětno já asi příčinu rapidní ztráty výkonu našel,dneska sem to odvezl do servisu na zavaření výfuku a když to zvedli nestačil sem se divit,vejfuk vypadal jako když ho úplně přeříznete flexou kousek za svodama,tak prej to bude tim,mam docela radost ale tu váhu bych zkusil taky:) no hadice sou mrchy ty se schovaj:)
22.50, 24. 10. 2012, odpovědětIsopropylalkohol je výborná věc! ponořil jsem do něj svou váhu vzduchu a auto ožilo (2.0 TS) Dá se koupit v drogérii a dobře odstraňuje například i zbytky lepidla po samolepkách (například po dálniční známce)
12.15, 15. 6. 2007, odpovědětAhoj prosim ta ponoril si ju tam celu alebo len ten konec ako je ten snimač dolu,dakujem.
23.42, 14. 12. 2012, odpovědětcistenie je zbytocne je v pici, vymen ju
11.09, 15. 12. 2012, odpovědětjá musím váhu čistit 2x do roka, protože Italští servisáci šli na výměnu filtru s akučkem, strhali uchycení na hrnci, tím pádem mi to bere luft i mimo filtr a proto se zanáší váha... Marián Dzuruš: stačí samo sebou jenom ten spodek, tj ten plíšek a ten drátek, ty berou data z nasávaného luftu...
0.05, 19. 12. 2012, odpovědětcaute ja mam 156 ku,1.8.pri vyhodení rýchlosti mi otácky blbnu,inaksie ide krásne!mam vycistit váhu vzduchu ?poradte mi prosím!!
15.35, 19. 7. 2013, odpovědětváha vzduhu vyčistená škrtiaca klapka vyčistená, bolo praknuté sanie, vymenené.Všetko poriadku...dakujem za radu..!
19.44, 10. 8. 2013, odpovědětak ti na diag ukazuej vahu tak nic nevycistis. Plavanie otaciek na ts lambda, vaha, sviecky, zapalovacie cievky, skrtiaca klapka, krokovy motorcek, prasknute sanie,zle nastavene rozvody. Jedno s toho.
23.23, 19. 7. 2013, odpovědětvyskusam,potom sa ozvem!
17.55, 20. 7. 2013, odpovědětCau poradte mi prosim vas mam taky problem ze dorazil som na miesto, vypol motor, po 15min. som nastartoval a za 3sekundy zhaslo a uz nechcelo chytit na druhy den to iste ze nastartovalo a hned skapalo a potom uz nic..chyta ale jak keby nechcela iskra preskocit.. zufaly som, 2mesiace mi auto stoji, neviem co s nim...dik za radu
12.47, 9. 9. 2013, odpověděttohle vypadá na imobilizér...
9.51, 24. 10. 2013, odpovědětzdravim chtel bych se zeptat jak poznam sspatnou vahu vzduchu? Mam Alfa Romeo 147 1.6ts a z niceho nic prestala tahnout vubec se ji nechce do otacek na volnobeh jde vytocit do maxima ale kdyz jedu tak maximalne 4500/min a konec.
20.49, 28. 10. 2013, odpovědětVáhu vzduchu jsem vyměnil, ale když se zahřeje motor, vypne. Nejde elektrika do benzínového čerpadla a vstřikovacích trysek(relátka umístěné u baterie). Po zchladnutí opět nastartuje.Patrně to způsobuje nějaké teplotní čidlo. Prosím, kdo s tím máte nějaké zkušenosti, poraďte! Děkuji
8.05, 27. 12. 2007, odpovědětZdravím, mám Alfu 156 1.9JTD 16V 103kW, bol som na troch diagnostikách kde zistil mechanik vadnú háhu /kod P 1238/ pri dvoch diagnostikach vykazovala váha príliš vysoké hodnoty, pri tretej kontrole absolutne žiadne. Auto štartuje bez problemov, ťach v malych aj vysokých otáčkach, volnobežne otačky nekolíšu,spotreba 5 lit. Otázka je skutočne váha totálne zlá.Poraďte!!!!! ĎAKUJEM:
12.34, 4. 1. 2016, odpovědětzměřit osciloskopem a bude jasno
19.10, 4. 1. 2016, odpovědětked s tym nemas problem, naco to riesis ? ak sa v tom chces silou-mocou vrtat, najprv pouzi toto : www.fm-autodily.com/bg-4073-cistic-vahy-vzduchu-pozor-mame-skladem-ale-cena-jen-na-dotaz-p-1745.html a potom nieco taketo : easyautodiagnostics.com/111/MAF-Articles/Lexus-MAF/LS400-MAF/LS4009b1-MAF.html
19.19, 4. 1. 2016, odpovědětčást logo nescházejí se udáje na vázese skutečnými a požadovanými ČTENÍ PARAMETRŮ: Reálný množství vzduchu: 200,0 mg/i Teoretické množství vzduchu: 361,0 mg/i Atmosférický tlak: 936 mBar Reálný tlak přeplňování: 1265 mBar Tlak přeplňování AD/c: 2,5757 V Otevření regulátoru tlaku: 31,095 % Otevření ventilu EGR: 0,00 % Cílová poloha EGR: 0,00 % ČTENÍ PARAMETRŮ: Reálný množství vzduchu: 285,5 mg/i Teoretické množství vzduchu: 800,0 mg/i Atmosférický tlak: 936 mBar Reálný tlak přeplňování: 1418 mBar Tlak přeplňování AD/c: 2,8690 V Otevření regulátoru tlaku: 31,360 % Otevření ventilu EGR: 0,00 % Cílová poloha EGR: 0,00 % ČTENÍ PARAMETRŮ: Reálný množství vzduchu: 295,5 mg/i Teoretické množství vzduchu: 1000,0 mg/i Atmosférický tlak: 936 mBar Reálný tlak přeplňování: 1588 mBar Tlak přeplňování AD/c: 2,7321 V Otevření regulátoru tlaku: 19,105 % Otevření ventilu EGR: 19,28 % Cílová poloha EGR: 0,00
12.36, 16. 1. 2016, odpovědětZdravím vás podřebují poradit koupíl jsem si alfu 156 19 jtd 77 kw, myslel jsem sí že budo jezdit tak okolo 6 l na 100 ale jezdim tak kolem 9 l na 100 a když mu šlapnu tak my hezky černě zakouří a olej je pořat stejnej ani kapka neubyla při koupi jsem si toho vubec nevžim nevite nekdo co to je. dik
1.27, 5. 12. 2011, odpovědětTaky jsem si dva royk zpet koupil alfu a dymyla a nepomahalo nic vymenit. TEd jsem sel na chip a bylo mi receno ze nekdo se to pokusil chipnout ale tak blbe ze mi tam slo kotel nafty ale tlak turba nejak nebyl vyssi... Po chipu, uz mam klid :-)
7.05, 8. 1. 2012, odpověděterg ventil
4.53, 2. 7. 2016, odpovědětAhoj mam již zde vícekrát zmiňovaný problém s váhou vzduchu u 1.3 mjet 51 KW Panda 169 kod motoru A 8000 . Auto tupě reaguje na přidání plynu do kopce zejmá v tahu to má diry při plným sešlápnutí plynu do kopce semotoru nechce někdy vůbec přidat dokud se nepodřatí ne nedostane více otáček . Diagnostia mě nahlásila jednou uplný výpadek váhy vzduchu a když jsem to smazal tak tam skočilo níský signál od váhy vzduchu . Mam i logy z provozu byl by tady někdo schopný se naně podívat a říc mi zda je ta váha opravdu špatná nebo načatá a zda hodnoty odpovídaji normě či ne jsem schopnej načíst i graf .
23.32, 15. 1. 2016, odpovědětna com ?
20.15, 30. 10. 2016, odpovědětja to asi vysusam tento weekend ale mam obavu aby som to nedomrvil
10.55, 2. 2. 2007, odpovědětAhoj chlapy mam 147 2.0 ts a na vaze vzduchu mam diodu je to normalni? Tohle delali hypertuneri na vw .... kdyztak poslu jak vypada ....moc diky chystam se na cisteni popr novou vahu
20.02, 29. 4. 2017, odpovědětPretty portion of content. I just stumbled upon your web site and in accession capital to assert that I acquire actually enjoyed account your blog posts. Any way I will be subscribing in your augment or even I fulfillment you access constantly quickly. effeekfgadkfceed
13.03, 30. 9. 2017, odpovědětHello there, My name is Aly and I would like to know if you would have any interest to have your website here at alfa156.cz promoted as a resource on our blog alychidesign.com ? We are in the midst of updating our broken link resources to include current and up to date resources for our readers. Our resource links are manually approved allowing us to mark a link as a do-follow link as well . If you may be interested please in being included as a resource on our blog, please let me know. Thanks, Aly
23.40, 21. 4. 2019, odpovědětJá jsem tento postup absolvoval již před 2roky a dopadlo to katastroficky. AR 156 motor 1.8TS a zdálo se mi ,že to moc nejede avůbec kucká apod. Váha vzduchu ven vyčištění opatrné a zpět do vozu. Od té doby svítila kontrolka vstřikování a na diagnostice pak zjistili ,že váha je v háji.Dal jsem novou nové nastavení kontrolka nesvítila a auto jelo stejně jako původně.Takže celkem vyhozené cca 4.000,-Kč
14.18, 14. 2. 2007, odpovědět