Závadu mohou způsobovat tři rozdílné věci:
1.
Jeden problém může být voda steklá ke svíčce. Potom motor selhává když zrychlujete i když jedete normálně. Stává se to, když se motor ohřeje. Když se toto stalo mě, motor běžel jen na tři válce. Během několika minut to prostým vysušením vyřešil můj servisák.
2.
Jiný problém je, pokud máte malý výkon první 2 — 3 minuty po startu dokud je motor studený. Cítíte jako byste měli jen 30 koní, ale jinak běží motor normálně. Po několika minutách, jako by se něco přepne, a motor dostane obvyklý výkon. Může za to řídící jednotka (ECU), která limituje výkon, dokud je motor studený. Chiptuningem se tohoto problému zbavíte.
3.
Občas motor při studených startech špatně zrychluje, ale po několika sekundách sešlapávání plynového pedálu akcelerace pokračuje. Auto má stále problém tahnout, ale po pár sekundá se to zdá zase v pořádku a dál jedete bez problému. Často se to stává při horkých dnech, kdy auto parkujete na slunci. Potom při výskytu tohoto problému zkuste vypnout motor a znovu nastartovat. Jestliže to pomůže, může to znamenat problém s jednou z následujících věcí:
Toto může být způsobeno zlomeným kabelem k váze vzduchu, ale to težko uvidíte. To můžete vyřešit vyříznutím vadného kusu kabelu, ale buďte opatrní!
Také může pomoci jen vyčištění váhy vzduchu, protože se občas zanese — návod zde.
Volně přeloženo z webu alfa156.net.
Moze to byt aj kvoli svieckam dal som tam tie sampinky
13.45, 8. 7. 2007, odpovědětMam 156 1.9 sw 2004.Ked mam zaradenu 5 a idem okolo 2000 otacok tak mi auto jemne prida a v zapeti ubere.Kolise vykon.Co by to mohlo byt?
23.07, 22. 2. 2008, odpovědětMne tiez kolysa vykon motoru. Byl sem prave na diagnostike a zistili mi je zle cidlo teploty.Tak sem si ho objednal a uvidim co to bude robit po vymene.
11.02, 22. 5. 2008, odpovědětporadí niekto ? mám alfa romeo jtd 1.9 85 KW . auto nevytiahne ani 160 a je dosť lenivé a nezrýchľuje moc. necuká i turbo ide ale i tak je moc lenivé, ako by malo len nejakých 45KW, čo to môže byť? sviečky alebo čo ?má nabehané 115 000km a mám ho od ruky, mesiac. ifoxx@azet.sk
19.08, 27. 7. 2008, odpovědětA kde sa sa nachadza ten senzor teploty
13.46, 8. 7. 2007, odpovědětZdravím!Potřeboval bych poradit.Má nová láska je AR145 1,4TS 99".Můj problém je v tom,že závada se projevuje jen někdy a kolem Kladna a Prahy neznám nikoho, kdo by mi s tím sofistikovaně poradil.Nejdříve mně trápilo výše popisované koolísání otáček doprovázené zvukem dieselu.To se odstranilo výměnou variátoru(5000,-),opravnou sadu za 135,- jsem zavrhl.Vzhledem k tomu,že je to udělátko na vačce,udělali se i kompl. rozvody.Původní majitel rozvody sice zaplatil,ale vyměnili mu jen vodní pumpu a řemen,který už stará napínací kladka stihla zku... .Co ale zůstalo,je slabý výkon od spodu a další vykonové zvadnutí při 2000-2800ot/min a škubání motoru při snaze udržet konstantní ot.(např.jízda v koloně),zejména na 1.a 2.r.st..Ve 3000ot. se to probudí a záčné táhnout,ale na 104k taky žádný zázrak.Nečekám silný zátah od spodu jako u dvoulitru,ale Felda mojí babi je zatím v porovnání letadlo.Při ubrání plynu to někdy 1-2s ještě jede pak škubnutí a pak brždění motorem.Mám pocit jako když se rozjíždím na dvojku,jako by se to dusilo,jelo to na 3,nebo že tam nejde dost benzínu.Jednou to bylo po dešti-myslel jsem na vlhkost v elektrice,pak to bylo studený-říkám si aut.sytič,nebo lambda,dělá to i když je to teplý a já už mám z toho nerv a krční páteř v pr.. .Absolutně nelze na neutrál nohou udžet 1500ot/min,otáčky houpou od 900-1800.Pokud ale člověk zrychluje-jede to plynule,jakmile chce člověk jet konst.rychlostí,zpomaluje,nebo maličko laboruje s plynem aby držel krok s kolonou-začne cukatůra.Auto má nalítáno 123tKm,podvozek,gumy,výfuk v poho.Mechanik zkouknul svíčky-suché bez zjevného problému.Jezdím 85% dálnice a I tř.,konst. rychl.120Km/h-4000ot/min a nemůžu se dostat pod 8l/100Km.K termostatu:teplota je stále na 70-ti,při vyšší rychlosti,nebo stání v koloně vyleze na 90,ale saharu jsem snad ještě neslyšel.Málo to topí.Mohlo by to být zaseklým termostatem v otevřené fázi?Osobně si myslím,že ať je to němec,nebo ital,tak že term. je tam od toho aby udržoval okruh na cca 85.Zná někdo osvědčený typ?Trochu odbočím:při volnoběhu a ot. do cca1200 mám absolutně nefunkční posilovač říz.,neví někdo co tomu je a co s tím?Trochu jsem si pobrečel,ale nerad bych vydával tisíce v niveč a zavrhl italy.Budu rád za jakoukoliv radu,zkušenost či tip i na email,díky!
17.15, 10. 5. 2008, odpovědětKdys kolisa teplota a auto spatne chladi a topimuze byt problem v udrzeni tlaku v chladicim okruhu
15.03, 25. 8. 2008, odpovědětDobré články, jen tak dál
19.21, 30. 1. 2007, odpovědětDíky. Na zahraničních webech je různých návodů a tipů nespočetně, kdyby někdo měl chuť a taky něco přeložil, budu jedině rád. Bohužel s mou (ne)znalostí technické angličtiny překládám několik takových odstavců třeba dvě hodiny a čas je to, čeho mám právě nedostatek :-/
19.30, 30. 1. 2007, odpovědětDalsi problém ktery cast ubira výkon je praskla hadice od sani. Je umístěna za váhou vzduchu a před škrtící klapkou. Je to kolenou z gumovou harmonikou ktera rada praska a pri pohbu motoru se prasklina otvira a tim prisava falesny vzduch a malo to jede... staci vymenit nebo pripadne oblepit elektr. izolepou a mate po problemu. Kdyz sem na to prisel tak sem tu pak delal 4em Alfinkam a je to v cajku. Jinak tim se i zasira skrtíci klapka bordelem a kolisaji ty otacky... CUORE SPORTIVO
15.27, 6. 4. 2009, odpovědětprosim poradte mame alfu 156 t s 1,8 pri studenem motoru nes se trochu ohreje cuka jakobi nebil benzin a pak najednou vistreli jako sipka vymenili sme svicky termostat a vzduchovy filtr a trocu se to zlepsilo ale opet pri studenem motoru obcas zaskube a i ve 4000 otackach cuka jak a cim bi to mohlo zkusili sme do benzinu dat velfloid a bilo po zavade odstraneno benzin sme vyjeli uplne as to chciplo a nalili sme novy z shelky chviku ok ale rano kdys bil motor studeny opet cukani a strela us si nevime rady cidlo teploty ok hlasi spravne bez zavady vaha vzducu nevim asi spis ne auto je z nemecka sme prvni majitele tady v cr a us si nevime rady premyslime nad diagnostikou dekuji za radu tony
18.24, 9. 3. 2009, odpovědětzkus lambdu. mě to taky dělala.
18.28, 9. 3. 2009, odpovědětSamozřejmě diagnostika. To snad to první, než všechno vyměnit. Ale opravdovou diagnostiku, ne blbečka s notebookem za 400. Doporučuju ti zejména změřit průběh zapalovaní a vstřikovacích cyklů. V elektroservisu, kde mají věci jako osciloskop a ví jak ho použít.
15.48, 6. 4. 2009, odpovědětZdravim všechny tak jsem se rozhodnul že vstoupim do toho krásnýho rychlýho a možná trošku problémovýho světa alfy 156 2,0 TS. Včera jsem jí koupil před koupí jsem "řádně" (bohužel jenom asi tak 3 kiláky) projel a vše vypadalo ok krom pár kosmetických vad ... problém nastal při cestě dom 1 čeho jsem si všimnul bylo to že se mi teplota chladící kap. držela kolem 60ti stupnů i 15 min jízdy a pak to začalo ... hrozně se začal dusit motor vypadalo to jak když neni beno (přesně tohle mi dělala mazda když jsem dojížděl k benzíně už jenom na výpary) zaprvý hrozný škubání samozřejmě s extra nízkejma otáma to v tom autě vypadá jak na pod rudym strobáčem ... no tak logickej krok benzína ... okamžitě jsem natankoval za talíř s pocitem že jsem vyřešil problém ... Bohužel ani po 45 minutách se mi nevedla teplota z těch cca 60ti stupnů a co bylo horší tak škubání nepřestalo zkoušel jsem nějak logicky vymyslet čím by to mohlo bejt ale prostě škube když mu naložim škube když to zkusim pomalu a co je úplně mimo chápání tak škube i bez nutnosti změny polohy pedálu plynu ... samozřejmě na všechny převodový stupně ... proseděl jsem dobrejch 15hodin na netu a hledal různé rady každej tam má nějakou odchylku od toho co se děje mě ... Prosím někoho aby poradil čím bych měl aspon začít ... Díky emil - david.skorvaga@centrum.cz
13.34, 11. 4. 2009, odpovědětještě poznámka při volonoběhu je vše v naprostým pořádku otáčky se drží kolem tý tisky ale běda když s tím chci jet :(
13.38, 11. 4. 2009, odpověděttermostat by měl otevírat při více jak 60ti stupních. Je třeba jej vyměnit.
13.38, 11. 4. 2009, odpovědětzkus kontaktovat Štěpána Březinu (má na fóru nick tepixj) - místní guru :)
13.41, 11. 4. 2009, odpovědětteď si to vystih prohlédni výfuk hlavně katalyzátor a prostřední díl jestli není přicpaný nebo mírně děravy u mně to způsobil výfuk když tak můžeš zavolat a a řeknu ti víc 605776317
21.35, 8. 4. 2009, odpovědětdíky za radu,zítra výfuk objednám a kámoš mi ho tam cvakne..dneska jsme to měli zvedlý a koukali jsme na ty šrouby u katalyzátoru a bude to lahůdka na autogen:-) holt to ten tejden ještě vydržím..
21.41, 8. 4. 2009, odpovědětTak výfuk vyměněnej a změna žádná... Tak jsem vyčistil váhu vzduchu a situace je o 50% lepší. Alfa už neškube za studena a propad výkonu už není tak markatní. Tak tu váhu pročistím ještě jednou,protože jsem jí isopropylem jen prostříknul dvakrát-zkusím jí nechat chvilku vykoupat:-)
7.00, 30. 4. 2009, odpovědětZdar,mám Alfu 156 2,4 JTD. Když jedu kolem 100km/h a přidám plyn,auto začne slušně táhnout,ale najednou jakoby vyplo turbo a tak po 2 vteřinách to táhne ještě víc než předtím.Někdy se to vynechani opakuje 2 - 3.Jedině co pomáhá podřadit a pořádně naložit,pak je to raketa.Nechapu čím to je,když někdo zjistí příčinu,prosím odepište na mail race.petr@seznam.cz
9.17, 19. 2. 2010, odpovědětZdravim, mam takovej problem..mam Alfu 156 1.8 Benzín R.v 1998 . Kdyz po ranu chci nekam ject tak nastartuju v pohode ale pri prvnim 1-2 km mi auto cuka a jakoby se dusi... Cim by to mohlo bejt? dekuji za odpoved ( Prosim na Mejl) Dekuji
16.25, 10. 9. 2010, odpovědětJe mozne ,ze by melo auto lepsi vykon ked mrzne nez ked je teplota nad nulou?
16.26, 10. 3. 2011, odpovědětVcelku dobrý připomínky ale ze mě je i mechanik na větvi. Moje 1.9 jtd 85kw se se mnou hádá na dvojku při delším setrváním plynu ve 2000 ot/min většinou ve stoupání. Motor začne kompletně vynechávat a auto cuká jak blondýně při rozjezdu. Funguje na to jen razantní sešlápnutí plynu. Mno teď babo raď ???
1.06, 27. 10. 2007, odpovědětMám úplně stejný problém, 1.9 jtd 85kw měl jsem to na diagnostice jak u nás tak v Německu a nic. Problém je v tom ,že mi to dělá jenom někdy.Abych nezapoměl, vyměnil jsem jak vahu tak senzor sání všechny filtry interkoler i s hadicemi kontrolovali jsme i turbo jediný co jsem ještě nevimněnil je agr ventyl bylo mi řečeno že stačí vyčistit ale ještě jsem se k tomu nedostal.Pokud by se ti to povedlo odstranit, dej prosím vědět .
19.32, 8. 11. 2007, odpovědětzdravim vas chalani aj mne teraz zacala alfa to robit....ked ju rozbieham z miesta tak jej musim dat visoke otacky lebo inak mi zacne cupkat a zdochne a ked mam zapnutu klimu tak to uz je najveci problem sa pohnut.......porate mi co mam spravit abi to prestalo diky
14.01, 25. 5. 2011, odpovědětAhoj Alfisti.Prosím o pomoc.Odešel mi motor a sháním nový.Poradíte mi,prosím?Mám 156.Rok 1999 1.8 T.S. 106kw benzín.Předem moc děkuji. Ps.nechápu proč,tak skvělá a hezká auta mají tak moc kazový motory...Je to velká škoda.Ze strachu si ji už asi nekoupím.
21.23, 20. 6. 2011, odpovědětodkud si? co s nim mas? lepsi je udelat GO nez kupovat jinej, kterej muze bejt taky naclej
21.36, 20. 6. 2011, odpovědětJsem z Prahy.GO mně bude stát nejmíň 50 000,- Výměna do 30 000,- z toho stojí jen motor 16 000,- Jsem už z toho bezradný... : (
20.01, 27. 6. 2011, odpovědětzdravim mam problem s 2,5 v6 s kolisanim vykonu vymenil som uz plno veci aj snimac vahu vzduchu fungoval potom 2tyzdne a zas to zacalo robit diagnostika my nenasla ziadnu chybu,kde moze byt problem?
12.10, 7. 8. 2011, odpovědětzdravim mam problem mam alfu 156ku 1,8 mam za studena volnobeh pohoda auto se zahreje zaradim rozjedu se a auto zacne cukat spadne otackomer naskoci spadne a auto zdechne pak ho nemohu nastartovat reba 15 min pak ho z5 nahodim jak nic a udela to to same cim by to mohlo bejt?
22.16, 11. 8. 2011, odpovědětskus vymenit sviecky pozri si inducky ci nieje nejaka pokazena ,prepalena,popripade moze byt rozstelovany variator....
13.44, 28. 12. 2011, odpovědětSilně pochybuji že nějake zhasnutí a opetovné nastartování nám neco rekne o problemu, rozhodně nezuží okruh mozných závad. Takhle odboku určit závadu nelze, vše by se melo pečlivě proměřit a vyzkoumat nez hned zacít měnit díly ktere nemusi byt přícinou závady. Uz jsem zazil alfistu co nasypal do Alfy 25000,- (váha, lambda cívky, svíčky, kabely atd..) a bez výsledku. Příčin muže byt daleko více nez se zde uvádí. Jentak mimochodem váha vzduchu na Alfu 156 stojí od 2300,- (bosch).
18.44, 2. 2. 2007, odpovědětasi diagnostika povie viac, ale vyzerá to na čidlo otáčok
15.51, 5. 5. 2013, odpovědětZdravim chci se zeptat jestli nema nekdo zkusenosti kdyz ma alfa 147 behem normalni jizdy z niceho nic zhasne stalo semi to asi 3x tak sem vymenil pal cerpadlo v nadrzi co je a myslel sem ze je problem vyresen. Asi po 40 km se zavada opet opakuje auto jede a po urcite dobe zhasne. Nevi nekdo co stim a kde hledat zavadu??
20.47, 4. 5. 2013, odpovědětahojte poradte mam problem na 147 16 88kw obcas sa objavi na palubovke motor kontrol failure potom ked slapnem na plyn tak asi na sekundu ci 2 ako keby ho dusilo a nasledne strela inac bez zavad len toto mi zacalo robit ale nie vzdy len zriedka dakujem
12.32, 26. 12. 2013, odpověděttak je to v pohode kupil som nove sviecky denso vz filter a som precistil trocha klapku ide ak ma ist
21.07, 1. 1. 2014, odpovědětNazdar mam problem s autom ze ked nastartujem tak vsetko ide ako ma aj za studena aj za tepla a asi tak po minute zacne chvylkamy jakoby chcelo zdochnut ale nezdochne a pri jazde akoby hned nereaoval na plin ale asi po 2 sekundach to ide ako delo to roby pri malych otackach ale s vykonom neni problem taha to jak ma moze to byt lambda sonda ked ho odpojim tak zadna zmena v chodu motora diki za rady vopred ....
21.27, 17. 11. 2015, odpovědětAhojky. Mám taky malinko problém. Výkon motoru mi přijde dobrej,ale jak dám plyn k podlaze a auto se dostane někam nad 3500 ot/min,tak to prudce zvadne... Mám novej krokáč,váhu,lambdu a dneska nový svíčky NGK-zlepšilo se to,ale jen trošku..takže to pořád není úplně dobrý. Pokud nemám plyn na podlaze,ale třeba jen na polovic,tak to nedělá.. Ještě mě napadlo,že mám dost špatnej třetí díl výfuku,jestli to nemůže být tím...? Poradí mi někdo?
21.29, 8. 4. 2009, odpovědětAR GT 1.8ts , takže od 156 nejsem daleko... diag píše vadnou váhu , škrtící klapku/plyn a auto nejede jako dřív. spodní otáčky poměrně ujdou, mezi 4-5t začne motor syčet, výkon se zvedne , ale stále jsme na polovině toho co dřív. do kopce nemá cenu se snažit... neukazuje mi stav paliva pokud je auto nastartované a nejde tempomat. nechápu spojitost těchto věcí , ale problém přetrvává po výměně již 5. váhy , 3. klapky a 2.pedálu... prosím moc o radu, pokud zde ještě někdo žije.
20.19, 11. 8. 2021, odpovědět